Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csaveri Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67273

Semmi gond, csak céloztam rá, hogy nem mindig kell 100 %-ban követni a videókban látottakat. Iránymutatásnak jók, de vannak olyan videók is amik tökéletes technikai információkkal rendelkeznek.

Előzmény: ivókút (67271)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67272

Ha még nem volt bontva én a helyedben kisérleteznék hátha damil, szigszalag vagy bármi más segítségével helyére tenném, mert amit megbontunk már nem gyári :D képez zörögni zizegni, mondjuk ez engem nagyon idegesít :D

Végül bontanék csak amikor már kiakadtam :D

Előzmény: Baki71 (67268)
ivókút Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67271

Félre értesz, vagyis a kommentem nem igazán neked szólt, csak az általad linkelt videóra írtam, hogy ne pontosan azt kövesse az ember gyereke...

Előzmény: csaveri (67269)
Sanyo1012 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67270

Szia

Hát épp ez a baj, hogynem.

Amikor beindítom az autót, akkor mint ha meg akarna halni.

De ez olyan 5 sec.

Utána mint ha semmi se történt volna.

 

Most beszéltem a cégen belüli szerelővel és annyit mondott, hogy lehet, hogy

hirtelen túl sok üzemanyagot kap és azért lehet ez a problémája. (a benzinszagból kifolyólag)

 

Olajcsere tavaly októberben volt. (olajszűrő, légszűrő is)

 

A gyertyákat nem tudom, hogy mikor voltak cserélve, de ma vagy holnap azt is megnézem.

 

Annyi van még, hogy alapból elég alacsony a fordulatszáma az autónak.

Néha annyira alacsony hogy a rángatás határán van (500).

 

Remélem, hogy a hétvégén lesz időm és meg tudom nézni ezeket a dolgokat.

 

Köszönöm a tippeket.

Amint tudok megírom a fejleményeket.

 

Előzmény: Papalac (67250)
csaveri Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67269

A videók tartalmáért én azt hiszem nem kell felelősséget vállalnom. Viszont arra jók hogy lássa az ember, hogy mi hol van és hogy jön / jöhet le róla. Látható hogy könnyen lejön tehát nem kell hozzá csavarhúzó. Amúgy csavarhúzóval én sem feszegettek kárpitot, burkolatot. Ahhoz van külön szerszámkészletem.

Amúgy van egy viszonylag egyszerű módszer arra hogy ezeket a burkolatokat milyen fülek, patentok, rögzítők fogják.

Én a cikkszámát szoktam beütni a keresőben és a felhozott találatok, képek, eladási hirdetések között mindig akad olyan amiről le lehet lesni. :)

Legtöbbször sikerrel járok.

Előzmény: ivókút (67267)
Baki71 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67268

Köszönöm a sok segítséget. Menni fog ez nekem a fejleményekről majd beszámolok. Igen nekem is egybe van a műszerfal a "kis puklival". WebNeo képe jó. Tegnap próbáltam damillal behúzni de reménytelen 4 fül + alul központosító pöcök van.Tehát műszerfal bontás lesz.

ivókút Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67267

Az első videón a csavarhúzós feszegetést mindenképpen mellőzném. Simán magamfelé húzva kiakadnak a kis körmök és lejön a pukli, viszont feszegetve eltörik a kis fül...

Előzmény: csaveri (67266)
csaveri Creative Commons License 2017.07.12 0 0 67266

Ha külön lejön a kijelző burkolata.

https://www.youtube.com/watch?v=cjHmxyM_Hok

 

Ha csak a komplett műszerfal megbontásával.

https://www.youtube.com/watch?v=mwLlZr8g8_c

 

https://www.youtube.com/watch?v=Qx-h6qtvjKE

Előzmény: Baki71 (67263)
ivókút Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67265

Nem egyforma! Az enyém pl. lejön külön a kis kijelző feletti pukli, de van akinek egyben a műszerfal tetejével csak. Viszont az sem a világ vége. Lefejted a két első ajtó kédergumiját, hogy az "A" oszlop burkolatát levegyed, majd két oldalon találsz asszem egy-egy csavart, a szellőzőknél a szélvédö elött talán 3-at, a kormányburkolatnál párat és magadfelé le is tudod húzni. Kb. 10-15 perc, ha kényelmesen- óvatosan csinálod...

Előzmény: Baki71 (67263)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67264
Előzmény: Baki71 (67263)
Baki71 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67263

Hali!

 

2004-es évjáratú Thaliámba a műszerfalon lévő órát és a rádiót kijelző kis digitális egység egyszetűen beesett a műszerfalba. Működik de nem tudom ki lehet-e halászni vagy sem szét kell szedni hozzá a műszerfal felső részét? Van valakinek képe hogy a felső műszerfalat hol tartják csavarok v. patentek? Esetleg pld. horgászzsinórral ki lehet húzni szétszedés nélkül vagy a szétszedést nem úszom meg? Magának az egységnek a patentjai épek csak vissza kellene pattintani a helyére.

Előre is köszi a segítségeket.

Baki

WebNeo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67262

A szerviz szerinti intervallum ennél már 20 e km volt.

Akár itt is lehet a probléma gyökere:(, az ebb itt van elhantolva....

Nekem a vesszőparipám lett mióta ujféle dieselem van akkor vétel után olvastam el a karbantatásit ahol többek között ez szerepel:

 

Van még 2-3 hasonlóan nehezített körülményes leirás minden 2003-2009 közötti kezelésiben azon túliakat nem néztem még.

Én ezért cseréltem akár 7000 km nél is olajat, sajnos bárki aki nagy beavatkozásra kényszerült a motorban és beszélt velem erről elmondta, hogy a mszerviz nem hívta fel a figyelmét erre. Alaposnak kell lenni pláne ha milliókat adunk ki egy gépre.

Előzmény: buma50 (67261)
buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67261

A szerviz szerinti intervallum ennél már 20 e km volt. A kangónál még (szintén 1,5 dci) 30 e km volt. Mégis, mint annak idején írtam, azzal több mint 300 e km-t mentem, és csak a kötelező szervizek lettek megcsinálva. Jó, az szinte csak hosszú utakon lett használva.

Előzmény: WebNeo (67259)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67260

Jól emlékszem ilyen hibák esetén teljes takarítást igényel a motor, gondolok olajszívattyú szűrője, szükség esetén komlett csere, minden cső és elérhető kis zug átnézése-tkaritása?

Előzmény: Luck Skywalker (67253)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67259

Láttam már párat, havi 1-3 beesik klf márkákból :)

Sajnos nem vagyok szerelő, akkor többet tudnék mondani, de baráti körben is volt 1.9 dci ami felkapta az olajat pályán előjel nélkül.

De látványosabb a vezérlés szakadás és csapágy gond, azokat ámulattal nézem.

 

Az olajcserék a kötelező szervizi intervallum alapján történtek a szakszervizben, azóta nincs márkaszerviz

10-20-30 e km-s intervallummal?

Vannak mendemondák ki nem cserélt csak számlázott olajról, ki tudja :D

Előzmény: buma50 (67251)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67258

Erre gondoltam.

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67257

 Az injektor híd végén van egy üzemanyag nyomástartó (szabályzó) szelep. Sokszor ott a hiba, üzem közben apró szennyeződés kitámasztja a szelepet. Ilyenkor átereszt és ilyenkor van benzinszag és a fogyasztás is emelkedik. Először ki kell venni a gyertyákat, ha kormosak, akkor szinte biztosan ez lehet a bűnös. Próbáljál bontóban AUDI, VW alkatrészt szerezni, mert ugyan olyan CSAK jobb. Én azokat szerelem be és lényegesen olcsóbbak a bontóban.

Előzmény: Sanyo1012 (67249)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67256

            

 

  elkann !

 

Turbóra költsed a pénzedet, ne kiszámíthatatlan, a te esetedben értelmetlen kiadásokra.

buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67255

Egyébként valamitől nagyon megsértődött a csapágy, mert szabályosan felkenődött a főtengelyre.

Előzmény: Luck Skywalker (67253)
buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67254

A két nívójel között volt az olajszint az első turbócsere előtt is. Az olajszint mindig ellenőrizve volt. 

Előzmény: Luck Skywalker (67253)
Luck Skywalker Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67253

Lehet hogy az első turbó hibánál nagyon lecsökkent az olajszint.Erre picit megsértődött a hajtókarcsapágy és elkezdődött a baj.Amikor meg csapágyas lett a motor a turbó is kaphatott pici szennyeződést de nem lett hozzányúlva és ismét elkezdődött a baj. Ez csak feltételezés.

Előzmény: buma50 (67251)
buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67252

Szia. A turbó hibáját semmi nem jelezte, Az autópályán menet közben megállt a motor. Előtte nem füstölt, nem volt teljesítmény csökkenés, - semmi.

Előzmény: elkann (67248)
buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67251

Úgy látom, képben vagy. Tavaly autópályán leáll, hajtókarcsapágy. Motor ki, felújítás, 250 000 Ft. Előtte nemsokkal turbócsere, mert füstölt. Akkor felújított turbó került bele. Most meg szétment a turbó. Egyébként  elejétől márkaszervizbe lett víve a tavalyi lerobbanásig. A furcsa, hogy egyik esetben sem volt semmi előjele a hibának. ( kivéve a turbó csere előtti füstölést) Az olajcserék a kötelező szervizi intervallum alapján történtek a szakszervizben, azóta nincs márkaszerviz, és 10 000 km-enként csere. Most elvileg új turbót tettek bele. Igaz városban van használva, de ez akkor is durva. Szerintem valami elfuserált szériát sikerült kifogni. Ez van. 

Előzmény: WebNeo (67247)
Papalac Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67250

Beindításkor felpörög az autó 1000 fölé?

Első körben alapjárati motor, pillangószelep tisztítás.

Ha nem javul, akkor meg kell néznni diagnosztikával a jeladókat, holtponti, hőmérséklet, map, benzinnyomás, lambda szonda. Esetleg lehet gyújtótrafó, de akkor lehet érezni a rángatást. Gyertyákat 60 ezer km-enként kell cserélni.

Enyém nem szokott ilyet csinálni. Ma is napon állt vagy 3 órát.

Benzinszag más dolog lehet. Jöhet a hátsó ülés alól a benzinszivattyútól, a kaniszter szeleptől ( jobb első keréknél), lehet hiba a befecskendező szelepeknél és gyújtáshiba esetén jöhet a kipifogóból is.

Előzmény: Sanyo1012 (67249)
Sanyo1012 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67249

Sziasztok,

 

[2004 1.4 16V Benzin]

Egy olyan kérdéssel állnék elétek, hogy találkoztatok e már olyan hibajelenséggel, hogy kinnt hagyjátok a napon az autót mondjuk fél napra,

ezt követően beindítom és olyan mint ha meg akarna állni az autó.

A fordulatszám mérő van, hogy "0"-t mutat és ezt követően elég benzin szag van.

Miután próbálom életben tartani előre megyek vele ~10m-t, visszateszem üresbe és semmi baja.

 

És utána sem.

 

Van esetleg valami ötletetek?

 

elkann Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67248

Igazán várhatott volna még magára 160ezer km-nél ez a sok probléma.. :(

A hibás turbónak milyen előjelei voltak amit észleltél előtte?

Előzmény: buma50 (67246)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67247

Érdekes és szomorú ennyi gond vele.

Olajcsere periódus és a használat város országút arányban mi volt?

Pontosan a tied az egyik etalon az eseményekre - mint ahogyan itt többeknek akik első tulajdonosok történései fontosak - talán lehet valami tanulságot összegezni.

Erre a motorra emlékeim szerint csapágyvisszahívás nem is volt, mégis megmakkant :(

Előzmény: buma50 (67246)
buma50 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67246

Igen. Fél év. Nem lehetett észre venni az olajfogyasztáson. Ahogy előtte, tavaly a hajtókarcsapágy esetén sem volt semmi előjel, csak egyszerűen megállt menet közben. Most is ugyanúgy, most is az autópályán menet közben megállt. Azt hittük, hogy ugyanaz a hiba. A gond csak az, hogy még nincs egészen 160 ezer km benne. Ez valós, mert újonnan vettük 2004-ben a szalonból. 

Előzmény: WebNeo (67236)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67245

Ilyen problémák esetén amit olvashattál alant, illetve az olajcsere elhanyagolása miatt, s főleg ha gyűrűleragadás történt. Majd célszerű valami vacak olajjal, tesco, mannol stb de jó szűrővel járni vagy 500-1000 km-t és utána újra olajcsere, de kiváló olajra és hasonló szűrőre cserélve.

Amennyiben olajcsere normálisan megtörtént, problémád nincs akkor felesleges, max 4-5 tankolás után 1 prémiumot adni a rendszernek.

Előzmény: Stefi81 (67244)
Stefi81 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67244

Mikor és miért érdemes ilyen blokk mosást csinálni?

Előzmény: WebNeo (67243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!