Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Leírta. Nyitott és zárt rendszer illesztésére van. A veszteség meg egy nagy butaság. A hőcserélőnek elhanyagolható a vesztesége, viszont van benne hőlépcső, ez igaz, de ez két különböző dolog. Nálam is így van. 2-4 fok a hőlépcső.
Te nem olvastad az előzményeket? Pont az a baj, hogy szabályozhatatlan az égés, sok neki a hirtelen felszabaduló energia. Ennek elkerülésére, simítására kell a kisadagos módszer.
Még valami eszember jutott. Lehetne samottozni is. Jelenleg túl nagy neked a kazán. A samottal nő a tűztér hőmérséklet,, tisztább lesz az égés, így a pazarlás és a kátrány is. Persze kevesebb cucc fér bele és a samott is felvesz sok hőt, amit le is ad, amikor már nem ég a tűz, tehát simítja a működést. Aztán ha később más lesz a konfig, ki is veheted. Sokaknak bejött. Én is most hoztam 2 zsák tűzálló betont:D
Na, akkor csak a fojtàs maradt. Az eredményét látod. Nem tudsz mit csinálni, kisebb adagokat toljál, vegyél fel egy főállású fűtőt, aki 2 óránként megrakja:D
Persze ha majd lesz pufid, meg keverőd, egyből jobban szaladhat a szekér.
Megjött a REX -em . Elég ijesztő volt a programozása elsőre. A beállított hőfok előtt -után több fokkal kapcsolgatot a relé ki -be , de végül mindent 0-ra állítva sikerült elérni hogy ne pid-kén viselkedjen ( ami nem is igazán tudom mit jelent) hanem sima hőfokkacsolóként.
Teszteltem olvadó jeges vízben 0 helyett 5 fok , 50 °-nál (kéziműszerrel mérve) 46°, forralt vízben 100 °helyett 82 fokot mutatott ami elég kiábrándító . Most arra lennék kiváncsi hogy 2-300 fok körül mennyit csalhat , csak nem tudom mivel összehasonlítani.
nekem egyszer szintén sikerült jól begyújtani. Ugye nekem nyitott rendszerem van, és nincs hőcserélő, direktben padlófűtés.
Reggel begyújtottam, pillangó maxira, levegő maxira, és hiába rimánkodtam az asszonynak hogy hagyja ott 2 percre a 9 hónapos gyerkőcöt és menjen le, legalább a pillangót fordítsa el, nem ment.
A füstcsövön a 20 éves ki tudja hány millió fokig hőálló (sok "jó" begyújtást kibírt) rajta lévő festék leégett, a füstcső a hőtágolástól kijjebb jött 1 centit a falból és a kazán fémtiszta lett. Ha nem lenne maszek kazánom 3-4mm vastag lemezből 1x1x1.5m magas, más szerintem nem is lenne házam se'.
2 éves bükkfával volt teli és kb 10m-es a kéményem... :)
Tegnap lehet, kicsit túlzásba vittem a begyújtást. Szétkaptam pár régi pozdorja bútort, teleraktam vele a kazánt úgy, hogy elérte a felső víztereket...
Begyújtás után két perc múlva feltűnt, hogy világos van. A füstcsőben 2 méter magasan lángok voltak, látszott a huzatszabályzóban, ahogy ott csapkodtak. :)
"Ha ennél jobban tartós üzemben megterheled előfordulhat hogy felhullámosodik a gumi, és máris nem tökéletes a zárás."
No, ebben már lehet igazság. Mégpedig azért, mert nemrégen szereltem be (a szakemberek helyett!!!!) a VTA322-t.
Addig ugyanis azt a hőmérsékletű vízet nyomta a szivattyú keverés nélkül, amit akazán előállított. Bizony előfordulhatott, hogy a 70°-ot átlépte, akár többször is. Nem áll a kazán mellett az ember, hogy a 70°-ot figyelje.
Most már persze más a helyzet , mert a keverő szelep 55-60°környékén (ott már nincs hőmérő!!) beállítja a fűtő vizet.
Így aztán úgylátom nem marad csak a visszacsapó cseréje!
tapasztald ki mennyi kell egy begyújtásra amikor elég 6-8 óránként begyújtani
én ezt csinálom reggel begyújtás de nem rakok rá hagyom teljesen leégni ettől a lakásba 19,5-20,5 fokról 23-23,5 lesz majd amikor lemegy 21-re újra begyújtok ez délután 4-5 körül van majd este 11körül újra így a felfűtési időbe a kazán kicist tud tisztulni ilyenkor rakom rá a koromtalanítót is
visszatérőm jó. ha 85fok az előremenőm, akkor 70-75fok a visszatérőm. 60fok alá nem engedem már a visszatérőt sem, erre is figyelek, ezért írtam, h inkább túlfűtök, de legalább ez sem lesz gond. a fojtás a legnagyobb problémám. megpróbálom huzamosabb ideig ezt a kevesebbet rakok rá tüzelést, hátha. egyszer már próbáltam, de akkor azt tapasztaltam, h kevés parázs maradt és nehezen indult be újra, majd most több időt és energiát szánok rá és kitapasztalom h lenne a legoptimálisabb.
Tételezzük fel, hogy a fa száraz. Akkor már csak 2 dolog lehet, ami kátrányt gyárt: alacsony visszatérő és fojtás (oxigénszegény tüzelés). Nálad az egyik biztosan megvan ezek közül. A visszatérőt nem tudom. Méred?
Arra nem gondoltál, hogy kevesebbet teszel rá egyszerre? Ha elég, újra. Akkor nem kell fojtani. A fojtással pazarolsz. A fa nem ég el, csak füstté válik. A füstcső meg olyan, amilyen. Elég durva, ahogy láttam.
de, a kéményem magasságával is van gond, mert nincs megfelelő huzatom. csak vhogy olyan a kazánom, h ezzel a huzattal is tudja produkálni a leírtakat. de minden egyes megrakásnál kifüstöl ha nyitva van az ajtó, meggyújtok egy papírt a felső füsttérben és ég nyugodtan mint ha mi se történne, nem húzza ki a pernyét a huzat, szóval kaka :(
de van szivattyúm, 2 is. egyik a hőcserélőn "erről" a kazán körben, ez egy nyitott rendszer, a másik a hőcserélőn "arról" a radiátorkörben, az pedig egy zárt rendszer.
én felengedem 85fokra a vizet, aztán beállítom 80ra a huzatszabályzót, adok pici szekundert és így vagyok kénytelen üzemeltetni a kazánt. így is 70fokos az előremenőm a hőcserélő után, enyhébb napokon gondolhatod milyen meleget csinál. de én nem fogom most már 60fokon üzemeltetni a kazánom, inkább túlfűtök. és még így fojtok, amint elérte a kívánt hőfokot a kazán