Keresés

Részletes keresés

LoLkA Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50842
A képen egy ránc ajtós és egy bolygó ajtós busz van.
Előzmény: M.VIII (50841)
M.VIII Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50841
ez 1:87-es...(a lengőajtós az enyém)
Előzmény: IKARUS Egyedi (50837)
Tavaszutca Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50840

Szép dolog a szerénység, de ez a modell tökéletes!

Nagyon ügyesen "építgetsz" :)))

Előzmény: GHB-058 (50818)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50839
Az utolsó hír az volt, hogy ők felújítják maguknak, cserében évi öt alkalommal megkapja a BKV, rendezvények nosztalgia céljából! De ehhez kapcsolódva olyat is lehetett hallani, hogy megkapnánk a 40-es kocsit??
Előzmény: jázminapja (50833)
trlpx Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50838
Jekatyerinburgi 283.10-es 1:43-ban. Egy ilyet nem utasítanék vissza. :-)
Előzmény: trlpx (50834)
IKARUS Egyedi Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50837
Örülök, hogy ezeket a modelleket tetted be példának, ezek valódi profi modellek, elismerésre méltóak!

Abban nem feltétlenül értek egyet, hogy ami szép az drága is.

Szerintem kreatívan kell hozzáállni a feladathoz, nagyon egyszerű anyagokból, nagyon szép dolgokat lehet csinálni.

És annál jobb a dolog, minél ötletesebb.
Szerintem gány még egy 1/87-es modell estében is az, ha a karosszéria elemek, ahelyett, hogy szép fényesek lennének, mattak, ráadásul rücskösek, sok modellnél látom, hogy a tengelytávokat sem sikerült belőni arányosan, pedig egy egyszerű jellegrajz már elárulja a legfőbb méreteket.
Az ablakoknál az ablaksín néhol olyan nagy, ha az a valóságban is akkora lenne, házat lehetne vele bontani.
A rádiuszokról ne is beszéljünk, hirtelen nem is tudnék olyan boltban kapható Ikarus modellt mondani ahol ez rendben lenne az egész modellen.


Előzmény: krepsz_zoltan (50830)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50836
Bizony! Az IK31 magáért beszél! De mindig is szerettek volna a Miskolciak egy IK620-t! Olyan valódi kék-ezüst városi buszt! remélem most meg lesz!
Előzmény: krepsz_zoltan (50828)
yenoee Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50835
Hejj, ezek nagyon szépek...
Előzmény: krepsz_zoltan (50830)
trlpx Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50834
Egyébként a Vektoron kívül léteznek még a DOKA modellek, amik talán még kisebb szériában készülnek. Kidolgozásban szerintem ezek állnak az élen, például itt egy a tanzániai 261-esről mintázott darab. Elég precíz, jól is néz ki, de még ebben is bőven akadnak pontatlanságok (nincs a megnövelt hátsó terepszög, korhűtlen fekete díszlécek, stb.) Ami viszont tetszik hogy egyedül ezeknél a modelleknél van valósághűen megcsinálva a gumiágya az ablakoknak.
Szeritnem a probléma alapvetően abból következik hogy ezek kisszériában készülnek és nem idehaza, így a kidolgozástól függetlenül már magas árról indulnak. Pedig ugyanilyen minőségben, pontosabb kivitelezéssel és nagyobb szériában lehetne ezeket gyártani itthon, kereslet lenne rá. Talán a gyakorlati megvalósítása ennek jóval bonyolultabb.
Előzmény: torqmatic (50827)
jázminapja Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50833
Mi volt a cserealap?
Előzmény: Törölt nick (50824)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50832
Nekem sajnos nincs Ikarus 660 jellegrajzom.
Előzmény: ckg471 (50831)
ckg471 Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50831
Köszönöm a választ!
Esetleg jellegrajz létezik róla?
Előzmény: Törölt nick (50820)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50830
Sok minden nézőpont kérdése. Ismerek olyan gyűjtőt, aki kettesével vásárolja a Vektor buszokat, az egyiket megtartja gyári állapotban, a másiknak pedig nekiesik, és saját kedvenceit állítja elő. Van, akinek nem tetszenek Rigó úr remekművei, mert nem képes felfogni, miről szól a történet, kritizálja a szükségszerűen elnagyolt részeket, és persze sokallja az árat. Aztán ott vannak a Milli modell 1:43-as Csepeljei, szerintem döntően rendben vannak, alapos munka előzte meg a kis szériás gyártást, ezt konkrétan tudom. Modellben szépet alkotni drága dolog, és ezt mindig a vevőnek - értsd nekünk, rajongóknak - kell megfizetni, sorozat vagy egyedi gyártásban egyaránt. Ha pedig valami drága, ugyanakkor vacak, akkor szerencsére nem kötelező megvenni. Íme, egy profi modellező két kivételesen szép munkája, ezek múzeumi szinten kidolgozott modellek: Ikarus és NABI
Előzmény: IKARUS Egyedi (50825)
Irisbus Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50829
Előzmény: atinform (50826)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50828
Remek, ez jó hír, a miskolci csapat az IK 31-est is szépen rendbe hozta. Köszi az infót.
Előzmény: Törölt nick (50824)
torqmatic Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50827
:) Jogos... Sajnos még ezekre a több tízezer forintos makattekre se lehet rámondani, hogy tökéletesek (és általában nem is csak kisebb hibákról van szó).
Előzmény: IKARUS Egyedi (50825)
atinform Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50826
:O

Ezt csinálja utánad valaki!
Előzmény: GHB-058 (50818)
IKARUS Egyedi Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50825
"horror ár vagy silány minőség..."

Engem az bosszant, amikor ez a kettő egyszerre teljesül.
Előzmény: krepsz_zoltan (50815)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50824
Az egy ujjá épített IK620 váz, melyet Óbudára szállítottak át, de már a MVK tulajdona egy csere megállapodás szerint! Ők vállalták a busz üzemképes felújítását!
Előzmény: krepsz_zoltan (50822)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50823
Ikarus 660 biztosan nem lehetett. Azok 2-3 ajtós városi buszok.
Előzmény: 0225 (50808)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50822
Volt egy ex-BKV 620-as anno a Sallaiban, vázra vetkőztették, aztán megállt a projekt. Mi van ezzel, valakinek van infója? Tudtommal a Gyömrői útról a Fürst garázsba vitték.
Előzmény: jázminapja (50817)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50821
Javítás: "Volvo B58-60-as" <- természetesen az alváz
Előzmény: Törölt nick (50820)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50820
Az a SL 4806-os busza, rendszáma: GZH 116 lett. Ez az első 660-asok egyike, az is lehet, hogy a legelső. Altípusa: 660.00. Volvo B58-60-as, 1974-ből.
660.00
Előzmény: ckg471 (50819)
ckg471 Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50819
>>Ikarus 661.??" altípusok <<
Azalatt a menüpont alatt volt egy kép egy autóbuszról 4806-os azonosítószámmal és a viszonylatjelzőjén az SL1H volt olvasható. Az melyik volt ezek közül?
Előzmény: Törölt nick (50812)
GHB-058 Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50818

Én is építgetek néha Ikarus maketteket papírból. Igaz a Rigó úr által készített modellektől még elmarad. Ez a kedvencem.

jázminapja Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50817
Gyönyörű ez a busz! Remélem, egyszer láthatjuk nosztalgia-menetben ezt a típust Budapesten is békávés színekben. Tudom, hogy az exBKV-s buszokból egy sem maradt meg, de hátha valaki felújít egy hathuszast, és kékre dukkóztatja. 
Előzmény: faros1 (50809)
Irisbus Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50816
krepsz_zoltan Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50815
Sajnos, a minőségnek mindig ára van, és ez a modellezésre különösen érvényes. Megadatott az a szerencse, hogy 10 évig profi modellépítőkkel dolgoztam együtt, és nem győztem csodálkozni azon, milyen csodákat képesek alkotni. Olykor készültek magánrendelésekre tárgyak, és repkedtek a 7 jegyű összegek... A szakértelmet, az egyedi munkát meg kell fizetni, és ehhez kevés, ha az ember Ikarus-rajongó, vastag tárca is szükségeltetik hozzá. Szerintem Rigó úr külön kategóriát képvisel a kézműves fa makettjeivel, járművei üde színfoltot jelentek a piacon, és akinek nagyon elgurul a gyógyszer, vehet 1:43-as orosz Vektor modellt, ami a ma kapható Ikarus felhozatalból talán a legélethűbb - igaz, a legdrágább is. Képek itt. Sajnos, a modellek nagy példányszám esetén hozzák vissza a befektetett pénzt, ezért nem valószínű, hogy a jövőben dömping lesz Ikarusokból, amely voltaképpen csak egy szűk réteget szólít meg. Marad a dilemma: horror ár vagy silány minőség...
Előzmény: tupolev (50798)
M61021 Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50814

Nagyon szép busz. És a másik is.

 

Én ezt sem láttam még (litván?):

620 indítás
Előzmény: faros1 (50809)
vt976 Creative Commons License 2008.11.17 0 0 50813

FÉLIG OFF:

Újra itt a Nyugat (Videó)

Kaposvárra érkezett az irodalmi lapot bemutató busz

http://www.kapos.hu/index.php?cid=63315

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!