Erdekelne, hogy azon a szurke osszkerekes IfAn abbol az izebol ha teljes szelessegben omlik a cucc kozepen, akkor hogy van megoldva a hatso kerekek hajtasa! ?????
Az első képem már régebben megvolt. Most találtam meg a másodikat. A hozzá tartozó szövegből kiderült, hogy Büssing alvázra a Misura cég - egy jelentős hazai kocsigyártó vállalkozás - készítette a felépítményt. Csukható teteje volt.
A cég egy másik híres munkája látható a harmadik képen. Ez 1963-ban a Közlekedési Múzem birtokában volt. Kiváncsi vagyok, hogy mi lehet vele.
Pedig valószínűleg az eredeti tipp áll közelebb az igazsághoz. Szerintem is inkább stabilizálóanyag terítő. Persze könnyebb lenne kideríteni, ha láthatnánk az eredeti oldalt, a környezet, meg a kevés kis szöveg is sokat segíthetne.
Addig is néhány kép a 80-as években gyártott hazai talajstabilizációs gépekről:
Nem a kanalával húzza magát, többféleképpen is képes mozogni. A görgőit hidromotorral meg lehet hajtani, de ez inkább hosszabb egyenes meneteknél jellemző. Ha rövidebben mozog, fordul, akkor lehasal, a lábait előbbre emeli és így araszolgat előre. Mélyebb vízen meg hajócsavarral is mozoghat. Itt csak azért a JCB húzta a partig, mert úgyis ott volt. :-)
Valamelyik csatornán a múltkor mutogattak arhív felvételeket még a szovjet integetős felvonulós időkből!!! Éppen ilyenek vonultak el Brezsnyev előtt a Vörös téren. Persze a többi sem volt semmi látvány!!!!! Brutális szerkezetek!!
Tehát akkor nem kell tudja milyen gyorsan halad a szerelvény, hirtelen fordulatszámesésre reagál? Akkor, gondolom, csak csökkenti a fékerőt, de nem veszi el. Különben nem tudna megállni :)