19,2 kW esetén 2 perc 57 másodperc alatt fogyaszt el 100 L gázt. De ezt a felvett energia alapján számoltam. Mintha ugyanennyit adna le. Pedig a leadottnak csak egy része hasznosul. Ha jól tudom, 87%-os a hatásfoka (a laborban). Az alapján 3 perc 24 másodperc alatt fogy el a 100 liter gáz. Tudja valaki, hogy a 19,2 kW az mire vonatkozik? A leadott, hasznos teljesítményre, ami a hatásfok függvénye, vagy pedig a hatásfoktól függetlenül, a betáplált energia alapján adják meg a teljesítményét? Mondjuk ez számolható abból, hogy 11 literes átfolyásnál 25 C a dT a műszaki adatai szerint. A víz fajhője 4,2 kJ/kg0C.
Nem tudom mennyire barbárság, de nem lehet a panelházi radiátoroknál alulra bekötni a bevezető meleg vizet, és felülre a kivezető hideget? Akkor talán a radiátor sokkal nagyobb felületen lesz meleg, nem csak a felső részen ahol a techemes mérő sunyizik...
ha nem fordulna meg magától a víz, akkor egy kis szivattyúval rá lehetne tolni...
Másik verzió, hogy a radiátorba mind a két végéről be kellene csatlakozni a melegvíznek, és mözépen lenne a kifolyó ága. Ezt is csak a teljes felületkihasználás egyenletessége miatt gondolnám.
Na, végül vettem egy újat: Bosch WR 11 2-B. Fura, hogy olcsóbb, mint az elavultabb 2-P. Eldöntöttem, hogy én fogom beüzemelni. Bár ugrik a garancia, de 30e Ft-ért + évi 10e-ért három éven át... Hát ennyiért már vehetek egy újat, amiből kiszedem az elromlott alkatrészt. A beüzemelési útmutatóban egy homályos pont van: a max gázláng beállítása, ui. nincs nyomásmérőm. Van rá ötletetek? Én arra gondoltam, hogy egyszerűen megmérem a bemenő és a kifolyó víz hőmérsékletét. Amíg nem 50 C a különbség, addig babrálom a csavart. Szerintetek logikus?
A FÉG-eket mennyire ismered? Engem az térfogatáramtól független, állandó vízhőmérséket érdekelne. A MV19 -a jól tudom - nem modulál. Az MV21 igen, de csak a tömegáram függvényében. Tehát ha télen hideg a víz, azt nem figyeli. Az MV21E miben tud többet a sima MV21-nél ebben a tekintetben? Van olyan, ami "figyeli" a vízhőfokot is? (amúgy valamennyire a V5 is modulál :)
A nem üzemelő kör most megy mint az őrült, mire mindegyik mérőműszer pucukáját kitekertem jelentősen, addigra fel is fűtötte az első körhöz tartozó helységet!
Nem tudok elég hálás lenni!
Ezeket a müszereket nem tudom kitekerni egyszercsak a fém foglalatukból? nem fog a kezemben (a fogóban) maradni az üveges rész?
1,5 bar volt a nyomás a slagban amivel toltam a rendszert próbaképpen, szabad kifolyással. igy a sok körből 1 egyáltalán nem mozdult, 2-3 kb. 3 liter/perces értéket, a többi pedig 5 liter/percet mutatott. (egyenként hajtottam meg a köröket)
A házban 3 db fürdőszoba radiátor van bekötve, de ezek még a hidraulikus váltó elé közvetlenül a kazán után. azok fűtenek is szépen.
A slagos megoldásnál addig toltam be a vizet a körbe, mig a kifolyáson nem tiszta viz folyt a kicsit szürkés viz helyett. most mindenütt tiszta viz van benne.
Az áramlásmérőről lehúzható a recés rész, alatta a müszer csatlakozik egy menettel a fém osztóba, állitási lehetőség nincsen.
A padlófűtéscső 1 rétegű ez a sárgásabb szinű műanyag cső. Iszapleválasztó szerintem nincsen (mint mondtam nem én szereltem a rendszert, én csak be szeretném fejezni :) )
akkor nincsen más, le kell szedjem a szutykos áramlásmérőket, és takaritsam ki őket?
Ha jól be van szabályozva egyforma kellene, hogy legyen a tömegáramuk! Azt mondtad, hogy 1,5bar nyomás mellett tudtál szabad kifolyással 3 liter/perc átfolyást csinálni. Márpedig 1,5bar nyomásesése nem lehet egyetlen padlófűtéskörnek sem! Ott keresztmetszet csökkenés/dugulás/hibás szelep... valami kell, hogy legyen.
A víz nem tiszta, az már biztos. Vannak radiátorok is a rendszerben? Iszapleválasztót építettél be? Oxigén diffúziómentesek a csövek?
Az áramlásmérőről nem húzható le a külső recés műanyag és alatta van az állító vagy a bordás részt nem lehet elfordítani?
Mindenesetre, vedd le a csöveket vagy szedd ki a szelepeket és nézd meg úgy, addig csak találgatás.
ezek a körök a szivattyú működése közben nem engednek át 5 liter/perc-et, csak 0,5-3 litert. ezért gondoltam, hogy gyengus a szivattyú. (Wilo Smart 25/4)
a cső külső átmérője 17,53mm. A rendszert nem én szereltem, és nem is én találtam ki, valamint elég ritkán van szükség rá, ezen a télen most előszőr inditottam be, hogy megy-e még egyáltalán, aztán szeretném, hogyha rendesen üzemelne, mert sosem lehet tudni mikor lesz rá szükség! :)
A képen levő rotaméter nem szutykos kicsit? ilyennek kell legyen? mert az emeleten lévők sokkal szebbek, nincsen iylen szmötyi bennük, teljesen átlátszóak.
az osztón levő zsinórok meg a szobánkénti termosztátokhoz mennek , csak még nem szereztem be a termomotorokat, meg a vezérlőjüket, majd idővel, (és pénzzel) azt is elintézem.
Köszi! Abban még tudnál segíteni, hogy mit a különbség a "Kézi szabályozású" (Bosch Therm 4000 O W11-2 P) és az "Automatikus szabályozású" (Bosch Therm 4000 O WR11-2 B) átfolyós vízmelegítő között? Valami olyasmire gondolok, hogy az egyikben automatikusan modulál a láng és úgy tartja a hőmérsékletet, a másikban nekem kell a csúszkával állítani a lángméretet. A FÉG MV21 és MV19 között is ez a különbség? A FÉG V5-nél nekem kell állítani a lángméretet. A Junkers W325-I szintén csúszkán állítható, de az modulál is, bár nem tökéletes a moduláció, mert télen nagyobb lángméret kell a hidegebb bejövő miatt. Gondolom, ez utóbbi csak a térfogatáram alapján modulál, a hőmérsékletnek nem függvénye a moduláció.
Szerelő nem kell, nincs rá egy 10-esem. Nem nagy ügy bekötni. Bár akkor ugrik a garancia, ami nem nagyon érdekel. Inkább azt nem tudom, Bosch vagy FÉG legyen. A FÉG MV21-es melyik Bosch-nak felel meg "tudás" szempontjából? A W11 v. a WR11? Az alkatrész azért a FÉG-hez olcsóbb.
Vedd le a csövet a hibás köröknél az osztóról és tápláld meg direktben.
Ha úgy megy, akkor vagy az átfolyásmérő mégiscsak állítható vagy a szelep rossz, esetleg valami gyártási hiba folytán nem átjárható. De ha most jól értlek, akkor ezek a körök sosem mentek jól, így nálam a csődugulás is játszik!
A szivattyút a legnagyobb ellenállású körre szokták méretezni.
Neked, ha jól emlékszem, egy 15-40-es szivattyú van most rajta. Nekem a 25-50 kevés volt 18-as csőre 7 körhöz, a 25-60-nal vígan megy.
Próbáltam, csak az a kör volt nyitva, de a rotaméter meg sem mozdult, vagyis nem áramlott abban a körben a viz. a többi körön túlnyomórészt 5 liter/perc volt az áramlás, de akadt (nem tudom miért) pár kör ahol a hálózati vizzel sem tudtam 3 liter/perc-esnél nagyobb értéket elérni. :(
Tüske tökéletesen mozog, illetve csak valami keménnyel tudom mozgatni, ujjal nem lehet benyomni, de egy fogó nyele simán megteszi. a tömegáramot rotaméter méri, csavargatni nem nagyon tudtam, mert az osztó menetes részébe van becsavarva, maga a rotaméter pedig műanyag menettel csatlakozik a fém osztóhoz, igy nem erőltettem nagyon a tekerést, igy állitási lehetőséget nem találtam.
Tavaly ment a rendszer, és most is fűt, vagyis az alapfeladatát ellátja, DE nagyon lassan fűt fel! Ha minden szelepet kinyitok, akkor mindegyik elmegy 0,5-3 liter/perc-es tömegáramig, aztán tovább nem (kivéve amelyik kör tök szar) a maximális 5-6 liter/perc helyett. valószinűleg ezért fűt fel lassan a rendszer. Pedig gyorsan kellene neki felfűteni, mert elég jól le van a ház szigetelve (15cm beton teherhordó szerkezet + 25cm grafitos hungarocell, valamint erre rá kivülről 30cm vastag terméskő betonba ágyazva, a tetőn pedig elég durva mennyiségű üveggyapot, vagyis a külső fal 70-75 cm vastag)
Ezért gondoltam, hogy a szivattyú lehet nálam alulméretezve, vagy nem tudom, esetleg a szelepek szarok, de kiderült, hogy csak 1 nem üzemel, a többi kör átjárható.
Az emeleti körökön levő szivattyúra csak 8 kör van, és az a szivattyú valahogy nagyobb teljesitményű is, ott ha elzárok minden kört, majd megnyitok egyet a hozzá tartozó rotaméter kis kattanással lezuhan az 5liter/perc-es maximális értékéig, és a felső szint hamar fel is fűt. 35 fokos előremenő vizzel kb 2-3 óra alatt érezhető az adott körön, hogy meleg a padló. az alsó szinten most hogy próbálgatom a dolgokat 6-8 óra is eltelik mire ki tudom tapogatni melyik szelep melyik helységet fűti...
Én nem venném meg ennyiért, az új kb 40 körül van és van rá garancia.Pesten tudok szerelőt aki hivatalosan kicseréli neked. Egyszerűsített készülékcserénél nem kell gázmeó stb.,legalábbis utolsó infóim szerint. Jó a Junkers de a FÉG se rossz.