A VTA szelep a szivattyú felé haladó víz hm-ét állítja be. Ha ott hideg a víz akkor a keverőszelep úgy áll mintha egy egyenes csap lenne nyitva. Ebben az esetben nem tud "beleszívni" a gázkazán mivel a bypass ág zárva lesz. Akkor tud beleszívni a pufferbe ha még melegebb benne a víz mint amit beállítottál rajt. Na most ha a gázkazánt bekapcsolod akkor elvileg már a puffer kihűlt vele együtt az előremenő is.
Persze berakhatod a visszacsapót baj nem lesz belőle és nem egy nagy tétel.
Bár lehet azért mert oljan faca, maga a csap nem "romlik" el, de legalább a tömítés biznic pörögjön ! :-)
Másik - puffer alsó- 2 év után kezdett el csöpögni úgy, hogy 1xsem volt elzárva !
Van egy olasz golyóscsap a kazán előrében...tudom-tudom..oda nem rakunk,vagy legalábbis foggantyúval nem, ...., no az volt zárogatva...tudom-tudom olyat nem csinálunk......de annak semmi baja ! :-)
Az az igazság, hogy nem emlékszem pontosan, hogy jelenleg hogy van bekötve a tágulási tartály, de mindenképp ügyelni fogok az általad leírtakra. Nem szeretném felrobbantani a kazánt.
A VTA szelepen nem tud visszafelé áramlani a víz akkor sem, ha a fali gázkazán szivattyúja megszívja a csonkot?
Ennek elkerülésére tettem be a szelep hideg ágába a visszacsapót.
Minden rendben már,nem zörög/ropog semennyire sem a kazán.
még egy kérdés.,
mint korábban írtam,a kerintetőn a mi a kazánban van ,van 3 állás,-honnan tudom melyik a megfelelő állás a rendszerünknek?Ha esetleg 3-ason hagyom,vmi hátránya is lehet,ha mondjuk 2-es lenne a megfelelő,vagy csak jobban kering?
A t.t bekötésnél nálad a zöld= kék és lila= piros. A rajz amit beillesztettem annak a többi része pedig lényegtelen mivel a radiátor helyett a puffer van nálad.
VTA 322 feletti bypassba nem kell a visszacsapó. Minden más így első ránézésre jónak tűnik. Persze ha a 2"-os csapokat kinyitod véletlen akkor egyből nem működik az egész :)
A kazán biztosítása a problémás, vannak csapok (több is) a kazán és a tágulási között.
Ez a legjobb megoldás a 0 pontot oda kell rakni a kazán mellé ahogy a rajzon (0 és a kazán közt nem lehet csap). Egyből a kazán után pedig a biztonsági vezetéket úgy ahogy a rajzon. Neked megvan mind2 csak nem jó helyen csatlakozik. Az a pár méter cső és pár idom olcsóbb mintha felrobbantod a pincét, ezen ne spórolj! :) 1.kérdés: nem mivel a kazánvédő keverőszelep lezár. 2. : nem mivel a pufferben záródik a kör és a radiátor visszatérőből fog szívni.
Remélem nem hagytam ki semmit... :) De ezért van itt Joe ő majd észreveszi ha igen :-D
Ugyan már leírták de ettől még én is leírom:) Szóval semmi értelme padlófűtésnél ilyenben gondolkozni ha csak 1-2 napot nincs használva a helyiség. A megtakarítás ebben az esetben 0. Akkor van értelme a körön kénti szabályzásnak ha a helyiséget huzamosabb ideig nem használod(hetek, hónapok).
Igen valószínű, hogy a hálózati gáznyomás váltakozása miatt van ez a jelenség. Szerintem vagy a nyomásszabályozóba lévő kis szűrőkosár lehet eltömődve, vagy télleg az órával van valami. Ilyenkor érdemes lenne egy készüléken egy nyomásmérővel megmérni a gáznyomást, hogy stabilan megvan-e az a 25-33 mbar.
A fűtésem tervezett korszerűsítéséről készítettem egy rajzot, amin igyekeztem a már meglévő csövezést olyan nyomvonallal megrajzolni, ahogyan jelenleg a valóságban is elhelyezkednek. Ehhez illesztettem a puffer bekötést és a kazán melegvíz visszakeverést.
A 2"os ágak a hozzá kapcsolódó radiátorokkal és fali turbós gázkazánnal meglévők, jelenleg is a rajzon látható kapcsolásban vannak. Ehhez szeretném illeszteni a puffert a lehető legkisebb átalakítással.
A kazán előre és visszatérő ágán lévő 2"os golyóscsapok a puffer beépítése után mindig zárva lesznek. Ezeket csak akkor nyitnám ki, ha áramszünet miatt nem tudok fűteni semmivel. Ilyenkor kinyitva a 2"os golyóscsapokat és kizárva a puffert megmarad a jelenleg is üzemelő gravitációs rendszerem.
Lenne egy két kérdésem még a rendszerhez:
- Teljesen felfűtött puffer (amikor az alja is meleg) nem fog a már kihűlt kazán felé visszahűlni?
- A radiátor köri szivattyú nem fogja megszívni a kazán meleg oldali csonkját ezáltal arra is keringtetni a puffer meleg vizét, ezáltal lehűtve azt a kéményen keresztül?
Kérem, hogy bátran kritizáljátok a rajzom, minél több hiba kiderüljön.
a meleg nyomást nem lehet megadni , mert az függ a rendszer méretétől ( űrtartamától , kevesebb víz kisebbet, több víz többet tágul, és van akkora rendszer , hogy a beépített tartály kevés, akkor kell külsőt rátenni )
hidegen 1-1,2 bar közé ( célozd meg a közét ) állítsd a nyomást ( de mivel ismeretlen a tartály előfeszítési nyomása így fogadjuk el a gyártó ajánlását. )
2.5 Fűtési berendezés nyomásának helyreállítása. Rendszeresen ellenőrizze a berendezés víznyomását. A manométer mutatója 1 és 1,2 bar közötti értéket kell, hogy mutasson. Ha a nyomás 1 bar alatti (hideg berendezésnél) a kazán alján lévő csapon keresztül történhet a visszaállítás (lásd az ábrát).
ez a használati utasításból van , és neked mennyi szokott lenni a nyomás?
A gázóránk 9 éves, (nyáron voltak az utcában, minden házban bevizsgálni) fényképezték, majd új blombákat tettek rá !
Jeleztük , hogy nagyon "kattog, zörög, akadozva megy", de tényleg, nem lehet tőle aludni !
Megvigasztaltak, hogy az új is ilyen sz@r lessz.
Kérdés, lehetséges, hogy e miatt van hogy , sürün elalszik, a gáztűzhelyen a láng, és ami nagyobb baj, hogy úgy megy a kazánom, mint amelyik autón ki hagy a gyújtás, ha beindul, akkor is van olyan, hogy le áll, mert nincs meg a megfelelő Gáznyomás.
Van egy 25 éves Calor II falifűtőnk. Újabban olyat csinál néha, hogy begyújtás után, mintha hirtelen több gázt engedne ki, ami belobban és nemcsak a fúvókáinál ég a gázláng, hanem még a gombja is begyullad. (Ilyenkor persze azonnal elzárjuk) Csak a begyújtást követő néhány másodpercben fordul elő, 10-ből mondjuk 1-2 alkalommal.
Az a kérdésem, hogy találkoztatok-e már ilyen problémával, és hogy javítható-e vagy le kell cserélnünk? (Szeretnék tájékozódni egy esetleges vaskos kiszállási díj kifizetése előtt)
Hiába nem esik csak 0.5 fokot a hőmérséklet, de mivel a padló hidegebb lesz, hideg érzeted lesz.
Fűtésmegtakarításban szerintem semmit nem jelent, vagy legalábis nem fogja észrevenni.
Mikor a gyerekek elmentek itthonról, mondom ookos leszek annyit nem fűtök, a tetőtérben elzártam a padlófűtést. Vasárnap délután. Szerdán már az asszony nagykabátban ült a számítógép előtt, csütörtök délután meg már elkezdtem felfűteni, mert ugye a kölykök pénteken jönnek haza.
Azt nem vettem észre, hogy kevesebb fa fogyott volna, így inkább folyamatosan fűtöm a tetőteret is.
Megcsináltam ahogy mondtad,jött is levegő 3radiátornál kb.20-30másodpercíg,és a nyomás is visszaesett 0.5bárra az 1-ről amit nyomtam neki mikor elkezdtem.
most töltsem vissza 1barra indítsam és rögtön menjek körbe megint?
hogy tudom én légteleníteni,mert akiket hívtam elkapkodják,nem foglalkoznak vele.
a radiátorokon fölűl van egy négyzet alakú csavar kis folyókával,alúl meg egy nagyobb imbusz.
kulcsom van mindkettőhöz.
a kazánhoz közel van két szelep fönt
hogy/hol kezdjem?
jobban megfigyelve,kb. 52 fokot mutat a kazán(immergas eolo star 23kw),mikor elkezd hangosan pattogni-zörögni-krákogni,és addíg nem szünik meg a hang míg el nem éri a kazánon beállított hőfokot.
A keringetőn lévő fordulatszabályzó feljebb állítása valóban halkított rajta de úgy is zörög.