Jó az úgy is! :-)))) Annál is inkább, mert a BING-eknek, meg a K60-asoknak (tudomásom szerint) szélesebb a variációs lehetősége, Mint a 2912-es Jikové. Faragott motorokhoz inkább azokkal kell játszani. Használ itt más is típusidegen porlasztót, ami nem szentségtörés, ha nem az eredeti állapot fenntartása az elsődleges cél. Ettől még természetesen jók a Jikovok. Ha eccer sikerül a szintet frankón belőni. :-)))
Abból tanul az ember ha megmondják mi a helyzet :) Ez éppen azon ritka pillantok egyike volt amikor hajlandó volt beindulni. Élőben ennél jobb a hangja de a telefonom mikrofonja ennyit tud. Van egy elég hangos fémes csörömpölős hangja, de azt a bronzlapát csinálja szárazon (elvileg szárazon nem is lenne szabad futtatni) Azóta azért történt egy kis változás. Kipróbáltam benne vagy 6 gyertyát (sajnos csak Isolator van itthon) és a 6. gyertyát amint beleraktam egy fél rántásra azonnal beindult. Beállítottam járattam kicsit majd leállítottam. Pár óra állás után hidegen szívatóval azonnal indult, szóval úgy néz ki most jó. Járattam vagy 1 órát vízzel, a gyertya őz barnánál egy kicsit sötétebb de határozottan barna és nem fekete. Kompressziót sajnos nem tudok mérni, nincs hozzá eszközöm. Ha van még valami ötleted amit nézzek meg hogy minden biztosan jó legyen, azt szívesen veszem.
Igen tudom milyen a kicsike, sajnos nem önfelszívós ezért a lábszelep kötelező darab, de ha egyszer felveszi a vizet onnantól nincs megállás :D Egy tálca "ócó" sörért vetem így mindenképp megérte. Elég érdekes a berántója, meg is dolgoztattam a karomat vele rendesen, de megérte :) Egyébként nincs ezekről sehol semmi infó? Max szívás mélység, emelő magasság, vízszállítás, ki csinálta mikor hol miért stb... stb... Minden esetre nekem tetszik rajta a kor tipikus ötletessége, miszerint miért ne lehetne benzintankot csinálni 2 összehegesztett olajszűrőből? :D
De a tűszelepen és mind két fúvókán is átjutott, egyetlen cismoll nélkül!
Én azóta már csak magamban bízom. Mondjuk most vizet prédikálok és bort iszom, de jelen pillanatban egy babettámon sincs jikov. Most bing korszak van, de nem a jikov üzembiztossága miatt!
Aha, ezek szerint a korábbi tulaj is vigyázott rá, ha nem is használta, de jó helyen tárolta. Te is tedd ezt, meghálálja!!!
1000 km-en már elég jól "összebarátkoznak" az alkatrészek, sík úton, 40-es tempóval szerintem lemegy a térképről. :-))) Hogy a hegyvidéken mit produkál, majd meglátod.
Való igaz, ha belegyógyul a fúvókába valami trutty, azt a 6 bar. nem biztos, hogy kiviszi. Itt jegyzem meg, hogy minden tervezett hosszabb (pl. téli) leállás előtt totál kijáratom az úszóházból a benzint, tehát a használatmentes időszakban nemigen hiszem, hogy akár az olajban, akár a benzinben lévő nem motorbarát képződmény belekötne a karburátorba. Jobb időkben meg ugye használgatom a közlekedési eszközt. :-)) Tegnap ahogy szétszedtem, semmi lerakódás nem volt az úszóházban. :-) Ha nem vitték volna el a gyerekeim a nyaralásukra a fényképezőgépemet, csináltam volna fotókat, hogy lássátok miről beszélek.
Dróttal természetesen nem piszkálgatom a fúvókát, belevaló méretű kipiszkálóm meg sajnos nincs. Talán majd megpróbálok szerezni valahonnan egy 52-es fúvóka kallibrovkát. Ám 5 szemmel néztem bele a lukájába. Úgy gondolom, észre vettem volna, ha nem látok át rajta kristály tisztán. No meg, ha lenne benne valami nembelevaló, akkor folyamatosan melegedne, nem csak eccer. Arról már nem is beszélve, hogy a teljesítmény csökkenés is érezhető lenne. Gondolom én.
Lehet, hogy rosszul emléxem, de úgy rémlik, nálad a piros festéknek csak a tank szűrője állhatott volna ellent, (sajnos nem tette) mert Jikov porlasztód van, abban meg nincs + szűrő. A tank szűrője ritkább "szövésű", mint a Dellorto beépített szűrője.
Azon gondolkodom, hogy még talán a csapomba nézek bele, mert továbbra is csak az általatok is diagnosztizált üzemanyag elégtelenséget tartom én is a melegedés feltételezhető kiváltó okának. Meg a tanksapkámat is leellenőrzöm. Aztán több 5letem nincs.
Én inkább az ellenkezőjét tapasztaltam: semmi nem fér be a helyére, mindenből még reszelni kell hogy cuppanjon. Ez mondjuk egészségesebb mint fordítva.
De hát farmert is árulnak szakadtan-lyukasan. Akkor úszót miért ne lehetne?
Te tudod a legjobban, hogy a kompresszor annyit ér mint hóttnak a beöntés. A fúvóka belsejében felrakódnak mikro szemcsék és betonná kötnek. Az meg, hogy mi megy át a mikro szűrőn és mi nem arra ot az én pirosra festett belsejű motorom. A fösték még a fúvókákon is átjutott, és így működött kb 300 kmen. Ferinek Lacónak is van igazság a mondókájában, de arra odafigyeltél, hogy a benzinben az olaj nem csapódott e ki az állás alatt? Különben már nekem is ragadt meg motorom minden előjel nélkül, épp Ferihez menet.
Legközelebb porlasztó/motor/hajtómű összeszerelése közben tessék mindig nézni nem került-e szennyeződés az alkatrészek közé! Mi emberek sem szeretjük ha műtét közben mindenféle dolgot belénkvarrnak a sebészek.
Tegnap próbáltam egy másik régi cccp-s(de jó) gyertyával de ugyan úgy indult a szerkentyűm (egyszer-kétszer leáll meg fél pecig nem lehet gázt húzni)
Ma rábiggyesztettem egy másik karbit (igaz szívócsonkostul) És indítottam és JÓ is lett.
Hm .. "mitől javulhatott meg" ez volt első gondolatom Megnéztem a szívócsonk mindkét oldali tömítését, de nem láttam átázást sehol, amúgy is újak voltak sőt az alsó le is cseréltem a klingerites fajtára (síkosság le is volt ellenőrizve anno) Hát így a karbicsek maradt... Be is ugrott hogy a keverékszab csavarra bár reagált amikor állítgattam de mégse úgy ahogy én szerettem volna.(bár akkor is zaklatott a indító kuplungom is) Tehát szerintem vagy karbicsatornával van valami vagy az alapjárati fuvival (mustangnál jártam már úgy hasonlóan. ha beindult rángatni kellett a gázt[le akart állni hidegen) de picit bemelegedve[fél perc] elmúlt. Alapjárati fuvi gondja volt....)
Ennek örömére mentem (volna) is egy kört .:)
600méter ki fogyott a benya. Haza bicó üzemmódban. Gyorsan tankolás Majd újra elindulás, újabb 600-800 méter (szinte ugyanott) megint megállt ha gázt húztam grrrr... Megint haza bicó üzemmod (picit dezsavű érzésem volt) otthon karbi le. Főfúvi szinte totál eldugulva. Az úszóház alján pedig találtam egy 8 mmes növényi darabkát Mondom magamba ügyes vagyok mert amikor száradhatott anno a karbim tisztításkor belehullhatott szárítás közben....(emlékszem szeles idő is volt)
Na de a nap végén csak sikerült gondmentesen mennem egyet :)
(Holnap reggel azért indítók egyet ellenőrzésképp)
Szia. Ilyen szörnyetegem nekem is van. :D Amiket Tóni bácsi ír az fedezi a valóságot. Próbálkozz olyan gyertyával ami más motorban működött. De ha azzal életre is kel a szivattyú,akkor se várj csodát! A vödörből is nehezen akarta kiemelni a vizet az enyém.
Amúgy meg gondold végig a gyújtást. Egy babettán ha gyenge a szikra,vagy a tekercs. Ráülsz és megtekered.Itt viszont csak egy lehetőséged, illetve csak egy rántásod van! Tehát vagy jó, vagy nem indul.