Rosszúl írtam: 2+2 tárcsafék, mert Wartburg kerékagyak lesznek fent. A Wartburg kétkörös fékje elég bonyolúlt geometriájú gyárilag, ezért 3 egykörös főfékmunka hengerre és 3 pedálra gondoltam. A középső pedálra lenne kötve az első tengely mind két oldala, a jobbra a hátsó jobb, a balra a hátső bal. A 3 pedált retesszel lehetne szétválasztani. Helybenforgás rulez, de több előny is van: a hátsó tengely elforgásakor lefékezem CSAK a kipörgő kereket,így a másikat kénytelen forgatni (difizár). Mivel központi difi nem kell, mert öszzkerékkormányzású+azonos kerékméret = oldalanként azonos ív és fordulat, 3 kereket kénytelen hajtani: Elől 1 db, hatul 2 db.
Rénézésre RABA 15, de nem középen csuklós. De már hasonlót csináltunk. Leírom késöbb.
Egy tengelyen 4! db tárcsafék?
Ha ugye 2 tengelyes a gép, és előlről lespórolod...
Követve a klasszikus 2 MTZ, és Zetor hagyományokat.De ha így kormányfékesre csinálod, helyben megfordulás rulez!!
Csodálattal adózom elhivatottságodnak!
( ez egy virtuális vállveregetés) :))
Az elképzelés: 100-as ú vas keret. Elől-hátúl Vartburg vagy 850 Fityó váltó. 850-es erősebb és nehezebb is. A vartburgnál a hátsó, a 850-es váltónál az első váltóban át kell fordítani a difi kúpfogaskerekét, hogy mindkettő egy irámnyba menjen(szembe lesznek fordítva). A két nyeles tengely össze lesz kötve, itt kapja a meghajtást. Az még eldöntendő, hogy a motor és a meghajtása közé be lesz-e iktatva még egy 850-es vagy 127-es váltó. A motorra (850-es Filtyó) mindkettő jó csak a difi kihalytás között 90 fok eltérés van.
A első és a hátsó futómű Vartburg első futómű lesz, rugókkal és elől-hátul egy-egy Vartburg kormányművel. Van egy Zil kormányszervó szívatyúm és egy a bányából származó kis méretű hidraulika karom, valamint egy kétirányú szelepem hozzá.
Elől a hómarót fogja üzemeltetni (fel-le).
A trakesz csak szakmai kihívásból csinálom (majd), de hótolásra, hómarásra, pótkocsizásra fogom használni. No meg terepezésen élvezni az iszonyat nyomatékot.:-)))
Ja jobbos-balos fék lesz hátúl, elől nem. Négy Vartburg tárcsafék. Valószínű nem lesz kézifék.
Bakker, hat ez egy AMERIKAI GEP, es 3 napos tanfolyamra kellett menni, addig nem hozhattak el! Full extra, meg minden :-)))) Szantani ott van a Belorus meg a tobbi gep, ezzel csak villantanak majd a gazdagyulesen :-))
Egyebkent, ha tenyleg van erdeklodes, akkor tudok bescannelni kepeket John Deere es egyeb "nagy piros" kategoriaju gepekrol. Amikor a szomszed srac franciaorszagban jart, az Eiffel-torony helyett mezogazdasagi kiallitason fenykepezett.
A topicon felbuzdulva megpróbáltam átmenni a szomszédékhoz, traktornézőbe. Nem voltak otthon...azért nem dolgoztam hiába, nyaktörő mutatvánnyal sikerült egy felvételt készítenem :-))
katt ide.
Magyarázzátok el, hogy hogyan tudnék képet berakni?
Magamról: alapjában agrasszív FIAT fan vagyok, de megszállott traktor buzi is.
Kb. 10évvel ezelőtt készítettem egy saját trakeszt: Izs 350 Planeta motor, Uaz vagy Warsava váltó és rövidített difi, Zil felni hátúlra, Barkasé előre, jobbos - balos fék hátúlra, valamint a gardánra ható kézifék. Vízzel fújtam fel a kerekeket, mert nagyon könnyú lett. Mivel minden alkatrésze kopott volt, így egyenesfutásról a 90 fokos kormányholtjáték "gondoskodott". Első uatmon végigmentem a Simsonomon vele, mert nem jött össze a fék és a kuplungbovden elszakadt, valamint direktre volt kötve a gyújtásom. A bratyóm épülő házát szerencsére nem tudtam elmozdítani így lefuladt. 9 fokozat előre 3 hátra rulez. A traki azért nincs meg mert egyszer hanyatt estem vele, valamint rájöttem, hogy NAGY lett. Elhatároztam, hogy csinálok egy KICSIT. Vettem Zaporjozskát, hogy a motorjából csinálok, de eladtam. A trakit elcseréltem egy nagy kompressorra. Az álmomról nem tettem le: 850 Fiat motor, összkerék hajtás és kormányzás. A lényeg minnél kisebb legyen.
Egyébként még anno dolgoztam IH Bergmeister-en is, ( olasz és német Tirol, hegyen, gyümölcs és szőlőben eszméletlenül praktikus).
Az aranyosabb volt.
Kissé dragsteres külcsínt kapott a széls kerekektől.
Hát ez szinte hihetetlen. Ennyi traktor szaki... oszt még szóba se' került a legjobb traki, az olasz Antonio Carraro Kérném tisztelettel (igazi földművelésügyi fordulat) ha valaki, ez a digó ért a formatervezéshez. Tapasztalat, vélemény?
Megszamoltam. :)
Nem is tudja ez a sok kezifekezo , milyen befekezni a jegen az egyik kereket, es a korul porogni...:)) De ugy hirtelen otre emlekeztem... Mulab, ha ertesz hozza, miert van, hogy ha beallitom a kezi szabalyzoval az alapjaratot, es utana csak a pedalt hasznalom, csak ugy all le, hogy a pedalt visszarangatom? Kozvetlenul ossze lennenek kotve? Nem olyan franko a saros pedalt fogdosni, ha meg labbal huzom vissza, a cipom lesz mocskos(jo,tudom, traktorhoz gumicsizma). Ma este tobb idom lesz mokazgatni...:)
Mit tettem:)))
En egyebkent viccnek szantam, de az sem baj, ha komoly dolgok is elofordulnak, hiszen valojaban erdekes gepeknek tartom a traktorokat, es tenyleg elvezem, amikor rovid idokre beszabadulok a nagyapameba...
Most lehet, hogy újgazadag bunkónak fogtok nézni, pedig a vagyonunkat már a 90-es évek elején szereztük (annak legalább már 10 éve tehát elég régen) a családunk régen fölmüvelésbol élt, de azért elmondom, hogy milyen gépeink vannak. Apámnak egy Dzson Déér S-osztálya van, anyámnak egy 30 millás Nyú Hollandja M3-asa van. Nekem (pedig csak 22 éves vagyok)egy hatalmas Lambordzsini. Amikor megyünk ki a föddünkre mindígg levijjogom és ledudálom a lassú MTZ-ket és szar kórejai és jappán vackokat. Egyébként utálom a sok kis taknyos gyereket akiket, a gazdag szülok beleültetnek egy jó gépbe.
Az Audi kontra BMW topic nyomán.
Ha lemész az Alföldre, ott rengeteg U-28-ast találsz még.(kisdutra, 2 henger, no kabin, 28 le)
Mindmáig ódákat zengenek róla a "farmerek".
Sőt, mikor Németben melóztam, ott is visszasírták a 6 hengereseket,merthogy volt nekik.
Nemhiába: a KGST az KGST. (csak az a sok xar IFA tűnne már el az utakról)