Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2016.02.21 0 0 427177

Ha egyszer lesz is ebből valami, van egy olyan félelmem, hogy a bérelt MÁV-kocsik kiváltására, Sm-re kerülnek majd és Sopronban majd jól nem változik semmi sem.

Előzmény: lineagialla (427174)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.02.21 0 2 427176

Továbbra sem értek egyet. Noha arrafelé valóban jók az elővárosi vonatok, de a menetidő Kelenföldtől Győrig RJ-vel 1:05, IC-vel 1:11..1:16. Személlyel ugyanez 1:48 perc, tehát 40-60%-kal több. És akkor még nem is beszéltünk a Keletiből vagy környékéről induló utasokkal, akiknek inkább jó az IC, mint a Flirt.

 

"Ilyen alapon követeld..."

 

Én, Veled ellentétben nem követelek semmit. :)))  Ahol a vonat megáll, ott fel lehet rá szállni, ha az utasnak jó.

Ha az utas úgy dönt, hogy Vácra zónázóval megy, és nem S70-nel, akkor sem mondod azt, hogy de hát a Z70 az a zebegényieknek meg a verőceieknek van.

ugyanígy a győriek (amiből a vita kiindult) sem fognak a kedvedért lassú vonattal menni, ami mindenhol megáll. A tatabányaiakról még talán el tudom képzelni, bár oda is 14 perccel (~50%-kal) több az út, de oda lehet hogy már nem mindenki fizeti ki a pót- és helyjegyet.

 

Az, hogy kire mit eresztettek rá, azért nem az utas a hibás. Bár már megszoktuk a vasút háza táján, hogy az utast nem szeretjük kiszolgálni, de az meg eleve gond, hogy tavaly a startvezér ezzel kampányolt, hogy óránként jár az IC Győr felé, tehát ez fontos lehetett a cégnek - és mégis vannak problémák. Gondolom mindenki azt hitte, hogy több lesz a kapacitás, de egy 6 kocsis IC-t szétszedni 2 db 3 kocsisra, azzal minden lesz csak több hely nem (+a gyorsok megszüntetése, bár megjegyzem, hogy pont a vitatott péntek délutáni csúcsban maradtak a gyorsvonatok is, tehát nem 100%-ig igaz a "ráeresztették Tatát és Komáromot").

 

Továbbra is azt mondom, hogy vagy kell kocsit szerezni és megbízhatóan elszállítani mindenkit, aki akar. Vagy nem kellett volna megváltoztatni a több, mint 10 éve működő stokkos menetrendet. Úgyis attól hangos 3-4 fórum itt, hogy Pápától elvették a gyorsvonatait.

Az egész hálózaton 3,5 vonal van, ahol a távolsági forgalomban rendszeresek a gondok (1, 80, 100 + nyáron a 30), ezt azért egy prémiumkategóriás terméknél, mint az IC, illene kezelni.

 

"Képzeld magad egy tuskófékes 20-33-as kocsiba. Nyáron"

 

Tavaly nyáron és ősszel többször utaztam Sopronba, valóban igen rosszak azok a kocsik: némelyiknek olyan volt a futása, mint egy 50 éves Kaláka forgóvázas Bhv-nek. Néha azt hitttem, ott siklik ki 140-nél.

Mindig is csodáltam, hogy még a MÁV is képes volt valami jóra a 2G IC kocsik tekintetében (a nem éppen prosperáló '90-es években), erre a GYSEVnek ("bezzegvasút") miért kellett teszkógazdaságos félmegoldást csinálni belőle, ami még most is üzemel.

Előzmény: rm40 (427171)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.21 -1 0 427175

Huszonöt!! De mikor? Ez már augusztus óta megy hogy "rövid idön belül"!

Előzmény: lineagialla (427174)
lineagialla Creative Commons License 2016.02.21 0 0 427174

A GYSEV most huszon valahány használt IC kocsit az ÖBB-től, tehát belátható időn belül komoly színvonal-emelkedés lesz az 1-es vinali IC közlekedésben. És ebben az esetben talán van némi remény is, hogy jobban fogják tudni kezelni a kapacitás-problémákat. 

Előzmény: rm40 (427171)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427173

Soproni is 3 kocsi mint a Szombathelyi!

Előzmény: rm40 (427171)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427172

Pontosan így van,jól látod a helyzetet!

Előzmény: bárány (427170)
rm40 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427171

> A győri vonal azért erős, azért sok az utas, mert van normális kínálat, normális vonatokkal (nem szakadt, fűtetlen békéscsabai fülkés kocsikkal vagy sittes BDbhv-vel). Ha erre az a válasz, hogy ne üljenek fel az IC-re, hanem menjenek a mindenütt megálló elővárosi vonattal, akkor azért a rendszerben van a hiba.

 

Ne üljenek fel az IC-re, hanem menjenek mindenütt megálló, az IC-knél legalábbis nem rosszabb utastérrel rendelkező*, nagyobb végsebességű, azoknál sokkal dinamikusabb menettulajdonságokkal rendelkező elővárosi vonattal.

Ilyen alapon követeld a zónázó vonatok megszüntetését is, mert mi az hogy bizonyos Bp-hez közeli állomásokon nem lehet bizonyos vonatokra felszállni.Ezek az IC-k eddig ilyen zónázó jelleggel közlekedtek, Győrre, és az azon túli városokra optimalizálva. Pénteken is vasárnap már ekkor is kapacitáshatáron. A GySEV-nek kocsihelyzetéről írtakat most inkább kitöröltem, mindenesetre a nagytestvérre most senki ne mutogasson.

 

A fenti állapotra most ráeresztették Tatát és Komáromot, illetve Tbányát az eddigieknél is jobban. A soproni stokk rövidebb, hamarabb telik. A soproni stokk csak 140-re van megfékezve, eddig legalább a sm-i kocsik javították az átlagot a vonatban. A megállások száma most már azonos, mint az IC-k bevezetése előtt. Új vagy "új" kocsik érkezéséről nem tudok. Raaberbahn Stammstrecke, 2016.

 

 

*Képzeld magad egy tuskófékes 20-33-as kocsiba. Nyáron. Buktatott ablakokkal vagy anélkül.

Előzmény: DJ. Bakter (427164)
bárány Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427170

Uhum, akkor ezek szerint 9:30-kor ér Bp-re, amikortól már mindenképp közismert, hogy miből áll az a szerelvény, amiből nem lehet az elméleti rendben kiállítani a 17:10-kor induló vonatot.

Előzmény: haha 1970 (427168)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427169

Három kocsiból áll 1 Aeer 10-70 fülkés;1Beer 20-70 fülkés;1Bpeer 20-70 termes(ami tegnap és ma fülkés volt)!

Előzmény: bárány (427167)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427168

Reggel jön Kassárol este megy Sopronba,majd másnap vissza a Keletibe,utána Szombathely,vissza Keleti,majd haza Kassára,ez a két napos fordája a Hernád IC szerelvényének.Ha konkrétan vonatszám illetve indulási idö is érdekel akkor azt is megirom!

Előzmény: bárány (427167)
bárány Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427167

Honnan jön a szlovák szerelvény? Amikor belép az országba, már pontosan lehet tudni, hogy miből áll.

 

A kalauz szerint rendszeres a gond, én nyilván nem tudom,  milyen gyakran. Lehet, hogy ritkán, de nem új probléma, december óta van. 

 

Azóta nincs rá szándék, hogy meg legyen oldva? Vagy a semmire elég? 

Előzmény: haha 1970 (427161)
hmsoft Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427166

Amikor a scserbinkai tesztpályát rendeltetésszerűen használják (nem pedig Expo1520 rendezése céljából): satufék két (4 szekciónyi) 2ESz6-ossal.

hm

haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427165

Igazad van teljes mértékben,az a baj hogy akik tudnának rajt változtatni (hogy a frekventált idöben közlekedő vonatokat valahogy erősiteni) nem érdekli öket valószinü nem is érintettek bent!

Előzmény: DJ. Bakter (427164)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.02.20 0 2 427164

Ez szerintem rossz hozzáállás, hogy kik mivel tudnak hazajutni.

A győri vonal azért erős, azért sok az utas, mert van normális kínálat, normális vonatokkal (nem szakadt, fűtetlen békéscsabai fülkés kocsikkal vagy sittes BDbhv-vel). Ha erre az a válasz, hogy ne üljenek fel az IC-re, hanem menjenek a mindenütt megálló elővárosi vonattal, akkor azért a rendszerben van a hiba.

 

17 éve olvasom a fórumot, és 17 éve két dolog állandó:

1. sok itteni fórumozó meg akarja mondani, hogy az utas mikor, hogyan és mivel menjen

2. ha elmegy mással (busz, autó) az pedig egyenesen ördögtől való, és miértnemszüntetjükmeg a buszt, meg miértvankevésutas.

Ebben az országban a vonatok 3/4-e félig sincs tele. A helyproblémás vonatok száma hetente biztos vagyok benne, hogy 100 alatt van. Lassan ezt lehet, hogy meg kellene oldani, vagy legalábbis afelé tendálni.

 

Előzmény: rm40 (427159)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427163

"Bár nem járok arra rendszeresen" mégis jól látod naggyábol a dolgokat!Pár apróság:

1.Teljesen egyetértek veled.

2.Igazad van hogy első osztályúból többlet van,de sajnos másod osztályú kocsi meg kevés van és azok helyettesitésére ( szerelvények erősitésére) kellenek!Arról most ne beszéljünk hogy a start szabadon garázdálkodik velük és elviszi öket mivel mávos kocsik jelenleg is van több olyan kocsi ami hónapok óta nem jött haza EC-IC vonatokban közlekedik!Egy komplett szerelvény van be forgatva(932-945) Sopron felé!

3.Sajnos így van hogy a Győrig utazok nagyon hamar lerabolják a helyet,föleg pénteken illetve vasárnap a Rába IC vonatnál a legkritikusabb ami az utolsó IC Szombathely irányába,ráadásul nemzetközi vonat amire ugye teljesen más a belföldre kiadható helyjegyek száma!

4.Ne feledkezzünk meg a szlovák kocsikról sem amelyek igazából ahogy itt a hozzászolásokból is látszik elég fekete bárány a mávnál! Mondjuk az én személyes tapasztalatom az hogy mentrendváltástól Sooronba illetve Szombathelyre beforognak javult a műszaki állapotuk!

Előzmény: rm40 (427159)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.20 0 1 427162

Felsőtárkány a mostani meg a következő hétvégére felfüggesztette az üzemszünetet:

 

http://iho.hu/hir/vonattal-a-forrashoz-160218

 

"Vonattal a forráshoz

iho

2016.2.18 10:07  Magyarország talán leglátványosabb hegyi forrásához kirándulhatunk a Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút segítségével.

Rendkívüli menetrendet hirdetett a felsőtárkányi kisvasút. A csak nagyobb esőzések, illetve hóolvadás idején működő, Vörös-kő-forrás vize látványosan, gejzírszerűen tör elő a kisvasút Stimeczház végállomásától könnyű sétával megközelíthető völgyben.

Az idei csapadékos február ismét működésbe hozta a karsztforrást, a Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút ezért a február 20-21-ei és a 27-28-ai hétvégéken a nyári, április 2-ától meghirdetett menetrend szerint közlekedve segíti a kíváncsi kirándulókat. A vonatok a 2015-ben újra üzembe vett Felsőtárkány-Sziklaforrás állomásról 9.25-kor, 10.50-kor és 13.50-kor, Stimeczháztól visszafelé 10.05-kor, 12.00-kor és 15.20-kor indulnak."

haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427161

Úgy tünik hogy a kocsiszámozás is stimmelt mert a 389-390-es kocsi is Beer 20-70 (39;42) tipusú fülkés,ezt szlovák barátaink így küldték be tegnap,csak az a kérdés hogy ezt jelezték e máv felé!

Előzmény: István Gyuri (427119)
rm40 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427160

Az új menetrenddel önálló lett a soproni vonal vonat

Előzmény: rm40 (427159)
rm40 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427159

Bár már nem járok arra rendszeresen, de tudtommal a soproni IC-knél a probléma az alábbiak együtteséből jön össze:

 

1. Több, mint egy évtizede a GYSEV-nek nincs elég IC-kocsija, különösen ami az 1. osztályt illeti. Folyamatosan szó van járműbeszerzésről, de láthatóan minden más jármű fontosabb.

2. Átkerült a GYSEV-hez a szombathelyi IC, de az ottani kocsikat valahogy mégsem forgatta (forgatja?) be a soproni stokkba, pedig első osztályúból némi többlete van ott. Tehát áthatóan nem csak a minden más jármű, de a szombathelyi vonal is fontosabb neki.

3. Az új menetrenddel önálló lett a soproni vonal és megszűntek az 1-es gyorsvonatai: ergo a győrig utazók nagyon hamar lerabolják a helyet a távolabbra utazók elől, illetve régebben az együtt közlekedő, hosszabb sm-i stokk miatt lehetett kímélni a soproni ülőhelyeket. Btw. a fujjvolánnál a soproni buszokba előbb mindig a Győrön túlra utazó utasokat engedték beszállni, a maradék helyre mehettek a helyiek, akiknek más lehetőségük is van úticéljukhoz jutni. Itt a soproni utasok megint a futottakmég kategória, küzdjenek meg a Flirttel is hazajutni képesekkel a saját IC-jük ülőhelyeiért.

 

A fentiekből lehet sakkozgatni a kiafelelőst.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (427152)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427158

Remélem ma meglátom ezt az ominozus szerelvényt hogyan is van összerakva!Egyébként egy apróság két hónapja nem sikerül a helyjegy központban az elsö osztályú kocsi fajtáját Aeer tipusúra javitani,ezért napi probléma hogy ablak mellé kérik a jegyet ( 1-2-es végzédésüek)és a hely pedig nem az!

Előzmény: timetable (427154)
manhattani Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427157

>Terike néni a pénztárnál a botját a korlátnak támasztva betűhíven ismerteti Magyarország összes regionális vonalait, majd mindegyikre kér egy 90%-os egyirányú menetjegyet…

 

Vonattal utaztam két külföldi nagyváros között, amikor még internet sem nagyon volt, nemhogy netes jegyvásárlás. Nyújtottam a pénztárosnak a falon látott árat, mire azt mondta: "Magának arra az időszakra kedvezmény jár, csak ennyi a jegy", és visszaadta a pénzemnek több, mint a harmadát.

 

Nálunk a vasutasok az EU szintű béreket hiányolják (és itt nem a bolgár bérekre gondolnak), az EU szintű munkavégzés nem annyira hiányzik (bár a fenti eset nem az EU-ban történt).

Előzmény: gertam (427153)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427156

Igazából amit már többször is irtam sajnos álltalános hogy reggel beveszik a "leszarom tablettát",és nincs felelöse a dolgoknak! Tegnapi napra visszatérve elméletileg kellett lenni plussz kocsinak mivel az Avala hazaért arra Belgrádból, ami 4 darab Keletis első osztályú kocsival ment ki csütörtökön!

Előzmény: DJ. Bakter (427152)
attus germanicus Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427155

A „közbiztonság védelme érdekében” a horvát-magyar határszakaszon tilos az átlépés valamennyi személy, jármű és szállítmány számára a Murakeresztúr-Kotoriba (Kotor) vasúti határátkelőhelyen, a Gyékényes-Koprivnica (Kapronca) vasúti határátkelőhelyen, valamint a Magyarbóly-Beli Manastir (Pélmonostor) vasúti határátkelőhelyen. A részleges határzár időtartama harminc nap. A rendelet február 21-től lép életbe.

timetable Creative Commons License 2016.02.20 0 1 427154

Ha havonta egyszer-kétszer fordul elő az, hogy nem termes helyett fülkés kocsit ad be a szlovák, akkor szerintem védhető döntés, hogy termesként adják el a helyjegyeket és havonta egyszer-kétszer előfordul ilyen eset


Lehet így, viszont a szolgáltatónak kellene annyira rugalmasnak lennie, hogy ilyenkor időben (!) felismerje a problémát, és megoldására hozzácsapjon még egy akármilyen kocsit a szerelvényhez, és oda leültesse a nem létező helyekre szóló jegyek tulajdonosait. 

Előzmény: István Gyuri (427148)
gertam Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427153

PANTOGRÁFOSAT:

 

A legelső hsz.: (426262) egy levelet tartalmazott, erre jött a HIVATALOS válasz!

 

Örülök neki, hogy megköszönik a konstruktív észrevételemet.

Nekem persze ez nem újdonság, hiszen az észrevételeim (szinte mindig) KONSTRUKTÍVAK!

Legfeljebb a tett marad el, ez esetben 2014. február 15-től FOLYAMATOSAN!

 

Na de nézzük a válaszlevelet betűhíven.

 

 

Válaszlevél 285/01156/2016/START

 

Tisztelt Gerencsér Tamás Pál!                                         

 

Köszönettel vettük elektronikus levelét, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

 

A regionális kedvezményt nem célunk eltitkolni. Mint bizonyára Ön is észrevette különféle viszonylatoknál időnként megéri kombinálni az országos és a regionális tarifát, máskor viszont nem, mert a kilométer-távolság törésén többet veszít az Utas, mint a viszonylat egy részén az alacsonyabb tarifával megnyerhető. Mivel a lehetséges viszonylatok száma óriási, ezért a jegykiadó rendszereinken eddig nem sikerült algoritmizálnunk azt az elvárást, hogy minden lehetséges viszonylaton, minden lehetséges kedvezményszintnél automatikus legyen az Utas számára kedvezőbb kombináció felajánlása. Belső szabályainkban ettől még előírjuk a pénztárosnak, hogy ha észleli, hogy az Utas regionális szakaszt is érinteni kíván, akkor keresse a kedvezőbb lehetőséget.

 

Az internetes felületen felhívjuk Utasaink figyelmét az alábbiakra: „Ha az utazás kizárólag a regionális kedvezményű vonalak egyikén történik, a feltüntetett ár a kedvezményt már tartalmazza.”

 

Természetesen munkatársaink keresik az észrevételében jelzett probléma megoldását, mindazonáltal szeretnénk javasolni, hogy addig is menetjegyváltása során külön kérje a regionális és az országos jegy kiadását (internetes jegyváltásnál, jegykiadó automatából történő és a pénztári, valamint fedélzeti jegykiadásnál is van erre lehetőség).

 

Konstruktív észrevételét köszönjük.

 

Üdvözlettel:

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ügyfélszolgálati szakértő

 

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

 

Azért a kisördög dolgozik, mert ugye:

 

…A regionális kedvezményt nem célunk eltitkolni….

Igen észrevettem(??), és ezért SZÓVÁ is TETTEM!!

 

…Mivel a lehetséges viszonylatok száma óriási,…

Ma ezt az informatika világában ki sem merném mondani, inkább egy új szoftverest keresnék

 

….Belső szabályainkban ettől még előírjuk a pénztárosnak, hogy ha észleli, hogy az Utas regionális szakaszt is érinteni kíván, akkor keresse a kedvezőbb lehetőséget….

Sajnos a .. pályaudvaron ezt a pénztáros nem ismerte, sőt… Egyébként ez a felajánlás munkaköri KÖTELESSÉGE a pénztárosnak!!!

 

De ami a legjobban tetszik!

 

…mindazonáltal szeretnénk javasolni, hogy addig is menetjegyváltása során külön kérje a regionális és az országos jegy kiadását (internetes jegyváltásnál, jegykiadó automatából történő és a pénztári, valamint fedélzeti jegykiadásnál is van erre lehetőség)….

Lelki szemeim előtt már látom, hogy Terike néni a pénztárnál a botját a korlátnak támasztva betűhíven ismerteti Magyarország összes regionális vonalait, majd mindegyikre kér egy 90%-os egyirányú menetjegyet…

 

Üdv

 

- gertam - 

Előzmény: gertam (426604)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.02.20 0 1 427152

Nyilvánvalóan azért alakult így a rendszer, mert a vasút is tudja, hogy permanens probléma a "nincs helyjegy", és annyira azért mégsem akar kiszúrni az utasokkal.

Nem a rendszer kijátszhatóságát kellene megoldani, hanem el kellene tudni szállítani az utasokat.

 

Az nem lehet megoldás, hogy péntek délután zéró tartalékkal megyünk, és lesz ami lesz (mert ha a tót rossz kocsit ad be, és lenne minimális vésztartalék, akkor ezt lehetne pótolni, vagy elfogyott helyjegy esetén lépni valamit).

Ez Bangladesben lehet, hogy elmegy, de egy több 100 milliárdból gazdálkodó cégnél nem, főként hogy a másik oldalon 1000 milliárdot ölünk a pályába és a járművekbe, de közben nííííííííííííncs néhány plusz kocsíííííííínk.

Előzmény: haha 1970 (427150)
attus germanicus Creative Commons License 2016.02.20 0 1 427151

Gyuri, sok mindenben igazad van. De, ha eladod a helyjegyet, és utána olyan hely nincs a vonatban, arra az egyetlen elfogadható válasz az volna, hogy "elnézést, hibáztunk" Én nem tudom, mik azok a szlovák kocsik, nem is érdekel igazán. Ha olyan kocsi kerül a vonatba, amelyikben csak 60 ülés van, az nem jó, de megmagyarázható, nagyjából úgy, ahogy meg is magyaráztad. Az viszont alapvetően elvárható, hogy abba a kocsiba csak 60 helyjegyet adjanak el. Vagy, ha nem sikerül leköveni a változásokat, mert pl. a szlovák vasútnak szerződés szerint 80 üléses kocsit kellene küldenie, de nem azt küld, akkor kérjen a vasút elnézést, és fizessen kártérítést. Hogy milyen összegűt, arról lehet vitatkozni. 

Segélyvonókészülék topictárstól eltérően én nem gondolom, hogy ennek bármi köze lenne a XXI. századhoz, meg az EU-hoz, de még a jegy árához se. 1972-ben a kommunista Magyarországon, ha 2 fillérbe került volna a jegy, akkor se lett volna elfogadható, hogy eladott helyjegyhez ne tartozzon hely. 

Ahogy te is említetted a légitársaságokat: igen, de ott az ilyesminek következménye van. 

Előzmény: István Gyuri (427148)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.20 0 0 427150

Igazából a problémát az okozza az IC vonatoknál hogy a "kedves utas" pót-helyjegy nélkül nyugodtan felszáll a vonatra mert a jegyvizsgálónál meg tudja válltani és mondjuk plussz 300 forintot fizet csak!Ezt kellene valahogy megoldani,mert igy a rendszer eléggé kijátszható!

 

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.02.20 0 3 427149

Az előtted szólóval értek egyet, ic-nél ezt nem kéne!

Egy gyorsnál belefér, de a gyorsonat kivezetjük a piacról.

 

A légiközlekedéshez nem tudok hozzászólni, attól távol tartom magam, nem vagyok hajlandó fizetni azért, hogy levegyék a cipőmet, meg a nadrágszíjjamat, és vágóállat módjára alázzanak a napi rutinban.

Előzmény: István Gyuri (427148)
István Gyuri Creative Commons License 2016.02.20 -2 0 427148

segélyvonókészülék: Bemész egy étterembe, otthagysz 3-4000 forintot, te sem nagyon örülsz, ha hideg a leves, rágós a hús, és a tetejébe még úgy is b..zák le eléd a tányért, hogy "ne paraszt, zabáljál!"

Ez teljesen hamis példa. Ez a modor ugyanis alapvetően, külső okok nélkül a szolgáltató hibája.

El kell fogadni, hogy olcsón üzemeltetni (igen, a magyar vasúton számtalan ilyen megoldás van - a pazarlások mellett) csak úgy lehet, ha benne van az, hogy néha nem sikerül a minimumot sem teljesíteni.

Persze, sokkal egyszerűbb lenne nem beforgatni a szlovák kocsikat, és "egyenszilárdságú" IC-szerelvényeket használni, ahol nincs ilyen probléma - csak az egy kicsit többe kerülne.

Vannak dolgok, amiben a lehetőségek miatt kompromisszumokat kell kötni. Persze lehet ezt jobban is csinálni, de figyelmen kívül hagyni a körülményeket itt, a fórumon, ahol van lehetőség a háttérről is tudni, szerintem igenis hőbörgés, hogy egyből "mocskos mávozunk". Ha havonta egyszer-kétszer fordul elő az, hogy nem termes helyett fülkés kocsit ad be a szlovák, akkor szerintem védhető döntés, hogy termesként adják el a helyjegyeket és havonta egyszer-kétszer előfordul ilyen eset (ld. még a légitársaságok túlfoglalásait.).

De nem vagyunk egyformák :)

Előzmény: segélyvonókészülék (427146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!