Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10576
Jesszus...:)))

Igaz, hoyg nem tudom, mit szőrnyűlködöm; most jöttem meg Óbudáról...

Egyébként kösz a képet!

Előzmény: tupolev (10575)
tupolev Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10575
Előzmény: Törölt nick (10574)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10574
Nem akarom fokozni a helyzetet, de a buszok iszonyú jól néznek ki havasan...:)

Pl. a 412-esen szvsz baromi nagyot dob:)))

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10573
Gondolom, nem akarták a nagyobb jegyáremeléssel rontani a Volánok pozícióját (a vasúttal szemben?).

Tudom, hogy ez nem válsz, de mégis, egy válasz a sok közül...

Előzmény: stollárka (10571)
reetek Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10572
Az idő járás is a Volán sztrájkolkal van:-)
Na de félre a tréfát ti nem tudtok valami benfentes informáciot tervezik-e az ujabb sztrájkot mert állam bácsi nem igazán bőkezű.
stollárka Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10571
Tényleg morbid!
Én azon gondolkodom, hogy állt össze ez az időrend?
Előbb az állam bácsi kiszámolja és kihirdeti mennyi lesz 2003-ra a jegyár emelés, aztán most jönnek a szakszik, hogy béremelés a javából de izibe!
Működőképesebb lett volna szerintem ha az állam bácsi tudva a bérköveteléseket kicsit megemelte volna jobban a jegyárakat, (pl. 9-10%)és akkor most volna fedezet a plusz bérhez.
Nem hiszem, hogy ennek a pár % plusz emelésnek különösebb szociális vagy infláció gerjesztő hatása lett volna.

Üdv.: S.

ui.: Kiszámolta valaki, hogy a szétosztott 35 milliárd mekkora béremeléshez lett volna elég a 25.000 volánosra vetítve?

Előzmény: Törölt nick (10564)
MALWIN Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10570
Most beszéltem anyámmal Baján, odalát a hídra, a hír megerősítve, azzal, hogy ő nem látja mitől, de a hídon nincs forgalom.
Közvetett értesülésem, hogy a Bátaszék-Baja út szinte járhatatlan, a hókotró sem tud végigmenni.
Előzmény: V42 515 (10569)
V42 515 Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10569
Álltólag teljesen megbénult a bajai híd forgalma, mert egy busz keresztbefordult a felhajtónál és nem tud kijönni a hóból. Az infó egy Szeged-Pécs Tisza Volán járaton utazó utastól származik; a busz a híd előtt áll...
BGab Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10568
Ezen most egy kicsit meglepődtem, de nem vonom kétségbe, mert én nem tudom pontosan, hogy hogyan is működik. Elképzelhetőnek tartom, hogy úgy van, ahogy mondtad, de számomra van egy kis ellentmondás a dologban, ahogy így most utánanéztem. A Tisza Volán honlapján a helyi menetrendben szerepel 32-es helyi viszonylat Tarján, Víztorony tér – Algyő, Radnai u., megjegyzésként pedig a következő van feltüntetve: „A vonal részletes menetrendjét a Hívatalos Autóbusz Menetrend 5003 Szeged - Algyő menetrendi mezője tartalmazza”, ami az én értelmezésem szerint helyközi viszonylat.
Aztán tovább keresgéltem, elővettem a Csongrád megyére vonatkozó tavalyi menetrendet. Az elejében fel vannak sorolva a megye helyi viszonylatai. Itt viszont már nem szerepel a 32-es helyi járat, az 5003-as mező megvan. A Tisza Volán Rt. üzletpolitikai kedvezményei és szolgáltatásai című oldalon viszont a következő van feltüntetve:
„5. Zónázási lehetőség
Szeged-Algyő, Szeged-Hódmezővásárhely viszonylatokban.

6. A helyi járati összvonalas bérletjegy felhasználási lehetősége a helyközi (távolsági) járatok helyi járattal azonos szakaszán történő utazásra, a következő viszonylatokon:

Szeged, Víztorony tér – MOL Rt. központ
…”

Mi az a zónázási lehetőség?
És akkor most hogy működik ez az algyői járat? Helyi v. helyközi, milyen díjszabás vonatkozik rá?

Egyébként egészen utasbarát kedvezményei vannak a Tisza Volánnak, ahogy így most olvasgatom. Bács-Kiskun megye menetrendjében ennek még csak nyomát se látom, de lehet, hogy náluk is van, csak ügyesen titkolják, bár kétlem.

Előzmény: ADtranz Incentro (10550)
V42 515 Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10567
"Amíg Szegeden dolgoztam redszeresen volt helyi 260-as domaszéki fordában"

Én 2001. szeptember 21-én ABU-358 narancsssárga helyi IK280-ast láttam ezen a járaton. A busz már nincs meg...

Előzmény: FOMA (10565)
HáBé Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10566
Pálinkásat!

Nyírvidéki tudositónk, Kengyi mester hova lett?
Mert mikor legutóbb a vidékein jártam, megjött a munkakedvem. Ugyanis szorgalmasan számozódnak át a buszaik. Egy példa:
Ez volt:

Ez lett:

Pacsi: HB

FOMA Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10565
Engedelmetekkel nem szedem ki a hozzászólásokból amire reagálok, hanem egyben válaszolok.

A helyi üzem Szegeden sem különül el teljesen. Amíg Szegeden dolgoztam redszeresen volt helyi 260-as domaszéki fordában. Ilyenkor 00 viszonylatjelzés volt az EMKE-n. Algyő speciális, nincs már 32-es viszonylatszám, de továbbra is a víztorony a végállomás, és a zónázás megszüntetése után speciális viszonylat maradt díjszabási szempontból.

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10564
Én a helyükben azt mondanám: "Tisztelt kollégák! Végrehatjuk a 29500 Ft-os béremelést, ha kiválasztják maguk közül azt a [szám] embert, akit ennek érdekében el kell bocsátanunk. Ha elkészültek, szóljanak. Jó szórakozást."

Morbid. De nekem már ilyenek jutnak eszembe, annyira nem tudom, mit kéne csinálni.

Előzmény: stollárka (10558)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10563
Én úgy tudom, hogy a szegediek (vagy az algyőiek) panaszkodtak rá, hogy amióta nem "helyi helyiben" közlekedik, ritkult valamelyest.

Egyébként itt még legalább érthető, hogy miért van némi átfedés - ugyanaz a vonal, ugyanaz a cég, nyilván így tudták a leggazdaságosabban megoldani - az utasok nagy örömére:)

Előzmény: BGab (10549)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10562
Igen, föl van sorolva az 1. kkötetben az összes (vagy majdnem az összes).

Másik: szerintem a helyieknek is van helyközi vonalszámuk.

Carpy, úgy kell ezt elképzelni, hogy mondjuk egy adott város összes helyi "vonala" egyazon "helyközi vonalszámon" fut?

Előzmény: ADtranz Incentro (10537)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10561
Látni én is csak a menetrendben láttam:)

De emlékszem valami balesetre régen...

Előzmény: ADtranz Incentro (10535)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10560
"Annal talan jobb, mintha nem lenne, de ahhoz kepest, hogy van, nem sokat tudott felmutatni."

Na ez az! Jó, hogy előkerült a téma,mert nagyon régen meg akartam kérdezni, hogy mi ez az egész.

Egyáltalán miből "élnek"? Mit csinálnak?

És - látom, összeszedted a tagok listáját, köszönet érte - egy Volánnak muszáj a tagjának lenni?

Előzmény: Carpy (10531)
Gasolin Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10559
Neoplan-MAN
Hogy pontosak legyünk nem 1999-ben hanem 2000-ben és az szeptemberi Frankfurti IAA-n jelentették be!
Előzmény: ADtranz Incentro (10364)
stollárka Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10558
ADtranz: "És talán nem árulok el titkot azzal sem, hogy Veszprém helyi közlekedésébe is újabb használt alacsonypadlós autóbuszok érkezése várható idén! (az infóim a volántól származnak!)"

Bárcsak így lenne!!!
De a bér vita miatt szerintem a beszerzések finanszírozása lóg a levegőben.
Minden volánnál.
Ha az ÁPV megegyezik a szakszervezetekkel egy markánsabb béremelésben akkor fogalmam sincs honnan tudják a volánok előkaparni az ehhez szükséges 100 milliókat.
Hiszen a termelt nyereség összege kisebb ennél. Így is ki vannak nyújtóztatva. Talán létszám leépítésekkel menne a dolog, de gondolom ez nem okozna osztatlan sikert.

Üdv.: S.

Előzmény: ADtranz Incentro (10552)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10557
Fel tudjátok sorolni, hogy 1990 óta (vagy inkább amióta nem a 260/280 nyert) melyik évben melyik busz nyert szóló és csuklós városi kategóriában?

Mintha eddig nyert volna 415, E94, Rába Premier 091, Rába Premier 291, C80, 412. Csak azért érdekel, mert össze akarom szedni az elmúlt évek autóbusz-vásárlásai során, hogy mely buszokat vették tendergyőztesként, melyek exportból visszamaradt buszok, melyek használt vásárok, stb. és melyek vadiúj buszok (természetesen továbbra is helyi üzemre gondolok!). És ehhez lenne fontos a volántender. Traffic! Nem te írtad valamikor, hogy kigyűjtötted a volán-tenderek anyagát? Előre is köszi a válaszokat!

Üdv:
Incentro (éjjel 4:21:-))

ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10556
Idén szerintem kellene egy "jó kis" csuklósbusz-beszerzés (helyi "üzletághoz":-)). A legtöbb helyen 16-17. életévüket töltik be a 280-asok, és jellemzően a csuklós járműpark szinte csak 280-asból áll, míg a szóló buszok rendszerint sokkal változatosabbak. Például Nyíregyházára kb. 4db csuklós busz beszerzése lenne szerintem mindenképpen szükséges (talán fontosabb újabb adag Solarisoknál), mivel 4 busz 83-84-es gyártmányú, míg a többi 280-as legfeljebb 15 éves.

Győrre szerintem ráférne legalább 10 új csuklósbusz, mert a járműpark már eléggé elöregedett, és az utóbbi időben szinte csak szóló buszokat szereztek be.

Kaposvárott is szóló buszból már csak viszonylag jó állapotú 260-asok, 415-ösök, E94-esek, NABI-k mennek, de 280-asokból eddig még nem volt csere, ezért ott is el kellene legalább 2-3 csuklósbusz.

Nagykanizsára is jól jönne kb. 4 csuklós busz, hogy legalább ne legyen 1987-esnél öregebb jármű, a Mercit pedig mindenképpen selejtezni kéne:-)

Debrecenbe, Pécsre is ugyanúgy szükség van csuklós buszokra, de oda fognak is menni, ha minden igaz, Debrecenbe MAN SG 263-ak, Pécsre pedig a Connectók.

(Természetesen Budapestre is jól jönne a 70 csuklósbusz, de nem szeretnék álomban élni:-((()

Van egy város, ahol pedig selejtérett busz nem igen van, na vajon melyik az?:-))) (ennek ellenére terveznek újabb vásárt -ha minden igaz 2004-ben-)

Szerintetek melyik gyártó csuklósbusza lesz esélyes az idén, ha nincs Ikarus? Én szerintem a Kisalföld nem fog MAN-okat venni, bár ki tudja, lehet, hogy ő is megtörik? Talán Merciket vesz!?

ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10555
Tehát akkor Zalában csak Egerszegen és Nagykanizsán van ilyen. Igen, én is valahogy így gondoltam a "helyi üzem" fogalmát, kösz!

Üdv:
Incentro

Előzmény: Carpy (10554)
Carpy Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10554
szerinted mi a helyi üzem pontos definíciója?

Helyi Uzem az, ami a tarsasag szervezeten belul igy elkulonul. Pl. a Zala Volannal van 7 "Uzem": Keszthelyi, Lenti es Zalaszentgroti "altalanos" Uzemek, valamint Zalaegerszegen es Nagykanizsan 1-1 Helyi illetve Helykozi. Mas Volanoknal is hasonlo a rendszer. Nyilvanvalo, hogy szervezetileg kulonallo Helyi Uzemet csak nagyobb varosokban erdemnes fenntartani (ott se biztosan). Ahol nincs kulon uzem, ott ohatatlanul beforognak helykozi kocsik az esetlegesen elkulonitett helyi "jellegu" fordakba.
Szoval a helyedben amit elsokent en megszamolnek, azok az onallo Helyi Uzemek. Ha ez megvan, akkor lenne erdemes boviteni azzal, hogy hol vannak ezeken felul elkulonitve helyi celra kocsik, fordak, stb. Hogy hol vannak szamozva a viszonylatok, az egy teljesen mas kerdeskor, ahogy az is, hogy mit hiv a koznyelv helyijaratnak.

Előzmény: ADtranz Incentro (10553)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10553
Miért szerinted mi a helyi üzem pontos definíciója?:-) A félreértések elkerülése végett nem helyi járat(okra), hanem helyi üzemről beszélek. Ez azt is jelenti, hogy külön "sofőr-állomány" és külön gépállomány áll rendelkezésére a városnak, a járatok számozva vannak, és az önkormányzattal való megállapodásban történik az üzemeltetés. A külön gépállomány természetesen, ha szükséges részt vehet helyközi forgalomban is, de rendeltetésileg helyi forgalmi kocsinak illik lennie. A helyi kialakítás nem fontos, rengeteg helyen használnak eredetileg helyközi üzemre tervezett buszokat helyi üzemben is (pl. Zala volános Berkhof-Volvók, egerszegi Setra, stb.).

Egyébként van tudomásotok, vagy sejtésetek arról, hogy esetleg a közeljövőben újabb városok "szakadnak" el a volántól, és alapítanak saját közlekedési vállalatot követve pl. Kaposvár és Pécs példáját?

Előzmény: Carpy (10546)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10552
És talán nem árulok el titkot azzal sem, hogy Veszprém helyi közlekedésébe is újabb használt alacsonypadlós autóbuszok érkezése várható idén! (az infóim a volántól származnak!)
Előzmény: ADtranz Incentro (10551)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10551
"ADtranz "Nem tudjátok Balatonfüred helyi közlekedésében hány db busz vesz részt?"

Válasz erre stollárka(10491): A füredi helyijáratok végzésére 4 db autóbusz áll rendelkezésre.
2 db MAN 202 tipusú
2 db IK 260-02 tipusú

Ezek közül 3 dolgozik naponta, a negyedik tartalék."

Köszi! Írtam egy mailt a balatonfüredi igazgatóságnak is, már ma válaszoltak rá ők is.

Azt a tájékoztatást adták, hogy állítólag idén selejtezik a meglévő 2 260-asukat, és helyettük újabb használt MAN NL 202 autóbuszok (2db) vásárát tervezik.

Előzmény: stollárka (10485)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10550
Tudtommal az algyői busz még mindig 32-es, és ugyanúgy helyi buszokkal van kiadva, ám tényleg kapott helyközi számot is, én a következőről tudok:

"Tisza Volán (5003 Szeged - Algyő "32-es busz") SZEGED-TARJÁN, VÍZTORONY TÉR - BUDAPESTI KRT.- ALGYŐI ÚT- ALGYŐ, BARTÓK U. KASTÉLYKERT U. - VÁSÁRHELYI U. - CSÓNAK U. - SZÜRET U. - ALGYŐ, RADNAI U."

Szeged-Algyő vonal a 32-esen kívül utazásra tudomásom szerint bármely helyközi autóbusz igénybevehető helyi tarifával, ez főleg azért fontos, mert akik a Mars térről szeretnének utazni annak ajánlatos pl. hódmezővásárhelyi helyközi busszal menni, és ehhez elegendő egy bérlet is, és nem kell külön jegyet váltaniuk a buszon.

Előzmény: BGab (10549)
BGab Creative Commons License 2003.01.07 0 0 10549
"Ahol biztos, hogy szigorúan veszik az pl. Nyíregyháza, ahol külön helyi és helyközi garázs is van, és még gondolom Debrecenben, Szegeden és Győrben is teljesen diszkrét helyi üzem van, bár ezt pontosan nem tudom, de "illene", hogy így legyen."
Azért Szegeden is van egy aprócska kis átfedés. Megfigyelésiem alapján Algyő helyközi vonalon előfordulnak néha Tarján decentrumhoz tartozó helyi buszok időnként. Ha jól tudom, Algyőre korábban, amíg Szegedhez tartozott, helyi járat közlekedett Tarján decentrumból idulva (ha minden igaz 32-es viszonylatként). Mikor Algyő különvált (tudomásom szerint 1997. okt. 1-től önálló település), a járat megmaradt, ugyanúgy Tarjánból indul, feltételezem, hogy a járatsűrűség is maradt, mert ma is meglehetősen gyakran indulnak a járatok. A változás annyi, hogy nem helyi, hanem helyközi járatként üzemel.
Előzmény: ADtranz Incentro (10545)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.06 0 0 10548
Mondjuk ez egy ellenpélda a helyi járatra, már említettem:

4781 Kunszentmárton, autóbusz-állomás - Kunszentmárton ÁG

Helyközi számozás, bár a járatot egy helyi kialakítású 260-as teljesíti, de a dolog ott hibázik, hogy ugyanezt a 260-ast legtöbbször elővárosi és helyközi vonalakon látni. Teljes egészében a városon belül közlekedik, és a mintegy 8-10 éve megszüntetett menetrendszerű, számozott helyi járatok maradványa. Egyébként innen maradt vissza a helyi kialakítású 260-as is.

Egyébként például Nyíregyháza helyi üzemében is vannak helyközi kialakítású buszok, 260 és 280 olyan altípusai, amik eredetileg nem városi üzemre lettek szánva, de erről talán a nyíregyháziak többet tudnak...

Előzmény: Carpy (10546)
Carpy Creative Commons License 2003.01.06 0 0 10547
A hír nem publikált, de létező.

Imadom az ilyen kijelenteseket...

Remélni bármit lehet, ezt a jogot fenntartom.

Egesz nyugodtan fenntarthatod, senki nem akarja ezt a jogot elvenni Toled.
Csak arra kertelek, es kerlek, hogy tegyel kulonbseget a kozott, amit hirkent kozolsz, es amit remelt, vagy nem remelt dologkent. Menni fog?

Előzmény: Ikarus 417 (10544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!