Az előbb elfelejtettem, előfordulhat, hoigy szélvédő volt cserélve a kocsidba, és nem eredetit építettek be. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy nem ugyanaz az ive, esetleg a mérete, itt pár miliméter is számíthat.
Véleménem szerint régi autókhoz sok mindent lehet kapni, igaz nagy része utángyártott.
Ha meg akarod tartani, érdemes rákölteni, utánna még sokáig lehet vele közlekedni.
Most áltam neki a wareszomat teljesen felújítani, igaz elég sokba kerül, ezen az áron vehettem volna másik autót, viszon a másik autónál lehet, hogy ugyanezeket a Hibákat ki kellene javítanom.
16 éve kikaszniztam, külső, belső alvázvédelem, festés, stb..., közben azért 2 évente fujtam rá alvázvédőt, mert a só, és a kőfelverődés nagy úr.
Szerencsémre szinte semmit sem rohadt azóta, most megcsinálom újra az alvázvédelmet, festést, és felkészitem műszakira, még jó pár évig szeretném hajtani, amíg alkatrészt lehet hozzá kapni.
sajna a wareszoknál az alkatrész hiány a legnagyobb probléma, ha netán mégis van hozzá cucc, az teljesen aranyárban van.
Az a gáz az egészbe,hogy cserélve van a szélvédő gumi,mégis ki kellett pasztázni. Nem hiába a víz az úr ilyen téren is. Kédergumi az ajtónál rendben,néztem esőbe is,nem ázik ott. Legszivesebben megcsináltatnám egy karosszériással,de nem csinálják meg,ha igen azért a pénzért másik autót lehet venni. Nem visel olyan értéket,hogy érdemes legyen rá annyit költeni. Külső-belső küszöb csere,taposó csere ami szerintem nincs is hozzá és persze a többi amit akkor látni amikor vágódik.
Köszönöm az infót,de nem hiszem,hogy cinktartalmú 2k alapozót itt most kapok-e. Először tökéletesen kasznizni kellene,hogy új lemez legyen mert így ilyen anyagokat belerakni csak pocséklás minden téren. Állagmegóvást kel csinálni gyorsan,tökéletesen fel se tudom takarítani a lemezt,tökéletes megoldás kilőve sajnos. A fél autót szét kellene bontani hozzá és újjáépíteni,időm nincs rá egyáltalán.
"Most akkor erezzem szarul magamat, mert a te idodben meg nem volt internet es nem lehetett
kerdezni a forumon?" Ne érezd magad szarul mert azért van a fórum,hogy segítsünk egymáson. Én nem tudtam abban az időben ilyen helyen kérdezni,ahol megkérdeztem ott meg általában nem kaptam választ. Te itt bőven kaptál válaszokat ettől többet nem tudunk segíteni. Én bitumenes alvázvédőt használok 8-10 litert szoktam fújni az aljára vastagon, és nagyon jól tapad,nem folyik,nem csepeg. Az ecsetelővel nem tudsz olyan helyekre hozzáférni ahova fújással.
Az autók belsejére magas cinktartalmu 2k alapozót és ipari fedő/alapozó festéket használunk, szintén 2k. Gyorsan száradnak,nincs szaguk és nagyon tartós a korrózióvédelme. Vizben is állhat a lemez .Lemezek illesztésénél PU alapu varrattömitő az később sem repedezik meg.
Audi 80 b2 1981. Ott már tömítve nekem is,de valahonnan bejut a víz az A oszlopba,de még egyenlőre nem tudom sajnos. Már rengeteget szenvedtem vele. Mindenféleképpen le akarom kezelni a lemezt mert sajnos már rozsdásodik és amíg lehet megóvnám még.
Most akkor erezzem szarul magamat, mert a te idodben meg nem volt internet es nem lehetett kerdezni a forumon?
Egyebkent koszonom a valaszt neked is es mykemannak is. A sajat karomon tanulok en is. Mielott idejottem a forumra, mar probalkoztam bitumenes spray alvazvedovel (utolag jottem ra h bitumenes), de elkepeszto szar vele dolgozni. Folyik, alig tapadt meg, csak igen vekonyan, es 1 het mulva sem volt tapintasra szaraz. A spray kiszerelesben eleve tobb a higito, ezert reszesitem elonyben az ecsetelhetot.
De most mar tisztan latok, melyik atfestheto melyik nem, mi a kulonbseg alvazvedo es rucsi kozt, stb.
Taposólemezt belülről mivel érdemes lekezelni ami teljesen lezárja mert sajnos beázik nagy esőnél az autóm és nem akarom,hogy belülről szétrohadjon. Fogalmam nincs hol ázik be,nem találom és most se időm se energiám napokat beleölni,hogy megtaláljam,már az eredeti állapothoz nézve 90%-al kevesebb a víz bent mint előtte. Köszönöm az infót.
A Novol jelent meg egy újfajta termékkel a 870-es szórható tömítő+ rücsivel. Próbáltam már szerintem nagyon jó anyag. Varrattömítőként és kőfelverődésgátlóként remekül funkcionál akár alvázra akár küszöbökre. Felülfényezendő!!!!!
Igen ez természetes,de már leírtuk,hogy mi a különbség közöttük és még mindig ott tartunk mint az elején. Ettől többet senki nem fog segíteni,bár csak akkor lett volna ilyen fejlett a technika amikor én kezdtem a szakmát,nekem majdnem mindent a saját erőmből,káromból kellett megtanulni.
Azert ha lehet, nem ismetelnem meg evente-2evente. Az autot viszont szivesen hasznalnam telen is. Azt is megnezem, mire adom ki a nehezen megkeresett penzemet.
Ha már ennyire ez a téma.... persze, nem tart örökké. De mik a pro és kontra érvek a bitumenes kontra kaucsuk alapú alvázvédelem mellett? Eddig a bitumenest használtam, de ez a másik szimpatikusabb... Joggal? (már csak a 2K miatt is)
A HB body 910 kaucsuk alapu, legalabbis a magyar forgalmazo szerint. A hbbody hivatalos honlapjan bitumen alapu, de a dobozrol is ott van egy kep es a dobozara pedig az van irva hogy: rubber based.
"bitumen alapúak 2 évig bírják utána elkezd rideg lenni ,és leperegni. Itt tévednek el az emberek azt hiszik,hogy egyszer alváz védőztetik az autót, és az örökké fog tartani."
Pontosan ezert nem akarok bitumen alapu tomitovel szorakozni.
A honlapjuk szerint HB Body 910 (bitumen alapú) festhető, a 930 (bitumen/gumi alapú) nem festhető. A HB termékek minőségéről megoszlanak a vélemények. Egyébként egy görög cégről van szó. http://www.hbbody.com.gr/product/index.php?pid=41
Gyárilag szerintem mindenhol szórható tömítő van, mindegy, hogy az alján vagy pedig a küszöbökön. A tömítőnek nem számít ha nincs lefestve az nem engedi át a vizet.
HB Body 910 mivel (rubber ) gumi alapú alvázvédő az átfesthető mindenfajta fedőszínnel. A HB Body 930 az bitumen alapú ezek nem festhető alvázvédők. Amit a gyárban ráfújnak azt pontosan nem tudom milyen anyag, és lehet-e kapni valahol. A bitumen alapúak 2 évig bírják utána elkezd rideg lenni ,és leperegni. Itt tévednek el az emberek azt hiszik,hogy egyszer alváz védőztetik az autót, és az örökké fog tartani. A vastagsága attól függ mennyire hígítódik,van olyan aki egy dobozzal két autót is megcsinál, ez a koca mester ,mert túl van hígítva az anyag.