Sziasztok! Kőbányán van két Seram rakodógép (bár a gyártó maga a honlapján "balanced crane"-ként említi ezeket a gépeket, mert a gép a gém kinyúlásával együtt az ellensúlyt is mozgatja). Elég brutálisan néznek ki munka közben! :)
Még egyszer megnézve a képet ez a szállítócsigás dolog elég elképzelhető, mert van egy kerek forma a szórórész felett (biztosan ez a szállítócsiga háza) aminek a végén egy lánckerék van amit egy lánc hajt.
Tippem szerint a szoróanyagtartály 2 részre (kamrára) van osztva (ezt erősíti, hogy azt írták a leírásban 2 oldalról feltölthető), és középen el (szét) van választva, úgy hogy a hajtás kardántengelyen el tud jutni a hátsó hídhoz. A kardántengely alatt meg szórórész teljes szélességű és a szabályzókerékkel valahogy megoldják, hogy egyenletesen tudjon teljes szélességben szórni (lehet van egy kisméretű szállítócsiga mint a takarmányszállító IFA félpótkocsiknál).
A motor egy sebességváltóhoz kapcsolódó osztóművet hajt egy kis kardánon keresztül, innen alaphelyzetben előre és hátra is megy hajtás, itt nyilván a hátra menőt levették. Marad az előre menő hajtás.
Na es ha az elso hid altal, akkor azt is mond el nekem legyszives, h hogyan! Ugyanis Gasolin foditasabol kiderult, hogy az anyag 2,4m szelessegben jon! Ez esetben a kotoanyag szepen raomlik a kardantengelyre? Hmm???
IFA - kötőanyagszóró 4x4-es, szervokormányos, elől-hátul differenciálzár, légrugós vezetőülés Gumiabroncs 600/50x22,5" tetőszellöző Szóróanyagtartály 7cbm, zellenrad pedig valamilyen szabályzókerék lehet (pontosan beállítható a kiáramló anyagmennyiség) Szórási szélesség 2400mm 2 oldalról betölthető (vagy feltölthető) megbízható, robosztus, kevés elektronika, egyszerű kezelhetőség
Sziasztok! Na ez a kép jó feladmány volt. :) amúgy 1988-as gyártású Találtam róla néhány infót csak németül van. Remélem le tudja fordítani valaki mert én nem tudtam :(
IFA -Bindemittelstreuer - W50 Fahrzeug: 4x4 Servolenkung, Diff.-Sperre VA+HA, Fahrersitz luftgefedert, Breitbereifung 600/50x22,5, reg. Motor, Dachluke Streuaufsatz: 7 cbm, Zellenrad (genaue Ausstreumenge einstellbar), Streubreite 2400 mm, 2-seitig zu befüllen - zuverlässig, robust, wenig Elektronik, einfache Bedienung
Erdekelne, hogy azon a szurke osszkerekes IfAn abbol az izebol ha teljes szelessegben omlik a cucc kozepen, akkor hogy van megoldva a hatso kerekek hajtasa! ?????
Az első képem már régebben megvolt. Most találtam meg a másodikat. A hozzá tartozó szövegből kiderült, hogy Büssing alvázra a Misura cég - egy jelentős hazai kocsigyártó vállalkozás - készítette a felépítményt. Csukható teteje volt.
A cég egy másik híres munkája látható a harmadik képen. Ez 1963-ban a Közlekedési Múzem birtokában volt. Kiváncsi vagyok, hogy mi lehet vele.
Pedig valószínűleg az eredeti tipp áll közelebb az igazsághoz. Szerintem is inkább stabilizálóanyag terítő. Persze könnyebb lenne kideríteni, ha láthatnánk az eredeti oldalt, a környezet, meg a kevés kis szöveg is sokat segíthetne.
Addig is néhány kép a 80-as években gyártott hazai talajstabilizációs gépekről:
Nem a kanalával húzza magát, többféleképpen is képes mozogni. A görgőit hidromotorral meg lehet hajtani, de ez inkább hosszabb egyenes meneteknél jellemző. Ha rövidebben mozog, fordul, akkor lehasal, a lábait előbbre emeli és így araszolgat előre. Mélyebb vízen meg hajócsavarral is mozoghat. Itt csak azért a JCB húzta a partig, mert úgyis ott volt. :-)