Keresés

Részletes keresés

mark0905 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19324

Miért a LOY-237 jár a Zeg-Győr fordán?

MCA-001 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19323
MSB-490 2 tengelyes Merci, ma Keszthely-Marcali-Kaposvár-Pécs.
Előzmény: mcg (19315)
M62,306 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 19322

Nem volt pesti fordakocsi, úgyhogy sok jót ne remélj :-)

Előzmény: BPO-105 (19321)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 19321

Üdv!

Az itteni ON gép múltja felől érdeklődnék. Elnézést, ha már volt, elég esélyes, mert majd' tíz éves a hozzászólás...

zmagix Creative Commons License 2014.05.24 0 0 19320

Szívesen, megtaláltam a projekt leírás, indító doksit is:

 

Az ELIN kifejezetten közlekedési vállalatok számára fejlesztett pénztári rendszer, amely alkalmas az elővételben megváltott elővárosi és távolsági közlekedésben használt menetjegyek és bérletek kiadására, valamit egyéb, előre nyomtatott cikkek értékesítésének regisztrálására. A jegy- és bérletkiadás erre alkalmas, az ügyfél által kiválasztott nyomtató berendezésekkel történhet. Lehetőség van a pénztári rendszert korlátozott funkcionalitással elérhetővé tenni külső értékesítő partnerek számára.

A pénztári alaprendszer mellett az ELIN back-officehoz kapcsolódnak az alábbi internetes alkalmazások:

  • Internetes távolsági jegyértékesítési rendszer
  • Internetes bérletértékesítés rendszer

Internetes jegyértékesítési felület lehetőséget biztosít a back-officeban paraméterezett járatokra helyfoglalással vagy anélkül, bankkártyás fizetéssel történő jegyvásárlásra (e-ticket). A helyfoglalás során a grafikusan megjelenő busz alaprajzon választhatja ki a vásárló a kívánt ülőhelyet. A rendszer központi adatbázisa biztosítja, hogy mind a pénztárban, mind az Interneten az adott viszonylatban ténylegesen szabad helyek jelennek meg.

Az internetes bérletértékesítési felület lehetőséget biztosít helyi és helyközi bérletek vásárlására Interneten keresztül. A bérletek kiadása a back-office hozzáféréssel rendelkező helyeken, illetve egyes kijelölt jegy- és bérletértékesítő automatából történhet.

Back-office legfontosabb funkciók

  • Pénztári, ügynöki, Internetes jegy- és bérletértékesítéshez kapcsolódó beállítások paraméterezési funkciói (pl. járatok, viszonylatok engedélyezése, jegy- és bérletfajták értékesítésének engedélyezése stb.)
  • Pénztárak, fizetési módok, visszaváltási szabályok, egyéb a pénztár funkciókhoz szükséges beállítások paraméterező funkciói
  • Jegy- és bérletnyomtatások szövegelemeinek beállítása
  • Kimutatások, riportok

Pénztári rendszer legfontosabb funkciók

  • Pénztár nyitás, zárás és egyéb standard pénztári funkciók
  • Helyi, helyközi jegyek, bérletes helyfoglaló jegy, helyi és helyközi bérletek kiadása
  • Átszállásos jegyek és bérletek kiadása
  • Viszonylatonkénti helyfoglalás kezelése helyfoglalással történő jegyértékesítésnél

Előnyök

  • Pénztári és internetes értékesítési adatok egy központi rendszerben elérhetőek
  • Az értékesítési rendszerek paraméterezése egy Back-Office-on keresztül központilag történik
  • Azonnali adatfrissítés a pénztári és Internetes felületeken a menetrendi illetve díjszabási adatok változásakor
  • Pénztári és internetes értékesítésnél a tényleges viszonylatonkénti foglaltság adatok jelennek meg
  • Rugalmas lekérdező felület, PDF, Excel kimenetek

Előzmény: Balázs1 (19318)
zmagix Creative Commons License 2014.05.24 0 0 19319

Az eset kb. 13 h magasságában történt a Sasadin. Nem tudni, hogy 14:00-ig beértek-e volna a Népligetbe, a 15:00-ösre volt jobban sansz. Amúgy most vonalban van az unokaöccs és elmondása szerint talán a vonatot választották, mert a sarkon a hídról ballagva arra látta a két hátizsákost eltűnni.

 

 

Előzmény: kbn (19317)
Balázs1 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 19318

Köszönöm szépen, a leírást és a linket is. :)

Előzmény: zmagix (19314)
kbn Creative Commons License 2014.05.24 0 0 19317

"szomszéd nemrég érkezett meg Balatonszentgyörgyre, elmondása szerint már a Népligetben majdnem megtelt a busz, a többi helyett a kinti megálló elõvételeseinek tartották fent"

 

Péntek 11:00-ra hagyományosan kelleni szokott a hosszú - gondolom MNN-398 jött, aminek a befogadóképessége gyakorlatilag kéttengelyesnyi, így nem csoda, hogy megtelt. :(

 

"unokaöccs saját és a végén az én ügyemet rendezte Gazdagréten így a Sasadinál elõvételesként várva a buszt a lenti 13h-s járaton teltházzal találkozott"

 

...amin szorgalmi időszakban másodrész szokott lenni - vagyis kevesebben voltak, mint általában szoktak.

 

"Nem javasolta a késõbbi direkt keszthelyi járatot sem."

 

Ezt elég felelőtlenül tette - nem hallottam még, hogy 14:15-kor egy normál pénteken ne lett volna elég két pályás busz.

 

"Javaslat a 15:00-s, ahol két busz is indul. Ekkor biztosan lesz helyük, csomaggal is ott foglalkoznak jobban és fizethetnek kártyával is. Persze majd Balatonszentgyörgyön át kell szállni, de van 2.000 Ft-juk azzal el tudnak jutni Keszthelyig ha nem tudnak pénzt váltani."

 

Még rosszabb, a 15:00 két kocsival éppen egy viszonylag rizikós járat. Szentgyörgyön ráadásul 48 perces a csatlakozás Keszthelyre. :(

Előzmény: zmagix (19310)
mcg Creative Commons License 2014.05.24 0 0 19316

kivéve a JWC-n...:)

Előzmény: kbn (19286)
mcg Creative Commons License 2014.05.24 0 0 19315

lehet nem Kanizsára, de csütörtökön a 19 órások között ment egy MSB-s rendszámú szürke kéttengelyes kocsi a Rákóczi-híd felé...persze lehet nem alapjárat, hanem rásegítő volt, viszonylatot sajna nem láttam...:(

Előzmény: MBman (19240)
zmagix Creative Commons License 2014.05.24 0 0 19314

Nézd meg ezt az oldalt:

http://shop.cegledi.eu/

 

Ez egy vizsga feladat volt 2008-ban, az adatbázis séma és lehetőségei olyan mint a webelin. Az üzemeltető maga tudja adminolni az egészet, a kínálatot, a beérkező rendeléseket organizálni, szállító levél, számla, stb. Be tud olyanokat állítani, hogy ha egy termék fogyóban azt jelezze, ha X db-ot elér akkor ne mutassa a kínálatba. Ekkor amíg be nincs szerezve és feltöltve a raktárba nem mutatja a webes kínálatba.

 

Webelin esetében is voltak, vannak és lesznek olyan opciók amit az üzemeltető beállít magának. Egyedül a regisztráció és a belépés, ennek lefejlesztése kell továbbiakhoz. Pl. számla nyomtatás, foglalás stornó.

 

Amit kérdeztél statisztikát bármikor be tudnák állítani.

Előzmény: Balázs1 (19312)
zmagix Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19313

Ilyen mélységben nem tudok válaszolni, csak annyit, hogy értékek megadása, illetve igen/nem be vagy kikapcsolások vannak. Az üzemeltető az értékeket, feltételeket szabadon adhatja meg és kapcsolhatja össze. Amikor én foglalkoztam vele, akkor alapoztuk meg azt, hogy ha egy járat foglaltsága X értéket eléri akkor megadott külső megállókba már ne engedjen jegyet venni. Volt még egy igény, ha elér X értéket akkor nyisson meg egy másik járatot. De amikor ezt elkezdtük volna a cégnél nagy leépítés kezdődött. Igazából a volt munkahelyen fő profilja nem ez volt, de mivel nem volt munka mindent elvállalt a cég amire volt kapacitás. 

Előzmény: Balázs1 (19312)
Balázs1 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19312

"alapjárat fogyási riasztás küldése a belsõsöknek"

 

Csak kíváncsiságból, és persze csak ha publikus: a fogyási riasztás adott ülőhelyfoglaltság esetén lép életbe automatikusan, vagy esetleg a jegyeladás intenzitását is figyeli? (Egységnyi idő alatt mennyi jegy fogy, és ez az érték hogyan viszonyul az átlagos fogyási ütemhez, a hét azonos napján, azonos időszakban.)

Előzmény: zmagix (19309)
kem0001 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19311

Nos, ma kipróbáltam a Lentiek új buszát. Érdekes, hogy ebben nem bőr szerű ülések vannak, hanem plüss. Nekem a LYM mintha kényelmesebbnek tűnt volna valamivel, viszont a belső kialakítása elegánsabb.

zmagix Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19310

Kitört a nyár és tele vannak a buszok:

1. szomszéd nemrég érkezett meg Balatonszentgyörgyre, elmondása szerint már a Népligetben majdnem megtelt a busz, a többi helyett a kinti megálló elõvételeseinek tartották fent.

2. unokaöccs saját és a végén az én ügyemet rendezte Gazdagréten így a Sasadinál elõvételesként várva a buszt a lenti 13h-s járaton teltházzal találkozott. A járat érkezése elõtt két hátizsákos fiatal kérdezgette az ott várakozókat németül, de valami akcentussal, hogy Keszthelyre szeretnének utazni.
Elmondta nekik jön egy járat ahol balatonszentgyörgyi átszállással eljuthatnak, de ha nincs jegyük rizikós. Nem javasolta a késõbbi direkt keszthelyi járatot sem. Mivel Forintjuk sem volt elég, ezért javasolta Kelenföldet, hogy vagy elmennek a 13:36-os vonattal és tudnak fizetni kártyával, vagy bemennek a Népligetbe és ott vesznek jegyet a késõbbi Zalás járatokra. Javaslat a 15:00-s, ahol két busz is indul. Ekkor biztosan lesz helyük, csomaggal is ott foglalkoznak jobban és fizethetnek kártyával is. Persze majd Balatonszentgyörgyön át kell szállni, de van 2.000 Ft-juk azzal el tudnak jutni Keszthelyig ha nem tudnak pénzt váltani.

zmagix Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19309

Míg el nem felejtem!
Néhány hete a webelint tovább fejlesztõ cég megkeresett. Anno nekünk adták ki alvállalkozásba - fõleg a CIB Bank kártyás ingetráció miatt - 2009-ben majd utána a VB belsõ adminja miatt. Csak a volt munkaadóm projekt vezetése nem adott le mindent és LinkedIn-en  keresztül elérve kérdeztek meg engem.
Tehát a webelin publikus és belsõ része is megújult, azokkal a hibákkal amit akár én is mint utas vagy mások, illetve a belsõsök az adminra jelentettek.

Javítva lett:
- netes, pénztáras, mobilos vásárlás/foglalás pontatlanságai (korábban eladtak egy helyre akár 2-3 jegyet is)
- webelin ugyan úgy a pénztáros 10 perccel az adott járat indulása elõtt "bezár"
- alapjárat fogyási riasztás küldése a belsõsöknek
- további admin, limit beállítási lehetõségek alap és rásegítõ járatokra a további megállókat tekintve

Tervezett opciók:

- regisztráció
- ehhez köthetõ vásárlás lemondása
- ehhez köthetõ elektronikus számla igény/nyomtatás

Ezek nagyon lassan fognak megvalósulni sajnos, fõleg az e-számlázás. Csomó kritériumnak kell megfelelni, majd teszt üzem után jöhet az engedély a végleges üzemnek. Sokáig is tart, meg sokba kerül, egy ilyen projektben már részt vettem.

zmagix Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19308

Ez igaz és még 2011-ben is jót utaztam vele.  A véletlen szerencsének köszönhetõen a VB a retúr webelines jegyvásárlás és helyfoglalás ellenére nem vett fel a kék bálnára. Az egyik esetben a JWC-re kerültem fel, ekkor volt az emlékezetem M7-es terelés és még Martonvásár közelében földúton is kellett haladni. Ekkor a zalás sofõr felvette azt a pár embert szó nélkül. A másik alkalommal 2-3 hétre rá az IAB-863 érkezett. Az öreg morgott egy párat a kollégájával és velem is, de felvett mint egyedüli elõvételest. Majd elkezdte osztani az észt, de mondtam neki ne haragudjon nekem van jegyem, igaz VB járatra, de nem szeretnék megint fizetni, de viszont feljutni Pestig igen. Aztán szerencse közbeszólt egy 56-os emigráns akirõl kiderült egy faluból származnak az öreggel és ment utána a nagy szövegelés egész út alatt. Szerencsém volt, elõl ülhettem mindjárt, de sajnos kb. Zamárdi magasságában teljesen besötétedett.

Előzmény: MBman (19307)
MBman Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19307

Azért az IAB-863 nagyobb szám volt 2002-ben, mint a ZVR-103 2009-ben :)

Előzmény: setra415HD (19296)
zmagix Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19306

Igen, a kék alapú fehér meg már nem is tudom milyen színü mintázatra határozottan emlékszem.

Előzmény: Törölt nick (19304)
kem0001 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19305

Azt kétlem, mivel nincs MAN buszuk.

Előzmény: BENczúr utca (19303)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19304

ZVR-nek sokkal kényelmesebb ülései vannak. LYM-ben olyanok, mint az FSJ-ben vagy a JOP-515-ben, ZVR-103-ban pedig, mint a LOY-452-ben vagy az LRT-ben.

Előzmény: MBman (19299)
BENczúr utca Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19303

Létezik az, hogy egy lenti üzemegységes táblás SÜ Man fog nemsokára Pestre érni?

zmagix Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19302

2009-ben valóban kiemelkedett a többi busz közül. Azt gyanítom LBH döglés miatt lehetett a dupla fordulóz azon az októberi csütörtökön. A hídhoz mentem ki, akkor még az esett közelebb, megjött a busz, lepattant a sofõr pedig csak egymagam voltam ott egy kis hátizsákkal. Megkérdeztem Balatonszentgyörgyön megáll-e? Mondta: igen. A jegykiadás is lassan ment, majd megigazgatta azt a kis A/4/es papírt amire a viszonylat volt kinyomtatva. Ezt csak akkor vettem észre és utána ajtó zárás és indulás. Bocskai kettõ, Sasadin egy felszálló volt de neki sok csomagozás miatt elment vagy öt perc. Sofõr is emlékezetes volt számomra: Szergej Bubkára emlékeztetõ fizimiska, sárka újatlan széldzseki és nyakkendõ. De nem Zalás egyenruhában volt.
A 100-as pihenõzés után hátrajött mindenkit megnézett, mondjuk alig voltunk tizen összesen és indulás. Balatonszentgyörgyre érkezve pont a Coop ABC-bõl jött ki a szomszéd a szüleimmel és megjegyezték milyen szép és modern busszal érkeztem.

Előzmény: setra415HD (19298)
zmagix Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19301
MBman Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19300

Már csak az a kérdés, végül hol köt ki majd az FSJ.

MBman Creative Commons License 2014.05.23 0 0 19299

Miben különbözik a kettő? Hossz, típus ugyanaz, székezés gondolom szintén, WC, monitor is van mindkettőben.

Előzmény: setra415HD (19298)
setra415HD Creative Commons License 2014.05.22 0 0 19298

Érzésre én is azt mondanám, hogy a LYM inkább való menetrendszerinti feladatra, mint a 103-as.

Így szerintem is jó döntés volt a LYM-FSJ csere. :)

Előzmény: zmagix (19297)
zmagix Creative Commons License 2014.05.22 0 0 19297

Sok agyrémség nem csak ebben a tekintetben mondható el, hanem más területekre is (sajnos).

 

A 103-assal egyszer utaztam és valóban olyan volt mint amikor egy buszos turistaútra mentem volna. Persze 2009-ben még ez a busz volt a legmodernebbnek mondható ami Pesten megfordult.

Előzmény: setra415HD (19296)
setra415HD Creative Commons License 2014.05.22 0 0 19296

Nem tudom. Elképzelhető, hogy a 103-as felszereltsége ideálisabb különjáratos feladatokhoz.

 

Különjáratban egyébként nem dimenzionálnám túl a magyar T100-as szükségességét, mivel amint elhagyja az országhatárt, már mehet 100-al a pályán. Ha jól tudom egész Európában csak nálunk van ez a 8 éves agyrém a T100 vizsgánál...

Előzmény: MBman (19294)
MBman Creative Commons License 2014.05.22 0 0 19295

A 397-es kis 3 tengelyes merci van kanizsán, ha kérdéses volt.

Előzmény: setra415HD (19293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!