Minden koksz, olaj lerakódás a szívóoldalon a turbó felől jön. Az a szutyok, ami a te motorod szívócsövedben van nem elhanyagolható mennyiség. Ha van garázsod és megfelelő szerszámaid, leszerelheted a turbót, át kell tisztítani szétszerelés után és , ha van elszántság benned, egyes alkatrészeket ki tudsz cserélni. Az is lehetséges, hogy az olaj járatok vannak elkokszolódva a "minőségi olajok" jóvoltából. Gondolom, hogy a gépet használtan vetted, előző gazdánál kitudja milyen olajok voltak a motorban és milyen intervallumokban voltak cserélve? Anyagbeszerzés a nett-ről. Kínából is tudsz beszerezni (cikkszám után) komplett turbót, ( vagy csak a középső egységet) de arra esetleg vámot is kell fizetni. Nekem is ilyen van már évek óta és semmi panaszom sincs rá. A turbósok is onnan szerzik be, tudom, mert pont egy ilyen szaki javasolta nekem is ezt a megoldást. Tudom, hogy nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy otthon dolgozzon, én csak tanácsot adtam.
Olaj ezek szerint rendben lévőnek tűnik, bár a castrol nem renault barát :D
Olajfogyit okozhat a kartergáz elvezetés eltömődése is, legegyszerűbb ha megnézel mindent otthon, az egr után már menni fog, szétszedni kitakaritani a csöveket.
A turbóhoz még tuti nem volt nyúlva.. de most elkeserítettél egy kicsit.. így a 140 ezer Ft-os kormánymű és 110 ezer Ft-os kuplung csere után (mindez 2 hónapon belül) :( :)
Rákérdeztem már szervizben is, hogy mitől füstölhet annyira (ezáltal komoly olajfogyást idézve elő).. motorkopásra gyanakodtak.. amit én kizárnék, mert ha valamire, az olajcserére nagyon odafigyelek.. bár a szelepszár szimmeringnek nem feltétlenül kell semmi, csak elöregedés, ha jól gondolom.. és hosszabb állás után beengedi az olajat az égéstérbe ami indítás után kiég belőle, az enyémhez jellemzően, indulás utáni pár km-en kék füst jelenlétében.
Amit észrevettem, hogy hidegebb időben (novembertől februárig) jóval kevésbé füstöl.. de amit már végképp nem értek, hogy az elmúlt 2-3 hónapban 25-28 fokban is csak fele annyira mint eddig..
..bevallom őszintén, hogy ami fix, hogy 5w40 és ismert márka legyen.. volt Elf, Castrol és Total is benne. Amire nagyobb figyelmet fordítok, hogy minőségi olajszűrő (MANN) legyen benne és max. 10 ezerenként lecseréljem az olajat teljesen kicsöpögtetve (3-4 óra).
Gondolkodtam a problémádról, ha egy éve fennáll, nem tűnik turbónak, pláne hogy enyhüo is a jelenség.
Két hiba lehet, szelepeknél eszi az olajat, vagy ami valószinübb leragadt gyürű szerintem. Ez utóbbira gyári cucc is van, ismert probléma a szervizekben 7711229473 cikkszámon kapható, taoán egy próbát megér.
tény és való..kb 1 éven keresztül (jellemzően hideg) indítás után az első pár km-en iszonyatosan füstölt (utána semmi), ami nyilván nem tett jót és a lerakódás is jellemzően ebből adódhatott.. elég sok motorolajat utánatöltöttem akkoriban.. ami még furcsább, hogy kb 1-2 hónapja ez a reggeli kékes füstölés láthatóan és olajfogyásban is érzékelhetően alábbhagyott.. nem értem mitől lehet.
Érdekes, hogy ennyire kormos, ráadásul alig 2 éve takaríttattad ki ahogy olvastam.
1.9 dci-m 9 éve 99%-ban várost jár, korom sincs benne, csak prémium agip - mivel ezt is mint a lukoilt megvette a MOL-, most már 1 éve OMV. 10000 km-ként olajcsere.
Mostanra eszkalálódni látszik a probléma, valszeg az volt a gond, kitakarítottam az összefolyó csövét ,meg a klima csöve alatt az illesztésnél el volt rohadva a tömítés úgyhogy adtam neki egy kis fbs-t azóta nagyobb esőknél meg mosó után sem vettem észre, hogy ázna a jobb 1 mint addig. :)
Könnyen lehet.. és bár tudom, hogy sokak által megvetendő lépés ez, de van valakinek erről tapasztalata, hogy a gyakorlatban hogy néz ki az EGR ledugózás?
Illetve gondolom a motornak csak jó lehet, hogy csak tiszta levegőt kap...
EGR szelepet tisztítottam a hétvégén, gondoltam megosztom a tapasztalatomat veletek:
autó: 2002 Clio 1.5 DCI 65 Le - 270ezer Km
Először is marha könnyen hozzáfértem az EGR-hez.. elsőre (soha nem szedtem még ki) kb 20 perc alatt kint is volt.. egész könnyen kijött nem kellett erőltetni vagy sokat ütögetni/kocogtatni. A pipa alakú szívócső is szépen kijött.
Én hülye mindenről csináltam képet csak az EGR-ről nem. Hát volt mit takarítani.. erős és vastag olajos korom lerakódás volt rajta. A szeleptányérokon is és magában a fejben is.
Ami fontos lehet, hogy az én EGR szelepem nem szétszedhető.. picit erőltettem mire rájöttem, hogy ellentétben sok erről szóló videón látható clio dci egr szeleppel, az enyém nem jön ketté. A 3 csavar helyén összefogják a vállai annak a kis fém betétnek. Szóval érdemes erről meggyőződni, mielőtt feszegeti az ember.
AZ EGR szelepet (csatlakozót védve persze) és a szívócsövet hideg zsíroldóban áztattam illetve karburátor tisztítót használtam még.. hát mit mondjak.. azért néhányszor meg kellett ismételni a tisztítást mire megszabadult a vastag koromtól. Érdemes fogkefét, fém súroló "szivacsot" és valami hosszabb nyelű vékonyabb kefét használni.. utóbbit a pipa alakú csőhöz.. ez nélkül esély nincs a maradéktalan tisztításra.
Visszafelé is szépen ment minden, az eredmény pedig.. rosszabb nem lett :D igazából hiba jelenséget sem tapasztaltam előtte, de pont ezért nem is szerettem volna ezt megvárni.. innen jött a tisztítás gondolata.
Ami viszont aggaszt egy picit, a csatolt képen látható fix (vagy csak nagyobb bontással tisztítható) szívósor. Látható hogy abban is milyen vastag koromréteg van letapadva.. van valakinek ötlete, hogy ezt miként lehetne kipucolni? :
Az igazat megvallva , én nagyon vigyázok az ilyen átverésekkel. Nekem is volt, h csúnyán átvertek , de magtanultam a leckét. Nagyon nehéz kiszűrni mert azért a jóhiszeműségem alapjaiban megmaradt.