Az Indusi (és társai) jellemzõje, hogy nagyon egyszerûen hozzácsaphatóak egy-egy jelzõhöz (a jelzõ lehet fény-, vagy alakjelzõ), de akár egy lassújel-táblához is,
vagy egyéb más - sebességcsökkentéssel, vagy aktív kezeléssel összefüggő - védendő ponthoz is. ennek megfelelően a magyar utasításba kókányolt leírás egy nagy "kecses mén hengeres merev teste", így aki azt ismeri és arra akarja ráerőszakolni, soha nem fogja felfogni az egész szisztémát.
Csak amennyire a jelzõk vannak "integrálva" a bizberhez. Az Indusi (és társai) jellemzõje, hogy nagyon egyszerûen hozzácsaphatóak egy-egy jelzõhöz (a jelzõ lehet fény-, vagy alakjelzõ), de akár egy lassújel-táblához is, a jelfeladáshoz nem kell aktív elem. Tehát ha jelzõ van, akkor a PZB-tekercs is van, vonatbefolyásolás is van.
És akkor hogyan mûködik a PZB 90, ha nem tudják, hogy hol van a vonat?
Jaj-jaj-jaj. A jelzõ sem tudja, hogy hol az a vonat, akinek jeleznie kell. A jelzõ fedezi a mögötte található szakaszt: kiabálja maga elé, hogy meghaladható-e, vagy sem – teszi ezt függetlenül attól, hogy közeledik-e hozzá vonat (na jó, az angoloknál nem függetlenül... de ők angolok :)
A PZB meg csak annyit csinál, hogy rákényszeríti az arra tévedő vezért, hogy engedelmeskedjen a jelzõnek.
Akkor még két amatőr kérdés. Tehát a PZB90 és az SpDrS60 együtt tud annyit, mint ez? És az egész PZB90 azért kell, hogy a sebességértékeket közölje?
Biztosítóberendezések. Négyfogalmú térközbiztosítás, amelyre az ún. "sokfogalmú" térközbiztosítás szuperponálódik. Utóbbihoz olyan jelsorozatok tartoznak, amelyeket csak a járművek egy része érzékel - ezek számára 120 km/h felett 20 km/h sebességlépcsőkkel konkrét sebességértékeket közöl. A pályajelzők csak a négyfogalmú térközbiztosításnak megfelelő jelzésképeket adják, tehát azt lehet mondani, hogy a sokfogalmút kiértékelni képes járművek számára létezik "zöld", "zöldebb" stb... (Oroszországban a vezetőállás ismétlőjelző számít elsődleges információforrásnak.)
1. 3 kV= feszültségnemű területen készült a videó (látszik a kettős munkavezeték és a szigetelők alapján, na meg persze az elektricska tetőberendezései alapján), 2. a srác kellően jól szigetelő talpú cipőben áll a tetőn található, faburkolatú trepnin (és nem esik az eső), 3. némelyiket megQrja az áram.
"Aus der Auswertung der ersten beiden Fahrtenschreiber wurden aus Kreisen der Ermittler vor Ort nun allerdings neue Details bekannt. Der aus Kolbermoor kommende Zug habe demnach keine Signale missachtet. Auch in der Technik seien bisher keine Fehler feststellbar. 200 Meter vor der Unfallstelle habe ein Signal dann das Zeichen „Halt erwarten“ gezeigt, woraufhin der Zug seine Geschwindigkeit ordnungsgemäß verringert habe. Beim Zusammenprall sei der Zug mit 52 Kilometern pro Stunde gefahren.
Im nächsten Schritt wolle man die Zugfunkgespräche sowie die im Stellwerk dokumentierten Bedienhandlungen mit den Aufzeichnungen der Black Box abgleichen."
Nyilván az erősen sérült, de állítólag olvasható adatrögzítő adatai még szükségesek.
(3) Erlöschen vor der Vorbeifahrt Das Ersatzsignal gilt auch, wenn es erlischt, bevor die Spitze des Zuges am Signal vorbei gefahren ist.
Azaz ha egyszer "megfigyelted", észrevetted a "hívót", akkor az érvényes, még akkor is, ha már nem világít!
Ez magában rejti azt, hogy adott esetben, fényviszonyok mellett, akárhogy előfordulhat - szerintem - hogy a mv. látni véli, aztán már nem, de ugye az írás azt mondja, hogy ilyenkor is tipli van.
Szóval várjuk meg, amíg mindent kiértékelnek, aztán kiderítik, mi is történt valójában. Mert a jármű regisztrátumában ott lesz, ha kezelték a "Befehl" gombot, és Hp0 mellett mentek el, az állomási bizber pedig egészen bizonyosan rögzíti az Ersatz kivezérlését.
A lengyeleknél milyen biztosítóberendezés volt? A mostani balesetnél PZB 90, ami elég jónak tűnik.
A PZB nem biztosítóberendezés, hanem vonatbefolyásoló. Bad Aibling SpDrS60-as bizberrel szerelt, ami a németeknél az egyik legelterjedtebb (jelfogós, nyomáramkörös) biztosítóberendezés.
A lengyeleknél rengeteg szembemenesztéses baleset volt. Ezért volt sárgára festve a mozdonyaik orra egy időben.
A lengyeleknél milyen biztosítóberendezés volt? A mostani balesetnél PZB 90, ami elég jónak tűnik. Engem 5 perc alatt meggyőzött. De tényleg, ha hívójelzéssel ment ki az egyik vonat, akkor fel kellett volna tűnnie, hogy nem stimmel valami.
Az ET22 nem is tört össze! Ez a mozdony nemcsak gyönyörű. A másik mozdony maradványai mintha az alsó képen lennének, az az új, szögletes ronda gyorsvonati gépük lehetett.
Volt a Lengyeleknél 2012-ben egy szembemenéses baleset, ahol vagy 120-szal találkozott a két, hagyományos vonat. Sokkal durvább képet mutatott a helyszín..