Ez egy lakótelepi kombi kazán. Folyamatosan küzdünk az "elvesztett" nyomással, három naponta feltöltöm a rendszert 1,5-re, aztán leesik 0,8-ra, fűtés leáll. Bizonyára mi is ügyetlenek vagyunk, hogy nem tudunk érvényt szerezni a jogainknak, de fél évenként jön egy szerelő (a felügyeleti szerviztől), tisztogat, fújkál, közli, hogy nem lyukas a kiegyenlítő, mi fizetünk és 2 hónap múlva kezdődik minden elölről.
Mostani kérdésem:
A kedvesem megfigyelte, hogy általában egy hosszas mosogatás után áll le a fűtés (pontosabban nem indul el, hiszen mosogatás alatt nem megy). Ezt ma reggel nyakon is csíptem. Hétkor 1,2 volt a nyomás, fűtés szinte állt, mert nem volt kérés (este mindig levesszük a termosztátot). Ő elmosogatott, és amikor elzárta a mosogatóvizet, kigyulladt a piros villogó hibalámpa. Néztem a nyomást (ekkor 8 óra volt), és már lent volt 0,8-on.
Lehet valami köze a mosogatásnak(HMV kivétel) a nyomáscsökkenéshez?
szerintetek reális 35 ezer forintos díj egy siesta pingvin bekötéséért? anyag ami benne van kb 3,2 m gázcső hosszabbítás, csap, 2 db könyök és a bilincsek. köszi
Az lenne a kérdésem, hogy ha a hétköznapokon nem használok egy házat, csak hétvégenként, akkor hány fokra szabad vissza állítanom (programoznom) a hőmérsékletet, hogy minél gazdaságosabb legyen a fűtésem?
Illetve milyen felfűtésre érdemes beállítani (gyorsan fűtse, vagy inkább 1-2 fokonként lassan melegítse fel mondjuk 1 nap alatt)?
Gondolom ez a külső hőmérséklet függvényében is változik, valamint hétvégén is csak 20-21- C fokot szoktam tartani.
Sziasztok, érdeklődnék, h van-e valami elérhető, kéménybekötést nem igénylő megoldás a jelenleg gázkonvektoros fűtés cirkósra való átalakítására. Köszönöm szépen!
Volt távfűtéses is. DE vegyesnél szoktam felfűtési szakaszba - mig nem kapcsol a szivattyú - fogdosni a csöveket néha, hogy hol jár a meleg gravitációsan...
Ez biztos fajin, de jó lenne valami gyakorlati tapasztalat is róla. A kazánom csak ki-be tud kapcsolni a termosztát jelére, gyanús hogy rengeteget kapcsolgatná.
ha igen vedd kisebb hőfokra az előremenőt mondjuk 0 fok külsőnél max 50 fok, 10 - nél 40, ezt a fűtési menetrendet próbáld meg, a lényege az lenne, hogy a kazán egyenletesen működjön, ne kapcsolgasson ki-be.
ezt tudják az ujabb kazánok a külső érzékelő beépítésével, többféle menetrend közül választhat a felhasználó és a végső érték annál magasabb minél gyengébben szigetelt a fűtendő objektum ( -20-nál 50 vagy -20-nál 80 fok )
nekem a kondis kazán kb a kívánt hőfok elérése előtt kezd 1 fokkal teljesítményt csökkenteni és minimumra a beállított után kb 0,5 nél áll be.