Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hpg Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1940
A 124-esnek van gyári hőkicserélője, annál jobb nem kell:)) És nem is látszik. Csak a termosztátját kell kikötni, azon úgyis szokott falslevegőt szívni.
Előzmény: CokeMisi (1938)
selgir Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1939
és hidegen? gázolaj vagy valami elektromos szerkezet melegít?
Előzmény: CokeMisi (1938)
CokeMisi Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1938
Sajnos elapadt a kerozinforrás így kénytelen volt rászokni a járgány a szintiszta használt étolira.
Kapott egy hőcserélőt és így 60 fokos az anyag ami belép a szűrőbe majd az adagolóba.
Úgy néz ki hogy eddig minden ok (70e km)
zvolite Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1937
msot probálom 50 fáradtolaj 50 étolaj büdös de azért mék ketyeg:

nyomaték semmi erő semmi huzatni kell hogy menjen gázpedál tövig!

igaz a turbó már rég halott de kit érdekel_??!
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.09 0 0 1936

Örülök hogy sikerült. :)

 

Az 50%-os keverékkel jártam már kb február eleje óta. Akkoriban azért felénk voltak -5-7 fokos hidegek is, és dupla izzítással simán beindult a gépem, fél perc rángatódzás után viszont akkor is jó volt. Tisztával még én sem mertem használni a gépet, de felesbe keverve kb már 8000km nyomtam le gond nélkül.

Előzmény: selgir (1934)
selgir Creative Commons License 2007.04.09 0 0 1935
ez lesz a következő próba, de ma már locsolni kell a tujákat:))))))
Előzmény: Amigo7 (1933)
selgir Creative Commons License 2007.04.09 0 0 1934

húsvét hétfőjén mi jutott eszembe

vénuszos flaskát fogtam a kezembe...

 

naszóval: negyed órányi kocsikázás után az unce bens-es üveget 50-50%-ban feltöltöttem, bepókoztam, oszt nosza! étolaj a napon volt:) gázolaj a kamrában. kb 20 fokos lehetett a keverék. ketyegett, mint a zsebóra:))) szag alig (vagyishát...), alapjárat asszem emelkedett kicsit, de szépen járt!

 

thx a tanácsokat, segítséget!

 

mostmár egy kisebb (már a kollégáét láttam) hőcserélő, meg valami póttank, oszt jóvan:)

 

aki nem tudná, vagy érdekli: 1.6d szívó egyes golf

Amigo7 Creative Commons License 2007.04.09 0 0 1933
Tegyél hozzá 10 % benzint, én is úgy használom.
Előzmény: selgir (1928)
kiggyo Creative Commons License 2007.04.09 0 0 1932

Melegítsd fel az olajat előtte pl. mikróban, jó melegre. Úgy simán kell ketyegnie. Hidegen tényleg nem lesz jó tisztán, még az ismerősöm traktorját is hazavágta. Jól látszott a kipuff. torkon csurgott le az elégetlen étolaj. Melegítés után pedig semmi. Azóta 2 tank, melegítés és vígan szántja a repceföldet...

 

Tényleg, írtatok itt indukciós melegítőről a porlasztó csöveire, azzal mi a helyzet?

Előzmény: selgir (1931)
selgir Creative Commons License 2007.04.08 0 0 1931

az lesz a következő, húsvét hétfőn pont jó lesz:)

 

mondjuk a vénusz kb. 10-12 fokos volt...:) szóval nem ideális, de mint mondtam elég ramaty a szerkezet is! eddig csak barmolták, most keresek korrekt szerelőt...

Előzmény: Törölt nick (1929)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.08 0 0 1930
No, leírom az aktuálisan idevágó (vagy nem ) problémámat. Feleségem által használt Kadett 1,7 D ('89, 660e km) adagolójából folyik az üa. Ez most épp gázolaj, de látott már egyet-smást. Nem akarom feltétlen a bio-ra kenni az ügyet, de 18 év alatt kétszer kopott el a gázkar tengely tömítése, egyéb nem volt. Most viszont csak valami más ok lehet, alul, a mágnesszelep környékén, vagy az adagolótest, és az "elosztófedél" közt (bocs, de nemtom hogyhíjják azt a blokkot, amiből a négy cső kijön). Esetleg segíthetne valaki, hogy hol van tömítés egy adagolóban. Sajnos számomra még a típusa is ismeretlen, csak Bosch vagy CAV típusú lehet ezen a motoron a könyv szerint.

Csövek környékén nem folyik.
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.08 0 0 1929
Próbáld ki a befőttesüveges módszerrel az 50%-os keverési aránnyal is. Nekem azzal jól megy melegen, viszont hideg motornál az indítás utáni kb fél percben egyenetlen nekem is az alapjárat és az indításnál nagyot füstöl. Amikor bemelegszik akkor semmi füst nincs már és tökéletesen egyenletesen jár.
Előzmény: selgir (1928)
selgir Creative Commons License 2007.04.08 0 0 1928

na tegnap lekaptam a szívócsövet, oszt beledugtam egy befőttesüvegbe, amiben vénusz lötyögött. beledugtam aztán a visszafolyót is, mert ugye gyorsan elfogyott:)

 

elkeserített az erdmény...:( össze-vissza járó motor, füst, némelyik henger akadozik...

 

ez tiszta étolajjal volt, hidegindítás után, és szerintem szarok a csúcsok, meg a gyűrűk is... ugyhogy a következő próba vagy keverten megy majd, vagy felújítás után...

 

uff

Törölt nick Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1927
Folyékony befecskendezést meg se próbálnék, de oda "reduktor" (ami helyesen elpárologtató) nem is kell. És le se fagyna, mert a párolgás vonja el a hőt, és az a szívócsőben történne. Dízelnél szerintem épp az a nagy játék, hogy nem kell pontosnak lenni az LPG-levegő keverék aránnyal, amíg a gázolaj a több. Az már kijárt út, és ott minden emissziós, fogyasztási és teljesítmény változás pozitív eredményről árulkodik.

Ha elmennénk a full gáz üzemig, ahol a gázolaj alapjárati dózisa csak a gyújtást végzi, és az adagoló minden fordulatszám mellett csak ezt szállítja, ott már lényegesen fontosabb ez a kérdés.

Szerintem az adagolót kell úgy beállítani, és ez lehet akár csak a füstcsavar kitekerése, hogy ne füstöljön be, a LPG-levegő arányt pedig úgy beállítani, hogy állandó legyen. Magyarul a korábbival teljesen arányos, de kevesebb levegőhöz, a korábbival teljesen arányos de kevesebb gázolajmennyiséget állítani, figyelembe véve, hogy a gáznak is kell levegő.

Persze, bonyolultabb módon, elektronikával biztosan pontosabb eredményt lehet elérni, de erre éppenséggel egy mechanikus adagoló egyszerű dízelkocsinál sem képes, itt se kell tőle többet várni.
Előzmény: chgergo (1926)
chgergo Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1926

Nekem volt gázos autóm, és ott igazából az összes erőfeszítés a pontos keverék-arányra volt kihegyezve. Kicsit talán jobban bírja az LPG a szegényebb keveréket a benzinnél, de nem érdemes jelentősen eltérni az optimumtól.

E mellett a másik fő probláma a reduktor lefagyása, ami esetleg a folyékony LPG befecskendezésénél is felléphet.

 

Ideális célnak az tűnhet, hogy a gázolaj égésekor fennmaradt légfelesleghez kellene illeszteni a beküldött LPG mennyiséget. Eltérő esetben az LPG rossz hatásfokkal ég el. Ezt viszont szívó, kipuffogó vagy turbó nyomásból elég reménytelen meghatározni. Szinte egy fordulatszám/terhelés táblázat kellene az optimális LPG aránnyal, az adott füstcsavar állás mellett, és egy vezérlő elektronyika...

Előzmény: Törölt nick (1925)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1925
"A gázhoz innentől nem nagyon tudok hozzászólni, a "befecskendezőt" kellene valahogy ráhangolni a gázpedálra hogy csak akkor adjon, ha nyomod. A nyomás az jó lesz a turbós rendszerrel, ha a turbónyomás hasonló, nem tudom, benzineseknél mennyi szokott lenni."

Na de ott a kütyü, amit betettem. Tisztán látszik, hogy egy rugós-membrános gázmennyiségszabályozó. Most éppen vákuumos, de látszik, hogy szerelhető kivitel (egyébként a rugócsere lehetősége miatt). Szerintem megoldható nyomásosra, csak azt a nyomást kell azonosítani a rendszerben, ami a leginkább arányos a sofőr szándéka szerinti gázpedál-állással. Namost kell egy nagyobb nyomású gáz-oldal, a biztonság kedvéért egy gáz-elzáró elektromos szelep sorosan (vagy még a nagynyomásű oldalon, ez része a gázszettnek), a poliauto air fuel control, és egy fúvóka.

A "befecskendező" korrekt, de elektronikus elem. Hozzáértőknek biztos nem gond avval se megoldani...
Előzmény: Hpg (1924)
Hpg Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1924

Nyilván dízel volt mindegyik, lehet nem írtam egyértelműen.  "5 ton. Nutzlast Rohoelmotor" volt a pontos megnevezés a mercedesnél.

 

DE egyéb iránt létezett külső gyujtású dízel is a Jurek-könyv szerint, közvetlen a maybach mozdony-dízel mellett:))

 

 

A gázhoz innentől nem nagyon tudok hozzászólni, a "befecskendezőt" kellene valahogy ráhangolni a gázpedálra hogy csak akkor adjon, ha nyomod. A nyomás az jó lesz a turbós rendszerrel, ha a turbónyomás hasonló, nem tudom, benzineseknél mennyi szokott lenni.

Előzmény: Alfred (1922)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1923
Vágod a témát... De attól, hogy valami nyersolajüzemű, attól még dízel. Merhogy ez a név az öngyulladásos elvre utal. Múltkor voltam egy modellboltban, majdnem az összes modellmotor öngyulladásos volt.

A vegyesüzem azt jelenti, hogy kétféle üzemanyagot egyszerre zabál a motor. Pl. a gázolaj-LPG. A benzin-gáz, vagy más átváltós motorok kettősüzeműek a közlekedési felügyelet definíciója szerint.

Amúgy én úgy tudom, Rudolf Diesel mogyoróolajban gondolkodott.
Előzmény: Alfred (1922)
Alfred Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1922
Hpg:
Jellemzően benzines világ volt az, a T34-es volt a legközismertebb nagy dízel. A németek Maybach benzineseket használtak a harckocsikban, a Kruppokban volt einheitz-diesel, a Mercedesekben közönséges dízelmotor, meg a lövegvontató traktorokban/mozdonyokban izzófejes dízel.
Az amerikaiak, angolok benzineztek, az olaszoknál volt néhány dízel.
Az a "kifejezetten nyersolaj üzemű" az kifejezetten a dízel volt, a korabeli, - kb a negyvenes évek végéig - szakmai terminológia szerint.
Vegyesüzemű motor a Korei háborúban használt amerikai REO multi-fuel motorja volt, alapvetően az is dízel.
Előzmény: Hpg (1912)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1921
Én úgy tudom, ha reduktor nyomáskompenzálva van a feltöltőnyomással, akkor nem légköri nyomást csinál elpárologtatás után. Ebben különböuik a turbós reduktor az atmoszférikustól (nem lukak vannak rajta, hanem egy csonk a kompenzáláshoz). De ott a másik lehetőség (vagy nem), azt írja a cikk, hogy a reduktor kétfokozatú. Mi volna, ha az első fokozat után nyúlnánk a rendszerbe? 1-2 bar közötti nyomás elég nekünk még turbós autónál is. A végén egy fúvőka, és közé valami szabályozóelem, pl. a poliauto afc nevű kütyü. Tuti, hogy a rugós membrános részét vákuumosról át lehet alakítani nyomásosra. Én a kipugáz nyomásával vezérelném, az gázelvételre beesik, a turbó előtt még vákuum is kialakul, hiszen az forog a tehetetlenségtől.

Itt a poliauto kütyü



Előzmény: Hpg (1920)
Hpg Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1920

Na ott van a végén, az a befecskendező, csak nem tudom, a túlnyomásos térbe is be tud-e fecskendezni.

 

Mondjuk a szívótérben kialakuló néhány%-os gázkeverék -már ha csak adaléknak használnád a gázt- talán nem is robbanóképes. De éppen el lehet tolni a dolgot 90% gázra is elvileg:))  kpm hajrá:))

Előzmény: Törölt nick (1919)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1919
...csak nem bírom beszúrni. Ez az:

http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=174
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1918
Na, találtam egy elég érthető, és részletes leírást.

Törölt nick Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1917
Az a baj, ennyire nem értek hozzá. A befecskendező az folyadék halmazállapotban engedi be a PB-t? És végülis mi a lelke, valami szivattyú? Miből áll egy gázos befecskendező rendszer?
Előzmény: Hpg (1916)
Hpg Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1916
Nekem egy gázkeverő volt betéve, mert anélkül elég gázszaga volt a füstnek alapjáraton + néha megcsörrent. A keverővel teljesen ok volt, csak az a fojtószelep ami volt hozzá az nem zárta el a levegőt pl. motorféknél, így akkor is szívott. Erre raktunk oda egy csapot, amit szintén a gázpedál irányított. Így kb. jó volt, de a befecskendező lenne a tuti. Főleg a turbóhoz, mert ugye ott túlnyomás van, a keverőből meg a szívócső vákum szívja a gázt a reduktorból.
Előzmény: Törölt nick (1915)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1915
Csak kísérlet volt. A PB palack szelepével adagoltam be a légszűrőházba. Csak mert kíváncsi voltam. Jól ment szívó dízelekkel (merci 2,5 és opel 1,7). De már turbóson is töröm a fejem, mert a mostani autóm az. Igazából még nem tudom, hogy mi a jól szabályozható megoldás, annyi biztos, hogy a reduktort nyomáskompenzálni kell házilag, vagy turbóst venni. És persze, ezt a szívócsonk előtt valamivel kéne beengedni, nem lennék nyugodt, ha a csövek, meg az interkúler tele lenne gázzal. Gázkarral lenne egyszerű a vezérlés, vagy valami membrános drucklabdás megoldással, pl. a töltőnyomással. Ha magas gáz arányt szeretnék a gázolajjal szemben, akkor csak mechanikus, nehogy öngerjesztő legyen a rendszer...

Valami egyszerű, fűvóka kellene, amit lehet cserélgetni, meg elé egy szabályozható szelep. Van egy gázszettem, de az csak a reduktorig tart, meg a biztonsági mágnesszelepek vannak meg. Igazából fogalmam sincs, hogy milyen egy ilyen szabályozószelep. Ha tudsz ilyet az érdekel. Lehet, a karburátoros szettekben van hasonló.

Többen mondták nekem, hogy nem érezték a hatást, de ezek tuningos játékosok voltak. Én arra gondolok, hogy a túlhúzott gépeken, nincs már elég légfelesleg a gáznak, ill. a gáz is kiszorít levegőt. Nyilván a gázolajdózist csökkenteni kell.

Sok kísérletezés kell az ideális üzemállapotok meghatározásához.
Előzmény: Hpg (1914)
Hpg Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1914
És hogy vezetted be a gázt, pillangószeleppel, csappal, vagy befecskendezővel?  Én aztán nem tökéletesítettem a dolgot, de működött és nagyon kellemes volt:)
Előzmény: Törölt nick (1913)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1913
LPG-gázolaj vegyesüzemet én is kipróbáltam. Gyúrom is tovább a projektet.
Előzmény: Hpg (1910)
Hpg Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1912

Én 1941 és környékét mondanám, miután nem vezettem ilyet, pontos dátumot nem tudok.

 

De mondjuk nem egy dráma az az átváltás, nagyjából az előtöltés macerálásával oldották meg, mint pl. a csepelen volt, hogy kézzel kellett váltani a város/országút között. (dieselmatic híján:))

 

Egyébként a '20-as - '30-as években a mercedesnek volt kifejezetten nyersolaj üzemű teherautója. Az égéstér szabadalom még itthonra is be lett adva:)

Előzmény: Alfred (1911)
Alfred Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1911
Hpg:
"Régen a tankok, katonai teherautók stb. válthattak"
A 'régen' alatt mit értesz? 1901, vagy 1921, vagy 1941, vagy 1961, vagy 1981-et?
Előzmény: Hpg (1898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!