Ventilátorom meggyógyult. Kiszedtem ma azt is a helyéről és meg volt szorulva. WD40-nel megfújtam járattam vele és jó. Jelenleg ismét hangtalan, remélem az is marad és hogy a WD-t jobban fogja szeretni mint a multispray-t.
Egy ismerősömnek van egy a Saab 9-5 automata váltós autója, le szeretné benne cserélni a váltó olajat, de nem tudja hogy hogy kell. Nem tudna valaki egy leírást feltenni ide vagy valamit.
Nekem szólt, hogy neten keressek már neki leírást róla, de nem találok semmit.
Azérmonnyuk a Focus és a V50 nem ugyanaz, hiába közös a padlólemez.
Ülj be egy V50 2,5T fullos R-Designbe, nézz alapoan körül, aztán szállj át egy Focusba. A különbség cseppet sem kicsi.
(Elképedtem, egy Ford Focus ST-ben egy nagyon ütős kék bőr sportülés fogadott, és 50kg szemét, kopogós igénytelen műanyag. Kemény motor, jó futómű és valami eszetlen igénytelenség. Vegye, aki erre vágyik ... )
Dícsérő szavaid öröm hallgatni, sajnso kis feszkót érzek belőle, ezért is nem nagyon fárasztok senkit itt a dolgaimmal. BmS-sel megbeszéltük, köszönöm neki.
Egy napot simán el lehet tölteni a művelettel. Én beszoptam, 2x kellett szétszednem, pont a kipufogó rögzítő bilincse miatt. Itt mértem tényleg össze a két bilincset és 2mm eltérés volt, ami pont elég volt ahhoz hogy ne lehessen rendesen összehúzni a két elemet, valamint a csavarnak szánt hely is nagyobb volt mint a gyárin, így az is elbírt fordulni. A geo kitakarítását nekem is meg kellett volna lépnem, mert az autó erejéből viszonyítva valószínűleg megakadt valahol, de a következő megbontásnál elküldöm próbapadra. Egy hibát is összeszedtem közben, mert elfelejtettem visszadugni a légtömeg mérő kábelét az első indításnál.
Egyébként visszatérve még a tőcsavarokra. Nekem a kifújás jelentette leginkább a problémát. Aminek az oka, hogy valaki egy 6 lapfejű csavart helyezett a tőcsavar helyére. Szétszedés után, mikor raktam be az új tőcsavart akkor feltűnt hogy elég hamar kezd megszorulni. 4 menet kinti s maradt, valószínűleg beletört még korábban és a 6 lapfejűvel próbálták kompenzálni, kisebb nagyobb sikerrel.
Az új, ahol a rendezvény volt, Lajosmizse előtt (Pest felől) található, s kell egy ideig menni földúton, h odaérj. A régi az a város után van, mindjárt az 5-ös mellett.
Köszönöm szépen a részletes leírást, sajnos a megelelő körülmények híján azthiszem így marad 1 darabig.. :D szerencsére még meg-meg indul a turbó, ha úgy gondolja.. :)
Kajáltunk is, de többet nem fogunk. Rohadt sokat vártunk, az én második fogásom konkrétan elfelejtették.. A régi tanyacsárda a város másik végén teljesen más, abban még nem csalódtunk. Anyós ott dolgozott sokáig, meg após is csinált nekik rengeteg lakatos munkát, úgyhogy ha oda megyünk, mindig kijön a fél személyzet üdvözölni őket, meg kapunk vastag kedvezményt. :-)
Először is szerezz be egy turbó tömítés keszletet (gyári minőségűt), valamint motorolajat és szűrőket illetve fagyállót és desztillált vizet. Aknád vagy csápos emelőd legyen különben buktad a mutatványt. Legyen vízcső bilincs fogód máskülönben álmatlan éjszakáid lesznek a bilincsek miatt. Ha van baráti társaság akkor az ital minőség és mennyiségéről ne felejtkezz meg mert szükség lesz rá. :D
Amit még ajánlok ha nincs kéznél: menetrögzítő és victor reinz (reinzoil) tömitő paszta jah és lehetőleg legyenek vékony kezeid, mert szűkebb lesz a hely mint a vagina szűzhártyával. XD
A munkafolyamatról:
Alsó takaró burkolat eltávolít, felső dísz burkolat szintén. Légszűrőházat szintén a légtömeg mérővel. Olajat leengedni, hűtővizet szintén egy alacsony pontnál. (Utóbbira nem véltem külön leeresztőt felfedezni) Nagyjából eddig egyszerű.
Felül a fém vízcsőben csatlakozó gumi vízcsöveket oldani és lehúzni róla, hogy később se legyenek útba ajánlom a gumicsőnek másik végét oldani és lehúzni. Van egy műanyag cső is az egyik gumicső és a kiegyenlítő tartály között. Ezt is el kell távolítani. Két helyen van rőgzítve, termosztátnál és a fém csövön. A termosztát felett lesz még a folytószelepre csatlakozó turbó gumicsöve, ezt is ki kell szedni. A turbóról kozvetlen a levegő kilépési oldalán van egy gumi 90 fokos cső ami egy fém idomhoz csatlakozik amin szintén egy gumi idom van. Ezeket eltávolítani. A turbó szívócsövéről a kartercsövet eltávolítani. Ezután oldani a nívópálca felső rögzítését ami a fém vízcsőhöz van rögzítév. A turbószívócsövet alulról lazítani. Majd felüről lerángatni. Ez a lépés szintén kínlódás mert elég nehezen jön le a turbóról ott ugyanis egy gumi gyűrűn van rajta. Visszatenni is mókás lesz. Ha ez meg van akkor a fém vízcsőről a már kiszedett légtömegmérő helye alatt fogsz találni egy gumicső csatlakozást. Ennek bilincsét old és húzd le a csövet. A vezérműház felső műanyag borítását lazítsd meg annyira hogy az kibuszozunk csavarokat szed ki a 6lap fejűből pedig csak az egyiket tudod kiszedni a másikat annyira ameddig nem éri el motortartó bakot. Szemből az első (alsó) imbusz csavar rögzíti a fém vízcsővet a vezérműház oldalon. Erre visszarakásnál figyelj mert a vízcső ezen rögzítési pontja a bakelit mögött lesz a vezérműházon belül. A vízcsövet még két imbusz csavar fogja rögzíteni szemből állva a jobb kezed felől lesz a felső és a bal kezed felől az alső bent a vízcső alatt. Ha ezeket kiszedted a fémcső eltávolítható. A kipufogó hővédő burkolatát három anya rögzíti. Ha ezeket leszedted akkor felül még két csavar rögzíti a csonkhoz. A csavarok eltávolítása után megfelő türelemmel és kézügyességgel felfelé kihúzva tudod koszedni. Nagyon szopás de ha a klímát nem akarod szétbarmolni akkor ezzel számolni kell. Ha ez meg van, alulról a váltóról engedd le a kipufogót illetve a katalizátorról de mielőtt ezt megteszed valamivel támaszd meg hogy ne lógjon a saját súlyán, különben leszakadhat a flexibilis résznél (szerintem) . A katalizátorból a szondát vedd ki és rakd félre hogy ne sérüljön, valamint fent van a másik vége onnan ha lehúzod akkor teljesen félre tudod tenni, illetve van ott még egy vákumcső azt elfelejtettem írni hogy húzd le ílletve a vákum pumpáról is és akkor azt is félre tudod tenni anélkül hogy sérülne. A katalizátor rögzítő bilincsét old majd szedd ki belőle a csavart és feszegesd le a bilincset, de úgy hogy vissza tudd majd rakni. Nekem a tapasztalat hogy az új bilincs hiába egyforma még sem egyforma. Minimális eltérés van és nem lehet összehúzmi majd vele. A katalizátor félre rakás a után már csak a csonk maradt hátra. Ez 8 db hatlap fejű anya rögzíti, azt hiszem 12-es kulcs fogja. A csavarokkal vigyázz mert némelyik tőcsavarral együtt jön ki ami viszont képes beletörni. A turbó tömítés készletben vannak újak így tudod pótolni mindegyiket ha szükséges. A turbóról az olajcsöveket távolítsd el majd ha minden igaz azt is nehezen ki tudod játszani felfelé. Én nem szedtem ki, de szerintem kifér felülről. A tisztítás után mehet az összeszerelés . Jó szórakozást hozzá.
A menetrögzítőt a tőcsavarokhoz a tömítő pasztát pedig a fém vízcső tőmétése helyett használd. Ahogy láttam nagy alkatrész kereskedésnél nem lehet külön kapni a vízcső tömítését csak Hf tömítés készletben. Az egr csövet a vízhűtés előtt ajánlom bontani mert az öntvényből a helyén szerintem nincs hely szét bontani valamint eléggé össze tud rohadni.
Ha nincs otthon hozzá megfelelő eszközeid ne állj neki, mert nem várt szopórollere kerülhetsz.