Igen valószínű, hogy a hálózati gáznyomás váltakozása miatt van ez a jelenség. Szerintem vagy a nyomásszabályozóba lévő kis szűrőkosár lehet eltömődve, vagy télleg az órával van valami. Ilyenkor érdemes lenne egy készüléken egy nyomásmérővel megmérni a gáznyomást, hogy stabilan megvan-e az a 25-33 mbar.
A fűtésem tervezett korszerűsítéséről készítettem egy rajzot, amin igyekeztem a már meglévő csövezést olyan nyomvonallal megrajzolni, ahogyan jelenleg a valóságban is elhelyezkednek. Ehhez illesztettem a puffer bekötést és a kazán melegvíz visszakeverést.
A 2"os ágak a hozzá kapcsolódó radiátorokkal és fali turbós gázkazánnal meglévők, jelenleg is a rajzon látható kapcsolásban vannak. Ehhez szeretném illeszteni a puffert a lehető legkisebb átalakítással.
A kazán előre és visszatérő ágán lévő 2"os golyóscsapok a puffer beépítése után mindig zárva lesznek. Ezeket csak akkor nyitnám ki, ha áramszünet miatt nem tudok fűteni semmivel. Ilyenkor kinyitva a 2"os golyóscsapokat és kizárva a puffert megmarad a jelenleg is üzemelő gravitációs rendszerem.
Lenne egy két kérdésem még a rendszerhez:
- Teljesen felfűtött puffer (amikor az alja is meleg) nem fog a már kihűlt kazán felé visszahűlni?
- A radiátor köri szivattyú nem fogja megszívni a kazán meleg oldali csonkját ezáltal arra is keringtetni a puffer meleg vizét, ezáltal lehűtve azt a kéményen keresztül?
Kérem, hogy bátran kritizáljátok a rajzom, minél több hiba kiderüljön.
a meleg nyomást nem lehet megadni , mert az függ a rendszer méretétől ( űrtartamától , kevesebb víz kisebbet, több víz többet tágul, és van akkora rendszer , hogy a beépített tartály kevés, akkor kell külsőt rátenni )
hidegen 1-1,2 bar közé ( célozd meg a közét ) állítsd a nyomást ( de mivel ismeretlen a tartály előfeszítési nyomása így fogadjuk el a gyártó ajánlását. )
2.5 Fűtési berendezés nyomásának helyreállítása. Rendszeresen ellenőrizze a berendezés víznyomását. A manométer mutatója 1 és 1,2 bar közötti értéket kell, hogy mutasson. Ha a nyomás 1 bar alatti (hideg berendezésnél) a kazán alján lévő csapon keresztül történhet a visszaállítás (lásd az ábrát).
ez a használati utasításból van , és neked mennyi szokott lenni a nyomás?
A gázóránk 9 éves, (nyáron voltak az utcában, minden házban bevizsgálni) fényképezték, majd új blombákat tettek rá !
Jeleztük , hogy nagyon "kattog, zörög, akadozva megy", de tényleg, nem lehet tőle aludni !
Megvigasztaltak, hogy az új is ilyen sz@r lessz.
Kérdés, lehetséges, hogy e miatt van hogy , sürün elalszik, a gáztűzhelyen a láng, és ami nagyobb baj, hogy úgy megy a kazánom, mint amelyik autón ki hagy a gyújtás, ha beindul, akkor is van olyan, hogy le áll, mert nincs meg a megfelelő Gáznyomás.
Van egy 25 éves Calor II falifűtőnk. Újabban olyat csinál néha, hogy begyújtás után, mintha hirtelen több gázt engedne ki, ami belobban és nemcsak a fúvókáinál ég a gázláng, hanem még a gombja is begyullad. (Ilyenkor persze azonnal elzárjuk) Csak a begyújtást követő néhány másodpercben fordul elő, 10-ből mondjuk 1-2 alkalommal.
Az a kérdésem, hogy találkoztatok-e már ilyen problémával, és hogy javítható-e vagy le kell cserélnünk? (Szeretnék tájékozódni egy esetleges vaskos kiszállási díj kifizetése előtt)
Hiába nem esik csak 0.5 fokot a hőmérséklet, de mivel a padló hidegebb lesz, hideg érzeted lesz.
Fűtésmegtakarításban szerintem semmit nem jelent, vagy legalábis nem fogja észrevenni.
Mikor a gyerekek elmentek itthonról, mondom ookos leszek annyit nem fűtök, a tetőtérben elzártam a padlófűtést. Vasárnap délután. Szerdán már az asszony nagykabátban ült a számítógép előtt, csütörtök délután meg már elkezdtem felfűteni, mert ugye a kölykök pénteken jönnek haza.
Azt nem vettem észre, hogy kevesebb fa fogyott volna, így inkább folyamatosan fűtöm a tetőteret is.
Megcsináltam ahogy mondtad,jött is levegő 3radiátornál kb.20-30másodpercíg,és a nyomás is visszaesett 0.5bárra az 1-ről amit nyomtam neki mikor elkezdtem.
most töltsem vissza 1barra indítsam és rögtön menjek körbe megint?
hogy tudom én légteleníteni,mert akiket hívtam elkapkodják,nem foglalkoznak vele.
a radiátorokon fölűl van egy négyzet alakú csavar kis folyókával,alúl meg egy nagyobb imbusz.
kulcsom van mindkettőhöz.
a kazánhoz közel van két szelep fönt
hogy/hol kezdjem?
jobban megfigyelve,kb. 52 fokot mutat a kazán(immergas eolo star 23kw),mikor elkezd hangosan pattogni-zörögni-krákogni,és addíg nem szünik meg a hang míg el nem éri a kazánon beállított hőfokot.
A keringetőn lévő fordulatszabályzó feljebb állítása valóban halkított rajta de úgy is zörög.
Egy helyiséget egy alacsonyabb energiaszintről egy magasabbra akarok hozni.
A kettő között mindenképpen energiaközlésre lesz szükségem.
A szükséges energia egyenlő lesz a két energiaszint közötti különbséggel, plusz még azzal a veszteséggel, ami a felfűtés alatt elvész a hőszigetelésen.
Ez a veszteség a felfűtés alatt folyamatosan nő (még ha kicsivel is), mivel a magasabb hőmérséklethez magasabb veszteség tartozik.
nincs olyan hogy felfutesi tobblet. csak azt kell potolni ami kiment a falon, es ez midenkepp kevesebb mint ami akkor ment volna ki ha folyamatosan 22 fokos a szoba.
mas kerdes, hogy mennyivel kevesebb. minnel jobb a hoszigeteles, annal kisebb a megtakaritas. nem csak azert mert lassan megy ki, hanem mert lassan eri el az alacsonyabb homersekletet, ahol mar kisebb a veszteseg. a veszteseg nem attol csokken hogy nem futunk, hanem hogy hideg a szoba :-)
ha a jo hoszigeteleshez meg nagy a hotarolo tomeg is, az duplan szopas. egyreszt mert hiaba szokik a ho, megis lassan hul az egesz, igy lassan erjuk el azt aaz allapotot ahol mar kisebb a veszteseg.
raadasul ha nagy a hotarolo tomeg (padlofutesnel ugye minimum a par tonna beton) akkor mindenkeppen jo sok hot kell visszatolni a homerseklet helyreallitasahoz. ha a jo hoszigeteles miatt kcisi a futes teljesitmeny, hiszen a jolszigetelt hazba nem kell nagy, akkor ez a visszapotolas plane sokaig tart.
es a raadas, hogy a belso falak nem szigeteltek. ha egy szobat sikerul tartosan a szokasos homerseklet alatt tartani, az a szomszedos helyisegek homersekletet/hohaztartasat jol megboritja. az egesz beszabalyozas meg minden arra lett tervezve, hogy a szomszedjai, netan az alatta levo helyiseg futtott helyiseg, nem arra hogy csak temperalt.
A fogyasztáscsökkenést éppen ki lehetne számolni, és meg lehetne határozni, hogy mennyi az a legrövidebb idő, aminél érdemes lejjebb venni a padló hőfokát.De ez az idő egyre nő, ahogy javul a ház hőszigetelése.
Ha megvannak az épület adatai, akkor kiszámolható, hogy az adott helyiségnek mekkora a vesztesége a kétféle hőmérsékleten.
A két veszteség közötti különbséget tudja megtakarítani a csökkentéssel.
Ugyanakkor a felfűtéshez plusz energiát kell betáplálnia ahhoz képest, mintha hőntartott volna.
Na ennek a plusz energiának kell kevesebb vagy legalább egyenlőnek lennie az előbb említett veszteségkülönbséggel, hogy megérje a kérdéskör. Szerintem akkor érdemes ezzel foglalkozni, ha legalább kétszer-háromszor akkora a veszteségkülönbség, mint a kívánt felfűtési többlet.
Viszont ha egy helyiséget nem használnak, csak 2/7 nap, akkor az már elég hosszú időnek tűnik, hogy akár még meg is érje.
DE egy jól szigetelt háznál mennyit számít(hat) - gázfogyasztás csökkenésben - az, hogy egy szobában 22 helyett csak 17 fokot tartasz ?
Főleg, hogy CSAK padlófűtésnél, ha annyit is tartasz hétközben, akkor mikor kell elkezdened tolni a padlónak , hogy mondjuk hétvégére 22 fok legyen a szobába ?
Én megcsináltam a körönkénti szabályozást. Kurvára nem olcsó, nem is egyszerű és most szólok, hogy tök fölösleges.
Nekem kb. 200ezer anyagárba meg számolatlan mérnökórába került ez a felfedezés.
Megvan a komplett panel, vezérlés, szoftver, minden.
Arról nem is beszélve hogy tényleg baromi lassú a változás, jól szigetelt épületben ha lekapcsolod a fűtést egy nap alatt veszítesz egy fokot, vagy még annyit se, teljesen felesleges a lekapcsolással vesződni, nulla megtakarítást hoz.
szobankent eloremeno homersekletet szabalyozni az horror, meg tan nem is olvastam ilyenrol.
a szokas hogy az oszton koroket ki lehet zarni. vagy hogy alapbol a kor zarva van, es ha az adott helyiseg szobatermosztatja futest ker, akkor nyit a kor. ilyent szokas csinalni. az egyik hatranya, hogy mivel a futes a veszteseg potlasara van meretezve, ha hagyod rendesen athulni a szobat, jo sokaig fog tartani visszafuteni. a masik hogy kell egy varazsdoboz, ami inditja a kazant ha barmelyik szoba futest ker. es ha egyszerre csak egy szoba ker futest, akkor a kazan is szenvedni fog, meg a fix tomegaramu keringeto szivattyu is.
a gyujton vannak fojtok, azokkal van a korok ellenallasa beszabalyozva ugy, hogy minden jo legyen. a korok kizarasa az osztora tett motorral/termomotorral tortenik, a fojtok beallitasan nem valtoztat.
a korok fojtasa egymashoz kepest szamit. az aranyuk szamit igazabol. igy ha egy kort elzarsz teljesen, akkor a tobbibe tobb viz jut, de mindbe a fojtoja allasanak aranyaban, az aranyok meg nem valtoztak semmit.