Ikarus 190, nyugat-német VöV licensz alapján készített autóbusz. Mivel a szabvány igen szigorúan előírt mindent, ezért a különböző gyárak VöV buszai között nem volt nagy különbség külsőre. A kocsikból nagyobb szállítmény került Kuvaitba, és az NSZK-ba, a BKV-nál is volt egy kék színű példány próbán:
Ez az ún. VÖV-szabvány autóbusz. (VÖV=Verband Öffentlicher Vehrkehrsbetriebe) Ezt a szabványt akkoriban a nyugat-németek alkalmazták, megszabta pl. az ablakok magasságát, a padló szintjét, az utastér kialakítását, stb. A VÖV-tagvállalatoknak csak ilyen speciális autóbuszaik lehettek. Az Ikarus Hamburgba szállított 154 darab 190-est, majd ezen megrendelés után Kuwaitba is került 100 darab.
Gyári prospektusból van a kép,és lejön a festék a papírról minden szétnyitás alkalmával. Ik 190 és láttam fehér szinben a nemzetközi vásáron.Akkoriban volt két helyszinen megrendezve. A BKV üzemeltette ,és utaztam rajta a 67-es vonalán. Más országokban is láttam MAN és MERCEDES emblémával ilyet,vagy hasonlót. Valami licensz lehet? Ebben kérek segítséget.
A feltöltött FXU 199-es rendszámú busz Ikarus 664 Volvo B10M-60 alvázon, 1982-es évjáratú, YV3B10M6000003591 az alvázszáma, és a Knivsta Busstrafik AB használta, de már selejt. Jöhet a következő kép!
Ezt nem tudom,de találtam buszos képeket,és felrakom.Van minden. isuzu,merci renault,MAN Különleges ritkán látott tipusok. Minden nap szivárogtatok egyet,és kitárgyaljuk,mert vannak itt nagyon hozzáértők. Én csak szeretem a buszokat és gyűjtöm a G sorozatú rendszámokat. Van egy könyvem amibe bevésem,ha látok egy régi rendszámos buszt fényképen. 0001-től 9999-ig. GA- GB-GC-GD-GH Még kölyök koromban keztem el írogatni,de nem hagyom abba. Tudom klinikai eset,de Tatán nagy sikere volt amikor elővettem. Na innen a tipus ismeretem,de nyomulok a vasút,és tömegközlekedési járművekben is.
Ha már a kockalámpáknál tartunk az IK 222 K 2-esbe is gyárilag hasonló volt nem tudja valaki a típusát véletlen a lámpatestnek?Egyébbként az említett buszból is hamar kiszedték és visszatették a hagyományos kerek lámpatesteket.
A Steyer ikarusokból is sok volt,hogy mennyi nem tudom,de 3 látható egy képen egyszerre egy fotón.Na ezeknek is kocka lámpájuk volt és ajtaja a vezetőnek bal oldalt. Szerintem egy darab sem maradt belőlük mutatóban.
Nemrég olvastam valahol,hogy az ikarus 200-as szériát kocka lámpákkal tervezték,de nem volt beszállító,és áttértek a kerek lámpára. Nem is régen valamelyik topikban láttam egy 266-ost kocka lámpával.
Ha a "polski M11 safjorok" olyanok lennének, mint egyes nagyarcú magyar társaik, akkor azzal villognának, hogy Ikarussal járnak. (Ugye tudjuk, mire gondolok?)
Amúgy JELCZ M11-esek hangjuk igen hasonlóak az IKARUShoz egy két link: http://de.youtube.com/watch?v=P2Zvoq5Plo0&NR=1 http://de.youtube.com/watch?v=XuyJh_53kGw&feature=related http://de.youtube.com/watch?v=M9lUlY252JI&feature=related
Én már rég próbálok JELCZ M11 hangfelvételt szerezni, de nem sok sikerrel.