Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.10.22 0 0 50240

Az említett tűzeset Békásmegyeren pontosan mi is volt, és mikor történt?

Előzmény: BU1048 (50237)
BU1048 Creative Commons License 2023.10.22 0 1 50239

Így van, azok folyamatosan mentek át Gödöllőre, ahogyan érkeztek az új szerelvények.

Előzmény: Alexander Pistoletov (50238)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.10.22 0 0 50238

Már korábban itt leírtam, hogy a 80-as évek végéig 949-től 1149-ig a szentendrei vonalon volt az összes MX/A.

És ha jól értem, a 901-estől kezdve az elsők addigra már rég távoztak, ahogyan az összes MX is.

Előzmény: BU1048 (50237)
BU1048 Creative Commons License 2023.10.22 0 5 50237

Már korábban itt leírtam, hogy a 80-as évek végéig 949-től 1149-ig a szentendrei vonalon volt az összes MX/A. Elsőnek a a 949 távozott, majd a 959, 961 először a gödöllői vonalra, de azután az azok előtti vonatok is távoztak 951-957-ig, majd 963-tól 968-ig. Így alakult ki a jelenlegi állapot (sajnos pontos évszámokkal nem rendelkezem, de emlékeim szerint 89-94 közötti időben). Közben szintén voltak kölcsönbe átadva kisegységek, a 80-as évek végén még a 971 Gödöllőre, majd a 983-is ott volt 1-2, vagy 2-3 évet. Ugyan így kölcsönben a szentendrei vonalon futott egy ideig a 947 (1110-948 párosban). De voltak érdekes csatolások is. a 989 és 963 békásmegyeri kiégésük után sokáig a régi Filatorigáti állomás kihúzó vágányain vesztegeltek, addig a 990-695-964 volt egy kisegység pár évig. A 963-964 közbülső kocsija amikor készen lett a 981-982 közé volt sorolva – szép látvány volt két sötét zöld kocsi között egy világos. De a 87-es nagy havazás után is voltak ilyen érdekes kisegységek pl. az 1119 másik végén a 956 volt besorolva.

A szentendrei vonalon volt először beépített URH rádió a páratlan kocsik jobb felső részébe így a páros kocsik voltak belülre csatolva. A 90-es évek elejéig a szentendrei vonalon csak este 8 után csatolták szét a hat kocsis vonatokat, kisegységek napközben nem jártak, még hétvégén sem (kivétel a különvonat, vagy szolgálati járat). Csak sajnálni tudom, hogy nem volt anno digitális fotózás, lennének itt érdekes képek.

Előzmény: BU1048 (50236)
BU1048 Creative Commons License 2023.10.21 0 3 50236

Ez sokáig úgy működött (90-es évekig), hogy az új szerelvények Szentendrére érkeztek, onnan a régebbi szerelvények a gödöllői vonalra, onnan pedig Ráckeve, illetve Csepel. De ez felborult, amikor a csepeli hévből „arculatos” viszonylat lett és az éppen javításon átesett MX/A oda mentek (933, 985, 999, 1123…stb.)

Előzmény: Alexander Pistoletov (50233)
superconductor Creative Commons License 2023.10.21 0 0 50235

Pedig ott van már a 3. oldalon, az "engedély nem vonatkozik" címszó alatt :)

Hogy ez most azt takarja-e, hogy nem lesz cserélve, vagy azt, hogy ahhoz más engedély kell-e, azt nem tudom. Gondolom egy biztbert nem építési engedéllyel engedélyeznek.

Előzmény: király2644 (50234)
király2644 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 50234

Jól látom, hogy egy szó nincs benne a bizberről? Vagy csak gyorsan futottam át, és nem vettem észre....

Előzmény: superconductor (50226)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.10.21 0 1 50233

Gyors kérdés: a jelenlegi motorvonattípusok történelmi állomásításában, áthelyezéseiben tud valaki segíteni?

Persze rengeteg kép van már az interneten is szentendrei MX-ekrőlv vagy első sorozatú MXA-król, eredeti állapotú MIX-ről a gödöllői vonalon, stb., de ebből még messze nem lehet pontosan belőni a szerelvények áthelyezéseit, netán komplett életútját.

Illetve még egy kérdés: Vágóhíd, Dunaharaszti, illetve Ráckeve között alapvetően hogy oszlottak meg a járművek (beleértve Vágóhíd kapcsán a mozdonyokat is)?

Ep128 Creative Commons License 2023.10.20 -1 0 50232

Ott van benne, hogy 5 évig hatályos. (Szóval addig biztos nem írják át.. :-P )

Előzmény: 18-09 (50231)
18-09 Creative Commons License 2023.10.20 0 1 50231

lesz

 

Meglepne, ha az elkövetkező 10-15 évben, akár egy kapavágás is történne. Addig meg majd még átírják. 

Előzmény: NAR (50227)
NAR Creative Commons License 2023.10.20 0 2 50230

Viszont lehet benne keresni, lehet belőle cop&paste-elni, lehet számítógéppel feldolgozni. Elektronikusan is alá lehet írni, nem kell pecsét rá - kivéve, ha a tekintetes hatóság még a XX. században ragadt...

Előzmény: _Nyuszi (50229)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.10.20 0 0 50229

(lógnia kellene, aki a beszkennelt doksit teszi ki PDF-ben és nem az eredetit)

De hát ez az eredeti. Ott van a végén a pecsét. Kiállította a Hatóság, megküldték Budakalásznak. Budakalász önkormányzata iktatta és gondolom az iktatószámhoz a szkennelt doksit feltöltötte az iktatórendszerükbe. Ennél eredetibb nincs. Ezen kívül az a példány létezhet, amit a Hatóság embere Wordben megírt. De azon se pecsét, se semmi.

Előzmény: NAR (50227)
superconductor Creative Commons License 2023.10.20 0 0 50228

(a zárójeles résszel egyetértek, de ezt Budakalász Önkormányzata tette ki, gondolom így kapták)

Előzmény: NAR (50227)
NAR Creative Commons License 2023.10.20 0 0 50227

(lógnia kellene, aki a beszkennelt doksit teszi ki PDF-ben és nem az eredetit)

 

A Pünkösdfürdő utcánál azt írja, hogy 2x2 sávos, osztott pályás kereszteződés lesz... Azt nem egészen értem, hogy a békási állomásépületet miért kell áthelyezni a peronok déli végére...

Előzmény: superconductor (50226)
superconductor Creative Commons License 2023.10.20 0 0 50226
Ep128 Creative Commons License 2023.10.19 -1 1 50225

Nem estem pánikba, érdeklődtem. :-) (Köszi a választ.)

Előzmény: 6243 (50221)
Rüby 2143 Creative Commons License 2023.10.19 0 0 50224

Hát... A javításon már túl van, csak kívülről nem úgy néz ki. most kerékesztergán volt.

Előzmény: Tofa (50220)
6243 Creative Commons License 2023.10.19 0 1 50223

40 van ott továbbra is.

Előzmény: dani1988 (50222)
dani1988 Creative Commons License 2023.10.19 0 0 50222

Békásról csillaghegy felé indulva a második átjárónál is mintha lassultunk volna, mindkét irányba...nekem legalábbis pár napja feltűnt, aztán lehet persze, hogy nem így van!

Előzmény: 6243 (50221)
6243 Creative Commons License 2023.10.19 0 2 50221

A lenfonói útátjárónál cseréltek valamit, emiatt nem lehetett a kalászi bejárati jelzőt kezelni. Nem kell pánikba esni :)

Előzmény: Ep128 (50218)
Tofa Creative Commons License 2023.10.19 0 0 50220

reggel elvitték cinkotáról 985-986 ot, de még nem volt felújítva. 905-906 is leállításra került?

v46021 Creative Commons License 2023.10.18 0 1 50219

 

"...Mi a manó van Budakalász előtt..."

 

Budakalász Lenfonó!  :)

 

 

Előzmény: Ep128 (50218)
Ep128 Creative Commons License 2023.10.18 -1 1 50218

Mi a manó van Budakalász előtt, (Szentendre felől) hogy (már megint) lábujjhegyen közlekedhetnek csak a szerelvények? (Ezt a részt nem rég csinálták meg.)

6243 Creative Commons License 2023.10.14 0 0 50217

Van persze.

Előzmény: trizs77 (50214)
Viko88 Creative Commons License 2023.10.12 0 1 50216

Köszönöm

Előzmény: dani1988 (50215)
dani1988 Creative Commons License 2023.10.12 0 1 50215

Ráckevére ha minden igaz 883 tért vissza Cinkotáról. 

Előzmény: Viko88 (50213)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.12 0 1 50214

Ráckevén van műhely ?

 

Úgy értem, hogy nem épület van e, hanem műszak is van még ?

 

 

Előzmény: Viko88 (50213)
Viko88 Creative Commons License 2023.10.12 0 2 50213

Éjszakai szállítás volt most: 963-682-964 és 1119-760-1120 Szentendrére, 961-681-962 Csepelre ment.

 

Kérdés, visznek e majd valamit Ráckevei vonalra!

Előzmény: Rüby 2143 (50211)
MOS-265 Creative Commons License 2023.10.10 0 0 50212

Igen, a csarnokban van bent.

Előzmény: Rüby 2143 (50211)
Rüby 2143 Creative Commons License 2023.10.10 0 1 50211

Csepelen nincs műhely. Ha a kocsiszíni csarnokban van, akkor valószínűleg szállításra készítik elő. Biztató.

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!