Még mielőtt abszolút kétely lenne, a képet én készítettem, a kormánykerékből meg nem véletlenűl takartam ki az emblémát, nehogy könnyű legyen:-)) A műszerfal egy 412-esé!
FOMA! Látod, hogy nem is olyan könnyű:-)) 23-án a műszerfalfotórol leveszem a kitakarást, és beteszem ide a forumba.
Ez tényleg igaz. De az elrendezés teljesen 417-es jellegű. És ha már a kormánykerék közepén hiány jelentkezik, az ajtóműködtető gomboknál miért ne?
Bár ezek hiánya jellegzetesen Nógrád volános jelenség, de a "3 nagy" se bánik finoman a járműveivel.
Menetrend szerinti járatként azonban Magyarországon nem látom jövőjét az emeletes buszoknak.
Miert nem? Az emeletesseguk miatt? Vagy szerinted nincs szukseg az atlagosnal nagyobb befogadokepessegu buszokra? Mi a velemenyed a 15 meteres buszok menetrend szerinti forgalmarol?
Mas:
A Tisza Volan honlapjan nyitottam egy topicot arrol, hogy kikoltozzon-e a Mars teri buszallomas, vagy ne. Akinek van velemenye a dologrol, kerem irja meg oda.
http://www.tiszavolan.hu/forum/default.asp
Új buszról sajnos szó sincs. Egyszerűen a pomáziak(?) zsörtölődhetnek, hogy az eddig megszokott "önjáró" alvázas járművek helyett "nemjáró" önjáróak jöttek (IK-260, MAN SL 283). Mert, akárhogyis, hegyre fel az E94 verhetetlen.
Annyira nincs ramaty állapotban, csak a motorjával vannak kisebb problémák, amit azóta orvosolhattak. Viszont a vásárlókat ismerve (BKV 40), nem biztos, hogy sokáig bírják.
Tudtommal ez egy Ikarus 417 vezetőfülkéje, nem véletlenül írtam a 9928-as hozzászólásomban, hogy "Családbarát busz". A nógrádos 412 emlékeim szerint nincs ellátva ennyi plusszal (pl.:monitoring-rendszer, állítható műszerfal), a vezetőfülke inkább a budapesti 412-esekhez hasonlít. Ha tévednék, elnézést.
"A Hungarobusz, 3 személyes vállalkozás.
Négy év alatt 4 buszt készitTETETT.":
Húha, ez egy nagy-nagy fehér folt a kis agyamban. Ki tudja hogy zajlanak ezek?
Jól sejtem, hogy egy busz építéséhez (többek között) az alábbiak szükségeltetnek:
- pénzügyi háttér
- szakmai tapasztalat
- rengeteg belefektetett mérnökóra
- váz méretező program (k. drága szoftver és hatalmas hardverigény)
- szerszámok, alapanyagok és készen vett alkatrészek a gyártáshoz
Kérdésem:
A Hungarobusz, a Csepel, a Rába, illetve a Kravtex esetében:
- a termékeik saját fejlesztések, vagy licenc termékek?
- a saját fejlesztéseknél a váz méretezése számítógéppel, vagy kézi számítások szerint történik?
- a vázat saját maguk hegesztik, ragasztják vagy bérmunkában végeztetik.
- ha bérmunkáról van szó, akkor nincs arra példa, hogy a "nagyok" nem hajlandók bérmunkát végezni csak azért, hogy megfojtsák a "kicsik"et?
Tudom, húzósak ezek a kérdések. Félmondatokban már elhangzottak információ morzsák, de jó lenne koncentráltan is foglalkozni e témával. Személy szerint engem nagyon érdekelne ez a téma.
M.
(Ps: a fentiekből következik még egy kérdés: ha egy fanatikus közl. társ. vezér, vagy egy gazdag vállalkozó egy olyan buszt rendel, ami még nem létezik, annak legyártása mennyibe kerül? (lásd Ik 55-repro, stb) )
A szélvédőjén jól kivehető, hogy magassága 4000, szélessége 2500, hosszúsága 15000 mm.
Ezért értetlenkedtem, hogy a japán honlapon ezek az értékek miért mások? (3790, 2490, 14990 mm)
Különösen a magasságon értetlenkedek. 21 cm hibádzik. Ekkora eltérés nem eredhet csak a légrugó szintszabályozójának piszkálásából. Japánban más lenne a megengedett legnagyobb magasság, ezért lecsíptek volna az utasterek magasságából?
Amúgy nekem is teccik. Túristabusznak ideális. Menetrend szerinti járatként azonban Magyarországon nem látom jövőjét az emeletes buszoknak.
Köszi Carpy.
Bár kristoof kérdezte, hogy hol lehet kapni a Városi Közlekedést, de azért köszi. Legalább így tudom hol keressem, ha annyira akarnék egyet venni. :-)).A kaposvári könyvtárban mindenesetre megtalálható, ott szoktam művelődni e témában.
Más
Somogyban ma nagyon síkosak az utak az ónos esőtől. A buszok sokat késnek. Egyik kollegám mesélte, hogy munkába jövet látta, hogy Somogyvárnál egy busz az árokba csúszott. Kaposba visszajövet több mint fél órát késtem én is. Remélem komolyabb baleset nem lesz.
A tervek szerint 2005 végére, 2006 elejére végig megépül a Budapest-Rijeka autópálya - nyilatkozta a Világgazdaságnak Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, horvátországi tárgyalásait követően.
dm/dv:
Új buszpályaudvar épülhet bankkal, postával, üzletekkel Mars tér és Bakay utca
Elképzelhető, hogy a Bakay Nándor utcában épít új buszpályaudvart a Tisza Volán Rt. a helyközi és távolsági járatai számára, a Mars tér a helyi buszok központja marad.
Volán-sztrájk január 6-án Szegeden döntött a közlekedési szakszervezet elnöksége
A kért béremelésnek csupán töredékét ajánlotta a Volán-társaságoknak a tulajdonos ÁPV Rt., ezért a szakszervezet január 6-ára sztrájkot hirdetett.
Nagy a titkolózás a KV rt.-nél az ügyben hogy várható-e jövőre csuklós autóbuszbeszerzés
KV rt.=
Kapos Volan, vagy Kisalfold Volan, vagy Koros Volan, vagy Kunsag Volan? Nem mintha tudnam a valaszt, de jo lenne kicsit pontositani a kerdest :-)
Eddig megoldási javaslatok
MB Citaro
Hungarobusz
Neoplan
A megoldas Ikarus 412, német exportból visszamaradt.
Ezzel szeretném példázni, hogy sokmindent tud az Ikarus, amit más gyár nem. Sokminden egyedi kívánsága lehet a vevőnek. Rugalmasak. Ha azt vesszük alapul hogy funkció nélküli dobogók vannak a miskolci M.A.N-ekben, pedig dobogó nélkül szerették volna.