Keresés

Részletes keresés

szicsu1007 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71620

Fentről hozzáférhető a tartály légszelepe. Még székre sem állt fel a szerelő.

Lehet, hogy holnap előveszem a gépkocsi pumpát:-)

Előzmény: peterch (71619)
peterch Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71619

Bocsi, akkor en ertelmeztem rosszul amit irtal, figyemetlenul olvastam !  Akkor hogyan mert ra a tagulasira, ha nem vette le a kazan elolapjat?

Előzmény: szicsu1007 (71615)
coburg1 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71618

Sajnos nem, de érzésre nem kicsi!

Előzmény: joevagyok68 (71617)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71617

Ja hogy " csurog "....figyelmetlenul olvastam...

Akkor igen...

Lehet tudni, hogy mennyi a halozasti viznyomas ?

Előzmény: coburg1 (71616)
coburg1 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71616

Ez viszont nem csepeg, hanem egy óra alatt megtelik egy vödör.

Előzmény: joevagyok68 (71614)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71615

 Lehet, hogy a szaki  csak megtevedt a valaszadasnal a ket csap megnevezesevel, mert azt irtad, hogy lement a nyomas 0-ra, tehat mast nem nyithatott meg.

 

Hú. Ezt az egész mondatot nem értem. Kiveséznénk (a kedvemért)?

1. Hol írtam én azt, hogy a szerelő ténykedése közben lement a nyomás 0-ra? Igen, rámért a tartály légszelepére, ott 0 volt (nincs légnyomás a tartályban).

2. Melyik két csap megnevezésével tévedett a szerelő? A 24-es kazán leeresztő csap csak akkor férhető hozzá, ha levesszük az előlaplemezt. De azt nem vette le. Amikor a HMV hideg bemeneti csapot elzárta, akkor még nem nyúlt a 23-as feltöltő csaphoz. Ezt onnan tudom, hogy a 24-es elzárót egy mozdulattal el lehet fordítani, de a 23-as feltöltőt 8-10-szer el kell fordítani, hogy kinyíljon.

Előzmény: peterch (71613)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71614

A csepegest csak egy tagulasi tartaly szuntetne meg !

A nyomasszabalyzo nem....

Annak nem az a "feladata" !

Előzmény: coburg1 (71612)
peterch Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71613

A rajzon ha kinyitod a 23-as csapot, mikozben a HMV hidegoldalan a halozati vizet lezartad, akkor valoban a melegvizes csap megnyitasaval leuritheted a futokort, de az lehet akar par deci, vagy akar liter viz is, ha jo a tagulasi.  Lehet, hogy a szaki  csak megtevedt a valaszadasnal a ket csap megnevezesevel, mert azt irtad, hogy lement a nyomas 0-ra, tehat mast nem nyithatott meg. 

 

Előzmény: szicsu1007 (71610)
coburg1 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71612

Jó estét kívánok!

Hajdu bojler csepegtetőjét cseréltem ki, és a cseredarab is ugyanazt a tünetet produkálja. Csurog, ha nyomás alatt van a rendszer. A nyomáscsökkentő lenne rossz?
Egy használaton kívüli bojlerről szereltem le az új csepegtetőt, tehát az se volt új, de az eredeti helyén nem folyt. Persze filléres tétel, de tanácstalan vagyok, melyikből vegyek újat, a csepegőből, vagy a nyomásszabályzóból.

peterch Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71611

A kondi nagyobbra cserelese szerintem felesleges volt, amennyiben a regi kondi meg jo volt. Keringetoszivattyuk alapbol 110°C uzemet birnak.  70°C-os szivattyu is eget.:(  A szivattyut legtelenitette a szaki, mert ha nem, szorulhat az vegett is. En minden szezonkezdes elott megforgatom az osszes szivattyu rotorjat, majd  beinditom a rendszert es rahuzom a zarocsavart, amibol lassan csordogal a viz nyitott allapotban. Ha az aramfelvetel nominalis, akkor viszont nem szorulhat. Szerintem. 

Előzmény: ápuka (71607)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71610

ahogy a a szerelő csinálta úgy is le lehet üríteni a fűtési rendszert,

Furcsa nekem, amit írsz. Ha üríti a szerelő a HMV oldalt, miért jönne ki a víz a fűtési körből? A feltöltő csapot nem nyitotta ki! Mert ha az nyitva lett volna, akkor (úgy látom) összeköttetésbe kerülne a HMV és a fűtési kör, a fűtési kör vize a feltöltő csapon át (a szokásostól ellenkező irányban) átfolyna a HMV körbe és a mosdó meleg víz csapján kifolyna. De nem volt nyitva a feltöltő csap (erre rá is kérdeztem)!

Előzmény: t.zsolti (71606)
ápuka Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71609

A kazán az átnézés és említett dolgok kicserélése után hibátlanul működik addig a pontig, amíg a szivattyú bírja. A padlófűtést most lezártam, így a maradék rendszert a legtávolabbi radiátort leszámítva rendesen üzemelteti, 65-70 fokot elér a víz. Nem termofejesek a radiátorok, nincsenek lefojtva. A szivattyú olyan forró lesz, hogy nem lehet megfogni... 

Előzmény: sjohn (71608)
sjohn Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71608

Venturi csövet megnézte?

Gázszűrőt kitakarította?

Gázarmatúrában a szelepemelő nem szorul?

Úszó nem szorul?

Tömszelence nem szorul?

Radiátorokon termofej van?

Előzmény: ápuka (71607)
ápuka Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71607

Megnézettem gázossal, cserélt gumimembránt, illetve a 15-50-es szivattyú kapott egy nagyobb kondit, hőcserélő is ki lett savazva. Összerakta és nagyjából ugyanaz történt, magyarul alig tekerte a vizet, a gáz meg csak épphogy ment. Szerinte valami dugulás lehet. a kazántól a legtmesszebb lévő radiátor meg tök hideg.
Kijött egy fűtésszerelő, teljes rendszert leengedte, átmosta,(jó dzsuvás volt), padlófűtés kissé levegős is volt. Teljes rendszer újra feltöltve majd próba. Szóval kiderült, amíg a víz hideg, addig rendesen megy minden, megvan a teljesítmény, szépen fel is fűt 70 fokig ahogy a kazántermosztáton be van állítva. Majd ahogy a teljes rendszer felmelegedett a láng úgy lesz egyre kisebb. A szivattyú teste meg melegebb, mint a visszatérő víz, éget.
Szóval fűtésszerelő közölte, szerinte megszorul a szivattyú, ahogy melegszik a víz, emiatt romlik a teljesítménye, áramfelvétele megvan. Szóval most vehetek egy szivattyút, alapban 15-50 volt benne, szerinte 25-60-as kéne a padlófűtés miatt is. Grundfos jó drága, ezzel lassan ott tartok, mintha vettem volna egy felújított, garanciális kazánt..

Előzmény: ápuka (71572)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71606

ujjra megnéztem a rajzot , ahogy a a szerelő csinálta úgy is le lehet üríteni a fűtési rendszert,

de a tartályba miért nem töltött levegőt???????  az hogy elmegy belőle az egy dolog, pótólni kell, ha sűrűn kell akkor megnézni a szelepet, ,vagy levegő nélkül megnyomni vízzel és a tartályszelepet benyomni , ha ekkor víz jön lyukas a tartály.

Előzmény: szicsu1007 (71605)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71605

valószínűleg készülékbe épített tartályról beszélünk

Miért mondod, hogy valószínűleg?

A tipus (Baxi Main 24 Fi) és a rajz alapján ez nem egyértelmű?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128883377&t=9054448

Felmásztam, belenéztem, két palacsintasütő szembe van fordítva egymással.

csak ki lehet zárni a rendszerről valahol

A rajzon melyik kütyü lehet az, amivel ki lehet zárni? Arra gyanakszom, hogy a 24-es kazán leeresztő csapot kéne kinyitni, és hagyni kifolyni a vizet egy vödörbe. Közben figyelni a víznyomást, aminek le kéne mennie 0-ra. Előtte persze a kazánt 0 helyzetbe kell kapcsolni(?).

Most ment el a szerelő (most még ingyé').

Említem neki, hogy víz oldali leeresztés..

- Igen, azt csinálom – mondja. Elzárja a HMV bemenetre kötött csapot (ez nem része a kazánnak, a falból jövő hideg vízre van kötve). Aztán kinyitja a mosdó meleg csapját, egy kis víz kilottyan. Rámér a tartályra, mutatja, hogy 0 bar (látom).

- Ez kuka, cserélni kell!

Bólintunk. De hát ez már 0 volt 2010 óta!

- Ezek 3-4 évig bírják (közben ez már 8 éves!)

Most csak egy kérdésre várok választ: a fenti módszerrel tényleg meg lehet szüntetni a víz oldali nyomást?

 

Előzmény: t.zsolti (71600)
LatteO Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71604

Megnéztem a radiátor lejtését és jó, olyan mint a többinél. Nem lehet más csak az, hogy a radiátor lehet rossz. A többiben nem hallani semmilyen csobogó hangot csak ebben.... A nyomás jó és a radiátorok teljes felületükön forrók.

Megőrjít. :(

Előzmény: pajaci (71517)
peterch Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71603

  Szia !

 

  A sok ki-be kapcsolastol a hocserelo szenved a legtobbet. Hol 20°C-os mikor all a kazan, aztan meg 1100°C nyaldossa a kulso oldalrol. Gyorsabban eloregszik a hocserelo (az viszont nem par filler). A masik resz pedig a szikragyujto, ami sokat kell, hogy mukodjon.  Aztan a tobbi erzekelonek sem jo, ha sokszor valtozik a homerseklet.

  Szerintem.

 

  Udv , Peter.

Előzmény: Infomaker (71592)
peterch Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71602

  Szia !

 

  Mivel en is csak felhasznalo vagyok, igy a velemenyem szerint indulj ki abbol, hogy mit ir a kazan hasznalati kezikonyve. Nalam 0,8bar a minimalis megengedett nyomas a vizoldalon , alatta letilt a kazanvezerlo elektronika. Igy eleg lenne a levegooldalt felfujnom 0,5 bar-ra. Mivel nem akartam annak idejen (98-ban) jatszadozni vele, igy 1,2bar lett a nyomas es erre toltom mindig utanna a vizkort, mert milyen modon azt nem tudom, de kethavonta lecsokken ket tizedet a viznyomas. A levegooldalhoz nem nyultam a felszereles es uzembehelyezes ota. A maximalis nyomas amire a rendszer felmegy, az 2-2,1 bar. Azt is csak olyankor, ha megy a futes es a puffer egyszerre. Logikus is, mert olyankor az eloremeno eleri meg a 80°C kornyeket is mind a ket korben, igy nol a viz terfogata.

 

  Udv , Peter.

Előzmény: szicsu1007 (71589)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71601

és ha nem akarod leszerelni akkor erre találták ki a  

http://gienger.hu/uploads/arlistak/installacio/szerelvenyek/Tagulasi%20tartalyok%20arlista.pdf

"biztonsági szelep tágulási tartályhoz"  című berendezést, csak a készülékbe beépítetteknél ez nincs

 

Előzmény: szicsu1007 (71598)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71600

valószínűleg készülékbe épített tartályról beszélünk, azt csak a készülék nyomásmentesítésével tudod megoldani, ( csak ki lehet zárni a rendszerről valahol ).

leengeded a nyomást vízoldalon rámérsz a tartálynak a szelepjére( előtte ellenőrzöd nem e ereszt ) beállítod a légoldali nyomást ( ha tök üres volt akkor még fog víz kijönni a NYITOTT csapon ), elzárod és feltöltöd vízzel kb 0.2 -el nagyobb nyomásra mint a légoldalt.

az 1,5 bart csak a péLda kedvéért írtam , a lényeg a légoldaT MINDÍG KB 0,2 vel kevesebbre töltsd, és akkor hidegen is mindíg marad víz benne, persze ezt a műveletet nem minden töltésnél kell megismételni , de évenként célszerő , fűtésindulás előtt, fűtésszezonban elég a vizet pótolni, ha nem jelentős

 nekem nem szokott elfogyni ha ősszel feltöltöm. 

Előzmény: szicsu1007 (71595)
pajaci Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71599

Relék (ha vannak benne), szelepek, gyujtó részt  meg tudja a fene. 

Előzmény: Infomaker (71592)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71598

Winkler Károly (IMI):

A tartály elõfeszítési nyomását minden fûtési szezon elõttellenõrizni kell. Ehhez a tartályt le kell szerelni, leüríteni,majd a levegõ oldali nyomást (p0) meg kell mérni. Csõveze-téki rendszerhez csatlakoztatott tágulási tartályon elõfeszítésinyomást nem lehet ellenõrizni!

szicsu1007 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71597

Ja, nincs szelep a tágulási tartály bemeneténél (Baxi Main 24 Fi). De az továbbra is érdekel, hogy az 1,3 levegő benyomásakor a vízoldal nyitva van-e (legyen-e)az 1 bar-os légtér felé? És ha igen, mit csinál a membrán? Feltapad a víz-oldali falra?

Előzmény: t.zsolti (71593)
nagykunsági Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71596

Van egy pár komolyabb gumis műhely ahol már nitrogénnek fújják fel. 

 

Vannak érvek pro és kontra, mivel a levegőnek az összetétele 78%-ban nitrogén. 

 

Az enyém levegővel van felfújva, autók, motor, és tágulási tartályok. 

 

Valószínű ha nitrogénnel lenne felfújva mindegyik, nem biztos , hogy észlelnék változást. 

Előzmény: t.zsolti (71590)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71595

a tartály nyomását beállítod 1,3 barra a légoldalon

 

előtte engedjem le a kazánból a vizet? és/vagy

ha van csap a tartály víz oldali bemenetén, azt zárjam el?

szereljem le a tartályt és a "földön" nyomjak bele 1,3-at?

Előzmény: t.zsolti (71593)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71594

minden indulás valamennyi veszteség ( ugyan ezt igazán nem mérte meg senki , de kocsival sem így közlekedsz : gáz fék gáz fék) 

a fillérekből lesz a forint ,  tedd hozzá a szerelő díját, 20e alatt nem hiszem hogy lesz a javítás anyaggal( de nem néztem utána )

Előzmény: Infomaker (71592)
t.zsolti Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71593

ujjra,

tételezzük fel, hogy a te rendszeredbe szeretnél 1,5 bar nyomást hidegen.

akkor ugye úgy kezdjük , hogy a tartály nyomását beállítod 1,3 barra a légoldalon,  és a vízoldalt feltöltöd 1,5 re ( és hidegen ez a víztartalék ) 

na és itt jön akkor mekkora a rendszer , nem e lessz nagy a nyomásnövekedés ( ha nagy akkor kicsi a tágulási ) és csökkenteni kell a nyomást.

 

szájbarágós?

Előzmény: szicsu1007 (71589)
Infomaker Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71592

hitvitás elvi kérdés jön:

 

egy kondis kazánnak hol árt, ha sűrűn kapcsolgat be ki?

 

a gázfogyasztást most hagyjuk.

 

A szivattyúnak nem hiszem, hogy árt. A ventilátornak sem hiszem, marad a gázszelep, az meg "filléres" tétel, nem?

Madaraspisti Creative Commons License 2014.01.31 0 0 71591

 Tehát a gázkandalló nálad a gázkonvektor !

 Nincs ezzel semmi baj, mármint az elnevezéssel.

Viszont ebből eleve kétféle van  : parapettes és kéményes.

 A parapettest már újonnan kevés helyen engedik. A kéményesnél nem tudom mi a helyzet.

  Azt is vedd figyelembe a hatásfok nem a legjobb, de nem annyira rossz mint egyesek beállítják.

 Nagyon pici lakásokba még mindig ideális.

 A legfontosabb : vedd fel egytervezővel a kapcslatot, ő mindent megmagyaráz, eligazít és ha rendelsz nála tervet, tájékoztat a közelítő árakról is. A végsőt  csak a kivitelező tudja megmondani.

Előzmény: Rob314 (71588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!