Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10548

Vasutazzunk tovább!

Az szűk ívekben kopik is a sin és a kerék. (1. kép: sinkopás) A külső íven futó kerék nyomkarimája hozzáér a sinkorona belső oldalához. Lehet kenni a jármű nyomkarimáját (ezt vontatójárműveken alkalmazzák), vagy a sinkorona belső oldalát. (2-3. kép: telepített sinkenő készülék) A nyomkarima lenyomja a "taposólemezt" és az működtet egy pumpát, amelyik egy csepp olajat juttat a sinkorona belső oldalára. Aztán ezt a kerekek szétkenik.  

Sinbiciklis Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10547

Nem. Rákosrendezőn.

Előzmény: rezgaras (10538)
sínbohóc Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10546
1520
Előzmény: csecsaba2 (10545)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10545

jó, ezt már újból megjegyeztem, Gumidani is ezt irta.

És az orosz?

(Azóta is gondolkodom, h mi az 1314, de még mint évszám, se tudok hozzákötni semmit, asszem belekoppintanám a homlokom a fal felületébe, ha az orosz 1514 lenne.)

Előzmény: sínbohóc (10544)
sínbohóc Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10544
1435
Előzmény: csecsaba2 (10543)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10543

ezekszerint kicsit megkoptak a számok az emlékezetmbe.

 

Frissitést feltöltheted, updatetolom.

Előzmény: sínbohóc (10542)
sínbohóc Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10542

Az 1435 mm nem az orosz méret? Nálunk mintha 1314 mm lenne.

Júúúúúúúúújjjjjjjjjjjjj!

Előzmény: csecsaba2 (10540)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10541

A gőzmozdonyok érdekesek, eszembe se jutott gondolkodni rajta (a jó pap holtáig tanul :-)).

 Arról még tanultunk, h a hosszú, nem zsámolyos szerelvények tengelyei nem merőlegesek a nyomvonalra (a régi UV villamosok középső, 2 tengelyes kocsijai), de pl. egy 424es vagy hasonló 4-5 tengelyes (nagykerekű) mozdonynál komoly gond lehet a húr és az ív közötti eltérés. Nem hiába, régen is voltak mérnökök, akik a kor problémáit megoldották :-) 

Előzmény: gumidani (10537)
csecsaba2 Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10540

Ezért olajozzák a kis sugarú ívek belsejét, h elpörörghessen.

 

Az 1435 mm nem az orosz méret? Nálunk mintha 1314 mm lenne.

 

A sinek alapban befelé dőlő alátéteken fekszenek (így könnyebb megdönteni a futó felület síkját, persze normál nyomtávolságnál és legalább 34,5 sinnél, a kissebb vonalakon a fellépő erők elenyészőbbek, így nincs jelentőségge), a kerékkúposság 2 db síkból áll, egy 10 és egy 20 fokos (ha jól emlékszem), de utána nézek, már több, mint 12 éve tanultam) ennek nem a diferenciálásban, hanem az iránytartásban van szerepe (hogy ne libegjen karimától-karimáig a szerelvény oldalirányba). A kedvező differenciálás csak jól jövő mellékhatás.

 

A sugárkülönbség egy negyedkörön 2DrPi/4, azaz DrPi/2 azaz 2,06 méter a két sinszál között. Ez a szűk villamosfordulónál (r=20) l=31,4, azaz 6,56 %-os a kipörgés illetve csúszás kerekenként. Egy 160-as pályánál az ív sugara 1200 m legalább (túlemelés függő), itt az l=1884, azaz 0,109 %-os a kipörgés/csúszás.

 

D=delta

Pi és r - ezek érthetőek

l= ívhosz. pályatengelyben (ez egyébként jó bonyolult, mert a nyomvonal magasági tervezésnél mindig az alsó (belső) sínszál teteje a mértékadó) 

 

üdv

Előzmény: gumidani (10537)
gacsat Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10539
 Az ideiglenes sineken csikorog mint a villamos a végállomáson.
Előzmény: gumidani (10537)
rezgaras Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10538
Sinbiciklis írta:

> a tengelyvégi csapágytok:

Csak nem Tapolcán jártál?
Előzmény: Sinbiciklis (10536)
gumidani Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10537

A tengely van csapágyazva. A futófelület kúposságga folytán az ívekben a külső körön haladó kerék nagyobb, a belső körön haladó pedig kisebb sugárral érintkezik a sinhez. A vasúton használt nagy ívekben ez elegendő. Ott ugyanis a legkisebb ívek sugara is több tíz méter. A nagyvasutakon inkább több 100 m. Az 1.435 m nyomtáv miatt a két körív hossza között elég csekély a különbség.

A fentiekből következik, hogy a mozdonyokon nincs differenciálmű. Lényegesen nagyobb probléma volt a gőzmozdonyok idejében az, hogy rudazattal össze volt kapcsolva 2-5 tengely. Na, ezeknél már az ívekbe való beállásnál voltak nehézségek. Ezen úgy segítettek, hogy egyes kerékpárokon (jellemzően a középsőkön) a nyomkarimát elvékonyították, vagy elhagyták. Továbbá lehetővé tették, hogy a tengelyek a haladási irányra merőlegesen kissé elmozdulhassanak.

Előzmény: gacsat (10535)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10536
Már, hogy ne lenne? Ez a tengelyvégi csapágytok:
Előzmény: gacsat (10535)
gacsat Creative Commons License 2007.03.19 0 0 10535
 A vonatkerék tengelyén miért nincs csapágyazva az 1ki kerék? A mozdonyokban van diferenciálmű?
tatrafan Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10534
Milyen szép nevek! (és milyen szép léghűtéses gépek!)
Előzmény: gumidani (10533)
gumidani Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10533
Dunavecse, Bölcske, Madocsa, Tengelic, Regőly, Hőgyész, Lengyel, Bikal, Bonyhád, Grábóc, Cikó, Véménd, Palotabozsok, Mohács, Majs, Villánykövesd, Palkonya, Máriagyűd, Pécs, Báta, Bátaszék, Mőcsény, meg amit kifelejtettem.
Előzmény: MALWIN (10531)
Roadtrain Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10532

Nekem is van egy darus képem :o)))

A héten lőttem Budán.

 

MALWIN Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10531
Merre jártál Danibátyó??
Mert Mohácson tutira...:-))
Előzmény: gumidani (10530)
gumidani Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10530
Véménden és Hőgyészen
MALWIN Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10529
Esse kicsi...ami az érdekes, hogy egy hídnál dolgozik, amit egy tolóhajó bontott le.
Előzmény: gp_jam (10525)
bezz Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10528

Két éve voltam Brüsszelben és akkor újították fel az Atomiumot.

Igazából nem a darura koncentráltam,nem is tudok róla semmit,csak azt: baromi nagy.

 

Turbo Intercooler Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10527
Darús témához én is hozzá tudok szólni.
KATO Mitsubishi alvázon.
tatrafan Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10526
höhöhöhö, szerény :)
Előzmény: gp_jam (10525)
gp_jam Creative Commons License 2007.03.18 0 0 10525
Ha mar ilyen darus het van! :)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.03.17 0 0 10524
Köszi. Ott a bal sarokban, az a nagy piros izé a réselőgép,  Műegyetem rakparton, ma délben.
Előzmény: bigmixeres (10523)
bigmixeres Creative Commons License 2007.03.17 0 0 10523
Szia! Ezgy Holcimes mixer. Talán a háttlérben cölöp fúrás ill. betonozás lehet. Ird meg lécci hol készült a kép? Ja és láttam a web oldalt is tuttijó a bicajod!
Előzmény: Sinbiciklis (10522)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.03.17 0 0 10522
Hüjje ziindeksz. A másodikat.
Előzmény: Sinbiciklis (10521)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.03.17 0 0 10521

 

 

 

 

 

 

 

Bigmixeresnek

Sinbiciklis Creative Commons License 2007.03.16 0 0 10520
tatrafan Creative Commons License 2007.03.16 0 0 10519
vazzzzz...
Előzmény: JumboJet (10517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!