48x1,3-as AlMgSi-1 csöveim vannak, csak sajnos eldaraboltam 1200 mm-es darabokra, az meg rövid lenn egy trájkhoz.
Nálunk néhányan sima acél zártszelvényból faricskáltak trájkot. Kicsit nehezebbek lettek, mintha alucsőből készültek volna, de nem kelett sokat vacakolni a csomópontokkal, simán összeheggesztettek mindent:)
Én még teljesen új vagyok itt, és egy kis segítséget szeretnék kérni. Sárkány trike építéshez keresek 6061T6 alu csövet 60,45,30 átmérőben. Magyarországon ezidáig nem találtam. Van valaki aki esetleg betudná szerezni, vagy van valakinek elfekvőben?
Az én motorjaim 10e-t forognak, a subaru jóval kevesebbet, gondolom.
Na meg az átfogási szög a legfontosabb, minél több fog kapaszkodik, annál kisebb erő jut 1 fogra, így kisebb szélesség is elég.
A kb. 50 Le-teljesítményű horizont motoron kb. 80 mm széles szíjat láttam, és már legalább 10 éve működik az áttétel, de még feszíteni sem kellett rajta, pedig akkor még nem is voltak olyan erős aramidszálas szíjak, mint manapság. A fogazottszíjak kb. 1 m széles gurigákban vannak, és olyan szélességűre vágják, amit a megrendelő kér.
Az első fogazottszíjas áttételemet ott tervezték, a többit már én:)
Meg kell adnod a kívánt áttételi arányt, a teljesítményt, amit át akarsz vinni, a meghajtó tengely fordulatszámát, meg a tengelytáv hozzávetőleges méretét. Ök pedig kiszámolják milyen széles szíjra van szükség, mekkora tárcsák kellenek, és mennyi a pontos tengelytáv. A tárcsák fogszámát éppenséggel te is ki tudod számolni, sőt még a tengelytávot is, erre vannak online programok a neten. A szíj szélesége sok mindentől függ, pl. hogy mekkora az átfogási szög a kisebb fogastárcsán. Nekem elég kicsi az átfogási szög, mert nagy az áttétel aránya (1:3,6) és kicsi a tengelytáv, ezért a 15 Le-s motoromhoz 20 mm széles, a 25 Le-s motorhoz 35 mm széles szíjat használok.
Gondolom neked nem olyan lényeges az áttétel tömege, így használhatod a gyári szürkeöntvény fogastárcsákat. Nagyon széles a méretválaszték belőlük, csak az agyat kell kiesztergáltatnod az igényeidnek megfelelően. Nekem fontos volt a minimális tömeg, ezért a tárcsákat egyedileg gyártattam le alumíniumból.
Szíjból több féle minőség létezik, nekem a HTD 8M Optibelt Omega HP szíj tökéletesen bevált, de nem volt gond a Gates és a Dayco szíjakkal sem.
Aki foglalkozik áttétel készítéssel, az írjon már egy létszíves egy E-mail-t! Nekem egy subaru (100 LE)-s motorra kellene komplett áttételt készíteni. (Földi négykerekű lenne egyébként, nem repülő..) Köszönöm! E-Mail: limex@freemail.hu Üdvözlettel: Berényi Péter
Farkashegy repülőtere és az ott honos sportrepülők 2008 szeptember 27-én (esőnap 28) egész nap nyitva áll minden repülő eszközzel érkező részére. A leszállás illetékmentes és minden érkező vendéget vendégül látunk mesterszakácsaink által szerkesztett bogrács kajával (a tipusról elhamarkodottan nem nyilatkoznék, de valószínúleg felismerhető lesz) és üdítővel.
Két dolgot hozzatok magatokkal,,,, jó kedvet és igaz történeteket (pilóta módra).
Szeretettel várunk mindenkit, előzetes bejelentésre nincs szükség.
Eladó! 2006-ban gyártott egyedi építésű trike Suzuki 1.3 cm3 80 LE motorral. GPS + Icom reprádióval, 4 éves CXMD 17.5 m2 szárnnyal. Szlovák 4 tollú légcsavarral. Az egyedi építésű motor és a trike a Légügyi Hatósági engedélyével rendelkezik. Kb 200 üzemórát repült. Kifogástalan az állapota a repülőnek. Képek www.universum3000.hu oldalon találhatóak.
Évjárat: 2006. 08. Trike: rozsdamentes acél szemcseszórva Motor: 1,8 literes, alublokkos Subaru
Tollak: 3 db Velez légcsavar toll alumínium agyban
Szárny: BB-02 Bence 16 m2-es egyedi színösszeállításban (alul kék, felül fehér, élén piros)
Burkolat: üvegszálas műanyag
Gumik: 12"-os gumik könnyűfém felniken
Rugózás: mindhárom keréken olajcsillapítású teleszkóp
Biztonsági övek: kétpontos biztonsági övek, biztonsági kioldós csattal
Önsúly: 180 kg Terhelhetőség: cca. 180 kg
Üzemidő: cca. 45 óra
Extrák: - ergonómikus műbőr ülések, önindító, műszerek (fordulatszámmérő, töltésmérő, magasságmérő, vízhőfok kijelző, olajnyomás kijelző stb...), lebuktatható főtartó
Fotó: http://kepfeltoltes.hu/view/080218/Subi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ár: Szárnnyal: 2,1 M Ft (Egyösszegű készpénzes rövid határidővel: 2 M Ft)
Csak Trike: 1,3 M Ft
A repülő Siófokon tekinthető meg előre egyeztetett időpontban.
Az alábbiakon vagyok elérhető: anidree@gmail.com vagy
06-30/330-5674
Üdv! Nem biztos hogy ez a legjobb hely, de megragadnám az alkalmat hogy érdeklődjek, tud e valaki segíteni nekem, Trabi motoros Apolló hoz keresek Kéttollú légcsavart! Keveset repült, ujj, stb... E-mailon könyebben elérhető vagyok: nagymzgabor@freemail.hu Előre is köszönöm, és termik mentes jóidőt mindenkinek! Üdvözlettel :Gábor
Elnézést, ha kicsit off! Ugy gondolom ide is beillik:
T. Topiklakók!
Ultrakönnyű otthonépített EULSR A2(450kg össztömegű, kétszemélyes) repülőgép építéséhez társakat keresek! Lehetőleg Bp-en., vagy környékén. Rendelkezem 3 kpl. tervdokumentációval, valamint ezek megépítéséhez szükséges mérnöki, műszaki vezetéssel. Hatósági építési engedély kérése folyamatban. Magyar tervezés!Eddig 2db. már megépült, és hatósági engedéllyel repül. A még építhető 3-ból két hely kiadó. Megfelelő egyeztetés után utasként kipróbálható. Ha valaki nem műszaki képzettségű, kaphat segítséget az építés során. Komoly jelentkezőknek e-mail-ben bővebb tájékoztatást küldök.
Amint a házassági hirdetésekben olvasható: KALANDOROK KÍMÉLJENEK!
Nagyon köszönöm a képeket, ma megjött a DVD! Klasszak lettek, párat fel is fogok rakni a kis privát galériáimba :) Meg láttam kikerült az a kép is a gmail gallerydbe, amin próbálgattam az objektíved :D Nem semmi a cucc.
Hallott már valaki erről a 4 heng. kétütemű motorról? Igaz lehet a 33 kg mellett a 70LE? Ha igen, mivel megy, és hány perc lehet az élettartalma? Köszönöm a válaszokat.
McCulloch, Northrop-Ventura (US) 4cyl; Model 4318, Military O-100-1; 72hp@4100rpm, 84@4100, 92@N/A; 1950-1988; Wt = 77#; TC = none.
Most olvastam, hogy március 1-re lett összehívva a közgyűlés, és itt fog "eldőlni" a 2008-as rendszvénynaptár is. Úgyhogy ez sínen van.
Más kérdés:
Én Tolna megyében lakom, és keresek olyan motoros sárkányrepülő pilótákat a megyében (esetleg szomszédos megyékben), akik szívesen adnának felvilágosítást szakmai kérdésekben egy reménybeli sárkányrepülőnek. Nem vagyok benne a repülő élet vérkeringésében, ezért nem tudom még kihez fordulhatok.