Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Nekem mindkettő volt/van, mármint metrikus és whitworth menetes is..... A whitworth-os érzékelőn egész egyszerűen átvágtam a menetet M6-ra, egy metszővel. Igaz kicsit lötyögős a menet, de simán(óvatosan) meglehet szorítani egy M6-os anyában.
hetmann64 "Milyen vezetékkel lehet hosszíbbítani a K-hőelemet"
A saját vezetékével célszerű! Amennyiben van több rexed és van olyan "k" érzékelőd amihez 2méternél rövidebb vezeték is elég, abból levághatsz.....
Mondjuk nálam CAT5 kábellel van összekötve két rex egy érzékelővel!
Volt eltérés(7fok), de rex "SC" menüjében összelehet hangolni őket.....
Nekem S38 van (amelyik nem vízrostélyos), nálam az vált be, hogy -nem érdekel a kilépő füstgáz hőmérséklete- jól megrakom és kihajtom, akkor gyorsan felfűti a puffert (1000litert 89/88/82C-re ház igény nélkül, 1ó 40p ma reggel) és még félig marad parázzsal amit ki kellett lapátoljak :(.
Kezd nem érdekelni a kilépő füstgáz által okozott veszteség, mert kevesebb fával és hamarabb tudom elérni ugyanazt az eredményt mint fojtással. Persze ez ellentmond a fizikának, de ezt tapasztaltam. Ha fojtogatva tüzelek, max.300C kilépővel, elnyúlik a teljesítmény leadása és a végén még kell rakjak rá... szóval mindenkine egyénileg kell ezt kitapasztalni. Puffered van-e?
A kéménybe van 1 pillangó szelep,ha az le van folytva,akkor csak a füstgáz hője melegíti a víztáskákat!Gazdaságos ez igy?Köszönöm a válaszokat előre is!
Így ha már meglesz a téglás kémény ára, össze tudom hasonlítani, hogy melyikkel jövök ki olcsóbban. Ezekkel az elemekkel tuti, hogy olcsóbb lenne, csak az én esetemben rámegy még a szállítási költség, ami Karcagról nem lesz kevés. :(
tegnap pedig én is azon gondolkodtam, h egy 8centis számítógép tápegység ventillátorral megpróbálok javítani a "huzatomon" a primernél. ettől függetlenül sztem ma kipróbálom, majd beszámolok mit tapasztaltam :)
M6-os menet van az érzékelőn, a 2-es falú kéménybe simán belevágom a menetet. Behajtom, osz' meglátom mi lesz... Igazából nem is fogom tudni, jól mér-e, nem tudom összehasonlítani az értéket semmivel.
azért kell valamennyi huzat is , szerintem a ventillátor a kazán belső ellenállását leküzdi ( ezért van , meg egyenletes legyen) ha nem jó a kémény azt nem fogja átnyomni
Mivel a hüvely menete nem nálunk járatos méret, belehajtva a füstcsőbe fúrt és menetvágott lyukba szana-szét tört, a kiváló anyagának köszönhetően. A hőelem kb 20 mm-re lóg be, körbetekertem rézdróttal, kiváló lett a reagálási idő, és pontosnak is tűnik.
Az első szondám az a rövid csavaros végű volt, elvágtam a karimáját és kitoltam az érzékelőt belőle, ez így közelebb volt, "csak" -100C-ot csalt, az újjal cserélve gyakorlatilag felezte a valós értéket, a spéci füstcsőbe szánt szonda viszont -15...-20C-ra van 400C felett, 300C-ig 2-3C. És ez is csak 5-7cm-t nyúlik be, az alább idézett még jobb kell legyen, mert hosszabb. A puffernél merülő hüvelyekbe van helyezve a szonda, az nagyjából rendben is van, van ideje átvenni a megfelelő hőmérsékletet. A Rexet még nem kalibráltam, de a Sestosok közük csak 1 mért jól, a többi rendesen csal, sajnos van olyan is, hogy 45C-nél 1C-on belül van, 80c-nál már 7C-t csal.
Áh még csak csüngött a földön. :) Terveim szerint vékony lemezből hajlíttatok neki egy fasza kis dobozt, vagyis kettőnek, mert a kazánhőfokot is ezzel szeretném ellenőrizni. Rohadt drágák a nagy szerelődobozok, nem is értem miért, egy marék granulátumból előállított tucattermék.