Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 51068
Úgy érzem totálisan OFF az egész téma... de :

Garázsba kell vinnie a sofőrnek az egyik meghibásodott kocsit cserére, pont ebben az időben végez az egyik kollegája, aki bevihatné a buszt a garázsba, úgyis oda megy, a meghibásodott busz gazdája pedig folytathatná a munkát a forgalomképes busszal, de nem lehet, mert....bkv

Ez így működik.

Most így kapásból... 121-esen szokták ezt csinálni. Régen amíg volt 47-es, ott is előfordult. Mert a 405-ösök olyan üzembiztosak, hogy ihaj...

lehetőség lenne hibásodás esetén gyors cserére

Asszem örömtáncot járnának a BKV-sok, ha minden esetben lenne cserekocsi. De nincs. Naponta előfordul, hogy 1-1 járatról egész egyszerűen hiányzik a busz, mert nincs elég működőképes a garázsban.

Előzmény: IKARUS Egyedi (51067)
IKARUS Egyedi Creative Commons License 2008.12.02 0 0 51067
Persze, mert nem így kell csinálni, az a bay, hogy iszonyat ésszerűtlen a bkv működése ezen a téren.

Egy eset:

Garázsba kell vinnie a sofőrnek az egyik meghibásodott kocsit cserére, pont ebben az időben végez az egyik kollegája, aki bevihatné a buszt a garázsba, úgyis oda megy, a meghibásodott busz gazdája pedig folytathatná a munkát a forgalomképes busszal, de nem lehet, mert....bkv

Ez úgy működne jól, ha a végállomáson lehetőség lenne tárolásra, ezzel meg lehetne takarítani a garázsból való ki-be mászkálást, lehetőség lenne hibásodás esetén gyors cserére, este pedig kisebb kapacitósú buszra való cserére.
Előzmény: Mihál (51061)
Fzolee Creative Commons License 2008.12.02 0 0 51066
Jó, ez eddig egy kocsi, ha az általam említetteket is belevesszük, akkor összesen 7 v. 8. :)
Előzmény: vadász2 (51062)
Mwin Creative Commons License 2008.12.02 0 0 51065
Nem mi, hanem ki.
Sztálin
Előzmény: M61021 (51064)
M61021 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 51064
:) Mi van a jobb első kereke alatt?
Előzmény: Mwin (51063)
Mwin Creative Commons License 2008.12.02 0 0 51063
vadász2 Creative Commons License 2008.12.02 0 0 51062
183 :-D
Előzmény: Fzolee (51060)
Mihál Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51061
Nincs annyi kisforgalmú vonal, hogy csúcsban 140 midit lehetne - észszerűen - közlekedtetni.
Ha külön buszflottát gondoltál csak a csúcson kívüli időre, akkor ez tetemes járműállomány-növekedés és hatalmas költség-növekedés lenne.

Estére kisebb férőhelyűre cserélni a kocsikat: erre a BKV-nál már a 90-es évektől számos próbálkozás történt. Fő akadálya, hogy ez többlet-költséggel is jár: annak a kocsinak oda kell menni (többlet-km), meg kell várni az idejét (biztos nem pont 10 perce szabadult föl a másik vonalról, hanem mondjuk egy órája - többlet munkabér). Ezek a többlet-költségek általában többet tesznek ki, mint a két típus üzemanyagfogyasztás-különbözete. Persze néhány helyen előfordulhat, hogy jelent egy kis megtakarítást, de ez nem általános.
Még az is rátesz egy lapáttal, hogy a kisebb darabszámban beszerzett típusnak fajlagosan magasabb az üzemeltetési költsége, mint a nagyobb darabszámúnak, tehát pénz szempontjából nem biztos, hogy megéri a csere. Még ha amúgy észszerűnek is tűnik.
Előzmény: IKARUS Egyedi (51058)
Fzolee Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51060
Rengeteg kisforgalmú járat van, dél-pesten

Mondanál ötöt? A 93 és a 166-266 esti időszakát kivéve.
Előzmény: IKARUS Egyedi (51058)
nemeza Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51059
Tisztességesen megcsinálni a FOK-gyemet, ha nem lehet, akkor csere egy új útvonaljelzőre.
Színek egységesítése sem ártana.

Mi van a GPS projekttel? Mi lett a teszt-üzem eredménye? Szerintem a felújított kocsikba mind legalább Vultron vezérlőt kéne tenni, ha fok-gyem tábla marad is..
IKARUS Egyedi Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51058

140 db midi kocsi kellene
Minek???

 

Rengeteg kisforgalmú járat van, dél-pesten, szerintem komoly átalakításokra lenne szükség, a BKV-nál van egy ilyen elv, vagy felfogás, hogy beoszt csúcsra egy busztípust pl egy 435-öst, és ezt járatja még vasárnap este is, amikor vannak az egész buszon 15-en, de lehet, hogy sokat mondtam, ennek persze lehet, hogy a 20-30 perces követési idő az oka, én sem várom meg, inkább biciklizek, télen is.

 

A finneknél úgy csinálják, hogy csúcsidőben járatják a 14,8m-es kocsikat, csúcsidő kívül meg a kisebbeket.

 

Abban egyetértek, hogy vannak sokkal égetőbb dolgok, csak ötleteket osztottam meg, amik az eszembe jutottak.

 

 

Előzmény: Fzolee (51054)
IKARUS Egyedi Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51057

Én arra a színegyesítésre gondoltam, amit felújításkor követnek el, ami nem pénz kérdése.

 

 

Előzmény: Fzolee (51054)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51056
mobile.de-n láttam nemrég
Előzmény: Buszospist i (51050)
Csoki bácsi Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51055
Turistabuszt üzemeltetni egy tömegközlekedési cégnek nem feltétlen kifizetődő. A BKV jelenlegi helyzetében meglehetősen kérdéses beszerzés lenne egy ekkora a különjárati flotta, egyelőre bőven megteszi a meglévő is.
Előzmény: IKARUS Egyedi (51052)
Fzolee Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51054
140 db midi kocsi kellene
Minek???

Tisztességesen megcsinálni a FOK-gyemet, ha nem lehet, akkor csere egy új útvonaljelzőre.

Színek egységesítése sem ártana.

Money, money, money...

Nincs egységes arculat a BKV buszain, egységes rendszámsablonok kellenek!
Tényleg ez a legégetőbb probléma...

A veszteségek csökkentésére érdekében helyre kell állítani a BKV presztizsét, jelenleg az utasok "elijesztése" zajlik, az erősen romló állapotok, és emelkedő tarifák miatt egyre többen választják a személyautót.
Ha a főváros rendesen kifizetné a rá vonatkozó költségeket és nem lenne pénzhiány miatt letiltva az alkatrészbeszerzés, akkor lehet, h. jobb lenne a BKV presztízse...
Előzmény: IKARUS Egyedi (51052)
miszter07 Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51053

(Off topic: Először a finanszírozási gondokat kellene megoldani, ennek pedig az egyik sarokpontja lenne, ha a tulajdonos hajlandó lenne végre részt vállalni a finanszírozában is.)

 

(Még offabb: Volt alkalmam több hónapig Svájcban tömegközlekedni. Háát, ott inkább nem ültem kocsiba, mert feleslegesnek tartottam. Itthol inkább nem ülök buszra... A feleségem akkor ült át a kocsiba, mikor harmadszor próbálták meg a metró mozgólépcsőn bizonyos politikai korrektség okán meg nem nevezhető kissebbség tagjai kirabolni.)

Előzmény: IKARUS Egyedi (51052)
IKARUS Egyedi Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51052

Furcsa betegség, de az egyik nap azon gondolkodtam, hogyan lehetne rendbehozni a BKV autóbusz-parkjának gondjait? ezek jutottak eszembe:

 

140 db midi kocsi kellene, én józan döntésnek tartanám az S91-est, mert világszínvonaló nem csak a hajtáslánc, hanem a karosszéria is, ráadásul beindítaná az S91-es gyártását.

 

A 435-ösöket mindenképpen tisztességes főjavításnak és "ésszerűsítésnek vetném alá. Itt arra gondolok, hogy nagyon nehezen takarítható a belső kárpitos belső burkolat és az ülések hátulja.

Tisztességesen megcsinálni a FOK-gyemet, ha nem lehet, akkor csere egy új útvonaljelzőre.

Színek egységesítése sem ártana.

 

Megszüntetném a saját "baleseti helyszinelést" arra ott a rendőrség, szerintem felesleges, ezeket az embereket átcsoportosítanám takarítónak, lenne bőven munkájuk, és értelme is lenne!

 

Nincs egységes arculat a BKV buszain, egységes rendszámsablonok kellenek!

 

A veszteségek csökkentésére érdekében helyre kell állítani a BKV presztizsét, jelenleg az utasok "elijesztése" zajlik, az erősen romló állapotok, és emelkedő tarifák miatt egyre többen választják a személyautót.

 

Emellett szerintem érdemes lenne egy 20-30 darabos ,új egységes túristabusz flottát beszerezni, ez bevételt jelenthetne a cégnek, de ezt megelőzően helyre kell állítani a bizalmat az emberekben a BKV-val szemben.

 

 

Előzmény: bgstrom (51048)
Diósy Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51051
Hát ez hol van?Gondolom valami német vas lehet(ett)!
Előzmény: Buszospist i (51050)
Buszospist i Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51050
Ez milyen szerzemény?
boz-021 Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51049
* * * * *
Előzmény: bgstrom (51048)
bgstrom Creative Commons License 2008.12.01 0 0 51048

Igen igazad van teljesen.

viszont pont a fejlesztési hibák miatt mondom, hogy szarabb mint a 200-as sorozat.

A levegőgázos rendszert lehet karbantartani, de lehet elhanyagolni is.

Ekkor az összes utasom azt hiszi, egy farok vagyok hogy rángatom őket, pedig alig érek a pedálhoz.

A féket is ugyan ez jellemzi.

Jó persze vannak jól szervizelt gépek.

A 400as kaszni gyengébb mint a 200as.

Ezt vezetve szemre is megmondhatja a sofőr, de a hegesztők is.

Sajnos.

A Volán sokkal jobban karban tudja tartani az autóit, ez is tény.

Még vígan szaladgálnak a szofitaizzós, ráncajtós kocsik náluk.

De nem panaszkodom.

Nem a cég dolgozó emberei tehetnek ezekről a helyzetekről.

Nem a sofőrök, és a Műszak.

Ők benn vannak időben és a rendelkezésre álló cuccokból kendácsolnak.

Előzmény: IKARUS Egyedi (51043)
Inpius Creative Commons License 2008.11.30 0 0 51046
Én is láttam.
Előzmény: MBen (51044)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.30 0 0 51045
"A régi 260-asok megbízhatóbbak és strapabíróbbak oltak sokkkkkkkal.
Egyszerűek mint egy faék, emberi méretű, kényelmes mindenhol és megy."

van benne igazság, és van benne hülyeség.
Előzmény: bgstrom (51041)
MBen Creative Commons License 2008.11.30 0 0 51044

IK 311-es ma Újpesten:

 

IKARUS Egyedi Creative Commons License 2008.11.30 0 0 51043
Azért a megfelelő karbantartás is adott neki, 16 év szigorított a BKV-nál, nehezebben lehetne rosszabb üzemeltetési körülményeket mondani az országban.

a 400-asok valóban nem lettek olyan jók, mint a 200-asok, de a 415-ös a legkiforrottabb 400-as, erre nem foghatják rá, hogy konstrukciós hiba.

Hogy-hogy nem volt benne a híradóban, vagy csak én nem láttam volna?
Előzmény: bgstrom (51041)
wszatyi Creative Commons License 2008.11.30 0 0 51042
Azért, ha nem is magyar mégis egy érdekesség az ikarusról.
Köszönöm az infókat.
Előzmény: wszatyi (51007)
bgstrom Creative Commons License 2008.11.29 0 0 51041

Én is nagyon. :( kár volt érte.

De öröm az ürömben, hogy legalább a motor, váltó, hátsófutó megmaradt.

Van a garázsban autó ami csak erre várt. Remélem nem kérik vissza az Óbudások a cuccokat. Bár ami a mienk, az az ővék is. Szóval van helye az alkatrészeknek.

A vicc a sztoriban, hogy a kolléga aki alatt begyulladt a gép ném adta fel az aznapi harcot.

Bement a garázsba és kért egy másik kocsit, hiszen volt munkaideje.

Le a kalappal elötte.

Nem jó ilyet látni.

 

De egyet szinte mindenki kimondott.

A régi 260-asok megbízhatóbbak és strapabíróbbak oltak sokkkkkkkal.

Egyszerűek mint egy faék, emberi méretű, kényelmes mindenhol és megy.

Nem elmebetegeskedik mint a 415 levegőgázos rendszere és nem szintez eszetlenül mint a 412es. 

Előzmény: ckg471 (51039)
Aron_son Creative Commons License 2008.11.29 0 0 51040
köszönöm a képet!
Előzmény: torqmatic (51010)
ckg471 Creative Commons License 2008.11.29 0 0 51039
Sajnálom. :-(
Előzmény: bgstrom (51037)
bgstrom Creative Commons License 2008.11.29 0 0 51038
Előzmény: ckg471 (51026)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!