Már korábban itt leírtam, hogy a 80-as évek végéig 949-től 1149-ig a szentendrei vonalon volt az összes MX/A. Elsőnek a a 949 távozott, majd a 959, 961 először a gödöllői vonalra, de azután az azok előtti vonatok is távoztak 951-957-ig, majd 963-tól 968-ig. Így alakult ki a jelenlegi állapot (sajnos pontos évszámokkal nem rendelkezem, de emlékeim szerint 89-94 közötti időben). Közben szintén voltak kölcsönbe átadva kisegységek, a 80-as évek végén még a 971 Gödöllőre, majd a 983-is ott volt 1-2, vagy 2-3 évet. Ugyan így kölcsönben a szentendrei vonalon futott egy ideig a 947 (1110-948 párosban). De voltak érdekes csatolások is. a 989 és 963 békásmegyeri kiégésük után sokáig a régi Filatorigáti állomás kihúzó vágányain vesztegeltek, addig a 990-695-964 volt egy kisegység pár évig. A 963-964 közbülső kocsija amikor készen lett a 981-982 közé volt sorolva – szép látvány volt két sötét zöld kocsi között egy világos. De a 87-es nagy havazás után is voltak ilyen érdekes kisegységek pl. az 1119 másik végén a 956 volt besorolva.
A szentendrei vonalon volt először beépített URH rádió a páratlan kocsik jobb felső részébe így a páros kocsik voltak belülre csatolva. A 90-es évek elejéig a szentendrei vonalon csak este 8 után csatolták szét a hat kocsis vonatokat, kisegységek napközben nem jártak, még hétvégén sem (kivétel a különvonat, vagy szolgálati járat). Csak sajnálni tudom, hogy nem volt anno digitális fotózás, lennének itt érdekes képek.
Ez sokáig úgy működött (90-es évekig), hogy az új szerelvények Szentendrére érkeztek, onnan a régebbi szerelvények a gödöllői vonalra, onnan pedig Ráckeve, illetve Csepel. De ez felborult, amikor a csepeli hévből „arculatos” viszonylat lett és az éppen javításon átesett MX/A oda mentek (933, 985, 999, 1123…stb.)
Pedig ott van már a 3. oldalon, az "engedély nem vonatkozik" címszó alatt :)
Hogy ez most azt takarja-e, hogy nem lesz cserélve, vagy azt, hogy ahhoz más engedély kell-e, azt nem tudom. Gondolom egy biztbert nem építési engedéllyel engedélyeznek.
Gyors kérdés: a jelenlegi motorvonattípusok történelmi állomásításában, áthelyezéseiben tud valaki segíteni?
Persze rengeteg kép van már az interneten is szentendrei MX-ekrőlv vagy első sorozatú MXA-król, eredeti állapotú MIX-ről a gödöllői vonalon, stb., de ebből még messze nem lehet pontosan belőni a szerelvények áthelyezéseit, netán komplett életútját.
Illetve még egy kérdés: Vágóhíd, Dunaharaszti, illetve Ráckeve között alapvetően hogy oszlottak meg a járművek (beleértve Vágóhíd kapcsán a mozdonyokat is)?
Viszont lehet benne keresni, lehet belőle cop&paste-elni, lehet számítógéppel feldolgozni. Elektronikusan is alá lehet írni, nem kell pecsét rá - kivéve, ha a tekintetes hatóság még a XX. században ragadt...
(lógnia kellene, aki a beszkennelt doksit teszi ki PDF-ben és nem az eredetit)
De hát ez az eredeti. Ott van a végén a pecsét. Kiállította a Hatóság, megküldték Budakalásznak. Budakalász önkormányzata iktatta és gondolom az iktatószámhoz a szkennelt doksit feltöltötte az iktatórendszerükbe. Ennél eredetibb nincs. Ezen kívül az a példány létezhet, amit a Hatóság embere Wordben megírt. De azon se pecsét, se semmi.
(lógnia kellene, aki a beszkennelt doksit teszi ki PDF-ben és nem az eredetit)
A Pünkösdfürdő utcánál azt írja, hogy 2x2 sávos, osztott pályás kereszteződés lesz... Azt nem egészen értem, hogy a békási állomásépületet miért kell áthelyezni a peronok déli végére...
Békásról csillaghegy felé indulva a második átjárónál is mintha lassultunk volna, mindkét irányba...nekem legalábbis pár napja feltűnt, aztán lehet persze, hogy nem így van!
Mi a manó van Budakalász előtt, (Szentendre felől) hogy (már megint) lábujjhegyen közlekedhetnek csak a szerelvények? (Ezt a részt nem rég csinálták meg.)