Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Az acetont még én se próbáltam, de rengeteg helyen olvastam róla, valaki linkelt egy monumentális cikket róla nemrég (talán az alacsony fogyasztás topicban), azt írják, ilyen hígan nem bántja az egyébként vegyszerálló gumikat, műanyagokat. Izo-propil alkoholt jelenleg is használok többek között pont azért, mert kevésbé agresszív-és hát jobb a békesség, a la Spektrum 3D, és ez ingyen van(nekem). Ha valaki vesz Green+-t, ugyanúgy IPA-t kap drága pénzen. A legjobb lenne, ha valaki felfedezné, hogy a metanol szenzációs égésjavító, mert nevetséges áron lehet venni (110-120 Ft/l).
"Én ugy vettem észre nagyon megugrik a teljesitmény, alapjárat emelkedk."
Én még eddig egyiket sem vettem észre. / pláne fél litertől / Arra azért kíváncsi lennék, hogy a fordulat mitől emelkedik, miután fordulatszám szabályozása van az alapjáratnak/is/?
A szagon biztosan módosítana valami kénes adalék, de sajnos a fémalkatrészek élettartamát is erősen módosítaná.(lefele) Próbálkoztál már nagyobb dózis (1% környéki - 50 literhez 5deci ) aceton vagy izo-propil alkohol bekeveréssel? Ezek elvileg égésjavítók, nem elfedik a szagot, hanem tökéletesebb égés által csökkentik azt. Hacsak valami aromaolajat nem kezdesz közvetlenül a kipufogóba porlasztani, nem hiszem, hogy a sütödeszagot katalizátor nélkül el lehet tüntetni.
Sajnos gőzöm sincs, hogy acetont vagy izo-propil alkoholt hol lehet olcsón venni. Gyógyszertárban feleslegesen tisztán és ezért túl drágán van, ipari tisztaságban nem tudom hol lehet hozzájutni. Bp-en van vegyszerbolt valahol a Rákóczi tér környékén, de nem ismerem az árakat.
Sztem is drága a 140Ft. Szűrt hidegensajtolt olajok mennek 150-160Ft-ért. Használt étolajra max a 60-70Ft-os ár lenne a reális. Hozzáfűzöm, ha nekem lenne 200-ért gázoljam, nem pancsolnék 1 percig sem!!!
Szevasztok!A tisztított használt étolajra jó ár a 140Ft/L?Mert annyiért tudnék venni,most szóltak.Igaz gázolaj meg mindig van 200-ért kutfejből.Nem tudom megéri-e igy.
Valahol írták, hogy a jövedéki adót 1000l-enként vetik ki, ráadásul tárolási, értékesítési meg mittomén milyen engedélyek kellenek hozzá. Gyakorlatilag csak hivatalosan létesített töltőállomásnak van esélye...
Igen, így van, ahogyan Te is értelmezted. A dolog csak ott sántít, hogy egyfelől felhívod Magadra a figyelmet egy ilyen adómegfizetési procedúrával, másfelől nyilván, hogy 25 liter étolaj nem elég éveken át egy autóban. Közúti Ellenőrzések során lengetheted az engedélyt az tény. De sztem folyamatosan járhatsz bizonyítani az igazadat, hogy mi minden körülmények miatt volt elég az elmúlt években az a 25 liter üzemanyag. Valószínű az első perben még a bíró elfogadja az igazolásodat. De a következő feljelentésnél már nem fogja sztem. Szóval sok a nyűg és zűrzavar vele... nem éri meg! Kis türelem! Nem sokáig lehet már visszatartani a Biodieselt magyarországon. Talán a liberális gondolkodásmód az új miniszterrel belopódzik a bioüzemanyagok terére is :)
Denaturált szesz jó a tapasztalataim szerint, persze ésszerű keverési arányban. Szalmiákszeszt nem merném kipróbálni, borzasztóan maró hatásúnak tartom, de ha van valakinek bizonyossága, én is kiváncsi lennék.
A szaggal kapcsolatban az az álláspontom, hogy bekeveréssel sajnos eltünthetetlen. Állítólag az utólag beépíthető univerzális katalizátorok sokat segítenek a dologban. A végső megoldás az lesz, amikor megjelenik a magyar kutakon a hivatalos biodiesel. Onnantól szabad a vásár, a szaga ugyanolyan. Éppen ezért húzódik a piaci bevezetése magyarországon sztem.
Hát persze, nem vagyok én érdekember... :) Azért kár, hogy CokeMisinek és Neked is elapadhatnak a források ... lehet új barátokat (is) kell keresnek! :P:)
az öregem 1000éves BX 1,9 szívódizele minden gond nélkül elment az 50%-50% -os t...o gazdaságos keverékkel. Hidegen kicsit makrancos volt, kb 5perc után viszont ment mint a zsír!!! jobban mintha csak 'sima' gázolajat tankolt volna. Nem motor függő a dolog(inkább az adagolón múlik), elméletben bármilyen más olajjal is elmegy egy dízelmoci. (Az öreg DIESEL is eredetileg növényi cuccal kisérletezgetett a műhelyében)
300 liter 1-szer szűrt takarmányolaj eladó 160Ft/literes áron, ricából készült. Próbálkoztunk egy kis naprafrgó brikett gyártással, jobban tapad, mint a repce, kár, hogy lejárt már a fűtésszezon.
Ezen kívül, van egy kihasználatlan kisprés, valakivel szívesen leszerződnék havi 2500 liter takarmányolajra. Lehet repce és napraforgó is. A repce olaj kicsit drágább, mert a préselvénye kevesebbet ér a napraforgónál.
Nekem is az van betéve, és minimum 60 fokos a nagy ifa szűrőház, meg még a tank visszafolyó is. Biztos kikötötted a termosztátot?:)) Mert az pont 20...25 fokra szabályozza be a cumót. Ha natúr a motorból kijövő két csőre kötöd, az nem létezik, hogy ne melegítse föl.
Mondjuk a kisvízkörben van, lehet h. éppen nem áramlott benne a víz? Bár van egy haver, neki is így van, és nyáron is forró a zsír. Én ezt úgy oldottam meg, hogy csináltam a fűtés radiátorral párhuzamosan egy csövet egy fojtással. Így ha nyitva van a fűtés, akkor inkább bejön a víz, de ha zárva van, akkor is tud keringeni a hőcserélő felé.
Naná,hogy a gyári hőcserélője volt az első amit a termosztátja nélkül kipróbáltam és csak 20-22fokra tudta melegiteni az étolit.
Ez is jobb a semminél ,de 60-70fokon csak jobban folyik.
Mivel a 124es üza szűrőházán keresztűl többször is átáramlik a tankban lévő mennyiség,ezért a szűrő is jó meleg. A mostani üzaszűrő 17e km óta van bent.