Nincs annyi kisforgalmú vonal, hogy csúcsban 140 midit lehetne - észszerűen - közlekedtetni. Ha külön buszflottát gondoltál csak a csúcson kívüli időre, akkor ez tetemes járműállomány-növekedés és hatalmas költség-növekedés lenne.
Estére kisebb férőhelyűre cserélni a kocsikat: erre a BKV-nál már a 90-es évektől számos próbálkozás történt. Fő akadálya, hogy ez többlet-költséggel is jár: annak a kocsinak oda kell menni (többlet-km), meg kell várni az idejét (biztos nem pont 10 perce szabadult föl a másik vonalról, hanem mondjuk egy órája - többlet munkabér). Ezek a többlet-költségek általában többet tesznek ki, mint a két típus üzemanyagfogyasztás-különbözete. Persze néhány helyen előfordulhat, hogy jelent egy kis megtakarítást, de ez nem általános. Még az is rátesz egy lapáttal, hogy a kisebb darabszámban beszerzett típusnak fajlagosan magasabb az üzemeltetési költsége, mint a nagyobb darabszámúnak, tehát pénz szempontjából nem biztos, hogy megéri a csere. Még ha amúgy észszerűnek is tűnik.
Tisztességesen megcsinálni a FOK-gyemet, ha nem lehet, akkor csere egy új útvonaljelzőre. Színek egységesítése sem ártana. Mi van a GPS projekttel? Mi lett a teszt-üzem eredménye? Szerintem a felújított kocsikba mind legalább Vultron vezérlőt kéne tenni, ha fok-gyem tábla marad is..
Rengeteg kisforgalmú járat van, dél-pesten, szerintem komoly átalakításokra lenne szükség, a BKV-nál van egy ilyen elv, vagy felfogás, hogy beoszt csúcsra egy busztípust pl egy 435-öst, és ezt járatja még vasárnap este is, amikor vannak az egész buszon 15-en, de lehet, hogy sokat mondtam, ennek persze lehet, hogy a 20-30 perces követési idő az oka, én sem várom meg, inkább biciklizek, télen is.
A finneknél úgy csinálják, hogy csúcsidőben járatják a 14,8m-es kocsikat, csúcsidő kívül meg a kisebbeket.
Abban egyetértek, hogy vannak sokkal égetőbb dolgok, csak ötleteket osztottam meg, amik az eszembe jutottak.
Turistabuszt üzemeltetni egy tömegközlekedési cégnek nem feltétlen kifizetődő. A BKV jelenlegi helyzetében meglehetősen kérdéses beszerzés lenne egy ekkora a különjárati flotta, egyelőre bőven megteszi a meglévő is.
Tisztességesen megcsinálni a FOK-gyemet, ha nem lehet, akkor csere egy új útvonaljelzőre.
Színek egységesítése sem ártana. Money, money, money...
Nincs egységes arculat a BKV buszain, egységes rendszámsablonok kellenek! Tényleg ez a legégetőbb probléma...
A veszteségek csökkentésére érdekében helyre kell állítani a BKV presztizsét, jelenleg az utasok "elijesztése" zajlik, az erősen romló állapotok, és emelkedő tarifák miatt egyre többen választják a személyautót. Ha a főváros rendesen kifizetné a rá vonatkozó költségeket és nem lenne pénzhiány miatt letiltva az alkatrészbeszerzés, akkor lehet, h. jobb lenne a BKV presztízse...
(Off topic: Először a finanszírozási gondokat kellene megoldani, ennek pedig az egyik sarokpontja lenne, ha a tulajdonos hajlandó lenne végre részt vállalni a finanszírozában is.)
(Még offabb: Volt alkalmam több hónapig Svájcban tömegközlekedni. Háát, ott inkább nem ültem kocsiba, mert feleslegesnek tartottam. Itthol inkább nem ülök buszra... A feleségem akkor ült át a kocsiba, mikor harmadszor próbálták meg a metró mozgólépcsőn bizonyos politikai korrektség okán meg nem nevezhető kissebbség tagjai kirabolni.)
Furcsa betegség, de az egyik nap azon gondolkodtam, hogyan lehetne rendbehozni a BKV autóbusz-parkjának gondjait? ezek jutottak eszembe:
140 db midi kocsi kellene, én józan döntésnek tartanám az S91-est, mert világszínvonaló nem csak a hajtáslánc, hanem a karosszéria is, ráadásul beindítaná az S91-es gyártását.
A 435-ösöket mindenképpen tisztességes főjavításnak és "ésszerűsítésnek vetném alá. Itt arra gondolok, hogy nagyon nehezen takarítható a belső kárpitos belső burkolat és az ülések hátulja.
Tisztességesen megcsinálni a FOK-gyemet, ha nem lehet, akkor csere egy új útvonaljelzőre.
Színek egységesítése sem ártana.
Megszüntetném a saját "baleseti helyszinelést" arra ott a rendőrség, szerintem felesleges, ezeket az embereket átcsoportosítanám takarítónak, lenne bőven munkájuk, és értelme is lenne!
Nincs egységes arculat a BKV buszain, egységes rendszámsablonok kellenek!
A veszteségek csökkentésére érdekében helyre kell állítani a BKV presztizsét, jelenleg az utasok "elijesztése" zajlik, az erősen romló állapotok, és emelkedő tarifák miatt egyre többen választják a személyautót.
Emellett szerintem érdemes lenne egy 20-30 darabos ,új egységes túristabusz flottát beszerezni, ez bevételt jelenthetne a cégnek, de ezt megelőzően helyre kell állítani a bizalmat az emberekben a BKV-val szemben.
Azért a megfelelő karbantartás is adott neki, 16 év szigorított a BKV-nál, nehezebben lehetne rosszabb üzemeltetési körülményeket mondani az országban.
a 400-asok valóban nem lettek olyan jók, mint a 200-asok, de a 415-ös a legkiforrottabb 400-as, erre nem foghatják rá, hogy konstrukciós hiba.
Hogy-hogy nem volt benne a híradóban, vagy csak én nem láttam volna?
De öröm az ürömben, hogy legalább a motor, váltó, hátsófutó megmaradt.
Van a garázsban autó ami csak erre várt. Remélem nem kérik vissza az Óbudások a cuccokat. Bár ami a mienk, az az ővék is. Szóval van helye az alkatrészeknek.
A vicc a sztoriban, hogy a kolléga aki alatt begyulladt a gép ném adta fel az aznapi harcot.
Bement a garázsba és kért egy másik kocsit, hiszen volt munkaideje.
Le a kalappal elötte.
Nem jó ilyet látni.
De egyet szinte mindenki kimondott.
A régi 260-asok megbízhatóbbak és strapabíróbbak oltak sokkkkkkkal.
Egyszerűek mint egy faék, emberi méretű, kényelmes mindenhol és megy.
Nem elmebetegeskedik mint a 415 levegőgázos rendszere és nem szintez eszetlenül mint a 412es.