Keresés

Részletes keresés

0kostojás Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1618
Még nincs meg a pontos dátum. Valamikor szeptember vége felé!
Előzmény: Bányatörp (1617)
Bányatörp Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1617
Mikor lesz az a bizonyos esemény?
Előzmény: 0kostojás (1616)
0kostojás Creative Commons License 2007.08.29 0 0 1616
Nem tudom, hogy  a héten eljutok-e a bányába, de ha ott hagynád az Ottónál nagyon megköszönném! A jövő héten hétfőn vagy kedden biztosan megyek.
Előzmény: C50 (1615)
C50 Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1615
Mikor vagy a bányában?Van kölcsönkönyvem.
Előzmény: 0kostojás (1611)
Bányatörp Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1614
Helyesbítek az nem sínszeg, hanem inkább gombostű :-)
Előzmény: 0kostojás (1611)
Geret Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1613
:D
Előzmény: 0kostojás (1611)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1612
Előzmény: Bányatörp (1609)
0kostojás Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1611
A többi szöget már elküldtük a pingálóasszonyoknak, szép Matyó minta lesz rajtuk:-PP
Előzmény: Bányatörp (1610)
Bányatörp Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1610
Csúnya az a sínszeg. :-)
Előzmény: 0kostojás (1608)
Bányatörp Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1609
Húha, nem semmi térkép. Jól emlékszem, valamikor 1939-ben itt ebben az alagútban volt egy futóhomok-betörés, egy tele népesvonat haladt éppen befelé mikor megtörtént a tragédia.
Előzmény: kopaszhaj (1603)
0kostojás Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1608

Ilyet láttatok már? :-)))

 

 

bodrostomi Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1607

És az a nagy kör mire szolgálhatott? Az is a szellőztető része?

 

Oké, remélem menni fog a szabi. :-) Akkor a részleteket csütörtök után.

Előzmény: kopaszhaj (1606)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1606

Off:

 

jaj, bocs, köszönettel megkaptam a mailt, csak egy másig gépemen van: viszont szabiügyben egyeztetnem kell a kollégával, erre viszont csak csütörtökön lesz lehetőségem.

 

On

Előzmény: bodrostomi (1604)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1605

Azt merném feltételezni, hogy akkor ez az alagút szellőztetőberendezése lehetett. A másik alagút Baross-aknai oldalán is volt ilyen cucc.

Előzmény: bodrostomi (1604)
bodrostomi Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1604

Utólagos engedelmeddel kikanyaritottam belőle egy részletet, és kék nyíllal bejelöltem az általam fényképezett területet.

 

OFF:

 

Írtam mailt hajtányügyben.

 

ON

 

Előzmény: kopaszhaj (1603)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1603

Pont a lyukói rész nagyrésze maradt le, de hirtelen csak ezzel a térképpel tudok szolgálni :-)

Előzmény: C50 (1596)
bodrostomi Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1602
Valószínűleg igen, mivel a földben látszik az alapja a téglafalnak.
Előzmény: Geret (1601)
Geret Creative Commons License 2007.08.28 0 0 1601

:)

 

Tényleg érdekes és ha jól látom valami tégla is van az oldalában. Esetleg valami falban folytatódott csak lebontották?

Előzmény: bodrostomi (1600)
bodrostomi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1600
Szőke kapitány teleportja... :-)
Előzmény: Geret (1599)
Geret Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1599
Csillagkapu :D
Előzmény: bodrostomi (1598)
bodrostomi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1598
Az a nagy fal is? Az mintha valami bejárata lett volna... csak épp se előtte, se mögötte semmi.
Előzmény: C50 (1597)
C50 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1597
Ez egy szellőzteő lehetett.
Előzmény: bodrostomi (1595)
C50 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1596
Barossakna egészen máshol volt,a Granzenstein alagút másik vége után 1,5 km-re.Úgy képzeld el hogy ez az alagút nyílegyenes volt,míg a mellette nyíló lyukói patkó alakú,közvetlen a felső vége előtt volt a bánya.
Előzmény: Bányatörp (1592)
bodrostomi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1595
Lyukóbánya buszvégállomással szembeni erdőben:


Az első képet az útról készítettem, ennyi látszik kintről.




Ezeket lehetett látni ott az erdőben, meg még több vasbeton gerendát, csöveket...




Elég érdekesen néz ki így a semmiben...
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1594
Lyukóbányán a bányaüzemnél volt támfal, benne alagútkapu fazonú lyukakkal. Az egyik ilyen, melyből óvóhely lett, a diósgyőri 1000 mm-es vasút alagútkapuja volt. Volt állítólag egy lejtakna is. Az egyik széntelep nem sokkal a felszín alatt volt, amíg termelték, addig elmondások szerint lejtakna is vezetett oda. Én csak a függőakna falában levő lezárást láttam (befalazott rakodó). Talán 4-6 m mélyen volt ez a felszíntől (pontosabban a mélyebben állt kötélpálya feladó szintjétől).

Volt még egy óvóhely is Lyukón, az egyből annak épült, nem volt bányatérség vagy vasúti műtárgy.
Előzmény: bodrostomi (1591)
bodrostomi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1593
Akkor ez a Baross-akna valamije lehetett? Azt tudom, hogy eggyel előbb volt a bánya, a busz is csak addig megy többnyire, utána gyalog mentem tovább, igy láthattam meg azt az erdőben, az út mellett.
Előzmény: Bányatörp (1592)
Bányatörp Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1592

Helló!

 

Több, mint két éve mikor ott jártam, már mindkét akna be volt tömve, igaz a tornyok még álltak. De a bánya nem a végállomásnál volt, hanem egy megállóval előbb. A végállomáson a valamikori Baross-akna állt.

Előzmény: bodrostomi (1591)
bodrostomi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1591
Üdv! Lyukóbányáról van valakinek infója? Múltkoriban a buszvég mellett az erdőben érdekes dolgokat találtam: egy nagy vasbeton fal, benne egy kb. 2,5-3 méteres átmérőjű kör nyílás. Mi lehetett ez?
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.08.27 0 0 1590
Csolnok:

A lejtaknába beépült a vágány (részben királyréti sínszegekkel a 600-as időkből), rendet csináltak a kötélpályás anyagnál, murvával szórták le a biztosításgyűjtemény előtti teret.
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.08.15 0 0 1589
Vasárnap Agárdról Budapestre érkezett két egyforma, részben üzemképes szovjet bányatelefon. Előző gazdája az 1970-es évek elején vette egy MÉH-telepen őket.
Az egyik Csolnoké, a másik Oroszlányé lesz (ha az utóbbi múzejnek kell). A fuvar után Királyrétre mentem, ahol sikerült a valamikori cseresznyefai vonal több talpfájából kiszedni a sínszögeket (és begyűjteni két alátétlemezt). A rövid idő alatt kb 40 db, különböző állapotú és méretű szög került elő. Tegnap ezek Csolnokra kerültek, valamint a faluban sikerült találni egymás közelében 4 betonidomkövet is. Ha minden jól ment, a lejtakna talpára ma elkészült a vasút első "szakasza" (részben káréti szögekkel leerősítve).

G_Rp

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!