Az viszont érdekes, hogy vidéken hol van ingyenes járat, hol nincs... Példa Zala megye: Zalaegerszegen a 88-as helyijárat megy a teszkóhoz, tudtommal fizetős. Nagykanizsán viszont van ingyenes teszkójárat, melyet a Zala Volán végez, mint szerződéses járatot.
Tudnál nekem segiteni abban, hogy összeszedjem az összes budapesti áruházhoz (mármint tesco) közlekedő ilyen ingyenes járat útvonalát, megállóit, menetrendjét?
Ma találtam az egyetemen egy Metro újságot, amiben azt írták, hogy az Agora mellett a távolsági Areswt is gyártani fogják. Ez jelent valamit? (E95, ilyesmikre gondolok...)
"2002. december 1-jétől a Volánbusz Rt. közlekedteti a Budaörsi TESCO-hoz az
autóbuszjáratokat."
Ez tök jó! Épp a napokban láttam ott egy teszkó-színekre befestett E94-est! De tudtam, hogy "csalás", mert az elejére ki volt írva: VOLÁNBUSZ RT., BUDAPEST :)))
Mintha korábban valami olyasmit olvastam volna, hogy az az egyik feltétel, hogy a jármű min. 50%-ban magyar legyen.
Ez igaz-e és ha igen, akkor az MAN-eknél ez hogyan nyilvánul meg?
Kb. mennyi a jármű vételára?
"Az IKARUS szellemi tökéje pontosan úgy fog járni mint a GANZé.":
Én azért nem lennék ilyen pesszimista.
Nem véltek összefüggéseket felfedezni:
- Mátyásföld elhalása és a Hungarobusz létrejötte,
- Mátyásföld elhalása és a NABI fejlesztőbázis létrejötte,
- a RÁBA visszavonulása és a Kravtex fejlődése
között?
Kérdés, hogy a Hungarobusz és a Kravtex megmarad-e, vagy rövid időn belül behalnak ők is.
Igen, 3 "oszlop" ules van benne, es kozottuk folyoso. Na ez igy tulzas, mert jarhato folyoso csak az egyik helyen van, a masik 2 ules kozott kb. 20 centi hely van. Tovabba joval ritkabban vannak a sorok, az ulestamlak egesz jol donthetoek (kb. 45 fokra), van felemelkedo labtamasz es lehajthato uleshuzat-bevonatu labtarto, hozza papucs, audio rendszer, alul-felul sines fuggony, es egyebek.
Meghibasodashoz: mivel a busz Tokioban kezdi a napot, es 3 par jarat elvegzese utan estere oda is er haza, elkepzelhetonek tartom, hogy meghibasodas, vagy karbantartas eseten valamelyik emeletes, ejszakai kivitelu (1-1-1 uleselrendezesu) kocsit fogjak bedobni. Azok ugyis altalaban egesz nap csak deglenek Tokioban. Igaz, kb. ugyanannyi ules van bennuk, mint egy "nappali kivitelu" (2-2 uleselrendezesu) egyszintes buszban.
- miért csak 2490 mm széles? (A proto nem 2550 mm-es volt?)
- miért csak 3790 mm magas, emeletes busz létére?
- kicsit arcpirítónak tűnik, hogy hasznos terhelésnek nem egészen 5 t-t adnak meg.
Ugy latszik, errefele alacsony, keskeny es konnyu emberek utaznak, keves csomaggal :-))) Ez egyebkent igaz is.
Ugyanakkor az ulestavolsag a jelenleg kozlekedo hagyomanyos buszokban nagyobb, mint az otthon megszokott 50 uleses E95-osokben. Ez a joszag 84 szemelyes, azaz pont duplaja a jelenleg kozlekedo 42 szemelyes buszoknak - melyekbol 4 ulesnyi helyet vesz el a WC.
(Amugy, latom egesz jol olvasol japanul. :-)Szerencse, hogy az adatok felsorolasanal arab szamokat hasznaltak :-))
Az előre megtervezett karbantartáson kívül nem lesz meghibásodás?
A Neoplan Megaliner oldalt nézegetve néhány kérdés felmerült bennem:
- miért csak 2490 mm széles? (A proto nem 2550 mm-es volt?)
- miért csak 3790 mm magas, emeletes busz létére?
- kicsit arcpirítónak tűnik, hogy hasznos terhelésnek nem egészen 5 t-t adnak meg.
" ... megirva azt is, hogy melyik indulasokat vegzi az uj, emeletes, 15 meteres busz....":
Ha megírják, akkor úgy is lesz? Az előre megtervezett karbantartáson kívül nem lesz meghibásodás?
EURO0 1990
EURO1 1993
EURO2 1996
EURO3 2001. október 1. (Ny-Europa, Magyarország 2002. július 1.) új forgalombahelyezés
EURO4 várhatóan 2005. október 1.
EURO5 várhatóan 2008. október 1.