Pedig valószínűleg az eredeti tipp áll közelebb az igazsághoz. Szerintem is inkább stabilizálóanyag terítő. Persze könnyebb lenne kideríteni, ha láthatnánk az eredeti oldalt, a környezet, meg a kevés kis szöveg is sokat segíthetne.
Addig is néhány kép a 80-as években gyártott hazai talajstabilizációs gépekről:
Nem a kanalával húzza magát, többféleképpen is képes mozogni. A görgőit hidromotorral meg lehet hajtani, de ez inkább hosszabb egyenes meneteknél jellemző. Ha rövidebben mozog, fordul, akkor lehasal, a lábait előbbre emeli és így araszolgat előre. Mélyebb vízen meg hajócsavarral is mozoghat. Itt csak azért a JCB húzta a partig, mert úgyis ott volt. :-)
Valamelyik csatornán a múltkor mutogattak arhív felvételeket még a szovjet integetős felvonulós időkből!!! Éppen ilyenek vonultak el Brezsnyev előtt a Vörös téren. Persze a többi sem volt semmi látvány!!!!! Brutális szerkezetek!!
Tehát akkor nem kell tudja milyen gyorsan halad a szerelvény, hirtelen fordulatszámesésre reagál? Akkor, gondolom, csak csökkenti a fékerőt, de nem veszi el. Különben nem tudna megállni :)
Bocs, de ennek mi a működési elve? Mert a közúti járműveknél az ABS-t ugyebár elektronika vezérli, a mechanikus fékerőszabályzó meg a terhelés (berugózás) függvényében szabályoz. De a vonatnál miből "tudja" a mechanika, hogy áll a kerék, miközben a karaván halad? Hogy egy kicsit a hajókat is belekeverjem :)