köszönöm mindenkinek aki csak írt a fórumra,hogy lehetővé tette e remek olvasmány elolvasását.végig olvastam az elejétől kezdve hogy hálámat valamiként kifejezzem felajánlok egy eredeti Csepel szerszámos ládát és egy Csepel traktor fülkére való vontatmány jelző háromszöget még világít is képet sajnos ide egyenlőre nem tudok feltenni nagyobb mint 512 kilo bite
A Holder kistraktor kétütemű dizel motorja az10- 12 lóerős.Nálunk egy B12es van,négykerekű,fűkaszával.Erő az van a motorba ha jó állapotú viszonta ha nem az szívás.Nekem nem szimpatikus egy gyors fordulatú kis motorocska,viszonylag egyszerű felépítéssel
A motor osztrák, de Holden-licenc. A traki bolgár, de szerintem gyenge egy kicsit, mert ezeket egytengelyűekbe építették be, az viszont olyan brutál, hogy a gazdáját felhúzta a hegyoldalba, ekéstül ......hegyoldali (teraszos művelésre) tervezték.
Sokat nézegettem a gépet ,nekem a Bulgár lánctalpas és a stihl traktor keveréke jutott az eszembe.láttam már pár féle öreg traktort de feladta a leckét... a motor biztos Német.
Várjál, mert most nem egészen értem! Azt a dömpert adtad el, amivel a filmen rakod magadat, vagy az már az újabb szerzemény? Amelyiknek itt a fényképe bontott állapotban, az most akkor melyik, az amit most használsz?
De meg is bántam azonnal.Igy amivel a Tsz-ben dolgoztam 16.évet,és 86.óta szinte csak állt.Tavaly HAZA hoztam,mert ott a méh telep várt rá.Igy ismét van dömperem.Ma már kevés munkája van,de ami van azt nem hagyom ki.Elég nagy a kuncsafti köröm.
ELADÓ a svájci Motrac traktorunk, igazi matuzsálem. A gyár a hatvanas években szűnt meg.
Traktor típusa: MOTRAC (Svájci) 1960-as években szűnt meg a gyár. Motor típusa: MAG - egyhengeres, léghűtéses, benzines, 8LE,
Egy feltehető, menet közben felhajtható nagyon praktikus alternáló kaszát adok hozzá. Nyáron sokszor kaszáltam vele, nagyon jó volt.
Amit sikerült megtudnom: - benzines, - 1 henger, - 4 ütem, - oldalszelepes, - léghűtéses, - a szelepeket állítani nem lehet, a hosszúságuk, illetve a szelep emelő tuskók adják a szelephézagot, - a blokkot nem lehet leszerelni, a szelepeket oldalról egy erre a célra épített nyíláson lehet kivenni.
A szelepekkel volt gondom, a kipufogó szelep néha a melegben felakadt. Végül kicserélték, nagyon szépen ment, majd megállt. Azóta nem babráltam. A motor hozzáértők szerint javítható, vagy cserélhető diesel motorra. Nem cseréltem le, mert van másik traktorom és hátha eredeti állapotban kell valakinek.
Amíg ment: - pöcre indult, - erős volt, bírta a hegymenetet, a forróságot,
Első hiba: - a kipufogó szelep egy idő után felakadt, csavarhúzó, megpiszka, ment tovább, de 10 percenként idegesítő. A melegben csinálta. - szelep csere után, nagyon erős lett, de egy kör után csörgő hang és vége. Motor megállt, nem lehet megmozdítani. (A berántó rész meg sem mozdul, nem erőltettem.)
Majdnem mindegy volt nekem akkoriban, csak pöfögjön, rá lehessen ülni, meg jól össze is olajozhassam magam. :-)))) Drága Édesanyám legnagyobb "örömére".
Szintén a "60-as évek elején építette a Vízügyi Igazgatóság a nagyrévi Tisza gátat. Gyapjas Jóska barátom nagybátyja ott volt dömperes, oda jártunk át ladikkal dömperezgetni. Azok nem önrakodósok voltak, hanem egy külön rakodógép (sajna a típusára már nem emléxem) rakta meg a puttonyt.
Azt is nagyon élveztem. :-))))) Ott tanultam meg, hogy kell egy homlokkerekes, nem szinkronizált váltóval, "fogaskerekek számolgatása nélkül" visszaváltani. :-))))