Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2002.10.02 0 0 7122
Tolyás hosszú hozzászólásához:

"...kb. 70 MFt-t felhasználva újította fel a most üzembe helyezett pályát."

24 M helyett? Azért ekkora infláció nem volt! Vagy akkor tévedett valaki, amikor 24-et állapitott meg, vagy akkor, amikor 70-et.

"...a korábban elgondoltnál sokkal rosszabb állapotban vannak."

Újabb tévedés! Hogy lett ez felmérve? Idő aztán tényleg volt rá (a felmérésre)! A 70/24 közel 300 %-os eltérés!!!

"...az utána 1 hónapig tartó próbamenetek során e rendellenességek nem derültek ki"

Ezt most mint mérnök nem értem. Ha az történt volna, hogy 1 hónapig minden jó, aztán a megnyitón bejön a két siklás, aztán azóta is minden jó, azt mondom, pechünk volt. De az, hogy 1 hónapig minden jó, azóta pedig - gyakorlatilag - minden üzemnapon rossz valami, igen elgondolkodtató. Biztos, hogy megfelelő volt az a próbaüzem? Hogy volt-e, természetesen nem vonhatom kétségbe...

"...mi lett volna a jobb döntés: a kisiklások után bejelenteni, hogy nem csináljuk tovább, vagy inkább..."

Szerintem egyértelműen ezt kellett volna tenni. Legalább is amennyiben a KBK egy társadalmi/gazdasági szervezetnek tekinti magát, nem pedig a "Mókus-örsnek". (Bocsánat.)

"Lelkes támogatói voltak az 1000 Ft/fő és a megvalósult 300 Ft/fő menetdíjnak is."

Nem tudom, kik tartoztak az "ezres-lobbyhoz", de ez végképp irreális lett volna. Ennyit még én sem adtam volna a jegyért, pedig nekem néhány éve már nincsenek "mindennapos gondjaim". Számoljatok egy kicsit!!! Egy átlag családnak ez 2*1000+2*500=3000 Ft. (Ha a két gyerek féláron utazik.) Ez a 3000 Ft egy minimálbérből élő embernek (azért még vannak ilyenek az országban) kb. másfél napi munkabére!!!

"...egyszerűen ennyibe kerül, vagy szemtelenebbül fogalmazva: ennyi pénzből ezt lehet kihozni."

Nem!!! Arra volt a 70 Millió, hogy abból legyen kihozva. Hogy a 70 millió kevésnek bizonyult, azt ne az utasokon akarjuk bevasalni pár száz forintonként. A pár száz forint egy jegynél akár 100 %-os drágulást is okozhat, ami az utasnak igen sok. És hány ilyen jegyből gyűlne össze akár csak 1 millió Ft plusz is??? És mire lenne elég az 1 millió plusz, ha a 70 millió kevés volt???

Előzmény: Törölt nick (7107)
Váci Creative Commons License 2002.10.02 0 0 7121
Sziasztok!

Mielőtt elkezdeném újabb dörgedelmeimet az elmúlt napok hozzászólásaival kapcsolatban, egy pár személyes mondat.

Valószinűleg korom is okozza, nyilván én is hibás vagyok, mások (pl. Vaskalap kartárs) is sokszor mondta, hogy úgy gondolkodok, mintha nem is ebben az országban élnék. Szóval: a sok "fikázást" ne értsétek félre, csak én ahhoz vagyok szokva, hogy úgy kell a munkám végeznem, hogy az közelitsen a 100%-hoz. Ezt várják el az ügyfeleim, ezt várják el a főnökeim, a munkaadóm, és nekem is ezt kell elvárnom a munkatársaimtól. Arról lehet vitázni, hogy ez jó-e vagy sem, de ez igy van. Ha "leeresztek", igen hamar megnézhetném magam. Szóval hadd szolgáljon mindez mentségül ahhoz, hogy miért elégedetlenkedek sokszor sokmindennel.

Az már csak egy utolsó megjegyzés, hogy szerintem a világ sokkal inkább fog ebbe az irányba haladni, és előbb-utóbb mindenki ezzel fog szembesülni. És erre nem árt senkinek sem felkészülni. Ezek után néhány válasz:

illesf Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7120
illesf Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7119
Egy csomó dolog hiányzik is róla (generátor, infítómotor, stb.) Viszont az oldalán még lehet látni egy korábbi festés nyomát, mely szerint:

„P-2
Börzsönyi Úttörővasút”

Érdekes...

Előzmény: névtelen (7118)
névtelen Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7118
Úgy tudom, hogy szétfagyott a motorja...:-(
Előzmény: v805 (7115)
illesf Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7117
Állítólag egyszer majd ez is fel lesz újítva... De hogy mikor...
Előzmény: v805 (7115)
S-L-V Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7116
Azért pejoratív megjegyzések nélkül is lehetne valamit elérni.
Pár ember nincs, azok szoktak Kemencén dolgozni akik szoktak, ezt el kell fogadni, vagy fel kell venni alkalmazottakat...Ha megfizeted,kilépek a munkahelyemről és sokkal többet fogok ott lenni, szerintem ezzel más is így van,,de egyenlőre mindenki az erején felül dolgozik fent...
Előzmény: emká48 (7099)
v805 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7115
A nagybörzsönyi MD40-el mi lesz?

Albertus Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7114
A hozzáállás tipikus. Amikor szájtépésről van szó, akkor "megcsináltatom a nagybörzsönyi kisvasutat", "elindítom az üzemet", "szereztem kétszázmilliót a pályára". Amikor meg leégés van, akkor "mi közöm hozzá"...
M.T. Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7113
Miután ide is bekopiztam a hozzászólásomat, a választ is megismétlem némi kiegészítéssel.
Kedves Szilis!
A nehezményezett jelz?ért természetesen elnézést kérek, csak azért engedtem meg magamnak, mert a vonaton utazók közül szóba elegyedtem egy társasággal, és ?k használták. Mégegyszer elnézést.
Amit igazán nehezményezek (pontosabban csak ezt nehezményeztem) továbbra is, az a hiányos tájékoztatás. A helyszínen az hangzott el, hogy a pálya nem bírja a két kocsit (én kérdeztem meg ugyanis, hogy ugye felvesznek még egy kocsit?). A laikusok erre mondták, hogy i..., ez a sok ember két kocsin csak nem olyan nehéz, mint egyen. Tehát a kialakult kellemetlen helyzetért a vonatvezet? is felel?s egy kicsit. Nem akarok nagyon bölcs lenni, de talán ki lehetett volna találni egy olyan egyenszöveget, amit papírról, vagy fejb?l fel lehetett volna olvasni, pl. így:
Kedves utasaink. Elnézést kérünk, de a kisvasút m?szaki helyzete csak egy kocsi közlekedését teszi lehet?vé. A kocsi befogadóképessége 50 f? (vagy mennyi?), ennél több embert biztonsági okokból nem tudunk elszállítani. Szíves megértésüket köszönjük. Majd leszálláskor úgy elbúcsúzni az utasoktól, hogy: Mégegyszer elnézést kérünk a kellemetlenségekért, remélem máskor is felkeresnek minket. A viszontlátásra.
Én ugyan nem emlékszem az Szilisre, hogy ismernénk egymást, de ha ? látásból ismer, nyugodtan megkérhetett volna, hogy segítsek, azonnal megtettem volna. Az úton egyébként folyamatosan védtem az üzemet a sok elégedetlenked?vel szemben
Amit pedig a sínek állapotáról írtam, azt továbbra is fenntartom.
A kisvasutakkal kapcsolatos hozzáállásomat gondolom, nem kell ecsetelni. Nem véletlenül lett kis családom térdig sáros, mikor a nyomvonalat kerestük. A menetdíjról: legkisebb gyermekem is elmúlt 6 éves, tehát neki is kellett volna jegyet venni. Nekünk feln?tteknek pedig van félárúnk, ezt szóban elfogadta a jegyvizsgáló. Ha nem lett volna ez a kedvezmény, akkor kis családunknak 1400 Ft lett volna a viteldíj. Most nem mennék bele szociológiai fejtegetésekbe, de ez még mindig nagyon sok nekem, még mindig közalkalmazott vagyok. Nekem a legdrágább a budai hegyekbe kirándulni, mert a BKV-n semmilyen kedvezmény nincs.
Szigeti Andrisnak: a leírtakból látható, hogy itt meg sem fordult a fejemben, hogy ingyen utazzak.
Előzmény: illesf (7109)
dyz Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7112
Ne haragudjatok, hogy beleszólok, mert nem voltam Nagybörzsönyben, de olvasva amit leírtok, elszomorodtam.
Végre megmozdult valami, csodák csodájára újraindulhatott ott a kisvasút. Erre mi történik? Kiderül, hogy játéknak is gyenge, nem még vasútnak. Egy kocsi/vonat, összesen két mozdony, amiből egy rossz. Mi van, ha a másik is ledöglik? Az pályáról meg ne is beszéljünk.
Nem akarok bántani senkit, de lejáratjuk magunkat, a kisvasutakat. Ilyen vasút kinek kell? Higyjétek el, az emberek többségének nem. Egyszer megnézik, amíg szenzáció, aztán köszönik szépen, elég volt.
Amiért én itt beszéltem, az normális, működő, utasszállításra képes, kiszámítható vasút. Ahol van tartalék jármű, hogy a meghirdetett időpontban igenis induljon vonat, ahol nem gyalog kell visszajönni, mert az ember nem fér fel az utolsó vonatra stb....
Elnézést, ha valaki megbántva érezné magát, de szerintem: ha csinálunk valamit, csináljuk meg rendesen. Ha nem megy, akkor talán jobb lett volna abból a pénzből egy már működő vasutat korszerűsíteni.
Ezzel együtt is drukkolok, hogy jövőre nagy sikere legyen a nagybörzsönyi kisvasútnak, és előbb utóbb Szobon legyen nagyvasúti csatlakozása :)
FOMA Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7111
Érdekes, hogy többen mennyire más szemszögből látjuk ugyanazt, de ez nem baj, ezt hívják pluralizmusnak.:-)

Ami viszont a helyszínen is érdekes volt, az hogy az utasok - akik döntően nem vasútbarátok, hanem kirándulók voltak - mennyire nyugodtan, sőt néhányan kifejezetten vidáman fogadták a helyszíni pft-munkákat.

Előzmény: HANGÁR (7110)
HANGÁR Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7110
Nem hiszem, hogy bárkinek a KBK-ból magára kellene vennie a Nagybörzsönyt ért kritikákat. Nyilvánvaló, hogy a pályán és a gépeken elvégzett (el nem végzett?) munkákban van a hiba. Nem is értem, ilyenkor a kivitelező nem tartozik felelősséggel azért a munkáért amit elvégzett?? Azt gondoltam, hogy ilyenkor egy normális országban a tisztelt kivitelező Kft. gyaloggalopp vágtában rohan, hogy az otthagyott hibákat kijavítsa, ezzel a saját renoméját is védve. Ugye milyen hülye vagyok?
Előzmény: illesf (7106)
illesf Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7109
Elnézést kérek, de tegnap lehagytam néhány bekezdést Szilis leveléből. Most mégegyszer.
-----------------
Szilis kért meg, hogy az én nevem alatt tegyem fel a hozzászólását, mert ő valami technikai hiba miatt nem tud hozzászólni. Tehát ezt most nem én írom :)

-------------------------------

Kedves M. T. kollégám!

Mi ugyan látásból ismerjük egymást (régebbről is), és elismerem, hogy ruházatom (lévén főleg gépész, és egyenruhát nem kaptunk) lerobbant, de akkor sem írunk senkiről dehonesztáló kijelentést alaposabb tájékozódás nélkül, mert az ember úgy csak egyszerű szarkeverő lesz. Tehát nézzük a tényeket:

Az érv, amivel a másodikosokat elhajtottam nem volt valós, ebben igazad van. (Mellesleg kérni fogom az üzemvezetőséget, hogy e menetrendi hirdetményekben jelezzék, hogy a kis befogadó kapacitás érdekében a menetrendi vonatoknál a csoportok mondjuk 15 fő felett előre jelentkezzenek be, hogy prioritást élvezzenek a többi lemaradó utassal szemben. Ez van.) Egyébként az utasok épségéért én vagyok a felelős, és megítélhetem úgy a helyzetet, hogy egy (akkor már) 110%-osan telített vonaton egy 20 fős kisgyerek csoport biztonságosan nem szállítható, mikor a vonat befogadó képessége hivatalosan 50 fő (ebből 36 ülőhely). Ezen a vonaton ezt Te is tudod kb. 85-90 utas utazott, és a csoporton kívül, lemaradt kb. 20 fő. A csoporttal végül megegyeztem, és a következő vonattal jöttek fel, és sikerült szívélyes hangulatban elköszönnünk, úgy, hogy a tanár kolléga eljárása (is) hagyott némi kívánnivalót maga után.

A pálya pár száz méter 10,9 kg/fm-es sínt leszámítva, 9 kg/fm-es.
A vonalon 40-60 ezrelékes emelkedők is vannak, ezért természetes, hogy a túlterhelt vonattal a mozdony a nedves, síkos pályán elkapar.

Az összeg „csak” 70 000 000.- Ennek felhasználásról és mikéntjéről nem az én reszortom beszámolni.

Szegény mozdonyvezető kollégámmal valóban jeleztük a plusz vonatigényt, de:
3739-es javításra vár, valamint a Ba 002-es kocsi is, és miután garanciálisak, még nem nyúlhatunk hozzájuk. Mindazonáltal a héten lesz szerelési munka..
A fő probléma mégsem ez, hanem: a személyzetvezénylés. Ui.: egy mozdony egy kocsit húzhat a pályaviszonyok miatt. Az utas szám alakulása hektikus, ezért jószerivel állandó készenléti személyzetet (+ 2 fő) kellene vezényelni a mentesítő vonatokhoz, + gázolj + miazmás. Ez sok pénz. A hétvégi összbevételnek kb. a negyede. Valószínűleg azonban nem lesz más megoldás. Most ez van, még csak 3. hétvégéje a vasútnak, nincsenek tapasztalataink az utas szám váltakozásban.

Egyébként köszönjük a cég nevében az észrevételeket, a negatív észrevétel is lehet jogos, és dolgozni fogunk az elhárításán.
Mindenestre mielőtt vélemény mondunk a nagy nyilvánosság előtt: tájékozódjunk.

Írtam én Szilis, a „fékező-vonatvezető-jegyvizsgáló (aki csak egy kicsit látszott idiótának)” (ez jó kis epiteton ornanas-om lehetne, ilyet sem mondtak még rólam) :-)

Előzmény: M.T. (7090)
illesf Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7108
Ne haragudj Váci, egy kicsit sajnos elszállt az agyam a hozzászólás végére - ezért elnézésed kérem. Azt akartam, hogy Te is tisztán lásd, hogy mi a helyzet északon, hogy mi a különbség Kemence és Nagybörzsöny üzeme között, hogy mi az, amit tenni tudunk azért, hogy rendesen üzemeljen a „legifjabb kisvasút”. Van, aki ok nélkül is fikáz eleget bennünket, de Te szerintem nem fogod ezt tenni Nagybörzsönnyel kapcsolatban, ha tisztán látod a dolgokat. Mással kapcsolatban lehetnek elmarasztaló szavaid (KBK Füzetek, tagság előnyei stb.), abban sajnos teljesen igazad van, mint dél-magyarországi, nem Budapest centrikus személy. De talán ez is változni fog. És ezen vagyok, amennyire a szabadidőmből telik. Talán egyszer látszatja is jobban lesz Számodra is.
Előzmény: illesf (7106)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7107
A Nagybörzsönyi EV felújítására az 1990-es évek végén látszott némi pénzszerézi lehetőség. Ekkor a tervezőmunka eredményeképpen 124 MFt-ban határozták meg a szükséges összeget (ebből 24 MFt Ni-Nb, 100 MFt Mn-Ni). Aztán sikerült is az összeg jelentős részét - feltételekkel - megszereznie a tulajdonos önkormányzatnak. A feltételek teljesítése 2002. elején tette lehetővé a munkák megindítását, de pár fontos dolgot itt meg kell jegyezni:
-továbbra is csak 124 MFt állt rendelkezésre,
-néhány év infláció,
-a munka több lett, hiszen a pálya állaga folyamatosan romlott.
Ilyen előzmények után a munkát közbeszerzési pályázaton elnyerő Feratil kft. kb. 70 MFt-t felhasználva újította fel a most üzembe helyezett pályát.

Azon sokat lehet vitatkozni, hogy az elvégzett munka minősége, vagy a megrendelt munkaegységek mennyisége nem megfelelő, de az tény, hogy a pálya és a járművek a korábban elgondoltnál sokkal rosszabb állapotban vannak.
Sajnos, a felújítás altti munkavonatok közlekedése és az utána 1 hónapig tartó próbamenetek során e rendellenességek nem derültek ki, ezért mertek az érintettek belevágni az üzemeltetésbe. Nyilvánvaló, hogy nem jön létre az üzemeltetési szerződés (mi legalábbis nem vállaljuk), ha az ismert gondok próbákon már jelentkeztek volna. Most utóbb legfeljebb azon lehet vitatkozni, hogy mi lett volna az üzemeltető részéről a jobb döntés: az előfordult kisiklások után bejelenteni, hogy nem csináljuk tovább, vagy inkább mint tettük, tovább dolgozunk, fokozott pálya- és gépészeti felügyelettel, utólagos felújítási munkákkal, ami az utóbbi üzemnapokra nézve már látható eredményt hozott.

Ami most már nagyobb gond, az a forgalmi kapacitás. A rendelkezésre álló járművekkel nyújtható szolgáltatás: feszes menetrendben napi 4 vonatpár, azaz 200 férőhely irányonként. Mint ugyanakkor a tapasztalat mutatja, az érdeklődés ezt jóval meghaladja, szakadó esős napon is többen akarnak utazni, mint ahányan tudnak. Ennek igazi megoldása újabb járművek forgalomba állításával lesz lehetséges (beleértve nagyobb üzemi személyzet biztosítását), az összes költségének fedezése esetén.

Szó volt még a menetdíjakról: utazásaim során látom, hogy az utasok gyakran sokallják. Egy négytagú családnak 1000 Ft, amire bátortalanul visszakérdeznek: ez ugye oda vissza? - de nem, ez egy útra.
Ehhez szintén történeti háttérként kell megemlítenem, hogy az előkészítéskor szinte ölre mentünk a "mennyi legyen a menetdíj" kérdésben. Lelkes támogatói voltak az 1000 Ft/fő és a megvalósult 300 Ft/fő menetdíjnak is. Most már látva, hogy a vonal fenntartása, a műszaki hiányosságok kiküszöbölése a tervezettnél lényegesen többe kerülnek majd, bizony én is inkább a 300 helyett már az 500 Ft mellé állnék - és nem az utasok elriasztása érdekében. Ez egyszerűen ennyibe kerül, vagy szemtelenebbül fogalmazva: ennyi pénzből ezt lehet kihozni. A nagybörzsönyi ugyanis az egyetlen olyan hazai erdei vasút, ami állami támogatás nélkül működik (a tulajdonos által fizetett üzemeltetési díjat az üzemeltető a jegyárbevételből visszatéríti)!

illesf Creative Commons License 2002.10.01 0 0 7106
Azért ne keverjük össze a szezont a fazonnal! A Nagybörzsönyi Erdei Vasutat Nagybörzsöny Község Önkormányzata (mint tulajdonos) megbízásából újították fel cégek, méghozzá a pályát a Feratil Kft, a gépeket, kocsikat pedig ennek alvállalkozója a G-Tim Co Kft. A KBK augusztus 24-én került a képbe, amikor üzemeltetési szerződést kötött az Önkormányzattal dec. 31-ig, amiben csak az üzemeltetést, tehát a személyzet biztosítását és a vonatok leközlekedtetését vállalta, amennyiben ezt a külső tényezők engedik. A szerződésben benne van, hogy az üzem közben felmerülő hibákat garanciálisan kijavíttatja az Önkormányzat, tehát nem a KBK. Az, hogy dög az egyik mozdony, és az, hogy sz*r a pálya, az nem rajtunk múlik. Nekünk erre sem időnk, se pénzünk, sem energiánk, hogy megcsináljuk. Ez az Önkormányzat dolga - lenne. Ők vették át ilyen műszaki állapotban a vasutat. Ez a játék nem Kemence. És nem bulivasút: itt két ember dolgozik, szerződés alapján, munkabérért.

Egyébként meg elnézést kérek azoktól, akik a tőlem kapott meghívó alapján részt vettek a szombati vonatozáson - ha tudom, hogy ilyen reakciókat vált ki, akkor nem küszködök vele. Bocs.

Előzmény: Váci (7103)
6.02 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7104
Végigolvastam a nagybörzsönyi kisvasút üzembe helyezésével és az azóta történtekkel kapcsolatos hozzászólásokat. A magam részéről csak dícsérni tudom a kezdeményezést és a tettet egyaránt.
Egyet azonban nem értek igazán.
A vasútüzem beindítását feltehetően megelőzte egy, hajdanában "műtanrendőri" vizsgálatnak, ma inkább talán "müszaki bejárásnak-átadásnak" nevezett folyamat, melynek célja a pálya,valamint a rajta közlekedő járművek alkalmasságának megállapítása. Ennek során hogyan lehetséges az, hogy olyan pályahibák felett siklottak el a hozzáértő szemek, melyeknek következtében kilépések, pályaelhagyások nagy számban fordulhattak elő. Az utasok egy része feltehetően kalandként éli meg az efféle "balhékat", de nem igazán öregbítik országunk "legfiatalabb" keskenynyomközű vasútjának hírét. Az utasforgalom alakulásáról szerintem csak később lehet véleményt alkotni, ekkor lesz szerencsés egy végleges menetrend kialakítása.
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7103
Egyet kell értenem Albertussal! Az, hogy valaki társadalmi munkában vagy kevés pénzért dolgozik, dicséretes dolog, de nem indok arra, hogy a munkája akármilyen legyen. Egyszerűen nem tudok napirendre térni afelett, hogy lehetett igy elszúrni Nagybörzsönyt!
Nem értem, hogy mindenki állandóan csak vasutat akar menteni, meg épiteni (Zsuzsivasút, Fenyves-Mesztegnyő-Kaszó, stb.), aztán amikor végre, hosszú évek után van egy vasút, amire van pénz, van jogi háttér, még jó helyen is van, sőt, tulajdonképpen lerobbanva, de meg is van, szóval: végre itt volt a nagy lehetőség, és - bár nem tudom, ki tette - de nagyon elszúrta!!!

Ja, és mindezt csak azért ragozom már hetek óta, mert nagyon vártam ezt a kisvasutat! Talán a folytatás jobban sikerül...

Előzmény: Albertus (7100)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7102
"Mindkettő olyanoktól akiket nem vág földhöz ez az összeg csak neki jár! "

Lehet, hogy nem is a pár száz forintról van szó, hanem az elvről. Arról, hogy Nagybörzsöny indulása előtt valahol - lehet, hogy pont itt - meg lett hirdetve, hogy KBK-igazolvánnyal az utazás ingyenes. Ha én fogok menni, én is azzal szeretnék utazni. Nem azért, mert nem tudnám kifizetni a jegy árát, hanem azért, mert

1. Ha már egyszer ez meg lett hirdetve, akkor nem illik visszavonni, vagy rossz szemmel nézni arra, aki igénybe akarja venni.

2. Ez már csak az én egyéni problémám, de egyre inkább zavar: évek óta fizetem a KBK tagdijat, az elmúlt években gyakorlatilag egy újság-előfizetéssé degradálva. Az idén már ezt sem mondhatom el: ebben az évben egyetlen egy KBK-lapot kaptam. Elég drága lap! Szóval ezért szeretném legalább egy évben egyszer kihasználni a KBK-igazolványomat. Bár azt hiszem, ezek után inkább szó nélkül megveszem a jegyet...

Előzmény: aszigeti (7098)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7101
"Én szkeptikus vagyok a teljes szakasz üzembehelyezését illetően"

Sajnos egyre inkább én is.

Előzmény: jakyg (7097)
Albertus Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7100
Az, hogy valamit valaki hobbiból csinál, az dícséretes lehet, de nem feltétlenül jelenti azt, hogy széles körben voznó lehet, amit létrehoz. Az iskolák, múzeumok, fogorvosi rendelők se profitorientált szolgáltatók, mégis mindenki elvárja, hogy egy mindenki számára elfogadható színvonalat nyújtsanak.

Ha valaki nem kifejezetten a vonat kedvéért meg krampácsoló mozdonyvezetőket fényképezni megy, akkor az fel akar férni a vonatra, pontosan induló és érkező vonatokat akar, és le akar ülni.

Az elvtársi időknek pedig vége: a "szereti, nem szereti, nem kap mást" hozzáállásnak, annak, hogy a szolgáltató akarja megmondani az ügyfélnek (utasnak), hogy mit és hogyan akarjon, mikor utazzon és mikor ne utazzon, milyen jelű nyomtatványon igényeljen, stb.

emká48 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7099
A hétvégén Kemencén leközlekedett az elsö kulis vonat, aztán az elsö vonat, melyet a remotorizált P-5 húzott, elöször ment végig a pályán a felújított fakocsi, kicsit mozgott az egyik BM-50, átalakult a villamos hálózat, provizorikusan összeépült az egyik Strandi kitérö és még sok minden történt.
Egész jó volt a program, már ami a vonatközlekedést illeti. Sokat haladtunk, bár megint csak az a pár ember dolgozott, aki szokott.

aszigeti Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7098
Mind Kemencén, mind Nagybörzsönyben nagy probléma az, hogy a vsautat részben hobbiból üzemeltetik az emberek. A "vasútbarátok" szájából hangzott el Kemencén ez a két megjegyzés:

Megnyitó napján nagyon sokszor: "Ugye nekem nem kell fizetni"
A jegy bevezetés után nem sokkal:"Szabadjegy miért nem érvényes? Van kilencvenszázalékos?"

Mindkettő olyanoktól akiket nem vág földhöz ez az összeg csak neki jár!
Meg kellen érteni, hogy egy kisvasút soha nem lesz üzleti válallkozás,örüljünk,ha valaki még üzemelteti őket és nem tűnnek el a süllyesztőben,mint oly sok társuk korábban.Nem egyszerű egy kisvasutat üzemeltetni, de feltámasztani még nehezebb.
Nagybörzsönyben sem azt kell nézni,hogy hogyan,hanem azt hogy megy!Végre sikerült!
Kemencén sem azt kell nézni,hogy nem ment tovább a pálya már két éve (jövőre fog)
hanem azt,hogy az elmúlt időben mennyi minden megváltozott arrafelé. Épült szépült.Néhány ember munkája még kevesebb pénzből. Nem csak jegybevételekből, mivel az még az üzemeltetésre sem elegendő, hanem az egyéb támogatátsokból amit lelkes emberek adtak össze.
Mindenkinek el lehet gondolkozni azon, hogy itt ad valamit, ha nem is tud tevőlegsen egy kisvasúthoz hozzátenni, (bár Kemencén mindenkit szeretettel láttunk), azzal a kis pénzzel segít rajta, és nem azt nézni,hogy a MÁV-nál mennyi 70 kilóméterre a vonatjegy. Élveztesebb volt a kisvasút még ha rövidebb is nem?

jakyg Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7097
Én tegnap azon szerencsések között voltam, akik feljutottak a vonatra. Nem tudtam a menetrendet, nem volt netem, így felhívtam a MATÁV tudakozót, ahol azonnal megadták a KBK mobilszámát, majd legnagyobb meglepétesemre a számot érces férfihang vette fel, s bemutatkozott mint KBK, majd elmondta a nagybörzsönyi menetrendet (közben a telefonba stílusosan behallatszott egy vonat kattogása - gondolom Kemencéről). Jóleső profizmus. Köszönöm.
A 14 órás vonatra ugyan mindenki felfért, de csak úgy mint a heringek a halasdobozba. Még a kocsi hátsó peronján is állt egy bennfentes utas.
Külön élmény volt, hogy két hajtány "vette üldözőbe" vonatunkat. A fényképezőgépemben a film begyűrődött, pedig egyedülálló képek lennének azok, amelyeken a hajtány kb. 1 méterrel követi a vonatot, sőt néha "ráköti" magát. (Ugye ebbe a topicba nem járnak hatósági embrek?? :))
Ha valaki még lefotózta, kéretik feltenni a netre!!!
Nagyirtásról gyalog mentünk vissza, de fel sem fértünk volna a vonatra. Kb. 5-10 ember vonattal akart menni, de helyhiány miatt maradtak Nagyirtáson.
nem értem, miért van az, hogy minden állomás másutt van, mint a kitérők. Nagybörzsny a fűtőháztól kb. 200 m-re van, úgy néz ki, mint egy megállóhely, Kisirtás után nincsen megcsinálva a második vágány, ezért játékvasutas módon tolatnak Tolmács-hegyig (ahol szintén nincsen megcsinálva a 2. vágány, sőt csak egy "fél vágány" üzemel), Nagyirtáson az utasforgalom ismét a "megállóhelyen", a körüljárás az "állomáson" van. Kicsit csalódtam, mert azt hittem, hogy Nagyirtáson működik a régi delta, amelyet egy éve keresgéltem a fűben.
Összefoglalva: nagyon jó, hogy újra működik. Köszönet érte mindenkinek, aki tett érte. De: sajnos a pálya nem olyan, mint ami most lett felújítva (hasonlóan az öreg C50-es motorjához). Egy mozdony kevés ehhez a forgalomhoz. Az "állomások" vágányzata meg kevés lesz két szerelvényhez.
A szobig járáshoz legalább még 2-3 mozdony kell majd, és 5-6 (részben zárt) kocsi. Vajon honnan? Meg nagyobb állomás Nagyirtáson. És C50-esek lesznek az egész vonalon? Vagy van rá esély, hogy Nagyirtástól lefelé Mk 48-ak által is járható pálya legyen? Én szkeptikus vagyok a teljes szakasz üzembehelyezését illetően. Tavaly én is végigjártam gyalog. Nagyon szép vonal lenne.
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7096
"...a 800Ft sem sok, annyit kell kérni érte, amennyiért felszállnak rá az emberek"

Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Annyit kell kérni érte, amennyiért nem csak felszállnak rá az emberek, hanem leszállás után jó érzéssel távoznak, és nem azt mondják, hogy "egyszer ki lehetett birni", vagy "egyszer azért megérte", vagy másnap a topicban sokallják az árát, hanem azt mondják, hogy "ez egy jó kis program, elérhető is, jövő hónapban is eljövünk, sőt, hozzuk a sógorékat is..."
Egyébként a 800 Ft/család szerintem is reális, feltéve, hogy ezért normális szolgáltatást kapnak. Az ugyanis, hogy lépcsőn kell lógni, hogy a pályahibát helyben javitja a vonatvezető, hogy a vonat vagy jön vagy nem, stb. nem mindenkinek élmény. Az én gyerekeim biztos élveznék, mivel nem estek messze az almafát... De pl. a kollégáim közül, ha egyáltalán elvinnék oda a családjukat, szerintem egyik sem dijazná ezeket a dolgokat.

Előzmény: uhi (7094)
Albertus Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7095
Százmilliókért felújított és három hete átadott vonalon hogyan fordulhat elő olyan pályahiba, ami miatt ki kell tűzni a "Megállj!" jelzőt?

Egy letört faág kitűzése miféle jelzés? Azt egy arra járó túrista is odateheti, vagy éppen magához veheti.

Az ilyen szolgáltatás ára csak részben szabályozza a keresletet. És különben is nagyon nehéz olyan árat meghatározni, amit még pontosan annyian fognak megfizetni, amekkorára van kapacitásotok. Viszont a magas árnak híre megy, és jövő tavasszal hiba indultok fele ilyen árakkal, ha már senki se lesz kíváncsi a szolgáltatásotokra. Ilyenkor mondják, hogy nagyot markol, keveset fog.

Előzmény: uhi (7094)
uhi Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7094
"Lehet, hogy kettő kicsit sok? "

Annak ellenére, hogy az esőben ilyen zsúfoltság volt, én inkább azt mondanám, hogy kevés!

M.T.-nek: amíg ilyen tömeg van, addig a 800Ft sem sok, annyit kell kérni érte, amennyiért felszállnak rá az emberek. Mert üzemeltetni sem olcsó játék, még ha vannak is hibák.

Egy élmény: a pft gyorsasága. A 10 órakor lefelé menő vonatból nem láttunk semmi különöset a pályán. Utána valaki gyalogosan végzett egy pályabejárást, és kitűzte a pályahibákat (faágakkal). A 11-kor felfelé menő vonat megállt a jelzésnél, a személyzet a mozdonyból elővette a szerszámokat, és 5 perc alatt kijavították a pályát. Megállj jelzés eldob, vonat továbbmegy. Késés 10 perc, de ennek nagyja az utascsere megnövekedett ideje miatt volt.

">800 * 600 (106 k) Nagybörzsöny

">562 * 750 (111 k) Kemence

">800 * 600 (157 k) Márianosztra - Szob

Előzmény: Váci (7092)
FOMA Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7093
"Ennek ellenére mindenképpen szeretném még az ősszel egyszer megnézni a kész vasutat, majd bejárni a nyomvonalat Szobig. "

Bozótvágó kés beszerzése szükségeltetik. Visszafelé Szobnak kerültünk, több helyen meg is álltunk maradványokat keresni, néhol meglepően jó állapotban van a pálya, betonaljakkal, sínekkel együtt.

"Lesznek még további üzemnapok? Meddig?"

Október végéig szombat-vasárnap. Úgy tűnik, hogy van rá igény. Ha minden menettel 100-an utaznak, akkor a végén még profitot is fog termelni.:-)

Előzmény: Váci (7092)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 7092
Sziasztok!

Emiatt a Nagybörzsöny miatt nagyon szomorú vagyok!
Egyrészt azért, mert szombaton mégsem tudtam elmenni, pedig nagyon készültem rá. Másrészt azért, mert annyira szerettem ezt a kisvasutat, annyira vártam, hogy végre meglegyen, de annyira - bocsássatok meg érte - dilettánsnak tűnik az egész... Tényleg ne haragudjatok, tudom, hogy sokan sokat dolgoztatok vele, és sokmindenről nem is Ti tehettek. De az, hogy a vonat kisiklik, a pálya szétmegy, az utasok jönnek, de minek, úgysincs hely, a másik mozdony nem jó, stb.

Utólag persze mindenki okos, de nem lett volna jobb igazi üzemi próbákat, KBK-napokat, stb. tartani, ahol egy kicsit nyúzni a vasutat, hogy a hibák kijöjjenek? És a nagy hirverést akkorra halasztani, amikor már mindezen túlvagyunk? A megnyitó napján a Hiradóban riport, nyilatkozat, stb., majd közlik, hogy a kisvasút mindjárt első nap kétszer kisiklott. Katasztrófa! Mi tudjuk, hogy egy kisvasúti siklás nem az, de tudják ezt az emberek is?

Az egész egy nagy játéknak tűnik. Lehet, hogy ez nem baj, de akkor mit akarunk vele Szobig? Arról nem is beszélve, hogy játéknak azért egy kicsit drága is. Ja, és egy - jó értelemben véve - játék-vasút már van is a környéken. Lehet, hogy kettő kicsit sok? Összefoglalva: szerintem komolyabbra kéne venni a dolgot. Úgy, ahogy a dolgozók - nagyon helyesen - oktatáson, vizsgán, stb. vesznek részt, jó lenne a többi részt is hasonlóan komolyan venni.

Ennek ellenére mindenképpen szeretném még az ősszel egyszer megnézni a kész vasutat, majd bejárni a nyomvonalat Szobig.

Lesznek még további üzemnapok? Meddig?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!