Az utolsó hír az volt, hogy ők felújítják maguknak, cserében évi öt alkalommal megkapja a BKV, rendezvények nosztalgia céljából! De ehhez kapcsolódva olyat is lehetett hallani, hogy megkapnánk a 40-es kocsit??
Örülök, hogy ezeket a modelleket tetted be példának, ezek valódi profi modellek, elismerésre méltóak!
Abban nem feltétlenül értek egyet, hogy ami szép az drága is.
Szerintem kreatívan kell hozzáállni a feladathoz, nagyon egyszerű anyagokból, nagyon szép dolgokat lehet csinálni.
És annál jobb a dolog, minél ötletesebb. Szerintem gány még egy 1/87-es modell estében is az, ha a karosszéria elemek, ahelyett, hogy szép fényesek lennének, mattak, ráadásul rücskösek, sok modellnél látom, hogy a tengelytávokat sem sikerült belőni arányosan, pedig egy egyszerű jellegrajz már elárulja a legfőbb méreteket. Az ablakoknál az ablaksín néhol olyan nagy, ha az a valóságban is akkora lenne, házat lehetne vele bontani. A rádiuszokról ne is beszéljünk, hirtelen nem is tudnék olyan boltban kapható Ikarus modellt mondani ahol ez rendben lenne az egész modellen.
Egyébként a Vektoron kívül léteznek még a DOKA modellek, amik talán még kisebb szériában készülnek. Kidolgozásban szerintem ezek állnak az élen, például itt egy a tanzániai 261-esről mintázott darab. Elég precíz, jól is néz ki, de még ebben is bőven akadnak pontatlanságok (nincs a megnövelt hátsó terepszög, korhűtlen fekete díszlécek, stb.) Ami viszont tetszik hogy egyedül ezeknél a modelleknél van valósághűen megcsinálva a gumiágya az ablakoknak. Szeritnem a probléma alapvetően abból következik hogy ezek kisszériában készülnek és nem idehaza, így a kidolgozástól függetlenül már magas árról indulnak. Pedig ugyanilyen minőségben, pontosabb kivitelezéssel és nagyobb szériában lehetne ezeket gyártani itthon, kereslet lenne rá. Talán a gyakorlati megvalósítása ennek jóval bonyolultabb.
Sok minden nézőpont kérdése. Ismerek olyan gyűjtőt, aki kettesével vásárolja a Vektor buszokat, az egyiket megtartja gyári állapotban, a másiknak pedig nekiesik, és saját kedvenceit állítja elő. Van, akinek nem tetszenek Rigó úr remekművei, mert nem képes felfogni, miről szól a történet, kritizálja a szükségszerűen elnagyolt részeket, és persze sokallja az árat. Aztán ott vannak a Milli modell 1:43-as Csepeljei, szerintem döntően rendben vannak, alapos munka előzte meg a kis szériás gyártást, ezt konkrétan tudom. Modellben szépet alkotni drága dolog, és ezt mindig a vevőnek - értsd nekünk, rajongóknak - kell megfizetni, sorozat vagy egyedi gyártásban egyaránt. Ha pedig valami drága, ugyanakkor vacak, akkor szerencsére nem kötelező megvenni. Íme, egy profi modellező két kivételesen szép munkája, ezek múzeumi szinten kidolgozott modellek: Ikarus és NABI
:) Jogos... Sajnos még ezekre a több tízezer forintos makattekre se lehet rámondani, hogy tökéletesek (és általában nem is csak kisebb hibákról van szó).
Az egy ujjá épített IK620 váz, melyet Óbudára szállítottak át, de már a MVK tulajdona egy csere megállapodás szerint! Ők vállalták a busz üzemképes felújítását!
Volt egy ex-BKV 620-as anno a Sallaiban, vázra vetkőztették, aztán megállt a projekt. Mi van ezzel, valakinek van infója? Tudtommal a Gyömrői útról a Fürst garázsba vitték.
>>Ikarus 661.??" altípusok << Azalatt a menüpont alatt volt egy kép egy autóbuszról 4806-os azonosítószámmal és a viszonylatjelzőjén az SL1H volt olvasható. Az melyik volt ezek közül?
Gyönyörű ez a busz! Remélem, egyszer láthatjuk nosztalgia-menetben ezt a típust Budapesten is békávés színekben. Tudom, hogy az exBKV-s buszokból egy sem maradt meg, de hátha valaki felújít egy hathuszast, és kékre dukkóztatja.
Sajnos, a minőségnek mindig ára van, és ez a modellezésre különösen érvényes. Megadatott az a szerencse, hogy 10 évig profi modellépítőkkel dolgoztam együtt, és nem győztem csodálkozni azon, milyen csodákat képesek alkotni. Olykor készültek magánrendelésekre tárgyak, és repkedtek a 7 jegyű összegek... A szakértelmet, az egyedi munkát meg kell fizetni, és ehhez kevés, ha az ember Ikarus-rajongó, vastag tárca is szükségeltetik hozzá. Szerintem Rigó úr külön kategóriát képvisel a kézműves fa makettjeivel, járművei üde színfoltot jelentek a piacon, és akinek nagyon elgurul a gyógyszer, vehet 1:43-as orosz Vektor modellt, ami a ma kapható Ikarus felhozatalból talán a legélethűbb - igaz, a legdrágább is. Képek itt. Sajnos, a modellek nagy példányszám esetén hozzák vissza a befektetett pénzt, ezért nem valószínű, hogy a jövőben dömping lesz Ikarusokból, amely voltaképpen csak egy szűk réteget szólít meg. Marad a dilemma: horror ár vagy silány minőség...