Meghatározó részük forgóvázra vár. Ma már nem lehetz olyan bátran futattni +, ++, +++ V2-vel a forgóvázakat, mint 10-15 éve, akkor még több hús volt bennük, ma már nagyon korhadtak, 175 e km után le kell őket állítani...
Hát nem tudom, hogy a forgóvázcserétől jobb vagy rosszabb lesz-e. Sajnos utóbbi időben sok a példa az utóbbira is, amit nem értek, hogyan történhet meg.
Köszönöm a választ, megnéztem a linkeket mindenképpen nagyon hasznosak lesznek, de ha esetleg gazdasági részéből is tudna valaki segíteni. (én is itt dolgoztam szakmai gyakorlaton 3 teljes hónapot-talán az én hibámból is-de nemragadt rám szinte semmi)Pl:a szerelvények fogyasztása, felújítások nagyságrendbeli költsége, vagy a pályához hozzáfűzni való. Tényleg nem akarok zavarni ezzel senkit, de nagy szükségem lenne rá. Egészen véletlen keveredtem ide: nem tudja valaki, hogy az 1-es villamos Árpád-híd -Bécsi út közötti részét mikor szándékoznak megcsinálni? Most elkezdtek valamit, de eddig semmi érezhető.
Kis túlzással, ami villamosügyben ami nincs fönt a www.villamosok.hu oldalon, az igazából nem is érdekes. :-) Pl. a villamoskocsik darabszámáról és a férőhelyek alakulásáról vannak adatok itt.
Segítséget szeretnék kérni. Főiskolai hallgatóként egy házi dolgozatot kell írnom menedzsment tantárgyra, melynek témája A BKV Zrt és azon belül a villamosközlekdés gazdasági jellemzése műszaki csemegékkel. Ha tudnátok hasznos adatokat, diagramokat a témában nagyon megköszönném.
Nos, tekintve, hogy a temetőnapokkor ugye a többi vonalon hétvégi menetrendek lesznek érvényben, így lesz elég gép. A 28B-37-en kívül pedig elivleg csak a 24-esre kell pár ICS +Ha gáz van szét lehet csatolni 1-2 körúti párost is. A maradék vonalon 2-17-21-esen KCSV-k pörögnek, sőt valószínű, hogy félig a 24-es is KCSV lesz.
A nov.2-7-i időszak már kalandosabb lesz. Ha jól emlékszem korábban úgy volt hogy ezen a héten a körúton valami vágányzár lesz a Margit hídnál, azt nem tudom ,hogy most az még aktuális-e. Ferencvárosban 38db. Ipari van, elvileg mindegyik üzemképes. Tanítási szünet lesz, tehát néhány vonalon kevesebb forgalmi lesz kint, 2A nem lesz. Ipari csak a 2-esre (4-5db. jobb esetben), 24-esre és a 28-37-esre kell majd. 28-37-esen most elvileg hétköznap 8-8 forgalmi van kint. Azt nem tudom, hogy mennyire marad besűrítve a temető miatt. Az 5 körúti párosból is szét lehet szedni hármat, az már +6 kocsi. De ha gáz van, akkor Száva tuti tud pár kocsit küldeni kölcsönbe: 1408,1422,1435,1450..stb :D
A 1349-es elég jó lett az új forgóvázaival, mostmár nem cserélném el Fardival, oda inkább a 1361-et küldeném. ;-)
Viszont egy kicsit a 1349-en is érezhető szitálás, de zavarónak egyáltalán nem mondanám. További érdekessége, hogy B vég felől E1-ben elég jól kezelhető a mákdaráló, a többi fokozatban viszont egy gyötrelem.
Érdekes, hogy pl. a 1404 az új forgóvázaival tökéletes, az nem is szitál.
Szóval vagy az érintett kocsikkal, vagy a forgóvázakkal van baj. Lehet csak egy-két forgóvázat szúrtak el de nagyon, viszont akkor azért reklamálni kellene.
Budán most semmi felesleg nincs csúcsban. Talán az egy darab 4-est lehetne majd innen adni. Száva meg átvehetné addig a 21-est, ott lesz felszabaduló kocsi azokon a napokon.
Skacok! Számolgassuk már össze, hogy temetőnapokkor, és az utána levő héten honnan lesz Iparink/KCSV-nk a 2, 2A, 17, 21, 24, 28, 37-esre és az 1 szem csatoltra a köruccán?
Van most valahol, valamelyik kocsiszinben felesleg? Esetleg valami naftalinban tartósított pár kocsi, valahol a pincében? Mert jelen körülmények között sem sok kocsi pihen benn a Fradiban csúcsban. Egy 6-7-el többet tudok elképzelni kiiktatáskor. Esetleg átcsop Szávából, mert kiiktatásban elég oda a Hannoveri is az 50-esre? Vagy ilyenkor tán akad 1-2 kocsi Budán is, ami tud átjönni?
Ezzel a kérdezéssel vigyázni kell, nehogy lebasszanak érte. Én már jártam így. Ha konferenciába kérdezik ki ér rá, az megint más. ;-)
Tegnap este is gondolkoztam hogy kérdezzek-e, mert láttam, hogy a 1400-át tolják a 47esen, az pedig a 22:12-es Városház téri induló lenne, én meg 22:05-kor álltam be Kamarából, el tudtam volna helyette menni, ha kell.