Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Bár nem látom át az egész kazán felépítését, érdekes részletek vannak a képeken. Látszik, hogy spekuláltak vele... Mindenesetre kíváncsian várom hogyan muzsikál majd!
Apóséknál 24-25C' egyszintes B30+5 cm szigetelés. Persze előbb- utóbb lassan átmelegszik a ház ( ajtónyitások, szellőztetés, tartós kánikula, tetőn keresztül stb..), de azárt nálunk lent 25-26C', fent 31C' !!. Ott nem igazán lehet aludni, klímázni meg nem fogok éjjel a kölkökre.
Az ablakokra figyelj oda. Ott van a nagy okosság. Azt mondják a nagy okosok, hogy ezt veddmeg mert 6kamras meg 8 .Csak abba gondolj bele, hogy az ablakból hágy százalék az üveg és a tok. Hamár költesz rá 3k kamrás.
Ha tudnál kilépő füstöt mérni, akkor tudnád a közel jó helyes választ.
Elnyúlik az égés, kevesebb hőt engedsz ki a kéményen. A pillangós fojtást szabályozást alsó primer többlettel korrigálom. Kormolódás van, mert nem mindig figyelek rá pl: most is itt ülök már vagy 20 perce, de egy kis konix majd segít.
10 cm elég és a fal máris 0,29-0,32-re módosul a fal. Az már nem rossz. Az ablakokat és a tetőt meg a padlót is figyelmebe kell venni, ezek együttes hatása fog spórolni.
Szerintem az égésidőd kurva hosszú puffer töltéshez. Ez a kazán folytott állapotban tud eggyit. Szerintem. Mikor nem volt pufferem akkor éget a kazán 4-5 órát. most max 3óra.
A helyi tüzépen csak akác volt mindig is. Most hogy ilyen baromi drága lett, kértem egy telefonszámot, de ez a román emberke csak szeptemberben hozta, annyi volt a megrendelése. Idén áprilisban hozatom, remélem konyhakészen jobban kiszárad és használható lesz. Az akáccal ez ment, szépen kiszáradt felhasgatva.
Elnézést már hogyne szigetelne, ez nem egy irányú. Ne keverd össze a hőtehetlenséget a szigeteléssel! De ezt tapasztalom is. Van egy időjárás mérőm, jelzi a kinti (a kertben) és benti hőmérsékleteket, lehet memorizálni a maximumokat, ez meg volt szigetelés előtt is tehát tudjuk viszonyítani mi volt előtte és utána (klíma nincs). Gázbeton (szilikát) 30cm + 5cm hungarocell. Tehát még az 5cm is sokat számit hát még a 10. Persze ha ajtót abalakot kitársz valóban nem ér sokat, tehát az északi oldalon kell kinyitni és nem a délin, ott csak a rededőnyt kell leereszteni.
Köszi a méreteket nehéz elképzelni igy leírva ,a vizuális látvány hiányzik.Szerintem itt hasznosul a hö legjobban mert nagy a felület.Valaki írta hogy nagyobb a huzatigénye,igen valószinü,de ennyi tartalék kell legyen a rendszerben.A kazán keresöknek szerintemi ilyet v valami hasonlot lehet ajánlani.
Sajnos nálam is ez van mivel nem 40cm es- ek a hasábok. De minden kép feltolom a hátsó falra és az elejébe kisebb garabokat bedobálok. Tehát szorosan egymás mellé, így a rakat nak csak a kerülete főleg az eleje ég a közepe nem, persze ha már összerogy az is ég de ez már az utolsó fázis.
Nagyon nézegetem ez a „B-teel”-t. Az igaz, hogy a 28-as csak 70L a rakodó tere de ezt fullra lehet pakolni míg a Lighnot v. a Totyát csak az ajtóig tehát a 86L ből itt is csak 70L tudok kihasználni már a 25kW os nál. Tehát abba is belefér kb. 20-22kg fa ha jól számolgattam. A másik a B-teel-nél gond nélkül utána lehet rakni (mint a többi fagázasnál) mivel alul ég. Után rakás a Lighnonál nálam nem jött be mert fűstől és kor mol még ha kisseb hasábokat rakok rá akkor is. Tehát meg kell várnom míg le ég (a parázs is) és utána jöhet a következő rakat, de azért ez napi 2X van, nagy hidegben, most nálam is kibirt 48 órát egy rakat 1500L pufferal.
Most nem variáltam a szintenkénti fahasáb irányokkal, nem forgattam el szintenként 90°-al. Szorosan egymásmellé raktam.
Ezzel az eddigi "huzat-felesleg" el is tűnt. Sokkal jobban ki kellett nyissan a primer ajtót hogy emelkedjen a füstgáz hőmérséklet.
Sajnos a tüzifám olyan méretű, hogy keresztbe nem tudom berakni, hosszában pedig nem tölti ki a rendelkezésre álló tűzteret. Ezért ott le tud potyogni a parázs.
Azért elkövettem néhány hibát.
A rakatot nem toltam rá a hátsó falra. Ezért a legnagyobb lángok a hátsó faltól jöttek, és távoztak rögtön a füstjáratba.
Ezt még tudtam korrigálni, mert piszkavassal megtoltam hátrafelé az égő rakatot. Ekkor inkább előről égett, itt kapott több levegőt.
Sajnos a rakatépítés sem sikerült tökéletesre, mert a lehulló parázs begyújtotta az alját. Az égési idő felétől a hamuzó ajtó meleg volt, mert belül ott már égett a tűz, nem csak a rakat teteje.
Viszont a tűztér kinézetével nagyjából elégedett vagyok.
A táskák fehérek, nincs korom lerakódás.
A tűztér felső 1/3-a szürkés fehér, ott sincs lerakódás.
Viszont az alsó 2/3-ban pernye szerű valami rakódott a lemezre. Nem kátrány, mert tisztító rúddal le tudom tolni, de ezen még van mit javítani.
Tehát valamit még mindíg nem csinálok jól de haladok!
Alul vízszintesen kb. 15-20 cm es hasábokat szorosan egymás mellé és a hátsó falnak neki ütközve (így a víztáska résnél nem tud felmenni a láng egy darabig kénytelen elől meg oldalt égni) Tehát a vastagabból 2-3 réteg majd u. úgy 5cm es hasábok az ajtóig, és egy réteg 1- 0,5 cm hasábok de ez már lazán azért ez már nem egy teljes réteg de ez is tölgy v. bűk és ennek a tetejére szórok egy szemetes lapát apritékot, 3- 4 db 10x10 kartondoboz lapot a tetejére és kis kézi gázégővel meg gyújtom. (egy fűtési szezonban 3 db patron v. palack fogy el nem kell a gyufával baszakodni)
Alsó ablak totál nyitva, a felsőhöz beteszek egy mágnes darabot (szekrény zárból maradt kb. 5mm es). Ha a fűst eléri a 80°ott alsó ablak kinyit, 170°nál leső ablak is kinyit, kiveszem a mágnest addig adott 5mm rést, az alsó ajtót becsukom és otthagyom őfelségét. Ez kb. 10-15perc.
Én bementem az aeroth..m nevű boltba,kértem mária üveget, megkérdezték kerek vagy szöglertes kell. a kb 6 centisért fizettem majd három rongyot,Még az nap el is repedt a melegtől .