Keresés

Részletes keresés

tupolev Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9956
Milyen párja? Mesélj lécci!
Előzmény: Grimbi (9953)
Grimbi Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9955
Még mielőtt abszolút kétely lenne, a képet én készítettem, a kormánykerékből meg nem véletlenűl takartam ki az emblémát, nehogy könnyű legyen:-)) A műszerfal egy 412-esé!
FOMA! Látod, hogy nem is olyan könnyű:-)) 23-án a műszerfalfotórol leveszem a kitakarást, és beteszem ide a forumba.
Előzmény: Ikarus 417 (9952)
Grimbi Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9954
EMF-789
Békéscsaba
Előzmény: htibor (9949)
Grimbi Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9953
Nem, ez a párja. Sajnos nincs nállam lemezen róla kép, majd 23-án beillesztem ide a forumba.
Előzmény: tupolev (9939)
Ikarus 417 Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9952
Ez tényleg igaz. De az elrendezés teljesen 417-es jellegű. És ha már a kormánykerék közepén hiány jelentkezik, az ajtóműködtető gomboknál miért ne?
Bár ezek hiánya jellegzetesen Nógrád volános jelenség, de a "3 nagy" se bánik finoman a járműveivel.
Előzmény: Fzolee (9951)
Fzolee Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9951
De ha jobban megnézed a képet rájössz, hogy csak két ajtóműködtető gomb van, ezért is asszociáltak/tunk az Ikarus 412-esre.
Előzmény: Ikarus 417 (9942)
Ikarus 417 Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9950
Ha már Borsod Volánról esett szó.

E91 Tiszaújvárosban
htibor Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9949
Ha jól tudom, akkor a Kőrös Volánnál közlekedik.
A rendszáma: EMF-789
Előzmény: torqmatic (9948)
torqmatic Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9948
Meg tudná valaki mondani, hogy az első Ikarus E94 típusú busznak mi a rendszáma, és jelenleg hol közlekedik? Köszönöm.
Carpy Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9947
Menetrend szerinti járatként azonban Magyarországon nem látom jövőjét az emeletes buszoknak.

Miert nem? Az emeletesseguk miatt? Vagy szerinted nincs szukseg az atlagosnal nagyobb befogadokepessegu buszokra? Mi a velemenyed a 15 meteres buszok menetrend szerinti forgalmarol?

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (9940)
Carpy Creative Commons License 2002.12.14 0 0 9946
Tenyleg jo lett a Borsod Volan oldala.

Mas:
A Tisza Volan honlapjan nyitottam egy topicot arrol, hogy kikoltozzon-e a Mars teri buszallomas, vagy ne. Akinek van velemenye a dologrol, kerem irja meg oda.
http://www.tiszavolan.hu/forum/default.asp

Előzmény: chrta (9930)
sosiforda Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9945
Megújult és igencsak előnyére változott a Borsod Volán honlapja!
Ikarus 417 Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9944
Új buszról sajnos szó sincs. Egyszerűen a pomáziak(?) zsörtölődhetnek, hogy az eddig megszokott "önjáró" alvázas járművek helyett "nemjáró" önjáróak jöttek (IK-260, MAN SL 283). Mert, akárhogyis, hegyre fel az E94 verhetetlen.
Annyira nincs ramaty állapotban, csak a motorjával vannak kisebb problémák, amit azóta orvosolhattak. Viszont a vásárlókat ismerve (BKV 40), nem biztos, hogy sokáig bírják.
Előzmény: Törölt nick (9931)
atinform Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9943
Kisalföld Volán rt.
Előzmény: Carpy (9929)
Ikarus 417 Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9942
Tudtommal ez egy Ikarus 417 vezetőfülkéje, nem véletlenül írtam a 9928-as hozzászólásomban, hogy "Családbarát busz". A nógrádos 412 emlékeim szerint nincs ellátva ennyi plusszal (pl.:monitoring-rendszer, állítható műszerfal), a vezetőfülke inkább a budapesti 412-esekhez hasonlít. Ha tévednék, elnézést.
Előzmény: tupolev (9939)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9941
"A Hungarobusz, 3 személyes vállalkozás.
Négy év alatt 4 buszt készitTETETT.":

Húha, ez egy nagy-nagy fehér folt a kis agyamban. Ki tudja hogy zajlanak ezek?
Jól sejtem, hogy egy busz építéséhez (többek között) az alábbiak szükségeltetnek:

- pénzügyi háttér
- szakmai tapasztalat
- rengeteg belefektetett mérnökóra
- váz méretező program (k. drága szoftver és hatalmas hardverigény)
- szerszámok, alapanyagok és készen vett alkatrészek a gyártáshoz

Kérdésem:

A Hungarobusz, a Csepel, a Rába, illetve a Kravtex esetében:

- a termékeik saját fejlesztések, vagy licenc termékek?
- a saját fejlesztéseknél a váz méretezése számítógéppel, vagy kézi számítások szerint történik?
- a vázat saját maguk hegesztik, ragasztják vagy bérmunkában végeztetik.
- ha bérmunkáról van szó, akkor nincs arra példa, hogy a "nagyok" nem hajlandók bérmunkát végezni csak azért, hogy megfojtsák a "kicsik"et?

Tudom, húzósak ezek a kérdések. Félmondatokban már elhangzottak információ morzsák, de jó lenne koncentráltan is foglalkozni e témával. Személy szerint engem nagyon érdekelne ez a téma.

M.

(Ps: a fentiekből következik még egy kérdés: ha egy fanatikus közl. társ. vezér, vagy egy gazdag vállalkozó egy olyan buszt rendel, ami még nem létezik, annak legyártása mennyibe kerül? (lásd Ik 55-repro, stb) )

Előzmény: Törölt nick (9932)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9940
Megnéztem azt a bizonyos Megaliner képet. :-)

A szélvédőjén jól kivehető, hogy magassága 4000, szélessége 2500, hosszúsága 15000 mm.
Ezért értetlenkedtem, hogy a japán honlapon ezek az értékek miért mások? (3790, 2490, 14990 mm)

Különösen a magasságon értetlenkedek. 21 cm hibádzik. Ekkora eltérés nem eredhet csak a légrugó szintszabályozójának piszkálásából. Japánban más lenne a megengedett legnagyobb magasság, ezért lecsíptek volna az utasterek magasságából?

Amúgy nekem is teccik. Túristabusznak ideális. Menetrend szerinti járatként azonban Magyarországon nem látom jövőjét az emeletes buszoknak.

Előzmény: Törölt nick (9933)
tupolev Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9939
Grimbi!!
Ez a nógrádos 412-es lenne??
Előzmény: Grimbi (9927)
Ekornél Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9938
Köszi Carpy.
Bár kristoof kérdezte, hogy hol lehet kapni a Városi Közlekedést, de azért köszi. Legalább így tudom hol keressem, ha annyira akarnék egyet venni. :-)).A kaposvári könyvtárban mindenesetre megtalálható, ott szoktam művelődni e témában.

Más
Somogyban ma nagyon síkosak az utak az ónos esőtől. A buszok sokat késnek. Egyik kollegám mesélte, hogy munkába jövet látta, hogy Somogyvárnál egy busz az árokba csúszott. Kaposba visszajövet több mint fél órát késtem én is. Remélem komolyabb baleset nem lesz.

Előzmény: Carpy (9936)
12cvb Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9937
Tud valaki aktuális híreket, üzemi tapasztalatokat a Nyíregyházán futó Solarisokról?
Carpy Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9936
Ekornel,
A Varosi Kozlekedes a Budapesti Deak terei aluljaroban, a "Kisfoldalatti muzeumban" is kaphato.
Előzmény: Törölt nick (9934)
Carpy Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9935
Traficc,
Akkor igyekszem kiprobalni a MegaLinert, holnap ugyis megyek Tokioba :-)

-

Mas:
A Budapest-Rijeka sztráda 2006-ig elkészül

A tervek szerint 2005 végére, 2006 elejére végig megépül a Budapest-Rijeka autópálya - nyilatkozta a Világgazdaságnak Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, horvátországi tárgyalásait követően.

(Dolt betus kiemeles tolem)

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9934
kristoof (9843)

Ekornél!

!Amúgy mi az a Városi közlekedés c. lap?Hol lehet olyat kapni?

traficc :
Ez egy szaklap.
Kéthavonta jelenik meg, 28 éve.
(nagyob) újságosnál kapható, de jobb ha előfizetsz rá.

szerkesztő = Nagy Józsefné, 198o Budapest, Akácfa utca 15. V.emelet 5o6. tel = 322-7o74

Előzmény: kristoof (9836)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9933
A MegaLiner a kedvencem . A szivem csücsöke.

a MegaSpace meg az álom.

Előzmény: Carpy (9847)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9932
moszkvicsslusszkullcs (9869)

Nem véltek összefüggéseket felfedezni:
- Mátyásföld elhalása és a Hungarobusz létrejötte,

traficc .
A Hungarobusz, 3 személyes vállalkozás.
Négy év alatt 4 buszt készitTETETT.

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (9862)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9931
Kié ez a kettő E94 ?
Ha újak akkor miért vannak ramaty állapotban ?
Előzmény: Ikarus 417 (9922)
chrta Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9930
verőfényeset! :)

dm/dv:
Új buszpályaudvar épülhet bankkal, postával, üzletekkel
Mars tér és Bakay utca
Elképzelhető, hogy a Bakay Nándor utcában épít új buszpályaudvart a Tisza Volán Rt. a helyközi és távolsági járatai számára, a Mars tér a helyi buszok központja marad.

Volán-sztrájk január 6-án
Szegeden döntött a közlekedési szakszervezet elnöksége
A kért béremelésnek csupán töredékét ajánlotta a Volán-társaságoknak a tulajdonos ÁPV Rt., ezért a szakszervezet január 6-ára sztrájkot hirdetett.

K.

Carpy Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9929
Nagy a titkolózás a KV rt.-nél az ügyben hogy várható-e jövőre csuklós autóbuszbeszerzés

KV rt.=
Kapos Volan, vagy Kisalfold Volan, vagy Koros Volan, vagy Kunsag Volan? Nem mintha tudnam a valaszt, de jo lenne kicsit pontositani a kerdest :-)

Előzmény: atinform (9919)
kristoof Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9928
Csók mindenkinek!

Az állomány listám és ntfsxp összegzése alapján csináltam egy egyszerű kimutatást a Szabolcs Volán Rt. buszairól amit most megosztok veletek.

A Szabolcs Volán Rt.-nek 325db. autóbusza van.Ebből 307db.(94%)magyar gyártású 19db.(5,8%)
külföldi.Részletesebben így alakul:

IKARUS 276db.(84,8)
RÁBA 13db. (4%)
M.A.N. 10db. (3%)
SOLARIS 8db. (2,4%)
FORD 1db.
EAG 17db. (5,2%)

IKARUS és EAG együtt:293db.(90%)

Hat évnél fiatalabb busz 95db.(29,3%).Hat évnél idősebb 230db.(70,7%)Már elmúlt húsz éves:5db. (1,5%).Közeljövőben lesz Húsz(2003-2004):9db.(2,76%).

Átlagéletkor:13,2év

Hamarosan csinálok egy ilyet az elmúlt öt év beszerzéseiről.Azt is megosztom majd veletek.

Csók mindenkinek:-)

Előzmény: Grimbi (9927)
Grimbi Creative Commons License 2002.12.13 0 0 9927

Eddig megoldási javaslatok
MB Citaro
Hungarobusz
Neoplan
A megoldas Ikarus 412, német exportból visszamaradt.
Ezzel szeretném példázni, hogy sokmindent tud az Ikarus, amit más gyár nem. Sokminden egyedi kívánsága lehet a vevőnek. Rugalmasak. Ha azt vesszük alapul hogy funkció nélküli dobogók vannak a miskolci M.A.N-ekben, pedig dobogó nélkül szerették volna.
Előzmény: Grimbi (9848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!