Hanyatt nem fog vágni az biztos. Ha ilyen blokk van "raktáron", akkor vágj bele, de ha már motorblokk, akkor rakhatsz bele pl. egy Yamaha Mint blokkot kerékkel (annak 8" felnije van). Előre a másik kerék villával és kész is van. Igazából az egész vázat fel lehetne használni, mert elég apró.
Sziasztok! Építenék egy motoros rollert. Azt szeretném kérdezni, hogy meghajtásra mennyire lenne alkalmas egy babetta motorja. 50 ccm, röpsúlyos kuplung, elfogadható sebesség (remélem), valamint filléres ár van a pozitív oldalon.
> adalek nelkul nincs kenes aztan besul (ketutemu).
Jó, én az adalékot adaléknak gondoltam, mint pl. dízelnél is szoktak használni. Tudom, h 2T benzin olaj keverékével megy (sőt már ilyen 4T is van), csak azt hittem vmi spéci adalék az olaj mellé javasolt. 1x évig 2T robogóval jártam 3000Ft-os olajjal. Szerintem többszázezret költöttem olajra (Repsol, Castrol, Motul). Ma már 4T van, de kicsit hiányzik a szintetikus szaga, a hangja meg a feelingje. Ez meg pici és bárhol elfér. És biztos nagyobb élményt nyújtana, mint egy másik robogó.
El tudnád küldeni privátban (bemutatkozásban van a mélem) az importőr elérhetőségét meg telephelyét, h élőben megnézzem?
nagy atmeros kerekbol nem nagyon van tomor, en nem ismerek. kicsi meg felejtos, elso kavicson elhasalsz vele. de amugy nem veletlen nem hasznalnak tomort sehol csak gyerekjatekokban (pattog).
azert hangos mert minden rezeg rajta, a blokktol at a vazig minden. probalkozni lehet de sokat nem hasznal.
adalek nelkul nincs kenes aztan besul (ketutemu). nyilvan megvan neki a sajat kompresszioja es ahhoz mert kenesi igenye stb-stb. gopednel eleg tomenyen kell adalekolni, pl 1:25. 1 loero nem fog felvinni a gellert hegyre, keves. 1 loeros elektoromos felvisz benzines nem. meg a nagyobb benzinesek se biztos hogy felmennek a meredek reszeken es a kuplungnak se tesz jot. azert ezek a feltuningolt fukasza kategoriak megcsak nem is a butitott robogo. kinainak nem tom van e honpalja, vateran van sok ott lehet kerdezoskodni. en nem nagyon tudok rola sokat, 2-ot megnezetem es beszelgettem az emberkevel ennyi (apro dolgok, pl a gazkar, fekkar meg hasonlok).
- tömör vs tömlősre gondoltam - csapágycserék és bármi javítás nem gond (motorszereléssel foglalkoztam) - halkítani a direkt szűrőnél kell, az szokott nagyon hangos lenni (forgattyúsház) - acél váznak jobban örülnék a kínai esetében - motorozom régóta, ez csak egy új őrület nálam - nekem a teljesítmény arra kéne, h bárhova felvigyen
És pár kérdés:
- adalék nélkül nem javasolt használni? - kínai importőrnek van honlapja (Evo2x másolat)? - kínai blokkban szabvány csapágyak vannak? - milyen apró dolgokat ajánlatos rajta cserélni (csapágyakon kívül), nem tudod?
>- budapesti közlekedésre a merev váz mennyire gáz? attol fugg, elektromosban megfelelo, benzinesben a kis ccm-nel meg belefer de nagyobbnal minimum az eleje legyen rugos. leginkabb a sebessegtol fugg, mert nem mindegy hogy 20-al mesz bele egy likba vagy 30-40-el. persze a kerekatmerotol is fugg. ha patkara mesz fel akkor meg kell allni mert a hatso kerek nem fog felmenni fel kell emelni (de nagyon sok helyen alacsony a patka meg lapitva van), leugratni meg nem gond.
>- alap GoPed kerekeinek átmérője mekkora centiben? a tomolosoke 10inch (25.4cm), a patkosoke 15.24cm. amugy: goped.hu v goped.com
>- tömlő nélküli gumi sokkal rosszabb, mint a tömlős? tomor gumisra gondolsz? sokkal.
>- patkófékkel meg lehet biztonsággal állni, vagy sokkal jobb a tárcsa (ami ezért nem is vakítás)? patko felejtos, nagyon gagyi. ket vaslap ami szoritja a gumi oldalat... tarcsa teljesen okes (a goped fele maddog, kinain levot nem tudom milyen).
>- 2xcm3 az olyan 1,x lóerejével mire képes 100kg terhelés alatt? Pl. felvisz a Gellért-hegyre? sztem nem. amugy is a kuplung fog csuszni mert nem fogja birni. a 46ccm-es megy mint a barom, alapban barmifele varazslas nelkul (tuning nelkul) sikon siman megy 50kmh-t. de van aki 90-re kepesre is felpiszkalta. de tok mindegy hany ccm, 50-nel mar eletveszely, olyan 25-35 kenyelemes (sztem) de akkor is oda kell figyelni folyamatosan.
>- Evo2x kínai másolata (az az össztelós 50 köbös, 4 lóerős) hanyagolandó, vagy úgyis olcsó az alkatrész ezért nyugodtan? beszeltem egy emberkevel aki ilyenek behoztalaval is foglalkozik. a sajat bevallasa szerint is egy csomo dolog alapban cserelos, pl csapagyak meg kisebb alkatreszek. a blokkban szintugy. az aprobb alkatreszek is hamar javitandok mert tonkremegy. vazrepedest is emlitett. amugy nem tunik rosszank nezegettem, de ha mar a behozo is azt mondja hogy egybol cserelni kell rajta tobb mindent (a la dacia) az nem hangzott tul jol. nyilvan az olcsosagnak is van hatulutoje. ja amugy a goped motorja is kinai, tudnak azok azert rendeset is csinalni ha a megrendelo felugyeli.
egyebkent ezek a jarganyok nem olyanok mint egy auto, foglalkozni kell veluk ha minimalis szinten is de kell. neha szet kell szedni, lancot tisztitani, karburatort leszedni, tisztitani stb-stb. benzinnel pancsolni stb. ez budos. de ettol eltekintve csaladi bottrany nelkul lakasban tarthato (en ott tartom nincs mas lehetosegem). egyebkent a benzin eleg draga, en sthil adalekot adok hozza igy kb dupla arra jon ki mint a kutnal levo ar. ja es hangosak. lehalkitani se nagyon lehet. kipufogocsere se sokat er, nem az az igazan hangos. cserebe nem kell a dugoban ulni, lehet menni pl a budai rakpart felso reszen ami meg egy eveig le van zarva, stb-stb.
- budapesti közlekedésre a merev váz mennyire gáz? - alap GoPed kerekeinek átmérője mekkora centiben? - tömlő nélküli gumi sokkal rosszabb, mint a tömlős? - patkófékkel meg lehet biztonsággal állni, vagy sokkal jobb a tárcsa (ami ezért nem is vakítás)? - 2xcm3 az olyan 1,x lóerejével mire képes 100kg terhelés alatt? Pl. felvisz a Gellért-hegyre? - Evo2x kínai másolata (az az össztelós 50 köbös, 4 lóerős) hanyagolandó, vagy úgyis olcsó az alkatrész ezért nyugodtan?
Ez a motor 35ccm,és 1,1Le.Használt.A kuplung úgy van kialakítva hogy könnyedén csatlakoztathatsz rá bármit egy bajonettzáras megoldással.A kuplungharangon gumi rezgéscsillapító gyűrű van.
sziasztok elado motoros roller egy párhetes az üléses változat kicsit fulad szerintem álitanikell és kellrá egy beránto.( az egyik motortarto kivan törve és egy kicsit rozsdás mert udvaron ált ( mach1) 50-ért , elado ajánlatokat várok a panasonic@citromail.hu -ra ,
nincs véletlenül eladó motorod kompletten?? vagy nem tudsz valahol? a legjobb keeway roller motorja lenne mert azt biztosan fel tudom szerelni. önindító nem kell. A rángatásnak feelingje van.
honnan tudod hogy én nem ausztráliából internetezem ? ottdélelőtt van mikor nálunk hajnali három .
:-))
de tulajdonképpen mikor valami téma van azért pörög ez a fórum is. de most télen nagyon nincs .
persze ez fórum , nem élő műholdas kapcsolat:-) , vagyis az ember leirja mondandóját , és várja hogy valaki reagál-e rá.
egy fórum azért soha nem lesz beszélgetés... sőt a túl pörgős forumok meg soxor követhetetlenek , mert mire beütöd a válaszodat valakinek , már tullépnek a témán a többiek , magválaszolják , stb..
a gördeszkádra is kiváncsi vagyok , márcsak azért is mert szerintem nemsokan vannak belemélyedve a motoros gördeszkázásba. nekem már az is meglepő hogy irtad hogy csak az egyik kereket hajtja a motor?!
elhiszem neo te biztos függő vagy, vagy nem tudsz aludni. fél3 kor fórumra irni... egyébként nagy itt a pangás. nem lehetne hogy valamikor egyszerre itt legyünk többen és normális ütemben folyjon a beszélgetés?
nagyon ra vagy izgulva erre a seggvalyra:) de a mellett hogy iszonyat draga nekem nem szimpi. tul bonyolult es nem praktikus. amig arrol van szo hogy nehany geek gyerek vagy leanyzo a plazaban maszkaljon meg a melohelyen villantson addig jo. de napi hasznalatban, mocsokban, hazai utviszonyok kozt sztem nem alkalmas hosszutavon. a roller keskeny szepen elfer, nem dol el, lehet rugozosat is venni, le lehet vele menni a forgalomba de fel a gyalogok koze stb. ezzel nem annyira. a rollernek se nagyon szeretem tiosztogatni a lanacat de ha ennel bemegy a kerek es az alloresz koze a dzsuva az meg roszabb. meg ugye stabil amig jol mukodik es az emberke jol hasznalja de alapvetoen megis instabilk eszkoz. tele van a net pofara esos vidokkal. raadasul legtobbszor leugrani se sikerul rola. egy roller azert ilyen szempontbol is praktikusabb.
en is ugy tom hogy feltoltve erdemes tarolni. ezert mikor leszalltam rola osszel feltoltottem. de gondoltam nem art egy kis frissites es most meritettem rajta egy adagot. majd feltoltom. nem tudom a csepptoltes milyen benne, gopedesek amit beletettek. az auto aksi ami szinten olom, is allandoan fel van toltve mert amint beul az ember es jar a motor toltodik. raadasul nagy arammal.
ugytudom ,hogy minden aksit feltöltve ajánlatos tárolni.
a cseptöltés a cseptöltőtöl függ erősen ! ( a szünetmentes tápegységek is hálozatra vannak kötve folyamatosan ugyebár) tehát egy mezei töltőt (akár cseptöltés üzembe) inkább nem ajánlatos huzamosabb ideig rajtahagyni .
tegnap este mentem az elektromossal, hogy lemeruljon az aksi mert egy friss toltes nem art neki. de nem akart lemerulni, pedig az ilyen hideg minusz 4-5-ot mar nem annyira birja. mentem 7.5km-t vegen mar full gazon de ment. mar annyira faztam hogy vegul hazamentem... egyebkent mi a meglatas a zselesnek mi a jobb, feltoltve tarolni vagy lemerulve? folyamatosan ra legyen dugva (cseptoltes) vagy ne?
azért kérdeztem a tipust mert tök ugyanolyan a motor (alak felfogatás kihajtás) csak 33cc s volt nem 43 as. netről tudsz szedni képet google skaterx. amig ment naon jó volt 40 et ment kb nem mértem és olyan 20 fokos emelkedőn is felment annak ellenére hogy 80 kg vok. egyetlen hibája az egy kerék hajtás jobb oldal bal oldal fék (dob), ha sikerül keriteni hajtott oldali kereket arra tárcsa is szerelhető. egyéb tanács a rúgóba kell mikropórusos cső mert gyorsulásnál bekacsázhat.