De bizony van. 2 is.
Az uj ar (1160ft) jo, de a regi ar (970ft) hibas volt, mert tavaly 1092 ft volt a 100,1-105,0 km-tavolsagra szolo jegy.
Kovetkezeskeppen az is hibas, hogy a hir 100 km-es jegyrol szolt.
Azt már kacsának vesszük...
Ugyhogy kapsz tolem is egy hagszorot :-) Hát, hamarosan kész lesz a metróm, ha így folytatom...:-))
Megyei jogú város ma a 18 megyének (19. Pest megye lenne) a székhelye, Budapest, valamint Sopron, Nagykanizsa, Dunaújváros és Hódmezővásárhely, azaz 23db, és ebből lakosságszám alapján 1.-22. helyet ők foglalják el. Szekszárd jóval lemarad tőlük lakosságszám alapján, de Tolna megyének is kell egy központ.
A Zala mar tavaly (2001-es menetrendtol) attert az Alba-s programra, egy mnezo kivetelevel ('na melyik is volt az? :-)
A korvonalak terjedesenek orulok, magam is sokat gyozkodtem az illetekeseket ez ugyben. :-)
Melyik vonalakra gondolsz egyebkent? A 6275 mar tavaly kormezo volt lett, a 6205 evkozben lett az, a 6320-ra volt mindket verizo, nem tudom melyik lett a vegleges.
Jut eszembe a körjáratokról: mi ez a körjárat-gyártási láz a Zalánál? :)
Vagy csak én nem vettem észre és már a tavalyiban is voltak? (Ha akarod előkeresem a vonalszámokat amikre gondolok, de asszem kettőt-hármat is fölfedeztem ami szvsz nem volt eddig, vagy "nem ért körbe")
2.: Jól látom hogy a Zala áttért a másik menetrend-programra? :)
Az a járat inkább Zalaegerszeg és Sárvár elővárosi forgalmát szolgálja?
Igen. Egesz pontosan a Zala jarata Sarvar, a Vasiak jarata Zalaegerszeg bejaroforgalmat. Valoszinusitem, hogy ezek a jaratok a Zalaber-Batyk-Sarvar vasutvonal megszunesekor indultak. annak potlasara. Tovabba a Szajki tavak is ezekkel a jaratokkal erhetoek el.
A Tapolca - Sümeg - Hévíz járatra gondolsz? :-)
Nem :-) (pedig milyen jo kis jarat az, ugye? :-)Jelenleg azonban ez is "csak" helykozi vonalszamon fut.
OFF
Pedig elküldtem a tram-a-nantes@freemail.hu címről. Tegnap valami nagy káosz lehetett, kis.kavicsnak is küldtem mailt egy órán belül, aztán visszaír, hogy nem kapott mailt...
De bizony van. 2 is.
Az uj ar (1160ft) jo, de a regi ar (970ft) hibas volt, mert tavaly 1092 ft volt a 100,1-105,0 km-tavolsagra szolo jegy.
Kovetkezeskeppen az is hibas, hogy a hir 100 km-es jegyrol szolt.
Ugyhogy kapsz tolem is egy hagszorot :-)
Ez igaz, de ez még a vonalszama alapjan sem tavolsagi jarat, hanem helykozi. Az E94 szerintem tokeletes erre a vonalra. Sot, tul jo a 266-oshoz szokott vasiaknak :-) A Nagykanizsa - Kaposvár járathoz hasonlítottam, ahol alapesetben E95 jár. Végül is a 266-oshoz viszonyítunk, akkor minden jobb :-) Az a járat inkább Zalaegerszeg és Sárvár elővárosi forgalmát szolgálja?
Van a Zalanal egy tavolsagi vonalszamu vonal, melynek jarataira 260-as van beosztva. Hangsulyozom, hogy csak a vonalszam alapjan tavolsagi a vonal, jellege alapjan helykozinek kellene lennie. Akkor kapott tavolsagi vonalszamot, amikor meghosszabbitottak, elotte helykozi vonalszama volt. Akkor E95 jart rajta. :-) A Tapolca - Sümeg - Hévíz járatra gondolsz? :-)
Az előbb felsoroltak közül Esztergom, Pápa, Baja, Jászberény, Gyula, Balassagyarmat nem megyei jogú városok. Az egyetlen esélyes e városok közül a cím elnyerésére az idén: Esztergom.
A felsorolt buszgyárak közöl tényleg van olyan, amelynek a típusválasztéka elég komoly. Ide tartozik a Neoplan 9 fajta, az MAN 12 fajta városi busszal. A Mercedes 4, és a VanHool 5 típusa már bőven lemarad ezektől. (A számok a most kínált típusok számát jelölik.) Ez valóban kecsegtetően soknak tűnhet az Ikarus választéka mellett. De bőven nem elégítenek ki mindenféle utas- és üzmeltetői igényt.
Úgy vélem, a Neoplan 40xx-es (III. generációs) szériája bővebb választékot kínált a jelenlegi 44xx-es (IV. generációs) szériával szemben. Bár a csuklós Neoplan fejlesztések egyértelműen a IV. generációhoz tartoznak.
Remélem, így már érthetőbb a kijelentésem:
Ikarus 417
NOLAN : ....B) Ha a tulajdonos "rossz tulajdnonos", márpedig ezt hallja mindenhonnan (nemcsak a közlekedés területéről) az ember, akkor hogy lehet, hogy a Volánok vezérei mégis - többnyire - odavaló, szakértő emberek? Ha jól tudom, őket a tulaj nevezi ki (azaz pályáztatja)........."
traficc :
Mint irtam, a mai Volán vezérek nagy többségével elégedett vagyok.
(mellesleg nem nekem kell elégedettnem lennem, hanem a munkáltatójuknak).
Szerintem a Volánok sikereinek titka, hogy e válság években közgazdászok vezették, vezetik a Volán cégeket.Vagy legalábbis jó gazdász gondolkodású, más végzettségűek.
NOLAN (10305)
A) tudjuk, hogy ezeknek a tendereknek olyan a "természete" (legyünk diplomatikusak), hogy akár mindegyiken más nyerhet egy adott kategóriában. Most nem arra akarok kilukadni, hogy magyar típus-e vagy nem, hanem arra, hogy így hogy tud "típushű" maradni egy cég. Ráadásul közben vezetők, igazgatók jönnek-mennek (felteszem), mindegyiknek más lehet a "rögeszméje" (vagy mondjuk szépen: meggyőződése). Mert nekem úgy tűnik, hogy a vállalat akárhogy is próbálkozik, még így is jónéhány típust kell üzemeltetnie.
traficc :
Az 1991-99 között "elkövetett" Volán tenderek anyagát gyűjtöm. ( mindenki küldhet)
Mert.
Az emberi butaság + a mutyizás+ a nem vállalt, de egyébként jogos, előnyrészesitések dokumentumai.
Kiváló tananagy lesz a 2OO4-2O1o közötti közlekedés mérnök jelöltek számára.
Pár szakdolgozatot (dipolma tervfeladatot) biztos iratok belőle.
A Volán cégek kénytelenek, már csak objektiv okokból is sok tipust üzemmeltetni.
Remélhetőleg eljön egyszer az az idő, amikor azonos kategóriában, elég lesz egy tipus is.