Persze, én se vagyok common-rail fan, de van olyan mai dízelmotor, ami nem az? Állítólag az új Isuzu D-Max igértes, mert egyszerű, amennyire ma egy autó lehet. Egy rövidke úton vezettem, de elég meggyőzően robosztus volt, és "letisztult" (alias faék).
Nem, sajnos nem a PSA közös fejlesztésről van szó, hanem a francia kishaszonokba Ford motorokat tesznek (ócsóbbak). Attól vannak az új Boxereknek, Jumpereknek problémáik. Egy jó HDI még mindíg elmegy a világ végire. :-)
A sok elektrónyikát leszámítva jó motorok még most is vannak, csak azokat nem a Ford gyártja! :)
Ugorj be egy motorfelújító műhelybe vagy turbószervizbe, és kérdezz körbe, miből jár feléjük sok. Meg hallgasss bele pl. a 2.4-es TDCi Transitosok beszélgetésébe! Mondom ezt úgy, hogy nem a Fordot akarom sarazni, régebbi Tranyót én is hajtottam, és az elpusztíthatatlan volt. A legújabb Ford dízel motorokról pedig mindent elmond, hogy a franciákkal (PSA) közösen fejlesztették őket.
Namost, mivel a jó autók lassan elfogynak, kénytelenek vagyunk a szart is optimizmussal kezelni, hátha nem a szívbaj visz el, hanem az éhhalál a sivatag közepén.
Elvégre, ha már meg kell dögleni az utolsó élmény legyen jó. :-)
Én alapvetően nem vennék olyan gyártótól motort, aminél előfordul pl. tervezési hiba a kenési rendszerben. Jó, nem kimondottan a Defi Pumájáról van szó (pontosabban nem tudom, hogy ott is olyan markánsan fennáll a jelenség, mint a kisebb lökettérfogatú példányoknál), de te nyugodtan feküdnél be egy vakbélműtétre olyan sebész kése alá, aki ugyan a vakbelekkel általában nem bakizik, de vesekő műtétnél hullanak a keze alatt a páciensek? :)
Viccen kívül: eleve common rail. Az meg az ördögtől való. Amire abból terepjárót csinálsz - értsd: mechanikus adagolós, mechanikus vezérlésű (DBC) motorrá alakítod-, már sokat szívtál, meg pénzed is sok áll a dologban. Mert amúgy szívás lesz vele. Kérdezz meg Mondeós vagy Transitos ismerőst, valószínűleg a többség tudna róla mesélni. Most a 2.2-es Pumáról beszélek. Eleve sokat elárul a konstrukcióról, hogy ugyanaz került szgk-ba, tgk-ba és terepjáróba. Meg az is, hogy a Defender kapcsán megemlítik: "The engine's lubrication and sealing system has been adapted for use in wet, dusty conditions and to maintain lubrication at extreme angles in off-road use." LOL. Jó kiindulási alap lehetett...
Hát ,ha nincs nagyon középút mert feleslegesen nem akarom szétszakítani akkor marad minden a régiben.Hozzátenném ha le van felezve akkor igazán semmi bajom a dinamikával csak hosszúban zavar a lenti nyomatékszegénység.
Lenne egy egyszerű kérdésem: van egy 77' Daihatsum, adott bele egy OHV 1.6 motor, még a 4.000 fordulatot elviseli.
Probléma: nem megy 65-70 nél többet közúton, a 4 sebességes váltónak itt a vége.
Van kiszerelve gy tartalék váltó+terepváltó, igaz öntöttvas, és úgy 60 kiló, de tudom vinni bárhová.
Hogy lehetne átépíteni a 4. sebességet úgy, hogy kicsit többet mejnen közúton?
A BMW 2,5TD motor 1600-1800ig egy fos.Gyakorlatilag hosszú egyben rá kell lőni a kuplungot ha combosan akarok menni vele illetve bármelyik sebbeségben ha ez alá megy a fordulat halál.Na most ugye mechanikus adagolós lett az én kis szemem fénye.Hogyan tudnám az erőt előcsalogatni ,hogy kb.min 1000-1200től vagy tőlem 600-tól is meglegyen?!:O)
Csak a változó geometriájú turbó jöhet szóba?Ötleteket várok mert ezt így nem hagyom.Erő gyere elő!!!!!!!!!!!!!
Ja és LandRoverem van:O)Ami szar azt tudom nagyjából,engedelmetekkel most először a JÓ ötleteket várom ha az megvan lehet szívni a vérem,bírom.