"mivel ennek egyetlen eredménye lesz: kevesebb utas"
Sztem éppen fordítva. Az erősebb áramlat jobb kiszolgálásának célja az (is), hogy annak utasait megtartsuk! Míg ha a bizonytalanabb, gyengébb áramlatot preferáljuk, az erősebből több utas veszhet el.
>>jelen viszonyok között sem igaz, hogy "ha nem hozható létre is-is jellegű megoldás."<<
Jó, induljon a pécsi IC a KöKi-ről :)
Ha pedig a szegediekkel aluljáróügyben már így kitoltak, igenis legyen jó összeköttetés Debrecen fele !!!!!
"Abban egyetértek Veled, hogy ettől még elhamarkodott dolog kimondani, hogy "A-B áramlat közérdek, de A-C áramlat egyéni érdek", de A-B preferálása A-C-vel szemben elfogadható - ha nem hozható létre is-is jellegű megoldás."
Nem fogadható el, mivel ennek egyetlen eredménye lesz: kevesebb utas, persze lehet, hogy ez a cél. Az pedig jelen viszonyok között sem igaz, hogy "ha nem hozható létre is-is jellegű megoldás."
Slijepac Most
"Nem te fizeted, nem mindegy?"
Majd ha nem fizetek Magyarországon adót, akkor mindegy lesz. De igazad van, az olyan csekély forgalmat lebonyolító állomásokon, mint a Keleti és a Déli, vagy Kőbánya-Kispest, Székesfehérvár, Győr, Szolnok és sorolhatnám - nem kell lift. Ha pedig zugkraft aargau tervei megvalósulnak, akkor egyáltalán nem kell pénzt költeni a keletire és a Délire.
A hozzászólás második felével pedig teljesen egyetértek. Úgyszintén Regionalbahnéval. Csak ezzel az a gond, hogy ha ezek a minimális beruházások megtörténnének, akkor nem lehetne a Keleti túlzsúfoltságára hivatkozni. Akkor mivel indokolnák, hogy a Nyugatiba kell járatni a nyíregyházi IC-ket, és a Délibe a pécsieket?
zugkraft aargau
Nagyon jó tervet készítettél, vitaindításra nagyon alkalmas.
"A magyar vasutat fejleszteni kell - ez nem vitatott; egyszerre társadalmi igény és politikai cél is."
Én erre nem vennék mérget. ha jóhiszemű vagyok, akkor a politikai cél az, hogy az "én városomon keresztül menő vonal az én vasutam, és én mondom meg, hogy honnan, mikor, milyen megállásokkal menjenek a vonatok". Ha rosszhiszemű, akkor pedig az a politikai cél, hogy a zemberek, amennyiben mérlegelhetnek a vonat és az autó között, akkor az autót válasszák.
Miért pont a Nyugati? épp korábban fejtegették mások, hogy minimális beruházásokkal lehetne a Keleti kapacitását növelni, és alkalmassá tenni a központi pályaudvar szerepére. A Nyugatiból új pályát kellene építeni a Dunántúl felé, míg a Keletiből van pálya. Vagy szerinted csak azért kellene alagutakat fúrni keresztül a városon, hogy a nyíregyházi IC-k mindenképpen a Nyugatiban maradjanak? 2020-ban akkor lényegileg megszűnik a Románia-Ausztria Keleti pályaudvari átszállás? Ha építünk a föld alá egy átmenő központi pályaudvart, akkor minek megtartani a nyugatit? ki finanszírozná mindezt?
Vannak még észrevételeim, de össze kell szednem a gondolataim hozzá.
Ejha! Gratulálok! Lesz mit böngészni egy darabig. Vannak benne érdekes dolgok, pl. Eger felé: A Hatvan-Füzesabony közötti kisállomások közvetlen budapesti kapcsolatának beáldozásával 1.50 lenne a Bp-Eger menetidő.
Néhány ábrázolástechnikai hiányosságot azért vélek benne felfedezni:
- Kétóránkéntinél miből látszik, hogy melyik órában megy?
- Néhol hiányzanak a percadatok a zöld vonalak mellett.
Egy további kiváló és viszonylag olcsón kivitelezhető lehetőség, hogy a Kő felső és Jóska közötti vágányt bekötjük a Keletibe, így Keleti - Kő felső között megvalósulhatna a 3 vágányos közlekedés.
Adja magát, hogy a körvasútra közlekedő párkányi vonatokat ide kéne szerkeszteni + menetrendi zavarok, késések esetén is nagyon jól jönne a harmadik vágány...
Persze az ilyen megoldások helyett mindenki több száz milliárdos mega- és gigaberuházásokban gondolkodik, amire aztán soha nincs elegendő pénz:-((((((
"A Keleti kapacitását minimális dolgokkal is lehetne növelni."
Lényegében tökéletesen igazad van:-)
A több száz milliárdos gigaberuházások helyett már ilyen intézkedésekkel is növelhető lenne a pályaudvar átbocsátó-képessége.
Én az általad felsoroltakhoz még hozzátenném, hogy a Keleti - Rákos szakaszon megváltoztatnám a térközök kiosztását oly módon, hogy a mostani 5 perces követési idő helyett 4 percenként tudjanak indulni egymás után a vonatok. Ez is jelentős kapacitás-növekedést eredményezne a Keleti - Rákos szakaszon.
Akit érdekel a friss menetrendtervezet (október 4.) az Cpt.Dave forúmozónak hála letöltheti innét péntek 20 óráig él a letöltés: http://virtualganz.fw.hu/letoltes/tervezetoktober.rar
>Szerintem többe kerül az ilyen nagy forgalmat lebonyolító megállókba liftet építeni, mint Ódinnyés, Pettend, Baracska, Kétpó, Csugar és így tovább.
1. Előírás. 2. Nem te fizeted, nem mindegy?
A Keleti kapacitását minimális dolgokkal is lehetne növelni. Például ingavonatok bevetése, vagy, ha a kocsik mosását nem a reggeli csúcsban végeznék (OK, most épp nincs mosó, de nem egyszer vártam a szálábú híd alatt gyorsvonattal nagyon fontos mosótartaléki mozgásokra), vagy, ha nem kéne folyamatosan össze- és szétrendezni a különböző vonatok szerelvényeit. Jobb fordával, a karbantartás átszervezésével a Keleti infrastruktúrájának jelentős fejlesztése nélkül is lehetne javítani az állomás helyzetén.
Ehhez persze az is kéne, hogy a vadiúj mosót ne a régi helyén építsék föl.
Ha ezeken túl vagyunk, akkor lehet a keresztbejárások csökkentésén gondolkodni, ebbe berhuázni. Ha már ezt is kimerítettük, akkor lehet elgondolkodni új vágányok építésén.
Úgy olvasom, hogy már több embernek is megvan a menetrend tervezet. Nem tudnátok infót adni, esetleg elküldeni a 100-117-es vonalakról. Mik lesznek a legfontosabb változások?
Ha "A" várostól a kb. egyforma nagyságú "B" és "C" városok különböző távolságra vannak, mondjuk "B" van közelebb és "C" jóval messzebb, akkor A-B forgalom jóval erősebb lesz, mint A-C. Abban egyetértek Veled, hogy ettől még elhamarkodott dolog kimondani, hogy "A-B áramlat közérdek, de A-C áramlat egyéni érdek", de A-B preferálása A-C-vel szemben elfogadható - ha nem hozható létre is-is jellegű megoldás.
ilyen nagy forgalmat lebonyolító megállókba liftet építeni, mint Ódinnyés, Pettend, Baracska,
Csak a tények kedvéért: egyik említett helyen sincs és nem is lesz lift. Ódinnyésen még peron sincs, mivel ott nem is állnak meg a vonatok, nem úgy mint Dinnyés mh-n. De lift ott sem lesz. Baracska amúgy nem épp kis forgalmú megállóhely.
2) ennek még utána kell néznem, de vajon mindkét oldalban (1, 100) stimmelni fognak-e a pókok? Ha nem, az a nagyobb gond, szvsz."
keresni kell a megoldásokat, mert ezzel az áttétellel csak egyet érnek el: még a jelenlegi csekély utasforgalomból is elvesznek utasok, és nagyon rossz az üzenete is: ha a te utazásod nem közérdek, melyet egyébként én állapítok meg, akkor menj autóval.
"Szeged - Debrecen expresszbusz óránként? De lehetne akár Pécs - Db. buszjárat is, hisz' autópálya (majdnem) végig van..."
párhuzamosan menne Bp-re a vonattal? Egyébként meg az új nemzeti közlekedési holdingban a vasúté a prioritás, a volán pedig csak kiegészítő szerephez jut. Miskolcról Szegedre pedig van egy ütemen felüli vonat pénteken, amikor jelentősebb utasforgalom van. És érdekes, az sem számít, hogy Füzesabonyban félre kell lökni.
Épp nem azt akartam sugalmazni, hogy vagy-vagy, hanem - elvileg - is-is. De ha 1×re csak az egyik valósítható meg, akkor választani kell. Én nem látom, hogy Db-Ps mellet több érv szólna, mint Db-Sg mellett, bár persze fordítva sem.
A végén még +konstruálunk egy átlós IC-t: Nyíregyháza - KöKi - Kelenföld - Győr stb. minden 2. órában. Kecske & káposzta, és még a pécsi IC-ket se kell a Keletibe gyömöszölni.
Lehetséges akadályok:
1) H-Start fóbiája az átlós vonatoktól
2) ennek még utána kell néznem, de vajon mindkét oldalban (1, 100) stimmelni fognak-e a pókok? Ha nem, az a nagyobb gond, szvsz.
"mint mondjuk Győr-Pécs esetében, ... a volán ezt megoldja."
Szeged - Debrecen expresszbusz óránként? De lehetne akár Pécs - Db. buszjárat is, hisz' autópálya (majdnem) végig van...
"Én egyébként úgy tudom, hogy Keleti állítólagos túlterheltsége miatt lettek a pécsi IC-k a Délibe pakolva, nem annyira START-os megfontolások alapján."
Már egy jó pár éve a Keletibe járnak a pécsi IC-k. Most szólt a Keleti, hogy december 11-ig még bírom, utána összeomlok, vagy ledobom a sínről? Hogy is van ez?
"A Debrecen - Szeged összeköttetés nincs olyan fontos, mint a Debrecen - Pécs?"
Hibás kérdésfelvetés. Én nem teszek különbséget. Abból, hogy a MÁV versenyezteti az egyre fogyó utasokat, csak az utas jön ki rosszul. Ha Debrecenből Szegedre biztosítom az eljutást, akkor Debrecenből Pécsre nem, illetve fordítva. Ennek egy következménye van: vagy az egyikbe, vagy a másikba utazók pártolnak el. A jelen realitásokat figyelembe véve pedig mindkettő elpártol.
Vagy miskolcról és nyíregyházáról közvetlen vonattal kell megoldani, vagy azt kell mondani, mint mondjuk Győr-Pécs esetében, hogy én MÁV Start ezt ezért meg ezért nem tudom biztosítani, de én nemzetileg együttműködöm a volánnal, és a volán ezt megoldja.
Siemens, monforte és a többiek érvei pedig eszembe juttattak egy szemléletesebb példát. Elmész az orvoshoz, mert szívtranszplantációra van szükséged, de az orvos azt mondja, hogy ő vesetranszplantációt hajt rajtad végre, mert neki az kényelmesebb, vagy könnyebb (nem férnek be az IC-k a keletibe). A másik, meg hogy elmész a kórházba madárinfluenzával, de épp sertésinfluenza-járvány miatt ágy- és gyógyszerhiány van, ezért haza küldenek, hogy gyógyítsd meg otthon magad, vagy dögölj meg vagy akármi, mert a többségnek kell az ágy és a gyógyszer. (előváros-távolsági szembeállítás).
Regionalbahn
"No igen, Keleti is megérett már egy alapos kapacitásbővítésre (további vonatfogadó- és kivezető vágányok építése), de hát az óriási pénzbe kerülne."
Szerintem többe kerül az ilyen nagy forgalmat lebonyolító megállókba liftet építeni, mint Ódinnyés, Pettend, Baracska, Kétpó, Csugar és így tovább.
mcg
"Én egyébként úgy tudom, hogy Keleti állítólagos túlterheltsége miatt lettek a pécsi IC-k a Délibe pakolva, nem annyira START-os megfontolások alapján."
Érdekes, amikor arról van szó, hogy a Keleti telített, egyik érintettnek sem jut eszébe, hogy ez a telítettség valójában nem a vonatok számától, hanem a rossz technológiák/szerelvényfordulók miatt van...
Sebaj, majd jövőre a Déli fog nyafogni, mert időközben rájöttek, hogy lehet mégsem kellett volna anno azt mondani, hogy "befér, persze..."...dehát féltek, hogy elveszik az egyik tartalékot..."
tökéletesen egyetértek. A pénztáros meg majd azt mondja debrecenben a Placido domingo pécsi koncertjére utazóknak, hogy hát oda nem tudunk eljuttatni, de sebaj, helyette menj Szegedre a Csillag Börtön rabkórusának koncertjére. Az is nagy élmény lesz.
"Én egyébként úgy tudom, hogy Keleti állítólagos túlterheltsége miatt lettek a pécsi IC-k a Délibe pakolva, nem annyira START-os megfontolások alapján."
Érdekes, amikor arról van szó, hogy a Keleti telített, egyik érintettnek sem jut eszébe, hogy ez a telítettség valójában nem a vonatok számától, hanem a rossz technológiák/szerelvényfordulók miatt van...
Sebaj, majd jövőre a Déli fog nyafogni, mert időközben rájöttek, hogy lehet mégsem kellett volna anno azt mondani, hogy "befér, persze..."...dehát féltek, hogy elveszik az egyik tartalékot...