Keresés

Részletes keresés

JabyGabi Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426985

Mit ne mondjak, itt sincsenek jobban kivagdosva a vasút melletti fák, mint nálunk....

Előzmény: kopaszsop (426967)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426984

Részleteznéd azt az angol dolgot egy kicsit?

Mit csinál ott a jelző?

Kíváncsi lettem.

Előzmény: nazareth (426980)
kopaszsop Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426983

Az Indusi (és társai) jellemzõje, hogy nagyon egyszerûen hozzácsaphatóak egy-egy jelzõhöz (a jelzõ lehet fény-, vagy alakjelzõ), de akár egy lassújel-táblához is,

vagy egyéb más - sebességcsökkentéssel, vagy aktív kezeléssel összefüggő - védendő ponthoz is. ennek megfelelően a magyar utasításba kókányolt leírás egy nagy "kecses mén hengeres merev teste", így aki azt ismeri és arra akarja ráerőszakolni, soha nem fogja felfogni az egész szisztémát.

Előzmény: nazareth (426980)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426982

Hát ez nagyon király!

Előzmény: nazareth (426981)
nazareth Creative Commons License 2016.02.13 0 2 426981

Ha már SpDrS60, volt szabadidőm, és rajzolgattam:

 

Bad Aibling

 

A 314-es jelző elő- és ismétlőjelzője között volt a csattanás.

Előzmény: segélyvonókészülék (426979)
nazareth Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426980

Ezek nincsenek integrálva egymáshoz?

Csak amennyire a jelzõk vannak "integrálva" a bizberhez. Az Indusi (és társai) jellemzõje, hogy nagyon egyszerûen hozzácsaphatóak egy-egy jelzõhöz (a jelzõ lehet fény-, vagy alakjelzõ), de akár egy lassújel-táblához is, a jelfeladáshoz nem kell aktív elem. Tehát ha jelzõ van, akkor a PZB-tekercs is van, vonatbefolyásolás is van.


És akkor hogyan mûködik a PZB 90, ha nem tudják, hogy hol van a vonat?

Jaj-jaj-jaj. A jelzõ sem tudja, hogy hol az a vonat, akinek jeleznie kell. A jelzõ fedezi a mögötte található szakaszt: kiabálja maga elé, hogy meghaladható-e, vagy sem – teszi ezt függetlenül attól, hogy közeledik-e hozzá vonat (na jó, az angoloknál nem függetlenül... de ők angolok :)

 

A PZB meg csak annyit csinál, hogy rákényszeríti az arra tévedő vezért, hogy engedelmeskedjen a jelzõnek.

Előzmény: GOLAZ111 (426962)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.02.13 0 1 426979

Hú, ez így alma-körte-hagyma összehasonlítás.

 

Gúglizd meg a PZB-t légyszíves, sokkal érthetőbb lesz minden!

Nem akarom századszor ismételni magam, és másokat.

 

A wikipédián, és máshol is elég szemléletesen meg vagyon magyarázva az indusi. Meg ez az spdrs hóbelevanc is.

Előzmény: GOLAZ111 (426973)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426978

Egy harcos épp nemrég, Szabadkán.

Előzmény: hmsoft (426975)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.02.13 0 1 426977

Neked egyértelmű,de vannak akik keverik Újszásszal,nekik először oda kellett találni!

Előzmény: v_peti (426932)
M63,008 Creative Commons License 2016.02.13 -1 0 426976

Nem elvontak, hanem hülyék. És nem csak ott...

Előzmény: -Smiley- (426974)
hmsoft Creative Commons License 2016.02.13 0 3 426975

Vannak egyébként 25 kV~ alatt próbálkozók is, csak ott természetesen magasabb az elhullási arány.

 

hm

Előzmény: -Smiley- (426974)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426974

Köszi:)

Csak majd adják az öteletet másnak, itt meg ugye nem 3kV-os van. 

Azért nagyon elvontak a fiatalok oroszországban. 

Előzmény: hmsoft (426972)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426973

Akkor még két amatőr kérdés. Tehát a PZB90 és az SpDrS60 együtt tud annyit, mint ez? És az egész PZB90 azért kell, hogy a sebességértékeket közölje?

 

Biztosítóberendezések. Négyfogalmú térközbiztosítás, amelyre az ún. "sokfogalmú" térközbiztosítás szuperponálódik. Utóbbihoz olyan jelsorozatok tartoznak, amelyeket csak a járművek egy része érzékel - ezek számára 120 km/h felett 20 km/h sebességlépcsőkkel konkrét sebességértékeket közöl. A pályajelzők csak a négyfogalmú térközbiztosításnak megfelelő jelzésképeket adják, tehát azt lehet mondani, hogy a sokfogalmút kiértékelni képes járművek számára létezik "zöld", "zöldebb" stb... (Oroszországban a vezetőállás ismétlőjelző számít elsődleges információforrásnak.)

 

Előzmény: segélyvonókészülék (426965)
hmsoft Creative Commons License 2016.02.13 0 1 426972

Ezt a srácot hogy nem Qrja meg az áram?

 

1. 3 kV= feszültségnemű területen készült a videó (látszik a kettős munkavezeték és a szigetelők alapján, na meg persze az elektricska tetőberendezései alapján),
2. a srác kellően jól szigetelő talpú cipőben áll a tetőn található, faburkolatú trepnin (és nem esik az eső),
3. némelyiket megQrja az áram.

hm

Előzmény: -Smiley- (426970)
manhattani Creative Commons License 2016.02.13 0 1 426971

Mert manapság fővonalon Magyarországon új fektetésnél a 60 kg folyómétersúlyú sínanyag a jellemző.

Előzmény: Töck Jenő (426953)
-Smiley- Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426970

Ezt a srácot hogy nem Qrja meg az áram?

rm40 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426969

Fedvény:

Nyilván az erősen sérült, de állítólag olvasható harmadik adatrögzítő adatai még szükségesek.

 

Előzmény: rm40 (426968)
rm40 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426968

Itt azt írták tegnapelőtt, hogy

"Aus der Auswertung der ersten beiden Fahrtenschreiber wurden aus Kreisen der Ermittler vor Ort nun allerdings neue Details bekannt. Der aus Kolbermoor kommende Zug habe demnach keine Signale missachtet. Auch in der Technik seien bisher keine Fehler feststellbar. 200 Meter vor der Unfallstelle habe ein Signal dann das Zeichen „Halt erwarten“ gezeigt, woraufhin der Zug seine Geschwindigkeit ordnungsgemäß verringert habe. Beim Zusammenprall sei der Zug mit 52 Kilometern pro Stunde gefahren.

Im nächsten Schritt wolle man die Zugfunkgespräche sowie die im Stellwerk dokumentierten Bedienhandlungen mit den Aufzeichnungen der Black Box abgleichen."

 

Nyilván az erősen sérült, de állítólag olvasható adatrögzítő adatai még szükségesek.

Előzmény: segélyvonókészülék (426966)
kopaszsop Creative Commons License 2016.02.13 0 1 426967

https://www.youtube.com/watch?v=5vazpLHPB-w

 

inkább petinek, még mielőtt megkérdezné, hogy van-e egyáltalán ott térközjelző.

Előzmény: segélyvonókészülék (426966)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.02.13 0 1 426966

De miért lett volna kikapcsolva?

 

Még nagy kérdés, hogy a térközjelzők mit mutattak.

Előzmény: Vendégsín (426964)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426965

Úgy van.

Egy hasonló szitut el tudok képzelni itt is.

 

Amit a német jelzési rendszerben aggályosnak találok, az a:

 

http://www.tf-ausbildung.de/SignalbuchOnline/zs1.htm

 

Ebben is konkrétan a következő mondat:

 

(3)
Erlöschen vor der Vorbeifahrt

Das Ersatzsignal gilt auch, wenn es erlischt, bevor die Spitze des Zuges am Signal vorbei gefahren ist.

Azaz ha egyszer "megfigyelted", észrevetted a "hívót", akkor az érvényes, még akkor is, ha már nem világít!

Ez magában rejti azt, hogy adott esetben, fényviszonyok mellett, akárhogy előfordulhat - szerintem - hogy a mv. látni véli, aztán már nem, de ugye az írás azt mondja, hogy ilyenkor is tipli van.

 

Szóval várjuk meg, amíg mindent kiértékelnek, aztán kiderítik, mi is történt valójában. Mert a jármű regisztrátumában ott lesz, ha kezelték a "Befehl" gombot, és Hp0 mellett mentek el, az állomási bizber pedig egészen bizonyosan rögzíti az Ersatz kivezérlését.

 

Vagy ki tudja, eddig csak találgatunk.

Előzmény: GOLAZ111 (426946)
Vendégsín Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426964

A PZB csak azt "tudja", amit a pályára telepített biztosítóberendezés közöl vele. Ha viszont a járművön ki van kapcsolva, akkor azt sem.

Előzmény: GOLAZ111 (426962)
Zolas Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426963
Nem tudtál aludni? :)
Előzmény: hmsoft (426952)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 426962

Na, akkor kérdezek még egy hülyeséget. Ezek nincsenek integrálva egymáshoz? És akkor hogyan működik a PZB 90, ha nem tudják, hogy hol van a vonat?

Előzmény: nazareth (426961)
nazareth Creative Commons License 2016.02.12 0 0 426961

A lengyeleknél milyen biztosítóberendezés volt? A mostani balesetnél PZB 90, ami elég jónak tűnik.

 

A PZB nem biztosítóberendezés, hanem vonatbefolyásoló. Bad Aibling SpDrS60-as bizberrel szerelt, ami a németeknél az egyik legelterjedtebb (jelfogós, nyomáramkörös) biztosítóberendezés.

Előzmény: GOLAZ111 (426960)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 426960

A lengyeleknél rengeteg szembemenesztéses baleset volt. Ezért volt sárgára festve a mozdonyaik orra egy időben. 

 

A lengyeleknél milyen biztosítóberendezés volt? A mostani balesetnél PZB 90, ami elég jónak tűnik. Engem 5 perc alatt meggyőzött. De tényleg, ha hívójelzéssel ment ki az egyik vonat, akkor fel kellett volna tűnnie, hogy nem stimmel valami.

 

 

Előzmény: r1232 (426956)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 426959

Az ET22 nem is tört össze! Ez a mozdony nemcsak gyönyörű. A másik mozdony maradványai mintha az alsó képen lennének, az az új, szögletes ronda gyorsvonati gépük lehetett. 

Előzmény: r1232 (426956)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 426958

Ott siklott ki, nem?

Előzmény: r1232 (426955)
M63 010 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 426957

Ez így van! Vádaskodni nem vádaskodik az ember, csak feltételez valamit.

Előzmény: Bárdos Imre (426940)
r1232 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 426956

Volt a Lengyeleknél 2012-ben egy szembemenéses baleset, ahol vagy 120-szal találkozott a két, hagyományos vonat. Sokkal durvább képet mutatott a helyszín..

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/poland/9121677/Poland-train-crash-16-killed-as-trains-collide-after-human-error.html

Előzmény: GOLAZ111 (426945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!