Sok minden nézőpont kérdése. Ismerek olyan gyűjtőt, aki kettesével vásárolja a Vektor buszokat, az egyiket megtartja gyári állapotban, a másiknak pedig nekiesik, és saját kedvenceit állítja elő. Van, akinek nem tetszenek Rigó úr remekművei, mert nem képes felfogni, miről szól a történet, kritizálja a szükségszerűen elnagyolt részeket, és persze sokallja az árat. Aztán ott vannak a Milli modell 1:43-as Csepeljei, szerintem döntően rendben vannak, alapos munka előzte meg a kis szériás gyártást, ezt konkrétan tudom. Modellben szépet alkotni drága dolog, és ezt mindig a vevőnek - értsd nekünk, rajongóknak - kell megfizetni, sorozat vagy egyedi gyártásban egyaránt. Ha pedig valami drága, ugyanakkor vacak, akkor szerencsére nem kötelező megvenni. Íme, egy profi modellező két kivételesen szép munkája, ezek múzeumi szinten kidolgozott modellek: Ikarus és NABI
:) Jogos... Sajnos még ezekre a több tízezer forintos makattekre se lehet rámondani, hogy tökéletesek (és általában nem is csak kisebb hibákról van szó).
Az egy ujjá épített IK620 váz, melyet Óbudára szállítottak át, de már a MVK tulajdona egy csere megállapodás szerint! Ők vállalták a busz üzemképes felújítását!
Volt egy ex-BKV 620-as anno a Sallaiban, vázra vetkőztették, aztán megállt a projekt. Mi van ezzel, valakinek van infója? Tudtommal a Gyömrői útról a Fürst garázsba vitték.
>>Ikarus 661.??" altípusok << Azalatt a menüpont alatt volt egy kép egy autóbuszról 4806-os azonosítószámmal és a viszonylatjelzőjén az SL1H volt olvasható. Az melyik volt ezek közül?
Gyönyörű ez a busz! Remélem, egyszer láthatjuk nosztalgia-menetben ezt a típust Budapesten is békávés színekben. Tudom, hogy az exBKV-s buszokból egy sem maradt meg, de hátha valaki felújít egy hathuszast, és kékre dukkóztatja.
Sajnos, a minőségnek mindig ára van, és ez a modellezésre különösen érvényes. Megadatott az a szerencse, hogy 10 évig profi modellépítőkkel dolgoztam együtt, és nem győztem csodálkozni azon, milyen csodákat képesek alkotni. Olykor készültek magánrendelésekre tárgyak, és repkedtek a 7 jegyű összegek... A szakértelmet, az egyedi munkát meg kell fizetni, és ehhez kevés, ha az ember Ikarus-rajongó, vastag tárca is szükségeltetik hozzá. Szerintem Rigó úr külön kategóriát képvisel a kézműves fa makettjeivel, járművei üde színfoltot jelentek a piacon, és akinek nagyon elgurul a gyógyszer, vehet 1:43-as orosz Vektor modellt, ami a ma kapható Ikarus felhozatalból talán a legélethűbb - igaz, a legdrágább is. Képek itt. Sajnos, a modellek nagy példányszám esetén hozzák vissza a befektetett pénzt, ezért nem valószínű, hogy a jövőben dömping lesz Ikarusokból, amely voltaképpen csak egy szűk réteget szólít meg. Marad a dilemma: horror ár vagy silány minőség...
Sőt, a "sajnos megszünt buszos honap" Ikarus 661-es oldalán van néhány Ikarus 660. Az első kép a piros kétajtósról (HPK 983) még 661-es, nevzetesen a .14-es altípus. Az "Ikarus 661.??" altípusok alatt az első kép GZH 116, Ikarus 660.00, alatta egy 660.03 vagy .10 (nem látom, hogy milyen ajtós), és egy 660.03.
Tupolev -el egyet kell hogy értsek mert sajna igaza van. De a felhívásával is eggyet kell, hogy értsek mert tényleg nincs normális megfizethető Ikarus modell.
Pár hsz-el visszább volt egy 180-as HO-ás méretben 8000- Ft ért eladó. Lehet, hogy késön de jeleztem neki, hogy érdekelne de az is lehet hogy meggondolta magát mert IKARUS-t vétek eladni kicsiben és nagyban is, de megmenteni az maga a megváltás.