Pedig valamit csinálni kell velük, mert egyre szemtelenebbek. Tegnap a Moszkva téren (!) a 61es Móricz fele menő megállójában volt beparkolás. A tér közepén majdnem, ahova autó be sem mehet.
De ha ott a felfestés jöhet a lopós autó.....4hete kb3 órán keresztül semmi nem jött,csak a szabálytalanul parkoló autó gazdája...persze a zsaruk várták,igaz a lopást"is megrendelték...lassan gördülnek a kövek...
"ad1) Pálya rohadtmód megkezdte a csúszását, egyszerűen menet1-en alig mozog a KCSV is, hátmég az Ipari"
Ding ding ding :P
"ad2) Mester vá.-nál úgyanúgy lesz*rják a friss felfestést, este a Bambínónak vissza kellett mennie a Körútra, mert nem fért el."
Ismerős, tegnap nálunk is volt. Persze az, hogy járdaszegélyre parkol és ha szűken vesszük akkor kereszteződés közvetlen közelébe is az nem számít. De ha ott a felfestés jöhet a lopós autó.
Így van, nem használtuk mi azt sosem :o) Főleg a 1369-en nem, a Blahánál, mert akkor csak középső ajtót nyitott, így télen biztos nem jött volna be a hideg. Dehát ezt csak sejtjük. Úgy, ahogy azt is, hogy a 1402 vette el egyedül az ajtójelzést engedélynél, meg a 1341. A 1342 és a 1402 pedig sokáig az egyetlen volt, amin az összes külső/belső ajtónyitó működött :o)
Pedig ott a diszpécsernél. El kell kérni Tőle. Kelenföldön eddig 49-en mondtak véleményt. Nagy többség a régit kéri vissza. Kb. ugyan ez az arány Budafokon is.
Szerintem fontosabb, hogy kiszabadítható legyen a járművezető, ha baj van, bár szerencsére azért nem ez a gyakori. Inkább az (lesz), hogy kézi váltóállítás után nem jut majd vissza...
Aki fél, zárja be az ajtót, van kulcs. Volt már, hogy alkalmaztam én is (amikor újpesti focidrukkereket szállító különjáratot kellett vezetnem), nincs benne semmi kivetnivaló.
A 1342-ről mindent el lehet mondani, csak azt nem hogy szépen fékez.
B vég felől két helyen is jó mély karcolás jelzi hol buktat, amiről azt feltételezem, hogy talán már a főműhely előtt is ott lehettek ezek a jelölések. A végről meg az a bosszantó, hogy hamarabb bejön a RET fék mint hogy fék utolsóra kapcsolnék, így abban az irányban meg azért nem lehet szépen megállni.
"hogyha a mikrofont bekapcsoltuk, nem húzott meg a főrelé. :-)"
Ez nem bug, hanem fícsör: a járművezetőnek az utasokkal menet közben beszélgetni tilos! :-)
"ha a jv rosszul lesz, az utasok sem tudják sehogysem kinyitni."
Erről pár hete beszélgettünk a Síndöcben, de nem sikerült dűlőre jutni, hogy melyik a fontosabb: a járművezető biztonsága vagy a kiszabadíthatósága. Talán kis különbséggel az előbbi nyert.
Még Fradiban a 1342 és a 1402 (meg esetleg a 1369) voltak a kedvenc gépeim. Akkor még nem az egyedi ajtók miatt, azt nem használtuk, mert nem is működött (ahogy Rally is írta eccer:-) ) Viszont amit szerettem ezen a 3 gépen, az az volt, hogy nagyon finoman lehetett vezetni őket, indításnál sem rántott, fékezésnél is egyenletesen lehett szabályozni. Meg még ami jó volt bennük, hogy az ajtóműködtető gombok nem kör alakúak voltak, hanem azok a szögletesek, mint pl az Aut.ki gomb most is (nem tudom, mi a hivatalos neve), azok még jobban a kezemre álltak, mint a Tatra gombok (bár azok sem rosszak:-) ). A 3 közül a 1402 volt a best, bár az néha csinálta az a hülyeséget, hogyha a mikrofont bekapcsoltuk, nem húzott meg a főrelé. :-) A műszak másnapra megcsinálta, majd pár nap múlva újra előjött, s ez így ment tovább. Aztán ezt inkább megpróbáltam úgy alkalmazni (a hibát), hogy amint bezártam az ajtókat, gyorsan montam a mikrofonba a kövi megállót, közben menetre kapcsoltam, de csak a fék oldott fel, majd mikrofon ki, s menetre kapcsoltam, így még szebben lehett indítani, mindenféle rántás nélkül:-) Mivel volt zöldhurkom, sztem nem volt bene semmi veszély, de ez még úgyis 2006-7-ben volt, úgyhogy elévült :-D Hála égnek nagyon soxor kaptam ezt a 3 gépet a 17-esre, úgyhogy király élet volt akkor:-)
Amúgy meg ma a 1427-es személyében először vezettem ezt a kalauzkulcsos fülkeajtós baromságot. Nem hiszem e, hogy ezt könyörögte ki a szagszervezet, ez a legnagyobb hülyeség, amit eddig átéltem ennél a cégnél. Csak tovább bonyolítja a munkánkat, mert ma is majdnem kicsuktam magam a Batyin.... Remélem a petíció eléri a célját, s visszaalakítják kilincsesre. Ráadásul ahogy elnéztem, ha a jv rosszul lesz, az utasok sem tudják sehogysem kinyitni. De hogy pozitíz is legyek: annak azért örülök, hogy az ablakmosók újra kezdenek működni az ICs-ken. Az előbbi 1427-esen az egyik oldalán szó szerint felhőszakadás szerűen nyomta avizet a szélvédőre:-) :-D
"Eredmény: mikor megláttak "szia zöldhurok" köszöntéssel üdvözöltek. Asziszem én itt feladtam - mivel forgalombiztonságilag nem aggályos a dolog."
Pedig elég aggályos, én foglalkoznék vele. Emlékeim szerint amikor nyitásengedélyt adtam, de nem volt le- és felszálló, valóban visszakaptam a zárt ajtójelzést. El is tudtam így indulni a villamossal, hiszen nem földelte a főrelét semmi, viszont ha ilyenkor nyomtak leszállásjelzőt, az első adandó alkalommal, amikor megálltam (pl. egy tilos holdfényjelzőnél), kinyílt az az ajtó.
Nekem volt ilyen, azt nem tudom, hogy ez a jelenség megszűnt-e azóta, de érdemes lenne kipróbálnotok a budafoki kihúzóban vagy a kocsiszínben (értelemszerűen két emberes móka), és ha még mindig így működik, lehet beküldeni.
Önmagában már azért is be lehet küldeni, ha a két fele nem azonosan működik, az akkor sem normális, ha mindkét működésmód valamiért szabályos volna (amit meg nem hiszek).
1342 a főműhely előtt is ilyen volt? Egyébként nem vesztettél semmit, hogy nem vezetted a főműhely óta. Nem lett egy nagy durranás, szerintem rosszabb lett mint volt. Bár ezt esetleg Te tudnád összehasonlítani. A többit majd esetleg személyesen...
Mondjuk a combinón is így van. Ha minden ajtó bezáródik, akkor felgyullad az ajtók zárva lámpa. Igaz továbbra is világít mellette az ajtónyitógomb jelezve, hogy az engedély ki van adva.
Végülis menetkőzben nem nyílnak az ajtók. Vagy legalábbis remélem, hogy nem nyílnak :) Tehát akkor sincs gond, ha rajtafelejtett engedéllyel indulsz. Csak mikor forgalmi okból megállsz megállón kívül. Vagy elveszi az engedélyt, ha elindulsz a villamossal?