Azt nem tudom, de amikor anno megjelentek 307-esek, azoknak is volt egy ilyen szokása. Ott be kellett tenni egy párezer forintos műterheléses kébelt, oszt' kész.
Valahogy úgy, mint az első szériás Freelanderekben.
Hugomék gondolkoztak benne - akkor kérdeztem utána a szervizes ismerősnél - de nem találtak benzines kétkerékhajtású kombit(!) Németországban+Hollandiában
De van, a 2,1-es V6-os benzines - tudtommal - csak és kizárólag elsőkerék hajtású.
Valahol azt olvastam, hogy az X-Type viszkókuplungos automata, és az a hibaforrása, hogy ha egyszer beindul benne az összekerékhajtás (magyarul bekeményedik benne az olaj a fordulatszámkülönbség miatt), akkor az hajlamos bekozmálódni, és nem old ki.
Vagy valami ilyesmi, majd a tudorok jobban kifejtik, vagy cáfolnak, ha hülyeséget írtam.
Egy jól bevált, hibátlan 2,7-es dízellel meg egyenesen főnyeremény, nemde?
:)
A 2,7-es dízel gyakorlatilag javíthatatlan. Iszonyat mennyiségű motorhibásat hoznak be az országba (Peug, Jag, Rover, stb...), szívóágra téve a gyanútlan vevőt.
Korzó-é kivétel :-)))
A Jag S-type egyébként nekem is bejön, kár, hogy kiöregedett.
(Jaguar szervizesnél kádereztem le az X-Type-ot, és tényleg _jó_ kocsi. A sima elsőkerekesekkel semmi baj nincs - bár ilyen benzines kvázi nincs is -, kizárólag az öszkerekesek osztóműjéből hajlamos folyni az olaj, meg megmakkani, ha kevés marad benne. De azt is csak egyszer kell rendberakni. Magyarul ár/értékben egészen kiváló a gép)
Én épp azért tökölök, mert viszonylag keveset akarok szívni. És nem azért, mert nem szívesen költenék egy autóra, ha az jó utána egy darabig. Még egyszer: "jó" és "egy darabig", tehát nem 2 napig. Lassan ezek is túlzott elvárások. A presztízs meg nevetséges dolog, egy használt valaminek soha nem lesz presztízse, gondolok itt a 15 éves Audi A4-ben jaszkarizókra. Az én szemeben egy 2 éves Kia Cee'dnek nagyobb a presztízse, mert aki vette, annak esze volt és nem kifelé akarta mutatni a tutit. Persze a Cee'd jóval drágább is, mint az Audi, ez tény.
Az "autó" mára egy olyan összetett kérdés, hogy szvsz. nemigen van ember, aki nagyképűség nélkül azt mondhatja magáról, hogy "értek az autókhoz"
A tájékozottabbak is nagyobbrészt vagy egy-egy típushoz, gyártmánycsaládhoz, vagy az autó egy-két részegységéhez értenek részleteiben.
Aztán ott van az egyes típusok minőségromlása okozta vélemény változás. 30 éve még evidensnek gondoltam, hogy összességében a német autók a legjobbak (az Opelt nem számítva), ha élettartam, megbízhatóság, nagyjából kiszámítható üzemeltetési költségeket a fontos szempontok. Mára a helyzet változott, adott összegből (pl. 3-4 MFt) szvsz. sokkal jobb állapotú, kevesebb gondot okozó egyéb, japán, francia, svéd...stb... autót lehet venni. Az átlag magyar agyából kitörölhetetlen "presztízs" persze hiányzik. De aki kicsit is rálát pl. a MB típusaira, nevetőgörcsöt kap pl. egy elsőszériás MB 210-ben (a Merci eddig gyártott vsz. leggyengébb E-eresztése) pöffeszkedő nyeretlen kétévesen, amit legkésőbb öt évvel ezelőtt össze kellett volna préselni.
Szóval. Nem egyszerű tippet adni másnak autótípus kiválasztásánál.
- Felmentem. Ja nem, tényleges életfogytiglan. Vagy mégse? Akkor legyen pénzbírság: 21 MrdFt. Eltúlzott? Rendben, helyt adok, 5eFt-ra mérséklem. Nevet? Akkor 50MóFt. Leülheti napi 100.-Ft-jával. Ja, így 1370év? Akkor tényleges életfogytiglan, és egyben eltiltom hivatása gyakorlásától is. Tudom, hogy kutyafodrász volt, és a börtönben nincs kutya, de akkor is eltiltom. Gizike, most hol is tartunk az ítéletben?