A lejtaknába beépült a vágány (részben királyréti sínszegekkel a 600-as időkből), rendet csináltak a kötélpályás anyagnál, murvával szórták le a biztosításgyűjtemény előtti teret.
Vasárnap Agárdról Budapestre érkezett két egyforma, részben üzemképes szovjet bányatelefon. Előző gazdája az 1970-es évek elején vette egy MÉH-telepen őket. Az egyik Csolnoké, a másik Oroszlányé lesz (ha az utóbbi múzejnek kell). A fuvar után Királyrétre mentem, ahol sikerült a valamikori cseresznyefai vonal több talpfájából kiszedni a sínszögeket (és begyűjteni két alátétlemezt). A rövid idő alatt kb 40 db, különböző állapotú és méretű szög került elő. Tegnap ezek Csolnokra kerültek, valamint a faluban sikerült találni egymás közelében 4 betonidomkövet is. Ha minden jól ment, a lejtakna talpára ma elkészült a vasút első "szakasza" (részben káréti szögekkel leerősítve).
A rendezvény inkább ünnepélyes lesz, megemlékezésekből, koszorúzásból fog állni. Főleg Dorogn lesznek a programok, Csolnokon koszorúzás lesz (valószínűleg a faluban, a IX-es aknai rabtábor emléktáblájánál).
A lejtakna még nincs készen, de jelenlegi állapotában is látványos. A mai nap leltárazással, rakodással és kisebb elektromos készülékek próbáival telt (duda, aknagong, lámpák).
Fotók a lemerült akkuk miatt nem készültek.
Buli akkor lesz, amikor teljesen elkészül a lejtakna és a pincéből lett bemutatótáró.
Aknaszlatinára (Satina, Solotvino) vagy akár Kárpátaljára (Ukrajna) mikor megy valaki autóval? Benyóba beszállnék. Érdemes lenne bejárni azt a bányavidéket. Az akkuk csődöt mondtak, nem tudtam fotót készíteni egy út menti mélyművelésű bánya aknatornyairól, pedig igen látványos bányaüzem mellett mentünk el. :(((
A füzérradványi illitbányából érkezett Karlik márkájú, szovjet akkumulátoros mozdony. Össztömege: 2 tonna, Vmax: 5-10 között van. Ötfokozatú menetkapcsolója van, ellenállásos sebességszabályozós. A IV. fokozatban az akku teljes delejmenyiségét megkapja a mótor, az V. ellenállásos söntfokozat. Akkutelep: 42V-os, kálilúgos.
Kipróbáltuk a lámpagyűjtemény egyik darabját, hogy használható-e: egy Zwickauban készült akkus bányászlámpát. Két lúgos cellája van, újra lett töltve lúggal, 12V-os töltővel előtétellenálláson (autóizzó) 9 órán át lett életre lehelve. A cellák AKA Elektric márkájúak (mint az EL9-es gépek eredeti akkutelepei). EL9 modellhez ideális alapanyag lenne.
1.: Karlik 2.: Zwickau lámpa a kemencei kézihajtányon.
Persze,gyere majd fel,akkor sokkal jobban megismerheted a dolgokat.Jó,hogy most már személyesen találkoztunk,persze jobb lesz máskor mert most kevés volt az idő.
Szombaton jártam Kemencén! :-)) Nagyon jó volt! Remek szervezés, érdekes gépek! Képeket nem teszek fel, mert szerintem mindenki ismeri az ottani mozdonyokat és kocsikat:-))
Köszönöm a meghívást jól éreztem magam, de azért egyszer elmennék oda úgy is, hogy nincs ekkora tömeg:-)))
A honlap nagyon érdekes, én megnyitottam és órákig be sem tudtam csukni! :-) Megtudtam belőle, hogy a sógoromék házától nem is messze volt a Lipót akna kisvasútja és a kötélpálya, így ha megyek hozzájuk, lehet merengeni a múlton...
Lenne egy tiszteletteljes kérésem a társaság fotós tagjaihoz. Szeretném elkérni azokat a fotókat amiket múlt szombaton a tokodaltárói bányában készítettetek. Itt a fórumon csak kis felbontásban tehetők fel ezért kérem, hogy aki jön szombaton Kemencére hozza el nekem CD-n vagy DVD-n. Természetesen a lemezek árát kifizetem, sőt még 1-2 sört is :-)) De ha van jobb ötletetek a képekhez jutáshoz azt is szívesen veszem. Előre is köszönöm! Viszlát Kemencén! :-))))