Keresés

Részletes keresés

Grimbi Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9851

Ha jól megnézzük majdnem, de nem.
Előzmény: Tector (9849)
Grimbi Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9850
Nem.
Előzmény: Tector (9849)
Tector Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9849

Mercedes Citaro?

T.

Előzmény: Grimbi (9848)
Grimbi Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9848

Ez milyen típusú busz műszerfala?
Carpy Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9847
A japanok is mintha kezdenek feladni a meglehetosen preventiv piacszemleletuket busz-ugyben. A hetvegen forgalomba allt az elso 15 meteres busz Japanban, ami egy Neoplan. Termeszetesen az en lakohelyem es Tokio kozott fog kozlekedni, mivel ez a legnagyobb forgalmu "tavolsagi" autobuszvonal. (Mar amennyire egy 1 ora 5 perc menetideju vonalat annak lehet nevezni.)
Az uzemelteto ceg a JR Bus Kanto, ami az egykori allamvasut keleti orszagreszben megmaradt uzemelteto vasuttarsasaganak (JR East) a buszos leanyvallalata. Igenyes prospektust adtak ki, sokfele adattal benne, megirva azt is, hogy melyik indulasokat vegzi az uj, emeletes, 15 meteres busz. Adtak ki modellt is, polot is, kituzot is, nyakkendotut is, specialis alkalmi csoportos jegyet, meg egy csomo egyebet a nagy alkalomra. Kicsit furcsa ez, hiszen csak egyetlen buszrol van szo, mikozben tovabbi kb. 60 darab 12 meteres kocsi is kozlekedik a vonalon, jellemzoen Mitsubishi/Fuso, illetve Isuzu markajuak.
A kepre klikkelve megjelenik a tarsasag honlapjanak az uj buszt bemutato oldala. (Japan karakterkeszlet nelkul is elvezhetoek a kepek.)

rezgaras Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9846
kristoof írta:

> nem volt Renault embléma csak Karosa felírat

Franciaországban láttam Renault Karosákat. Ha jól láttam, nem Agorák voltak. Volt rajtuk egy Renault címer és Karosa felirat.

Előzmény: kristoof (9836)
Dtomesz Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9845
Nem jól fogott a ceruzám! Nem a Te cikkedről, hanem a tegnapi eseményről írt cikkről van szó! A többi stimmel! :-))
Előzmény: Ekornél (9835)
chrta Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9844
nekem nem akarja elfogadni a második részt, de szerencsére a városi közlekedésbe bekopizták.. :))

K.

Előzmény: chrta (9843)
chrta Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9843
elios pascual úr beszéde:

"ELŐSZÓ

Úgy döntöttem, személyesen nyitom meg ezt a sajtótájékoztatót, hogy elmondjam Önöknek: a nehézségek és az egymásnak ellentmondó kósza hírek ellenére az IKARUSBUS nem vonul ki Magyarországról. Ellenkezőleg: egy széleskörű megújulási hadművelet keretében bővítjük a megrendelőinknek kínált termékskálánkat.

A 2002-es esztendő

2000. februárjában már jeleztem, hogy az IKARUSBUS komoly veszélyben van. A vállalat megmentéséből mindenkinek ki kell venni a részét, azaz magának a Vállalatnak, a beszállítóknak, hogy javíthassuk versenyképességünket, a magyar megrendelőknek, a magyar hatóságoknak. Tőlük az exportpiacokon is támogatást várunk.

Február óta volt történt egy s más, de anélkül hogy az egyes állomásokon sokat időznénk, nézzük, mi a helyzet ma?

A magyar piacról jelenleg egyetlen megrendelésünk sincs, sőt, ebben még rövidtávon sem reménykedhetünk.
– a BKV legfontosabb feladata most, hogy rendbe hozza pénzügyi helyzetét, és irányt szabjon 2003-as stratégiájának
– A VOLÁN társaságok egy olyan elővárosi járműre tartanának igényt, ami nem felel meg annak, amit mi rövidtávon meg tudunk megajánlani. Nagyon sajnáljuk kialakult helyzetet, ám végső soron tiszteletben kell tartani a megrendelő óhaját.
– A kormányzati támogatások összege nagyon szerény, és ez nem fog változni a jövőben sem.
Az export piacainkon a magyar kormánytól kapott rendkívül hathatós támogatást szeretném itt nyilvánosan megköszönni. Rövidtávon azonban sajnos semmit sem tudtunk konkretizálni.
– Hagyományos megrendelőnk, Moszkva városa még nem döntötte el, hogy vásárol-e az Ikarusbustól. A tárgyalások tovább folynak, ám csekély az esély arra, hogy rövidtávon eredményre jussunk. Márpedig ez az esetleges moszkvai megrendelés kellene, hogy decembertől áprilisig, sőt, esetleg tovább is, munkát adjon gyárunknak.
– Ami a többi piacot illeti, a túlzottan erős forint miatt nem tudunk versenyképes ajánlattal előállni, ezeken a beszűkült piacokon, ahol ráadásul ahol óriási a verseny. Továbbra is távlatokban gondolkozunk és dolgozunk, de sajnos rövidtávon itt sem számíthatunk nagy eredményekre.
Mindent összevetve székesfehérvári gyártásra jelenleg egyetlen megrendelésünk sincs. Az utolsó pillanatig ellenálltunk, de végül kénytelenek voltunk meghatározatlan időre felfüggeszteni a termelést a gyárban, és ezzel egy időben a hatóságokhoz fordulni munkahelymegőrző támogatásért addig, amíg a helyzet tisztázódik."

folyt.köv.
K.

12cvb Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9842
AZ Ikarusos és EAG-os kollegák meg a NABI-nál dolgoznak.
Előzmény: kristoof (9841)
kristoof Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9841
Az tényleg jó lenne,de nem látom ennek reális esélyét,holott igaz -a GANZra visszatérve-,hogy
az ottani mérnökök egy része a SIEMENS-nél és az ADTRANZ-nál dolgozik.
Előzmény: Törölt nick (9840)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9840
Jó, akkor mindenben egyetértünk :-)

Fejlesztés terén el tudnám képzelni, hogy az Irisbuson belül a magyarok pl. a formatervezésből vennék ki a részüket. Mindig is erőssége volt a magyar buszgyártásnak a harmonikus, újszerű, elegáns forma.

Előzmény: kristoof (9839)
kristoof Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9839
Busman!
Igazad van, és tudom,hogy pontosan ezt montad te is,de néhányan nem tudnak leszállni erről a témáról!Lényeg a lényeg nem lesz semmi az E95-el,ha meg igen csinálunk neki emlékoldalt mert megérdemli!

Abban is teljesen igazad van amit záró akkordként mondasz.Az IKARUS szellemi tökéje pontosan úgy fog járni mint a GANZé.Az a legszomorúbb az egészben,hogy olyan emberek ezek akikben még biztosan rengeteg tartalék volt és fantasztikus dolgokat vihettek volna véghez!

Előzmény: Törölt nick (9837)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9838
Még annyi veszélyét látom annak, hogy itt, viszonylag a nyilvánosság elött "temetjük" azt, ami még sem történt, hogy újabb felesleges pletykaszintű hírlánc indul be, ami nem feltétlen tesz jót kedvenc buszgyártónknak. (az, hogy tegnap privát megbeszéltük, megmorogtuk az elhangzottak, ok, de itt célszerűbb lehiggadt fejjel irogatni.)
Jövő héten megyek az EAG házatájára és ígérem ha lesz hír pro vagy kontra és az publikus, megírom.

Pl.: ha a Z.Volán megtartaná azt jó szokását, hogy E94G-t akar venni, nem hiszem, hogy bárki is visszautasítaná.

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9837
"A véleményem az E95-ről:Ne mondjatok semmit addig amíg nem tudunk bizosat!Nehogy már eltemesseteket egy fantasztikus típust!Ez egy olyan jól bevált konstrukció,hogy nem kellett róla említést tenni.Szerintem ennyi.Nem kellene parázni csak akkor,ha bejelentik,hogy befejezik a gyártását."

Én is ilyesmit írtam, nemde?
Mondom, ez egy dolog, hogy az Ikarusbus új programjában nem szerepel, az meg egy másik, hogy attól még vidáman lehet ajánlani és gyártani (akárcsak az E98 és E99-et). Az egyetlen ütközőpont esetleg a tendereknél lehet, ahol nem akarnak majd belső konkurenciát csinálni. Ismétlem: az EAG eddig is önerőből szerezte a megrendeléseket, megküzdött értük, ez a jövőben is így lesz. Az E95 az egyik, ha nem a legpiacképesebb típus, folyamatos fejlesztéssel, sokszínű műszaki tartalommal. Nagy jövője van még.

Egy kicsit félreszaladtunk ezzel az E95 témával. Jobban belegondolva a valós probléma az, hogy az Ikarusban felhalmazódott szellemi tőke most, a fejlesztések leállásával szétszéled, eltűnik, hiszen a kész Renault modellek gyártása már nem igényli azt az innovativ készséget, amely egykor az Ikarust jellemezte. Ez az igazi probléma most.

Előzmény: kristoof (9830)
kristoof Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9836
Ekornél!

Ha nem csal emlékezetem akkor valóban gyárt már a Karosa is Agorákat.Egy régebbi Camion magazinban volt egy kép Karosa Agoráról,de azon nem volt Renault embléma csak Karosa felírat.Meg még valami más újságban is benne volt,hogy Karosa Agora,de nem tudom miben!Amúgy mi az a Városi közlekedés c. lap?Hol lehet olyat kapni?

Előzmény: Ekornél (9833)
Ekornél Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9835
OFF

Dtomesz!

Csak most olvastam végig ezt a hozzászólásodat. Milyen cikk és hova?

ON

Előzmény: Dtomesz (9793)
Ekornél Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9834
"Más:Nemrég írtátok,hogy milyen jó kis busz a 266-os.Hát szerintem nem.A minap azzal mentem haza és szerintem egy szecskavágó."

Na én a hétvégén utaztam rajta eleget a Pannon Volán jóvoltából, megtapasztalván a már emlegetett átlagéletkort ennél a társaságnál. Amit írtál róla, az igaz abból a szempontból, hogy zajos, füstös, rázós. A nosztalgia sem lenne túlzás, de sajnos a magyar valóság rákényszeríti a volánokat eme kiöregedett gépek járatására. Én a leírtak ellenére is szeretem a 266-ost, méghozzá azért mert- szerintem- nagyon kényelmes ülése. (nálam ez fő szempont) Akkoriban még nem spóroltak a szivaccsal, és két-három év után az ülések úgy felpuhultak, mint a lúdtollas párna. A "modernebb" buszokon jóval keményebbek az ülések, főleg a Rábák műanyag deszkái szinte elviselhetetlenek. (Bár az is igaz, hogy a Rábáknak puhább a rugózása, nem dobál annyira.) Olyankor mindíg visszasírom a jó öreg 266-at.

Előzmény: kristoof (9830)
Ekornél Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9833
"A hazai volánok meg majd esetleg megint bedőlnek mint az MAN esetén."

Szerintem nem. Mert ha történetesen megszüntetnék az E95 gyártását, nem biztos, hogy a Renault és társai lennének a nyerők. Sok Volánnál már ott futnak a Mercik és az MAN-ek hasonló kategóriában; van aki szerint bevált, van hozzá alkatrész, olcsó török összeszerelés, stb. Szerintem öngól lenne, és lehet hogy méginkább a sváb-török duó lenne a nyerő.

Siratni nem akarom az E95-öt, csupán aggódom érte. Hogy egy csomó eladhatatlan konstrukció lekerül a palettáról (mégha jó is) megértem. De legalább ami bevált, azt ne tegyék tönkre. Azzal a mondattal is tökéletesen egyetértek, hogy ma az EAG buszai viszik azt a tradíciót, ami a nyolcvanas években az Ikarust jellemezte.
Az Agórával kapcsolatban láttam egy képet a Városi Közlekedés c. lapban, egy Karosa alacsonypadlós buszról. Nagyon homály volt a kép, de mintha egy hatalmas nagy Renault embléma lett volna az orrán. Tulajdonképpen ez is Agora lenne?

Előzmény: 12cvb (9828)
kristoof Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9832
...Újra én!

Most írtam a Szabolcs Volánnak mailt,hogy milyen boldog vagyok amiért nincs fűtés a helyi kocsikon!
Nálatok is így van ez?Nem fűtenek mert fogy a gázolaj?Azt nem hiszem,hogy egy zsír új C80-ason meghibásodott a fűtőberendezés?Mert például ma reggel majd megfagytam egy ilyen buszon.

Előzmény: kristoof (9831)
kristoof Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9831
ntfsxp!

Mail ment neked!

Előzmény: ntfsxp (9816)
kristoof Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9830
Csók mindenki!

Mostantól kristoof vagyok a Kengyi helyett és a mail címem is már az új!Remélem így jobban tudunk majd kommunikálni!

A véleményem az E95-ről:Ne mondjatok semmit addig amíg nem tudunk bizosat!Nehogy már eltemesseteket egy fantasztikus típust!Ez egy olyan jól bevált konstrukció,hogy nem kellett róla említést tenni.Szerintem ennyi.Nem kellene parázni csak akkor,ha bejelentik,hogy befejezik a gyártását.De sok mindent akkor sem tehetnénk.Egyébként már csak azért is gyártani fogják mert ez a kedvenc típusom:-)

Más:Nemrég írtátok,hogy milyen jó kis busz a 266-os.Hát szerintem nem.A minap azzal mentem haza és szerintem egy szecskavágó.Valljuk be ennek a típusnak nosztalgia járatokat kellene teljesítenie.Ez az IKARUS egyetlen típusa amit egyáltalán nem kedvelek.A fűtése az jó!:-)

Még valami:Leselejtezte a Szabolcs Volán az itt is oly kedvelt 280-ast.Amelyiknek fehér teteje volt és hosszú IKARUS felírat díszelgett a homlokfalán.Rendszáma:AVE-304.Egy perces néma csend következik...

...köszönöm:-)

Előzmény: Törölt nick (9829)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9829
Most, hogy aludtam egyet a tegnapi sajtótéjékoztatóra, úgy látom, hogy nem szabad még az E95-t siratni. Az, hogy a busz nem szerepel az Ikarusbus hivatalos programjában, még nem vonja automatikusan maga után azt, hogy nem is gyártják majd. Az EAG ugyanis mindig maga küzdött meg a piacaiért, az Ikarusbustól (Irisbustól) nem jött nagyobb támogatás ilyen téren. Szerintem az E95 volt, van és lesz is. Remélem legalábbis.
Csak azért írom ezt, mert most, hogy végre valahára Ikarusbus ügyben első kézből értesültünk, nem lenne célszerű, ha spekulativ módon tévútra vezetnénk magunkat.
Egy biztos: azt a fajta klasszikus autóbuszgyártást, a tradicíót, amelyet 10-15 éve még az Ikarus jelentett, ma már egyértelműen az EAG viszi tovább.

E95 Phoenix:

12cvb Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9828
A francia tulaj úgy tűnik megint a hazai /F/ érdekeket helyezi előtérbe. Saját fra. termékét próbálja benyomni a magyar termékek helyett. A hazai volánok meg majd esetleg megint bedőlnek mint az MAN esetén. Pedig az EAG zászlós hajója mindig is az E95 volt. /nagyon remélem még hosszú ideig marad is/
Kengyi Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9827
Csók mindenkinek!

Meséljetek mi volt Fehérváron?(Részletesen!)

Előzmény: HPD-152 (3795)
12cvb Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9826
Nem engedték kiállítani az E95-öst.
Előzmény: Dtomesz (9799)
FOMA Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9825
12cvb Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9824
Ez így van teljes mértékben ! Az északi piacra egyébként is többnyire restaurált Sc alvázas E95-ösök mentek. /magyaroknak nem jó, északon annál inkább....hmmm érdekes/
Előzmény: Rijswand (9821)
chrta Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9823
ja, sajtószemle:

nsz:
Leállt az Ikarusbus Fehérváron
A társaságnak most semmilyen megrendelése sincs – Tavaszig átszervezik a céget
Leállt a termelés az Ikarusbus Rt. székesfehérvári gyárában – jelentették be tegnap a cég vezetői. A gyárnak semmilyen megrendelése nincs, és jövő márciusnál hamarabb nem is számíthat nagyobb munkára, ezért munkahelymegtartó támogatást kértek, mert az üzemet nem akarják bezárni. Furcsamód a termelés leállítással egyidőben új városi buszok prototípusait mutatták be az üzemben.

mh:
Kénytelenek bezárni az Ikarusbus fehérvári üzemét?
Külföldi tervezésű prototípusai vannak, de eladható terméke alig a jelenleg nem is termelő Ikarusbusnak. Ha a helyzet nem változik, a jövő év elejére végleg megpecsételődhet a székesfehérvári üzem sorsa.

Kamerákkal figyelik a buszsávokat
Buszsávfigyelő kamerákat szerelt fel Budapest több pontján a BRFK a fővárosi önkormányzat megbízásából. A rendszer egyelőre próbaüzemben működik, nem úgy, mint az autópályákon matrica nélkül közlekedők kiszűrésére felszereltek. Ezek alapján viszont nem szabható ki büntetés. Az adatvédelmi biztos a személyes adatok tiszta felhasználása érdekében törvénymódosítást vár.

K.

chrta Creative Commons License 2002.12.11 0 0 9822
üdv,

"Igazából a 417-est sajnálom.. " - Én is. Összehasonlítottam az Agórával, ez utóbbinak semmivel nem jobb a belső elrendezése + csak 50% alacsonypadlós.

hát, ez azért erős, nem? a 417ben azért jókora pelenkázóasztalok vannak, amik az agorában pl nincsenek.. és sokkal tágasabb, könnyebb benne közlekedni, mint egy 417ben.. nekem kifejezetten teCCett a belső elrendezés, jobban, mint a 417é.. (lehet, hogy azért, mert én rendszeresen közlekedtem 417tel és megtapasztaltam minden kínját)

K.

Előzmény: tupolev (9808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!