Keresés

Részletes keresés

qut Creative Commons License 2014.01.23 0 0 71408

Igen valószínű, hogy a hálózati gáznyomás váltakozása miatt van ez a jelenség. Szerintem vagy a nyomásszabályozóba lévő kis szűrőkosár lehet eltömődve, vagy télleg az órával van valami. Ilyenkor érdemes lenne egy készüléken egy nyomásmérővel megmérni a gáznyomást, hogy stabilan megvan-e az a 25-33 mbar.

Előzmény: Laudat (71396)
sjohn Creative Commons License 2014.01.23 0 0 71407

Vagy veszel bele egy új csapot, /6-7 ezer forint/ vagy kicseréled az "O" gyűrűt a csapszívben /cca. egy százas/.

Előzmény: torma99 (71395)
stevemegane Creative Commons License 2014.01.23 0 0 71406

Sziasztok!

 

A fűtésem tervezett korszerűsítéséről készítettem egy rajzot, amin igyekeztem a már meglévő csövezést olyan nyomvonallal megrajzolni, ahogyan jelenleg a valóságban is elhelyezkednek. Ehhez illesztettem a puffer bekötést és a kazán melegvíz visszakeverést.

 

A 2"os ágak a hozzá kapcsolódó radiátorokkal és fali turbós gázkazánnal meglévők, jelenleg is a rajzon látható kapcsolásban vannak. Ehhez szeretném illeszteni a puffert a lehető legkisebb átalakítással.

A kazán előre és visszatérő ágán lévő 2"os golyóscsapok a puffer beépítése után mindig zárva lesznek. Ezeket csak akkor nyitnám ki, ha áramszünet miatt nem tudok fűteni semmivel. Ilyenkor kinyitva a 2"os golyóscsapokat és kizárva a puffert megmarad a jelenleg is üzemelő gravitációs rendszerem.

 

Lenne egy két kérdésem még a rendszerhez:

- Teljesen felfűtött puffer (amikor az alja is meleg) nem fog a már kihűlt kazán felé visszahűlni?

- A radiátor köri szivattyú nem fogja megszívni a kazán meleg oldali csonkját ezáltal arra is keringtetni a puffer meleg vizét, ezáltal lehűtve azt a kéményen keresztül?

 

Kérem, hogy bátran kritizáljátok a rajzom, minél több hiba kiderüljön.

 

Köszönöm.

 

 

csocsanszkaja Creative Commons License 2014.01.23 0 0 71405

volt ma nálam a szaki:

a bojler melegvizes "kifolyójába" belepiszkált egy csavarhúzóval, nem ment bele...

"ahham" mondta és elővett egy 5mm-es menetes szárat... szauszakolta egy picit, majd egy gyüszünyi vizkőiszap kicuppanása után dőlt a melegvíz.

 

"kész" mondta cső visszacsavar, hidegvíz rányit és van melegvizem.

 

10 perc alatt kész volt :)

 

mivel késtt (szaki) ezért nem vettük le és pucoltuk ki, de ezt már én fogom majd a nyáron megcsinálni...

 

köszönöm mindenkinek a segítő hozzászólásokat, nem vertem magam hiába 150ezres költségbe /a szervíz szerette volna :)

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71404

Koszi mindent!

Másodjára is légtelenítettem,de már csak az egyik radiátor szuszogott kicsit.most min.1-max.1.8bar között mozog,és semmi hang.

Előzmény: t.zsolti (71403)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71403

a meleg nyomást nem lehet megadni , mert az függ a rendszer méretétől ( űrtartamától , kevesebb víz kisebbet, több víz többet tágul, és van akkora rendszer , hogy a beépített tartály kevés, akkor kell külsőt rátenni )

Előzmény: Törölt nick (71401)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71402

ujjra

amit az előbb beraktam ide az ebből van http://www.immergas.hu/sites/www.immergas.hu/files/Eolo%20Star%2023%20kW%20k%C3%A9zik%C3%B6nyv_1.pdf

és ha jól látom EZ a gyári ajánlása .

hidegen 1-1,2 bar közé ( célozd meg a közét ) állítsd a nyomást  ( de mivel ismeretlen a tartály előfeszítési nyomása így fogadjuk el a gyártó ajánlását. ) 

Előzmény: Törölt nick (71401)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71401

0.7barra toltotte az immergas servizes osszel,ami azota sem változott.

Most felttottem 1barra ami legtelenites utan visszaeset 0.5-re,maj ujbol feltoltottem,igy 1baron van!

mennyin kell legyen hidegen,es mennyin max melegen a bar?

Előzmény: t.zsolti (71400)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71400

2.5       Fűtési berendezés nyomásának helyreállítása.
Rendszeresen ellenőrizze a berendezés víznyomását. A manométer mutatója
1 és 1,2 bar közötti értéket kell, hogy mutasson.
Ha a nyomás 1 bar alatti (hideg berendezésnél) a kazán alján lévő csapon
keresztül történhet a visszaállítás (lásd az ábrát).

 

ez a használati utasításból van , és neked mennyi szokott lenni a nyomás?

Előzmény: Törölt nick (71389)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71399

ezt a légtelenítést lehet többször is megcsinálhatod 

 

Előzmény: Törölt nick (71392)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71398

:D :D :D

Előzmény: halaloszto (71388)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71397

kipucolni az égöt ! de jobb ha inkább menekülsz töle

Előzmény: torma99 (71395)
Laudat Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71396

Nem Tudom, Hogy Mi Lehet !

 

A gázóránk 9 éves, (nyáron voltak az utcában, minden házban bevizsgálni)  fényképezték, majd új blombákat tettek rá !

Jeleztük , hogy nagyon "kattog, zörög, akadozva megy", de tényleg, nem lehet tőle aludni !

Megvigasztaltak, hogy az új is ilyen sz@r lessz.

Kérdés, lehetséges, hogy e miatt van hogy , sürün elalszik, a gáztűzhelyen a láng, és ami nagyobb baj, hogy úgy megy a kazánom, mint amelyik autón ki hagy a gyújtás, ha beindul, akkor is van olyan, hogy le áll, mert nincs meg a megfelelő Gáznyomás.

A kazánom nem jelez  hiba kódot .

Ha akad az óra, akkor akad a gáznyomás is ??

 

Előre is köszönöm a válaszokat        Üdv Laudat

torma99 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71395

Van egy 25 éves Calor II falifűtőnk. Újabban olyat csinál néha, hogy begyújtás után, mintha hirtelen több gázt engedne ki, ami belobban és nemcsak a fúvókáinál ég a gázláng, hanem még a gombja is begyullad. (Ilyenkor persze azonnal elzárjuk) Csak a begyújtást követő néhány másodpercben fordul elő, 10-ből mondjuk 1-2 alkalommal.


Az a kérdésem, hogy találkoztatok-e már ilyen problémával, és hogy javítható-e vagy le kell cserélnünk? (Szeretnék tájékozódni egy esetleges vaskos kiszállási díj kifizetése előtt)

stevemegane Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71394

Akkor egy nap miatt nem érdemes levennem a fűtés abban a szobában?

Ok.

Előzmény: joevagyok68 (71378)
nagykunsági Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71393

Sokat. 

 

Hiába nem esik csak 0.5 fokot a hőmérséklet, de mivel a padló hidegebb lesz, hideg érzeted lesz. 

 

Fűtésmegtakarításban szerintem semmit nem jelent, vagy legalábis nem fogja észrevenni. 

 

Mikor a gyerekek elmentek itthonról, mondom ookos leszek annyit nem fűtök, a tetőtérben elzártam a padlófűtést. Vasárnap délután. Szerdán már az asszony nagykabátban ült a számítógép előtt, csütörtök délután meg már elkezdtem felfűteni, mert ugye a kölykök pénteken jönnek haza. 

 

Azt nem vettem észre, hogy kevesebb fa fogyott volna, így  inkább folyamatosan fűtöm a tetőteret is. 

Előzmény: joevagyok68 (71378)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71392

Megcsináltam ahogy mondtad,jött is levegő 3radiátornál kb.20-30másodpercíg,és a nyomás is visszaesett 0.5bárra az 1-ről amit nyomtam neki mikor elkezdtem.

most töltsem vissza 1barra indítsam és rögtön menjek körbe megint?

 

Előzmény: rferi (71391)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71391

Az alsó imbusz csak a fojtószelep, az nem játszik.

Csak a felül levő négyzetes-folyókást kell picit kinyitni addig, amíg levegő nélkül csak a víz folyik.

De töltsél a rendszerbe vizet, hogy megnöveld a nyomását, mert a kavítáció attól fog elmúlni.

A cirkón nincs nyomásmérő véletlenül?

Legyen benne vagy 1 bar nyomás a cirkónál minimum.

 

Álló keringetőnél minden radiátoron menjél végig, meg a kazánnál levő felső kettőn is.

Aztán indítsd a rendszert, menjen egy darabig, és megint lehet próbálkozni a radiátoroknál.

Előzmény: Törölt nick (71389)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71390

Így van, de volt egy időszak, amikor többet kellett egységnyi idő alatt tölteni, mint az egyensúlyi helyzetben.

Ezt a többet neveztem többletnek.

Ugyanazt mondjuk mindketten, csak félreértesz :)))

Előzmény: halaloszto (71388)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71389

Köszi mindhármotoknak.

 

hogy tudom én légteleníteni,mert akiket hívtam elkapkodják,nem foglalkoznak vele.

a radiátorokon fölűl van egy négyzet alakú csavar kis folyókával,alúl meg egy nagyobb imbusz.

kulcsom van mindkettőhöz.

a kazánhoz közel van két szelep fönt

hogy/hol kezdjem?

 

jobban megfigyelve,kb. 52 fokot mutat a kazán(immergas eolo star 23kw),mikor elkezd hangosan pattogni-zörögni-krákogni,és addíg nem szünik meg a hang míg el nem éri a kazánon beállított hőfokot.

A keringetőn lévő fordulatszabályzó feljebb  állítása valóban halkított rajta de úgy is zörög.

halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71388

van egy lyukas vodor. orankent 1liter folyik ki belole, 5 liter van benne. folyamatosan toltom 1liter/oraval, igy fix a szint. 

 

ha elzarom a csapot, es 10 ora mulva elkezdem 2l/oraval tolteni, a 15-odik orakor 1l/orara csokkentem, akkor midnen helyreallt.

 

az elso esetben a 15 ora alatt 15 liter vizem ment el. a masodik esetben 10.

 

az aranyokat tetszolegesen valtoztatva, mindenkeppen kevesebb lesz az ossz energiaigeny ha egy idore kikapcsoltam a futest.

 

Vajk

Előzmény: rferi (71387)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71387

Egy helyiséget egy alacsonyabb energiaszintről egy magasabbra akarok hozni.

A kettő között mindenképpen energiaközlésre lesz szükségem.

A szükséges energia egyenlő lesz a két energiaszint közötti különbséggel, plusz még azzal a veszteséggel, ami a felfűtés alatt elvész a hőszigetelésen.

Ez a veszteség a felfűtés alatt folyamatosan nő (még ha kicsivel is), mivel a magasabb hőmérséklethez magasabb veszteség tartozik.

 

Erre gondoltam, mikor többletről beszéltem.

Előzmény: halaloszto (71386)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71386

nincs olyan hogy felfutesi tobblet. csak azt kell potolni ami kiment a falon, es ez midenkepp kevesebb mint ami akkor ment volna ki ha folyamatosan 22 fokos a szoba. 

 

mas kerdes, hogy mennyivel kevesebb. minnel jobb a hoszigeteles, annal kisebb a megtakaritas. nem csak azert mert lassan megy ki, hanem mert lassan eri el az alacsonyabb homersekletet, ahol mar kisebb a veszteseg. a veszteseg nem attol csokken hogy nem futunk, hanem hogy hideg a szoba :-)

 

ha a jo hoszigeteleshez meg nagy a hotarolo tomeg is, az duplan szopas. egyreszt mert hiaba szokik a ho, megis lassan hul az egesz, igy lassan erjuk el azt aaz allapotot ahol mar kisebb a veszteseg.

 

raadasul ha nagy a hotarolo tomeg (padlofutesnel ugye minimum a par tonna beton) akkor mindenkeppen jo sok hot kell visszatolni a homerseklet helyreallitasahoz. ha a jo hoszigeteles miatt kcisi a futes teljesitmeny, hiszen a jolszigetelt hazba nem kell nagy, akkor ez a visszapotolas plane sokaig tart. 

 

es a raadas, hogy a belso falak nem szigeteltek. ha egy szobat sikerul tartosan a szokasos homerseklet alatt tartani, az a szomszedos helyisegek homersekletet/hohaztartasat jol megboritja. az egesz beszabalyozas meg minden arra lett tervezve, hogy a szomszedjai, netan az alatta levo helyiseg futtott helyiseg, nem arra hogy csak temperalt.

 

Vajk

Előzmény: rferi (71385)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71385

A fogyasztáscsökkenést éppen ki lehetne számolni, és meg lehetne határozni, hogy mennyi az a legrövidebb idő, aminél érdemes lejjebb venni a padló hőfokát.De ez az idő egyre nő, ahogy javul a ház hőszigetelése.

Ha megvannak az épület adatai, akkor kiszámolható, hogy az adott helyiségnek mekkora a vesztesége a kétféle hőmérsékleten.

A két veszteség közötti különbséget tudja megtakarítani a csökkentéssel.

Ugyanakkor a felfűtéshez plusz energiát kell betáplálnia ahhoz képest, mintha hőntartott volna.

Na ennek a plusz energiának kell kevesebb vagy legalább egyenlőnek lennie az előbb említett veszteségkülönbséggel, hogy megérje a kérdéskör. Szerintem akkor érdemes ezzel foglalkozni, ha legalább kétszer-háromszor akkora a veszteségkülönbség, mint a kívánt felfűtési többlet.

 

Viszont ha egy helyiséget nem használnak, csak 2/7 nap, akkor az már elég hosszú időnek tűnik, hogy akár még meg is érje.

 

Számolni kéne a pontos adatokból.

Előzmény: joevagyok68 (71383)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71384

Bocs..most olvastam el értő olvasással a hozzászólásod..  _-)

ugyan arról írtál - majdnem - mint én a 71383-ban.. :-)

"ha hagyod rendesen athulni a szobat, jo sokaig fog tartani visszafuteni."

Előzmény: halaloszto (71381)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71383

"nem napkozbent irt, hanem hetkoznapot. "

Igaz !  :-)

DE egy jól szigetelt háznál mennyit számít(hat) - gázfogyasztás csökkenésben - az, hogy egy szobában 22 helyett csak 17 fokot tartasz ?

Főleg, hogy CSAK padlófűtésnél,  ha annyit is tartasz hétközben, akkor mikor kell elkezdened tolni a padlónak , hogy mondjuk hétvégére 22 fok legyen a szobába ?

:-))

Előzmény: halaloszto (71381)
gabrielke Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71382

Én megcsináltam a körönkénti szabályozást. Kurvára nem olcsó, nem is egyszerű és most szólok, hogy tök fölösleges.

Nekem kb. 200ezer anyagárba meg számolatlan mérnökórába került ez a felfedezés.

Megvan a komplett panel, vezérlés, szoftver, minden.

 

Arról nem is beszélve hogy tényleg baromi lassú a változás, jól szigetelt épületben ha lekapcsolod a fűtést egy nap alatt veszítesz egy fokot, vagy még annyit se, teljesen felesleges a lekapcsolással vesződni, nulla megtakarítást hoz.

 

 

Előzmény: stevemegane (71373)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71381

nem napkozbent irt, hanem hetkoznapot. 

 

szobankent eloremeno homersekletet szabalyozni az horror, meg tan nem is olvastam ilyenrol. 

 

a szokas hogy az oszton koroket ki lehet zarni. vagy hogy alapbol a kor zarva van, es ha az adott helyiseg szobatermosztatja futest ker, akkor nyit a kor. ilyent szokas csinalni. az egyik hatranya, hogy mivel a futes a veszteseg potlasara van meretezve, ha hagyod rendesen athulni a szobat, jo sokaig fog tartani visszafuteni. a masik hogy kell egy varazsdoboz, ami inditja a kazant ha barmelyik szoba futest ker. es ha egyszerre csak egy szoba ker futest, akkor a kazan is szenvedni fog, meg a fix tomegaramu keringeto szivattyu is.

 

Vajk

Előzmény: joevagyok68 (71378)
halaloszto Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71380

nem hangol el semmi!

 

a gyujton vannak fojtok, azokkal van a korok ellenallasa beszabalyozva ugy, hogy minden jo legyen. a korok kizarasa az osztora tett motorral/termomotorral tortenik, a fojtok beallitasan nem valtoztat.

 

a korok fojtasa egymashoz kepest szamit. az aranyuk szamit igazabol. igy ha egy kort elzarsz teljesen, akkor a tobbibe tobb viz jut, de mindbe a fojtoja allasanak aranyaban, az aranyok meg nem valtoztak semmit.

 

Vajk

Előzmény: stevemegane (71373)
rferi Creative Commons License 2014.01.22 0 0 71379

Hát bizony, csodák nincsenek

Előzmény: C20NE (71377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!