A széles aluminium diszlécek a városi ikarus 66-osokon is megtalálhatóak voltak. De szerintem a 200-dik darabtól el is hagyták. A fővárosi autóbusz üzemhez 4 féle ikarus 66-os került. Ezeket a farosokat mindig fejlesztették. Van még egy illető akit ismerek. Ő az Uhri testvéreknél dolgozott,késöbb az ikarusnál. Az első farosra ő készítette a kopoltyút a tetejére. Mondta,hogy nem volt jó a busz hűtése,és nem terveztek eleinte a tetejére semmit.Késöbb a pótkocsis buszok hátsó ívelt részeit készítette,mert nagyon ügyes volt,és sokan nem tudták jól megcsinálni. De kicsit el is kanyarodtam a témától. Meg az alumínium ablakkeretek is innen származnak,és tettek ebből 620-ra 60-ra,de még pótkocsira is.
Még két MÁVAG A19 fotó. Az elsőn gyári állapotban egy kiállításon, a másodikon már a szervizautós korszakban, a Kálvin téren. Mögötte MASZOVLET "lajstromos" Ikarus 30, a kép jobb oldalán a 74-es T265 psz. Ikarus 60T trolibusz kanyarodik, útban a Curia utca felé.
Ikarus 303, Finta László tervezés, kísérleti széria, légrugózással. A Budapesti Ipari Vásáron mutatták 1959-ben, de nagy sorozatban nem gyártották. Hogy érezd a különbséget, az Ikarus 620/630 is ebből az időszakból való... :-)
MÁVAG A19 van a képen, és nem a 30-asok, hanem inkább a 60-asok örököltek tőle néhány stílusjegyet. Luxus járműnek számított, rövid ideig közlekedett Ferihegyre, aztán egy szerelő vállalathoz került amolyan műhelykocsinak. Jó kérdés, hogy mi lett vele...
Ezzel a Bácsival a bogarazás hozott össze. Autó szerelő,és 83 éves. Dicsérte a vaskályhályát,hogy milyen jó meleget ad neki télen. És most figyeljetek,mert kezdődik a történet. Látom a sok papírt a kályha mellett,és kérdezem ezzel gyújt be? Persze monja nekem. 1958-as autó motor újságok,és közötte ikarus prospektusok. Mondom neki Józsibá nem adja nekem. Vigyed fiam,ment a válasz. Elkeztünk beszélgetni,hogy honnan vannak,és mondta,hogy az ikarusnál dolgozott. Ő járatta be a buszokat,tesztelte a prototipusokat. Ment az NDK-ba meg vissza. Mondta,hogy a 303-as olyan gyenge volt,hogy nem ment fel a hegyre! Ez nem jó semmire.Telefonon jelezte ezt ,és nagy szava volt az öregnek, mert mire vissza ért, elkezdték szétbontani a meglévő 303-as ikarusokat. Ez a rövid történet amit hallottam tőle. Sokmindent megmentettem, PL: 557-es ikarus gyári leírás mindenről.70 darabot adtak ki belőle. A könyv hátulján olvasható. ik 66 csapágy és szimering leírás 3db -ot adtak ki és gépelve volt.(akkoriban ez így ment).Ezt elajándékoztam a Tatai találkozón,egy faros tulajdonosnak. Sok autó motor újsághoz jutottam hozzá,és egy karos irányjelzőhöz,ami egy harcsa autóbuszon volt,és ő szedte le annak idején. Sok MOGÜRT-ös képhez leíráshoz is sikerűlt hozzájutnom.
Eladó ez a kis H0 méretarányú, BeKa gyártmányú Bkv Ikarus dobozában, nem volt még kiállítva sem... Ára 8000 forint, érd: saxi1982@gmail.com -on lehet. Köszi.Üdv.
Egyik nap 2 is. És a harmadik asszem 1-2 nappal később az egyik buszmegállóban hátulról belement egy tehereutó. A másik fúuton frontálisan ütköztek, abusz belemnet az árokba, a 3. az utolsó amikor a busz ment bele hátulról a teherautóba. talán ez volt a legsúlyosabb.
Igen erről az autóról van szó, köszönöm, az a kép érdekelne főleg, ami a kiállításon készült és szépen látszik a "From IKARUS Budapest, Hungary" felirat!
A 2001-es Kortrijk-i kiállításon volt egy E94.08-as Scanias busz, nagyon fontos/sürgős lenne, kérem aki tud küldjön róla képet az e-mail-címemre, egy holnapi prezentációhoz kell, minnél nagyobb felbontásban, igérem nem élek vissza vele de ez most tényleg fontos lenne!!!
Nem hiszem, hogy komolyabb problémák lettek volna velük, csak ott ezek számítanak a külföldi, kisszériás típusnak, ráadásul már benne is voltak a korban; valószínűleg már nem volt gazdaságos az üzemeltetésük.