Ami a karosszéria belső vagy alsó része oda alvázvédő szükséges, ami a karosszéria külső felületén van azt Ricsivel / kőfelverődésgátló festékkel kell kezelni.
Amúgy mindegyik terméket rücsi pisztollyal hordják fel.
Köszönöm a választ! Az zavart össze, hogy amim van alvázvédő azt rücsi pisztollyal kell felhordani. Akkor kezd tiszta lenni a dolog. A kőfelverődés elleni átfesthető rücsit igazából csak a látható helyekre szokták felhordani és a kívánt színre festeni? Mondjuk küszöb? A sárvédő dobba belül mehet a gyantás alvázvédelem simán?
Tegyük végre tisztába a dolgokat anyagismeret terén. Olyan nincs ,hogy alvázvédő rücsi. Olyan viszont van külön-külön ,hogy alvázvédő és rücsi. Az alvázvédőkből létezik bitumen alapú és kaucsuk alapú. Ezek egyike sem felülfesthető,mert ezek önmagukban alkalmasak alvázvédelemre ,arról nem beszélve ,hogy a bitumen alapúak már önmagukban nem viselik el a rájukkerülő festékrétegeket. A rücsik ,vagy másnéven kőfelverődésgátló festékek minden esetben felülfényezendőek ,mert ezek nem alkalmasak tartós védelemre fényezés nélkül.
Sziasztok! Olvastam pár helyen, hogy az alvázvédő rücsit is át kell festeni a megfelelő korróziógátló védelem érdekében. Én Locktite Variac alvázvédőt fogok használni. Elméletileg gumi-gyanta alapú. Kipróbáltam, szép felületet lehet vele fújni. Ezt felhordás követően mivel érdemes átfesteni? Egyáltalán át kell? Mondjuk valamilyen 2K festékkel gondoltam, de ez lehet akár valami értelmesebb 2K ipari festék is? Nem tudom mennyire lenne tartós ez a festékréteg, mivel a rücsi a kőfelverődés ellen lenne, így viszont nem annyira logikus, mert ha ráfestek akkor meg a festék fog lepattogni a felverődő dolgoktól. Köszi!
Véleményem szerint a spray csak javításra való, komolyabb alvázvédelmet inkább szórópisztóllyal kellene felvinni vastagabb rétegben.
Én is most javítgatom az autómat, szétkaptam darabokra, drótkorongal végigmentem az alvázon, lealapoztam, és most kezdek hozzá az alvázvédelemhez. Bady930-at fújok rá.
Udvozlet Urak! Tanacsot szeretnek kerni, hogy hol szerezheto be nem bitumen alapu rucsi, esetleg milyen markajut ajanlanatok?
Tudomasom szerint gyarilag is ilyet hasznaltak , oreg nemet automon.
Bitumen alapuval probalkoztam ugyan (spray), de a gyari minoseg es vastagsag kozel sem jon ossze, raadasul igen vekony, es megrepedezett szaradas utan.
Attól függ milyen rozsdamaró.. de általában semlegesíteni kellene. Előtte meg drótkefés pucolás. (Rozsdamaró vagy rozsdaátalakító volt? Utóbbiak között van, ami átfesthető).
Flexel drótkorongal ledolgoztam szinte fémtisztára, már le is rozsdamaróztam, csak azt nem tudom, hogy a rozsdamarót lepucoljam, vagy sem. Ráfesthetek a rozsdamaróra vagy nem, mert egy ragacsos réteg keletkezett a rozsdamaró után. Erről a boltban sem tudtak mondani semmit.
Az alapozót és az alvázvédőt már megvettem, másfajtára most nem tudok pénzt kiadni.
Ha van rá lehetőséged inkább szórd homokkal. ha nincs, akkor a flexre szerelhető vastag, vagy közepesen vastag(talán 1.6-os) koronggal is kapard meg a felületet, meglepően sok rozsdapor le fog jönni. A kalapács is nagy segítség, a "pergő" rozsdát mindenképpen el kell távolítani. Az említett alapozót nem ismerem, viszont javasolnám a "penetrátor" nevű mélyalapozót.
Homokszórt felületet (lemez spoiler),mivel érdemes lefújni,hogy ne rozsdásodjon és ha kihegesztetem-javítottam utána kittelhető stb legyen és ne dobja le a festéket?
Sziasztok! Novol termékeket hol tudnék vásásrolni? A http://novomix.hu/-t néztem, de ott nem látom, hogy neten lehetne-e rendelni, vagy merre lennének viszonteladók. Akár privátban is jöhet. Köszönöm!
Le kell lakkozni, különben az UV sugárzás hatására besárgul. Ugyan az az eljárás mint a fényszórók polírozása. Erre a célra 1K-s lakk nem jó, csak a 2K-s.
Nem tudjátok, hogy bukósisak plexijét fel lehet újítani? Karcos volt a plexim, 600 vizesen kicsiszoltam a karcokat majd 1000ig kifinomítottam, lelakkoztam de nem lett teljesen kristály tiszta a plexi. Megpolíroztam de hamar lekapja a lakkot. Vmi ötlet?