Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67261

A szerviz szerinti intervallum ennél már 20 e km volt. A kangónál még (szintén 1,5 dci) 30 e km volt. Mégis, mint annak idején írtam, azzal több mint 300 e km-t mentem, és csak a kötelező szervizek lettek megcsinálva. Jó, az szinte csak hosszú utakon lett használva.

Előzmény: WebNeo (67259)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67260

Jól emlékszem ilyen hibák esetén teljes takarítást igényel a motor, gondolok olajszívattyú szűrője, szükség esetén komlett csere, minden cső és elérhető kis zug átnézése-tkaritása?

Előzmény: Luck Skywalker (67253)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67259

Láttam már párat, havi 1-3 beesik klf márkákból :)

Sajnos nem vagyok szerelő, akkor többet tudnék mondani, de baráti körben is volt 1.9 dci ami felkapta az olajat pályán előjel nélkül.

De látványosabb a vezérlés szakadás és csapágy gond, azokat ámulattal nézem.

 

Az olajcserék a kötelező szervizi intervallum alapján történtek a szakszervizben, azóta nincs márkaszerviz

10-20-30 e km-s intervallummal?

Vannak mendemondák ki nem cserélt csak számlázott olajról, ki tudja :D

Előzmény: buma50 (67251)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67258

Erre gondoltam.

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67257

 Az injektor híd végén van egy üzemanyag nyomástartó (szabályzó) szelep. Sokszor ott a hiba, üzem közben apró szennyeződés kitámasztja a szelepet. Ilyenkor átereszt és ilyenkor van benzinszag és a fogyasztás is emelkedik. Először ki kell venni a gyertyákat, ha kormosak, akkor szinte biztosan ez lehet a bűnös. Próbáljál bontóban AUDI, VW alkatrészt szerezni, mert ugyan olyan CSAK jobb. Én azokat szerelem be és lényegesen olcsóbbak a bontóban.

Előzmény: Sanyo1012 (67249)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67256

            

 

  elkann !

 

Turbóra költsed a pénzedet, ne kiszámíthatatlan, a te esetedben értelmetlen kiadásokra.

buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67255

Egyébként valamitől nagyon megsértődött a csapágy, mert szabályosan felkenődött a főtengelyre.

Előzmény: Luck Skywalker (67253)
buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67254

A két nívójel között volt az olajszint az első turbócsere előtt is. Az olajszint mindig ellenőrizve volt. 

Előzmény: Luck Skywalker (67253)
Luck Skywalker Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67253

Lehet hogy az első turbó hibánál nagyon lecsökkent az olajszint.Erre picit megsértődött a hajtókarcsapágy és elkezdődött a baj.Amikor meg csapágyas lett a motor a turbó is kaphatott pici szennyeződést de nem lett hozzányúlva és ismét elkezdődött a baj. Ez csak feltételezés.

Előzmény: buma50 (67251)
buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67252

Szia. A turbó hibáját semmi nem jelezte, Az autópályán menet közben megállt a motor. Előtte nem füstölt, nem volt teljesítmény csökkenés, - semmi.

Előzmény: elkann (67248)
buma50 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 67251

Úgy látom, képben vagy. Tavaly autópályán leáll, hajtókarcsapágy. Motor ki, felújítás, 250 000 Ft. Előtte nemsokkal turbócsere, mert füstölt. Akkor felújított turbó került bele. Most meg szétment a turbó. Egyébként  elejétől márkaszervizbe lett víve a tavalyi lerobbanásig. A furcsa, hogy egyik esetben sem volt semmi előjele a hibának. ( kivéve a turbó csere előtti füstölést) Az olajcserék a kötelező szervizi intervallum alapján történtek a szakszervizben, azóta nincs márkaszerviz, és 10 000 km-enként csere. Most elvileg új turbót tettek bele. Igaz városban van használva, de ez akkor is durva. Szerintem valami elfuserált szériát sikerült kifogni. Ez van. 

Előzmény: WebNeo (67247)
Papalac Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67250

Beindításkor felpörög az autó 1000 fölé?

Első körben alapjárati motor, pillangószelep tisztítás.

Ha nem javul, akkor meg kell néznni diagnosztikával a jeladókat, holtponti, hőmérséklet, map, benzinnyomás, lambda szonda. Esetleg lehet gyújtótrafó, de akkor lehet érezni a rángatást. Gyertyákat 60 ezer km-enként kell cserélni.

Enyém nem szokott ilyet csinálni. Ma is napon állt vagy 3 órát.

Benzinszag más dolog lehet. Jöhet a hátsó ülés alól a benzinszivattyútól, a kaniszter szeleptől ( jobb első keréknél), lehet hiba a befecskendező szelepeknél és gyújtáshiba esetén jöhet a kipifogóból is.

Előzmény: Sanyo1012 (67249)
Sanyo1012 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67249

Sziasztok,

 

[2004 1.4 16V Benzin]

Egy olyan kérdéssel állnék elétek, hogy találkoztatok e már olyan hibajelenséggel, hogy kinnt hagyjátok a napon az autót mondjuk fél napra,

ezt követően beindítom és olyan mint ha meg akarna állni az autó.

A fordulatszám mérő van, hogy "0"-t mutat és ezt követően elég benzin szag van.

Miután próbálom életben tartani előre megyek vele ~10m-t, visszateszem üresbe és semmi baja.

 

És utána sem.

 

Van esetleg valami ötletetek?

 

elkann Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67248

Igazán várhatott volna még magára 160ezer km-nél ez a sok probléma.. :(

A hibás turbónak milyen előjelei voltak amit észleltél előtte?

Előzmény: buma50 (67246)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67247

Érdekes és szomorú ennyi gond vele.

Olajcsere periódus és a használat város országút arányban mi volt?

Pontosan a tied az egyik etalon az eseményekre - mint ahogyan itt többeknek akik első tulajdonosok történései fontosak - talán lehet valami tanulságot összegezni.

Erre a motorra emlékeim szerint csapágyvisszahívás nem is volt, mégis megmakkant :(

Előzmény: buma50 (67246)
buma50 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 67246

Igen. Fél év. Nem lehetett észre venni az olajfogyasztáson. Ahogy előtte, tavaly a hajtókarcsapágy esetén sem volt semmi előjel, csak egyszerűen megállt menet közben. Most is ugyanúgy, most is az autópályán menet közben megállt. Azt hittük, hogy ugyanaz a hiba. A gond csak az, hogy még nincs egészen 160 ezer km benne. Ez valós, mert újonnan vettük 2004-ben a szalonból. 

Előzmény: WebNeo (67236)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67245

Ilyen problémák esetén amit olvashattál alant, illetve az olajcsere elhanyagolása miatt, s főleg ha gyűrűleragadás történt. Majd célszerű valami vacak olajjal, tesco, mannol stb de jó szűrővel járni vagy 500-1000 km-t és utána újra olajcsere, de kiváló olajra és hasonló szűrőre cserélve.

Amennyiben olajcsere normálisan megtörtént, problémád nincs akkor felesleges, max 4-5 tankolás után 1 prémiumot adni a rendszernek.

Előzmény: Stefi81 (67244)
Stefi81 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67244

Mikor és miért érdemes ilyen blokk mosást csinálni?

Előzmény: WebNeo (67243)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67243

Előzmény: WebNeo (67242)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67242

2.700 Ft  a márkaszervizben.... vettem már többet, gondot nem okoz.

Saját autóban is használtuk.

Rozsdás ugyan beböfög értelmetlen dolgokat most éppen megértő!!!!!! nickjével a sok közül, ha gondolod hallgass rá, ha nem akkor vidd szerelőhöz ahogy írtam, vagy nézd át magad.

 

Nem lehet, hogy valami érzékelő vagy jeladó a hibás?

Bármi lehet egy elrepedt cső, egy haldokló turbó, de ha nem szakember nézi meg csak tippelgetünk, és a használattal nagyobb kárt okozhatsz.

 

Szerintem oda vissza kibeszéltük.

Előzmény: elkann (67237)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67241

 

 

  Vagy annyira szutykos, hogy hol felszabadul a koksztól, hol meg leáll.

Előzmény: elkann (67238)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67240

Ez kidobott pénz az ablakon ! Olyan mint a kalmopyrin, térdközé szorítva még fogamzásgátlónak is jó (lehet).

Ki kell a turbót cserélni.

Előzmény: elkann (67237)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67239

Köszönöm  mindenkép fontolóra veszem. Kellemes napot.

Előzmény: WebNeo (67235)
elkann Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67238

tovább gyűrűzik az esetleges turbóhiba.. a tegnapi és mai jelenség: néha van turbó nyomás (és erő a motorban), néha kevésbé..egyszer már olyan is volt mikor egyáltalán nem volt, de ez régebben történt..akkor egyértelműen meg sem mozdult a turbó, mert kb 50-nél többel nem is ment az autó. Leállítás után megszűnt a jelenség..  van amikor 2000-től szépen húz, néha jóval lomhább.. viszonylag jól hegyezett fülem van műszaki dolgokra és a turbónak nincs csúnya hangja, bár ez lehet semmit sem jelent..

Az viszont számomra nagyon fura, hogy néha jó néha nem.. ha szerkezetileg lenne "rottyon" a turbó akkor mindig rossz lenne nem? Nem lehet, hogy valami érzékelő vagy jeladó a hibás?

elkann Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67237

szívesen kipróbálnám.. csak külföldről beszerezni elég nagy macera, szervizben meg gondolom milyen ára lehet.. :D

 

Előzmény: WebNeo (67235)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67236

Ez nagyon jó ár, gondolom minimum félév gari.

Ahogy olvastam nem hónapok alatt jött elő a hiba?

OLajfogyasztáson előtte észrevehető volt a gond?

Előzmény: buma50 (67234)
WebNeo Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67235

lényegében igen azzal az előnnyel, hogy renault és főleg 1.5 dci a célközönség :D

Előzmény: Törölt nick (67233)
buma50 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 67234

Szia! Nekem most lett kész a Thalia turbó csere, hivatalosan, számlával, új turbóval. Az egész rendszert szét kellett szedni, át tisztítani, csöveket cserélni.- Szét ment a turbó, mindent televágott olajjal. A szívócsövön pufogott ki. El volt minden tömődve. Szóval és áfával 149780 Ft volt.

Üdv.

Előzmény: elkann (67225)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.08 0 0 67233

Sziasztok szeretném megkérdezni hogy az általad linkelt termék ez valami motor öblítő lenne ???

Előzmény: WebNeo (67208)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.08 0 0 67232

 

    Az olaj bevezető csövet és az olaj elvezető csövet a ki és beszerelésnél óvatosan kezeljed, mert a viton "O" gyűrűk sérülhetnek. Egyébként nem drága gyűrűk, de ha nincs a közelben tömítéssel foglalkozó cég, ( merre laksz ) akkor csak a neten tudsz rendelni. Abban az esetben a posta költség több mint a gyűrűk ára. Vissza szerelésnél szilikon zsírt ajánlom.

 

    ha vigyázol rájuk, akkor minden további nélkül újra felhasználhatók

Előzmény: elkann (67226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!