Koszi a segitsegeitek! :) Lehetseges hogy mi is a turbos kombi gazkazannal maradunk, de sajnos csak egy helyre lehet telepiteni az amerikai konyhas nappaliba es ott nem a legesztetikusabb a falon. Foleg hogy a kivezetese meterekkel odebb van :(
Ha konvektort választod akkor ha meleg vizet is akarsz akkor a mika váltószeleppel mert az nem melegíti fel a környezetét(csak a radiátorba dolgozik) ezért nyáron is lehet meleg vizet csinálni és el is lehet bujtatni a szemek elök mert elég ronda jószág, de szerintem ha már felújítasz akkor sokkal jobb egy cirkó mert ezek a konvektor helyére szerelhető cuccok nem túl jó hatásfokkal dolgoznak, ezeket inkább kényszermegoldásként szokták alkalmazni olyan helyeken ahol nincs kémény, vagy nem fér el a cirkó (nem fizikailag hanem idióta szabályok miatt).
A kazánom zárt tágtartályát töltöttem fel minap, mert a rendszer nyomása csúnyán elszállt 3-3,5 barig.
Mivel már így is alacsony nyomás volt a rendszeren, mert elszökött, és a tartályt nem tudom elválasztani a rendszerről, így leeresztettem a rendszert kb 0,3 barig.
A tágtartály szelepét megnyomva levegő jött ki, így a membrán nem hiszem hogy rossz lenne.
A pumpát rátéve nem volt mérhető nyomás.
A gyári előnyomás 0,8 bar, így felpumpáltam 1 bárig, mivel a rendszerben is volt némi nyomás.
A rendszer vizzel való feltöltése során a kazán saját légtelenítője hallahtóan dolgozott.
A rendszer automata légtelenítői nem csináltak semmit a felfűtés után sem, nem tudom, hogy jók-e egyáltalán.
A cső melegedésénél megfogtam a légtelenítőket, de azok csak később kezdtek melegedni, talán a fém átmelegedése miatt. Lehet, hogy megszorult a szelep?
Hogyan tudom a légtelenítőket ellenőrizni?
Namost a baj ott van, hogy a rendszer felfűtése során )- egy fokkal jobb volt a nyomáshelyzet ,de így is elértem a 3 bar utáni szintet, ahol nyitott a bizt szelep, csak jóval később mint azelőtt.
Nekem az "okos" termosztát olykor a külső hőmérséklet függvényében szerintem túl alacsony előremenővel dolgozik (45-50C), lehet ebből gondom? Hagyományos turbós új kazán.
en siman betennem, hasonlo szintu lehet amit en hasznaltam. (nem szaki vagyok, csak egyszer epitkeztem)
viszont a 16x2-rol beszeltel mernokfelevel? nalunk a 20x2 a szokasos. a 16-ossal sincs baj, csak masok az okolszabalyok, es a szaki nem biztos hogy tisztaban van a kulonbsegekkel.
Kiskunfélegyháza. Egyenlőre még nincs meg. Vásárlás alatt áll, de átalakításokat tervezünk ezért már most próbálok utánajárni mindennek...
Ez mennyire modern teknika? Jobb mint egy turbos gázkazán? Ehhez is lehet termosztátot csatlakoztatni vagy mindig nyitogatnom kell a készülék tetejét? Esztétikai szempontból ezt jó lenne ha pl beépíthetnénk konyhaszekrény alá...a designja nem valami modern :(
A padlofutescsovek altalaban teljesen muanyagok. Kemeny, rugalmas. Nehez hajlitani, es azonnal rogziteni kell mert visszaugrik. Az 5retegure rehuz egy hajlitorugot, es szepen formara hajligatja az egeszet.
A padlofutescso altalaban olcsobb, de ezt a kategoriak keveresevel el lehet tuntetni. Ertsd ugy, hogy az olcso pf-cso olcsobb mint az olcso kinai 5retegu, es a markas pf-cso is olcsobb mint a markas 5retegu. De neked bemutathatjak ugy, hogy a draga pf-cso helyett vegyunk olcso 5retegut, es akkor meg olcsobb is lett.
En semmikepp nem betonoznek be kicsit is kerdeses minosegu 5retegut. Egy henco vagy valsir 5retegu meg nem olcsobb, mint egy akar ugyanolyan markaju pp padlofutescso.
1 hete olvasom a fórumot, de nem kapok választ. Miért nem lehet ajánlani valakinek kazán márkát?
Nekem egy duval themis 23-as 15 éves kazánom van, megérett a cserére. Helyette mit vegyek?
A kazánnak 15 év alatt nem volt baja! Csak most, viszont könyörögni kellett a márkaszerviznek, hogy javítsa meg. Alkatrészt nehéz hozzá sima halandónak(gázsszerelőnek) szereznie hozzá.
Úgy kérdezném, melyik az a kazán márka, típus, aminek az alkatrészellátottsága jó, olcsó, mindenki ért hozzá stb.:)
Kenyelmi szempontbol szeretnenk megcsinaltatni elsosorban....most egy nem szakembertol hallottam hogy van a kombi turbos kazan helyett egy ujabb megoldas...a gazkonvektor helyere kell be epiteni es ugyanott tavozna az egestermek is...ennek a kazannak pontosan mi a neve?
hiaba 0.1C a hiszterezis, elatart par percig amig 0.1fokot melegszik vagy hul a szoba. par percet en mar nem hivom kapcsolgatasnak.
en azt hivom kapcsolgatasnak, amikor a kazan nem tud 10kW ala menni, a radiatorok meg nem adnak le 10kW-ot 50 fokos vizbol, ezert tul meleg a visszatero, es az eloremeno homerseklet tartasa erdekeben kapcsolgat a kazan. vannak kazanok, amik szoszerint kepesek par masodpercenkent kapcsolni az egot. masoknal szamoltak ezzel, es mondjuk semmikepp nem gyujtjak be az egot 2 percen belul, ha eloltottak.
3 járatú motoros szelephez keresek adatot. Az "Automix 20" típus csőhőmérséklet termisztor adata kellene, mert szakadt a lelkem és nem találok hozzá adatot, mivel lehetne pótolni.
Mindenképp gázterv kell, a tervező ezekre megmondja a választ. A probléma az, hogy az oldalfali kivezetés elég problémás, elég ritka az olyan helyzet ahol lehet. Amúgy a tetősik fölé kell kivezetni, a cső hossza meg a kazán leírásában benne van.
És ilyen kis méretű lakásnál nem is biztos hogy kevesebbet fogyaszt a cirkó. Persze kényelmesebb és kevésbé zavaró a jelenléte, nem égeti a port, nem ropog, pattog.
Ha a kazán túlméretezett akkor javít a hatásfokon(nem kapcsolgat a kazán). Ha jól kiválasztott a kazán teljesítménye akkor szerintem nem érdemes. Illetve padlófűtésnél számítana, mivel ott elég alacsony előremenő kell és emiatt nem kell a kazánnak folyamatosan kis terhelésen mennie.