Keresés

Részletes keresés

fizzika Creative Commons License 2008.05.13 0 0 1100
Tisztázhattok a tervezővel alapdolgokat, mit szeretnétek és mit nem. Ne akkor mondjátok neki a dolgokat, amikor kész tervel áll elő. Sokat meg lehet spórolni egy főfal elhagyásával, mert nem kell hozzá alap, nem kell a fal, nem foglalja a helyet.
A 6,6m-es E gerendás födém egy szabványos engedélyezett födém. Annyi van vele, hogy duplán kell rakni a gerendákat(már 5,4m-től) és statikus szakvélemény kell hozzá(6m-től kell). Szerintem álljatok a tervező elé egy konkrét mérethelyes rajzzal. Vegyetek elő egy négyzetrácsos füzetet és mérethelyesen rajzoljátok fel a házat(akár több variációban is). Így könnyebb lesz a tervezőnek is, meg nektek is. A tervező véleményét természetesen fontoljátok meg, de ha nagyon nem tetszik amit ajánl, akkor mondjátok meg neki. Ha ezek után is köti az ebet a karóhoz, de ti meg vagytok győződve az igazotokról, inkább váljatok meg egymástól békében és nézzetek egy másik után. Természetesen a kötelező előírásokat ő tudja, az ajánlott méreteket is. Azért jó az az alaprajz, mert ott eléggé jól ki vannak dolgozva a méretek. Próbáljátok az egyik méretet 6,6m-be belekanalazni, a másik méret akár nőhet is (a pénztárcátok bánja).
Előzmény: szbernadettsz (1099)
szbernadettsz Creative Commons License 2008.05.13 0 0 1099
Gondolom a tervezőtől függ, hogy lesz -e közbenső főfal vagy sem...vagy hogy megy ez??? Mert egyenlőre múlt héten vitte el az alaprajzokat magával, hogy megnézze mit lehet kihozni belőle az adott telekre és a már rajta lévő házhoz igazítva. Mert igazából ez az alaprajz, amit linkeltem, az könnyűszerkezetesre lett rajzolva, tehát nincsenek belül főfalak. Jó ezeket előre tisztázni a tervezővel vagy menet közben lehet változtatni???
Előzmény: fizzika (1094)
memorix Creative Commons License 2008.05.12 0 0 1098
Elvileg lehet...kiváncsi vagyok van e minden második sorban húzalmerevítés:)
Előzmény: Émile (1097)
Émile Creative Commons License 2008.05.12 0 0 1097

  Helló  hozzáértők !

   Van egy lakásunk,   a válaszfalak valószinűleg  az  Ytong téglákból valók  - fehér szürkés,  puha  - biztos nem égetett agyag.

 Kérdésem : lehet e  a falat fűrészelni ?

 

 Kössz : É.

memorix Creative Commons License 2008.05.12 0 0 1096
Igen, pár darab maradt csak.
Előzmény: IIdikkerék (1095)
IIdikkerék Creative Commons License 2008.05.12 0 0 1095
És jó lett a számításuk?
Előzmény: memorix (1064)
fizzika Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1094
Szerintem is jó kis ház. Próbáljátok meg 6,6m-be beleférni, mert akkor elég a 6,6-as E gerenda duplán rakva, ezzel sok pénz meg tudnátok spórolni, meg egy közbenső főfalat is, ami szintén nem kis pénz. Nekem is 6,6-as gerendáim vannak pont ezért, semmi probléma nincs velük. Nekem beton a béléstest benne, ezzel sincs semmi probléma, sokkal olcsóbb és nem törhet el a berakáskor. Szerintem is jobb a vastagabb ytong, mert sokat kínlódtam a 30-as falnál a koszorúval, mert nagyon vékony. Emiatt nehéz vasalni és duplamagasra(40cm) kellett csinálni, hogy eléggé erős legyen.
Kívülről elég üvegszövet hálóval és eps ragastóval behúzni, ezt le lehet festeni, és ha később le akarjátok hőszigetelni erre jöhet az is.
Előzmény: szbernadettsz (1091)
szbernadettsz Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1093
Hu ez nagyon tömör és lényegretörő volt! Köszönöm :) Ki is nyomtatom apánknak, hadd mazsolázzon belőle :)
Előzmény: viktor a takarító (1092)
viktor a takarító Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1092

pofás házikó.

egyszerű alaprajz, és a lehető legegyezrűbb tetőszerkezet, kisszámú és egyszerű, járatos méretű nyílászárók (többsége bukó-nyíló, kevés a középnyíló-bukónyíló, ami drágíthat).

ez ytongból egy átlagosan alacsony áron kivitelezhető ház.

falakra egyelőre ytong 375-öst javasolnék hőszigetelő falazóhabarccsal (nem a vékonyágyazatúval), kívülről sima ytong kültéri alapvakolattal, amit utólag szilikát festékkel átkenhettek akár magatok is. ez addig teljesen jó és tetszetős, amíg lesz pénzetek hőszigetelni.

az üvegcsodát pedig tartsátok meg, mert nem nagy dolog: ytong szerkezet, járatos méretű fix (nincs vasalat, tehát olcsó) ablakok, és sokat dob a házon.

 

belül a földszinten, középtájon van egy válaszfal, ami megáll a konyha előtt: ez legyen 20-as vagy 30-as bármilyen teherhordó falazóanyagból (akár a nagyobb szilárdságú ytongból, vagy mészhomokból, b30, kettőméretű blokk vagy akár látszó nagyméretű tömör tégla falazat, ami megintcsak jó hangulatot teremt...). ezt lehet folytatni a konyha fölött méretezett helyszínen készült, vasbeton áthidalóval.

ennek az a szerepe, hogy a 9,x m fesztávot 5 méterre csökkenti, tehát mehet a járatos méretű E-gerenda (kerámia béléstesttel, nem betonnal) vagy PTH födém. ha a kivitelezőnek van saját zsaluzóanyaga, akkor monolit vasbeton födém is megfizethető (ha nincs, akkor drága a bérlés, és csak bonyolult födém-forma esetén érné meg). a gerendás födémek megintcsak a lehető legolcsóbbak, és a kivitelezésük sem igényel extra szakértelmet.

belső válaszfal mehet mészhomok téglából, ami a legjobb hanggátló adott vastagság mellett.

fűtést és vízet szereljetek magatok, ha van hozzá affinitás, ezzel kb. 1 m HUF munkadíjat spóroltok (én közgazdász létemre megcsináltam a fűtést...gázhoz viszont csak szakember nyúlhat). ha odafigyeltek az akciókra, egy csomó beltéri burkolatot, szanitert megvehettek olcsón. érdemes a nemsitt.hu, megmaradt.hu oldalakat látogatni kimaradt anyagokért. ha nem kell nagyobb mennyiség, akkor sokszor féláron lehet venni egyes szanitereket, csempét.

 

ja igen, padló felől legyen rendesen hőszigetelve, és az aljzatbeton-válaszfal találkozásoknál ne maradjon ki a peremszigetelő csík (sima EPS nem jó oda!).

padlókiegyenlítést, szőnyeg- vagy laminált padló fektetést, belső festést megint csinálhatjátok magatok.

 

konyhabútor és gépek jöhetnek akcióból vagy bemutató darabként pl. a gigant konyhacenterből, ahonnan mi is majdnem vettünk annó.

 

sok sikert! :-))

 

vat

Előzmény: szbernadettsz (1091)
szbernadettsz Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1091
Az épületet itt találod, már ha érdekel :)

http://www.bien-zenker.hu/webset32.cgi?Bien-Haus@@HU@@13@@391675601

IDEAL XL 119, lefelé az oldalon. Csak azért mutizom, mert nagyon beleszerelmesedtünk párommal és az itt található alaprajzokat adtuk oda a tervezőnek, hogy alakítsa a telekhez és ahhoz, hogy nem könnyűszerkezetesre szeretnénk, hanem ytongból.
Egy egyszerű, kb 8x9-es alapterületű házikó, egyetlen kis kiugróval, ami csupa üveg, felette a terasz, de az sem lesz túl nagy.

Mindenképp 15m alatt kell lennie a költségvetésünknek, mert nem szeretnénk a hitelek miatt éhen halni, tehát minden érdekel, ami költségcsökkentő lehet, de mégis minőségi marad a házikó. Ok, gondolom azzal fogjátok kezdeni, hogy felejtsem el az elején lévő üvegpalotát, az kész vagyon lesz :D
Előzmény: fizzika (1086)
viktor a takarító Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1090
nehogy a falazat külső felületén csapódjon ki a pára.
Előzmény: NeomatiK (1089)
NeomatiK Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1089

"hiszen ytonghoz vagy kőgyapot vagy weber clima/baumit open kell, míg a többihez elegendő egy sima homlokzati (AT-H 80) polisztirol. "

 

Én meg úgy tudom, hogy a kerámia téglánál is kifelé kisebb ellenállásúnak kéne lenni, azaz oda sem lenne jó a sima EPS lap. De mégis a normál téglához 99,5%-ban a szokásos EPS-t használják. Amúgy lehet Ytonghoz is sima EPS-t rakni, nálam is úgy lesz.

Előzmény: viktor a takarító (1087)
viktor a takarító Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1088
bocs, csak a falazásra írtam a munkadíjat.
Előzmény: viktor a takarító (1087)
viktor a takarító Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1087

felület?

áthidaló?

különleges csomópontok, falszegletek?

 

miről is beszélünk pontosan: Mennyibe kerül egy autó? a 15 millió már sok, legyen inkább 10 millió?...

 

nettó munkadíj ne legyen nagyon 2500 Ft/m2 felett átlagosan (válaszfal és tartófal különböző áron mehet). áthidaló beemelésért különszoktak kérni, stb.

anyagárat tudsz számolni, mert rákeresel az ytong 375 ár akció kifejezésre, és pillanatok alatt találsz aktuális árakat.

xella.hu-n megtalálod a leírásokat, hogy mennyi habarcs kell, egyebek, sőt kivitelezőt is ajánlanak. nekem vakolathoz a terranoa ajánlott kivitelezőt, aki profin megcsinálta az alapvakolatot jobb áron, mint a házunkat generálban építő - egyébként korrekt áron dolgozó - csapat. és ők függőbe csinálták mindehol sarokvédővel, míg a másik csapat csak síkba vakolt volna (a sík is elég jó a szemnek, a függőleges ehhez képest már csak egy plusz vízmértékes beállítást jelent)

 

dolgozhatsz sima vázkerámia téglával és vastagabb hőszigeteléssel is. ha már hőszigetelsz, akkor ez nem drágább, mint az ytong+hőszigetelés, hiszen ytonghoz vagy kőgyapot vagy weber clima/baumit open kell, míg a többihez elegendő egy sima homlokzati (AT-H 80) polisztirol.

 

Előzmény: szbernadettsz (1085)
fizzika Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1086
Eléggé alsóhangos az összeg. Persze sokmindentől függ az ár, például milyen lesz a födém, az épület és vele a tető alakja. Egy téplalap alkú ház nyeregtetővel kb. 20%-kal olcsóbbra jöhet ki, mint egy L vagy T alakú, eseteg be-ki ugró tetőgerincü ház.
A fizetési feltételeknél mindig csak az elvégzett munkára fizess, mert ha a vállalkozó eltünik vagy tönkremegy futhatsz a pénzed után.
Kössétek ki a szerződésben, hogy ha nem vagy megelégedve az elvégzett munkával, azonnal felbonthasd a szerződést. Legyenek kikötve célok a részletek kifizetéséhez. Pl. 1. részlet : alapozási és szerelőbeton ................Ft. 2.Főfalak ....
Azért a költségvetést szorozzátok meg 1,5-2x, akkor nem lesz nagy meglepetés.
Előzmény: szbernadettsz (1085)
szbernadettsz Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1085
Úgy tervezzük, hogy 38asból építünk. Több kivitelezőt is felkerestünk, hát eléggé eltérő számokat mondtak. A legutóbbi eléggé lehangolt, viszont egy másiktól kaptunk egy durván 10millió+áfás ajánlatot úgy, hogy 30as ytonggal számolta, külső hőszigeteléssel, víz-villany-fűtés nélkül. Egy másik szerint 14 alatt nem jön ki akkor sem, ha magunknak csináljuk. Össz hasznos terület 118 nm. Erről mit gondolsz? Kinek hihetünk? Nyilván minden kivitelező leginkább a saját zsebére dolgozik, de a 10 millás az tételesen mindent felsorolt anyagot és munkadíjat is. Nekem reálisnak tűnt igy laikus szemmel.
Előzmény: viktor a takarító (1084)
viktor a takarító Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1084

a jó kb. k= 0,3 alatt kezdődik (ytong 375 GT NF magában 0,32, 5cm kőgyapottal 0,28)

ablaknál 0,9 vagy alatta legyen a k(U, hőátbocsájtás) értéke.

 

ez összejöhet B30+szigetelésből, stb.

 

amire figyeljetek: szellőztetés és benapozás legyen tervezve (tájolás, terek szellőztethetősége, huzat, egyebek, vagy pedig tervezettek be közel 2-500 e Ft-t szellőztetésre)

Előzmény: viktor a takarító (1083)
viktor a takarító Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1083

gondolkodjatok jó falazatban és jó ablakokban, a többin érdemes spórolni (tudom, ez most rosszul fog esni, de pl. a konyha berendezésén...). a fal az egésznek kicsi része, de a hőveszteség 30%-a itt mehet el

Előzmény: szbernadettsz (1082)
szbernadettsz Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1082
Sziasztok!

Építkezni készülünk, és próbálunk az ytonggal kapcsolatban a lehető legtöbb infót begyűjteni. Fogalmunk sincs az egészről, pl. szükséges -e drága vállalkozókkal építtetni, vagy egy mezei kőmüves is meg tudja jó minőségben csinálni? Matekból marhára hülye vagyok, de ha azt vesszük alapul, hogy sima téglából, külső hőszigeteléssel építünk egy kétszintes, kb 75 nm alapterületű házat, az drágábban jön ki, mint hőszigetelés nélkül ytongból? Minden hasznos tippet szívesen fogadok, tetőtől az utolsó csavarig! Minden olyan érdekel, amire az ember nem biztos hogy számít, mikor belevág az építkezésbe, gondolok itt a felmerülő pluszköltségekre, stb...köszi előre is!
viktor a takarító Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1081
nálunk ytongra ment e-gerenda. a fal mellett aládúcolták, amíg elkészült a födém, hogy ne a falat terhelje pontszerűen. utána már mehet minden extra nélkül. egy normális koszorú megoldja a további problémákat.
Előzmény: fizzika (1076)
NeomatiK Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1080
Az a gyanum, hogy a Porotherm födém gerendájára - ha az amire gondolok - nem lehet rálépni, mert a rábetonozással lesz tartása. Ez nem elhanyagolható szempont, ha a béléstestek és az acélháló miatt rajta kéne szaladgálni. Meg nem is tudnál hova lépni, hiszen a gerenda betonvasa fut felül.
Előzmény: gefin (1079)
gefin Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1079
Hát akkor lehet, hogy érdemesebb a Porotherm födém, azt is alá kell támasztani a gerendáknál és legalább könnyebb a helyére beemelni. Felbenton úgyis kell bevasalva, akkor meg talán az egyszerűbb. Vagy? 
Előzmény: NeomatiK (1078)
NeomatiK Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1078
Szóval amint olvashattad, a gerenda alá be kell folyni a betonnak és akkor egy megoszló terhelésed lesz. A gerendákat alá kell támaztani nem szabad a falra ültetni és belül is be kell zsaluzni. Én legalábbis igy csinálnám és igy is kell a csomóponti ábrák alapján.
Előzmény: gefin (1075)
NeomatiK Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1077

Nem úgy kéne, hogy a gerendákat alátámasztva, hogy az ne a falon üljön, hanem a gerenda alja és a fal teteje között kb 5 cm rés legyen, hogy a kibetonozáskor alatta és körbe is jusson beton? Természetesn a koszorú vasalást nem kihagyva.

 

Habarcsot miért kéne a gerenda vállára rakni? Ilyenről még nem hallottam.

Előzmény: fizzika (1076)
fizzika Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1076
Nem törik le a gerenda súlya alatt, de nem szokták közvetlenül rárakni, mert az ytong kényes a pontszerinti terhelésre.
Sokféle megoldás létezik.

- A gerendák alá 10-15cm vasalt betoncsíkot lehet tenni a nyomóerő egyenletesebb elosztására.
- plussz koszorú(20cm magas mint az ytong), nálam így van megcsinálva
- 80x80-as zártszelvény belseje kiöntve hígabb betonnal, ebbe beágyazva 12,14 -es betonvas ami kilóg 40 cm-t. Ez a kb 40-50-cmes zártszelvény osztja el a súlyt, és megemeli a gerendát, hogy a koszorú kibetonozásakor alá is tudjon menni beton és betonvas.
Egyik megoldás sem triviális, nem úgy működik, mint a téglafalon, hogy feldobáljuk az E-gerendát és kész. Viszont egy kis plussz munkával olyan födémed lehet, amit nyugodtan terhelhetsz és házilagos kivitelezéssel meg lehet könnyen valósítani.
Nekem egyedül a gerendákat emelte egy önrakodós teherautó be a falra. A béléstesteket önerőből két ember simán bepakolja.
Amire oda kell figyelni, hogy a gerendákra tapadt kavicsokat egy kalapáccsal le kell verni, és egy kis habarcsot kell kenni a béléstest berakása előtt a gerendára.
Olyan erős lett, hogy a felbeton és a koszorú bebetonozása elött az én 120kg-om alatt meg sem mozdult a födém.
A másik fontos dolog a felbetonba vashálót kell tenni, és legalább 4-5 cm felbetont rá kell tenni(ez a legvékonyabb helyen ennyi, a béléstest mellett valahol 15cm is megvan)
Én nem bántam meg.
Előzmény: gefin (1075)
gefin Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1075
Nem jelent gondot az Ytong falazatnak az E betongerenda terhelése a 10-12 cm-es felfekvési felületen? Nem törik le? Szoktak a gerenda alá tenni valami kis vasdarabot, hogy a beton a gerenda alá is be tudjon folyni. Ezt lehet csinálni az Ytongnál is? Nem törik le?
Előzmény: fizzika (1074)
fizzika Creative Commons License 2008.05.02 0 0 1074
E-gerenda, a felbetonban 5-ös vasháló, beton béléstest, habarcsba rakva. 4 év alatt sehol sem repedt meg. Házilagos kivitelnél ez a legjobb.
Előzmény: gefin (1070)
memorix Creative Commons License 2008.04.29 0 0 1073
Monolit, nézőpont kérdése, de drágább mint a fa...
Előzmény: gefin (1070)
memorix Creative Commons License 2008.04.29 0 0 1072
A járda nem a fal sikjától indul majd és nem esik össze..:)
Előzmény: Dínó (1069)
memorix Creative Commons License 2008.04.29 0 0 1071
igen
Előzmény: gefin (1068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!